Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:49

Leuk zo die bekendmakingen. Bij onze eerste zoon hebben we er door middel van chocoladeletters van de maand gedaan.

Ik vond die glucose niet weg te krijgen. M'n kaken trokken samen zo zoet. M'n vriend moest er om lachen dus heb hem het laatste hele kleine beetje gegeven :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:44

mywayzidane schreef:
Leuk zo die bekendmakingen. Bij onze eerste zoon hebben we er door middel van chocoladeletters van de maand gedaan.

Ik vond die glucose niet weg te krijgen. M'n kaken trokken samen zo zoet. M'n vriend moest er om lachen dus heb hem het laatste hele kleine beetje gegeven :D

Ii had dus verwacht dat het mierzoet en een beetje stroperig zou zijn, maar mijn drankje smaakte haast een beetje naar 7up.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:44

Haha leuk Spullen!

Toen ik zwanger was hebben wij mijn vader een boek gegeven ; liedjes voor opa's en oma's. Hij zei; oh leuk, bedankt ( zelfs na onze hint dat hij tot april had om te oefenen). Week later dus nog maar een keer geweest en toen viel het kwartje hahaha. En dochter is geboren op zijn verjaardag, super leuk :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:59

Gister heb ik alle babykleding gewassen wat ik allemaal had gekocht, begon muf te ruiken.
Had ik beter niet kunnen doen pffff liep te janken als een klein kind en dan die leuke berichten van een aantal van jullie heb ik snel door gescrollt.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:31

:(:)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:31

Kan ik goed begrijpen SP, daarom heb ik ook moeite met die berichten plaatsen (af en toe). Weet dat het voor anderen heel confronterend kan zijn... Dapper dat je het gedaan hebt en janken lucht ook op.

We zijn onderweg naar huis. Het rompertje sloeg in als een bom := m'n schoonzussen en moeder aan het huilen, ik aan het huilen. Maar zo leuk en iedereen was zo blij <3 echt fijn om het gedeeld te hebben nu. Op naar de combinatietest!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 11:55

Lennox, hoe bevalt het maandje niet naar het ziekenhuis moeten? Kan je een beetje rust vinden?

Hoe is het met de andere ladies?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:35

Het is heerlijk om even niet met het ziekenhuis bezig te zijn! Geeft zeker rust, zowel thuis als op het werk trouwens. Ik kan nu tenminste gewoon mijn uren maken zonder weer op mijn niet-werkdag of 's avonds in te hoeven loggen haha. Ik knijp hem wel voor januari hoor, ik ben er echt een beetje bang voor.

Met jou nog steeds ok? Neemt je misselijkheid al een beetje af?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 13:38

Wat fijn! Even goed je rust pakken nu :) Kan me goed voorstellen dat je het spannend vind... Zou ik denk ik ook hebben. Ik ga heel hard voor je duimen meis! wanneer heb je je eerste afspraak weer?

Hier gaat alles nog goed hoor, behalve moe eigenlijk wel best. Misselijkheid komt en gaat, maar verschilt per dag van welke voedingsmiddelen ik misselijk word := erg onhandig dus. Morgen weer echo. Vandaag 10 weken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:52

Hier gaat alles goed. Week of 3 geleden bleek ik toch ineens zwanger! :wow: ben er wel goed ziek van, heb al 4 dagen in het ziekenhuis vertoeft en kan nu niks dan in bed en op de bank liggen, maar hé, alles voor het goede doel <3

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:55

Gefeliciteerd verootjoo. Hopelijk worden de klachten snel minder.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 13:59

Gefeliciteerd Vero! Heb je al je eerste echo gepland? Spannend hoor, ik ga duimen dat het een geode plakker is :D

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:07

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Ik moet me melden zodra mijn menstruatie start in januari. Die van december moet nog komen dus ik denk dat ik over een week of vijf met alles mag gaan beginnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:08

Heb al 2 echo's gehad in het ziekenhuis. Met 6wkn was er al een hartje te zien! Heb goede hoop dat hij blijft plakken, dit voelt zo anders dan de vorige keer :wow:
Over 2 weken krijg ik weer een echo dan is ie 9wkn.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 14:11

Wat fijn! Ik ga enorm voor je duimen! Je bent dat eind juli uitgerekend?

Spannend Lennox! Je houdt ons op de hoogte he...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:15

Ja klopt! Eind juli!

Spannend lennox! Wel lekker om er even niet mee bezig te zijn idd. Succes voor januari!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:56

Ik wacht m'n volgende menstruatie af dan ga ik naar het ziekenhuis

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 11:56

Spannend SP!

Net deel 1 van de combinatietest gehad. Weer een bewegelijk Propje met een mooi kloppend hartje. Hij is nu 4,5 cm en het gaat prima! <3 nu al verliefd! Bloed geprikt, over 2 weekjes nekplooimeting en uitslag van mijn bloed. Nog even spannend dus :):)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:11

SP spannend!
Spullen ook spannend allemaal! Wel fijn dat je hartje hoort en zo he! Mooi gevoel heb je dan klinkt zo bijzonder

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:33

Welkom Niene87!

Dikke knuffel SternPhoto heel veel sterkte.
Hoe gaat het vandaag?

Wat fijn Spullen ook dat jullie het zo kunnen delen!

verootjoo gefeliciteerd!

Spannend Lennox!

Ik heb de boel maar even laten bezinken.
Mijn zusje heeft aangegeven geen donor te willen zijn.
Helaas.

