Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:39

Ik was ook binnen de tien dagen gestart! Van eerste consult tot eerste bitjes. En die moeten uit Amerika komen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:06

Wow dat is echt super snel!
Geen idee wat mijn ortho allemaal doet dan :(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:55

Hoe is het met de beugeltjes? :D

Ik ben klaar met beugelen! Overdag toch, ‘s nachts is voor het leven. Gek, exact 2 jaar geleden was boven ook al klaar. Onder had wat tijd nodig (dat en wat achterstallig onderhoud).

Heel blij mee :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:06

Ik ben intussen anderhalf jaar klaar, en heel blij met het resultaat :)

Even een foto gezocht waarop je het een beetje kan zien, maar zo is het geworden:

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:50

Ook ik ben inmiddels een maand klaar. Super