Ik heb vandaag de dokter gebeld en ik word einde van de middag denk ik terug gebeld.
Ik wil graag een doorverwijzing voor eicel donatie.
Geen idee of het kan maar wil dan voor umc en de kliniek dat we bij beide op gesprek gaan en dan een keus maken waar gaan we mee verder.
Half december nog genetisch onderzoek bij umc op het programma staan.

Ik heb ook nog contact gehad over eicel donatie in alicante (Spanje)
Geen wachtlijst.
Alleen ik kan de offerte niet openen op mijn telefoon.
Mijn laptop thuis doet het niet heel goed meer.
Dus dat aankomend weekend even regelen zodat we weten hoeveel dat kost.
Dat krijg je namelijk niet vergoed als ik het begrepen heb.

Als jullie nog mensen weten die geen problemen hebben met eicel donatie dan hoor ik het graag!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:16

Het gaat wel, net te horen gekregen dat m'n nichtje (24)zwanger is van iemand. Heeft geen vriend oid en is een ongelukje ze weet nog niet of ze het houdt. Ze heeft wel een eigen huisje
Pfffff weet niet wat ik ermee aan moet !!

Zie der heel erg tegenop om der te zien met kerst, zou me eigenlijk willen verstoppen onder de boom.
Ik zou ongesteld moeten worden met kerst ong maar twijfel of ik dan naar ziekenhuis wil. Ivm feestdagen enzo.
Zwanger met iui zit er toch niet in, zo voelt t iig waarom zou t na 5 pogingen al niet lukken en nr 6 ineens wel.

Pff voel me een hopeloos geval kan geen moed of hoop verzamelen, zit weer heerlijk in een put nadat ik van de zomer uit ben geklommen komt t nieuws van m'n nichtje hard aan en gooit ze me met een keiharde klap weer terug.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 18:29

Heftig LadyFee, maar er zijn toch donorbanken voor dat soort dingen? Zou zeker bij beide op gesprek gaan. In Spanje zal het idd niet vergoed worden, maar is dat een serieuze optie? Zal wel een paar duizend euro kosten (ex verblijf en vlucht). Hoop dat je het in NL voor elkaar krijgt. Ik duim enorm voor je +:)+

Ow SP, wat een nieuws. Kan me goed voorstellen dat je daardoor uit het veld geslagen bent. Als je niet naar t kerstdiner wil zullen ze dat toch wel begrijpen?
Misschien is het goed om even pauze te nemen? Even met jezelf en je man bezig te zijn en niet alleen maar met zwanger worden? Moet zeggen dat dat bij ons ook echt heel goed gedaan heeft, even tot jezelf komen. T is maar een tip! Sterkte, pb staat open

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:39

SternPhoto schreef:
Het gaat wel, net te horen gekregen dat m'n nichtje (24)zwanger is van iemand. Heeft geen vriend oid en is een ongelukje ze weet nog niet of ze het houdt. Ze heeft wel een eigen huisje
Pfffff weet niet wat ik ermee aan moet !!

Zie der heel erg tegenop om der te zien met kerst, zou me eigenlijk willen verstoppen onder de boom.
Ik zou ongesteld moeten worden met kerst ong maar twijfel of ik dan naar ziekenhuis wil. Ivm feestdagen enzo.
Zwanger met iui zit er toch niet in, zo voelt t iig waarom zou t na 5 pogingen al niet lukken en nr 6 ineens wel.

Pff voel me een hopeloos geval kan geen moed of hoop verzamelen, zit weer heerlijk in een put nadat ik van de zomer uit ben geklommen komt t nieuws van m'n nichtje hard aan en gooit ze me met een keiharde klap weer terug.

Oef, dat is inderdaad een dreun. Iets soortgelijks heb ik ook meegemaakt. Mijn nicht was 'oeps' zwanger van haar nieuwbakken vriend. Ook niet zeker of ze het zou houden. De hele familie feliciteerde mij daarna, want ze had op mijn bruiloft mijn boeket gevangen en daardoor was ze zwanger geraakt... Sta je daar op je lip te bijten en te doen alsof het inderdaad zo leuk is...

Dan is een kerstdiner met familie niet zo aantrekkelijk meer. Hopelijk kunnen ze dat begrijpen! Sterkte!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:08

mariettek schreef:
Oef, dat is inderdaad een dreun. Iets soortgelijks heb ik ook meegemaakt. Mijn nicht was 'oeps' zwanger van haar nieuwbakken vriend. Ook niet zeker of ze het zou houden. De hele familie feliciteerde mij daarna, want ze had op mijn bruiloft mijn boeket gevangen en daardoor was ze zwanger geraakt... Sta je daar op je lip te bijten en te doen alsof het inderdaad zo leuk is...

Dan is een kerstdiner met familie niet zo aantrekkelijk meer. Hopelijk kunnen ze dat begrijpen! Sterkte!

Pfff en dat zeggen dan mensen die weten dat het bij jullie niet wil lukken? Lekker lomp.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:11

Het diner is bij mij thuis deze keer, dus kan niet aflossen zeg maar.
Ik ben nu 3 maanden niet naar ziekenhuis geweest om even aan mezelf te denken. Dat ging wel lekker tot nu.
Nu weer mezelf proberen op te rapen, misschien wel een lichtpuntje gister en vandaag een vallende ster gezien, wel mooi om te zien ! Nu hopen dat die z'n krachten geeft

Crazycat dat ken ik ook idd op trouwerij van m'n zus, dat ik m ving en dat ze zeiden nou snel beginnen aan een kindje dan, terwijl ze wisten dat ik al in ziekenhuis liep.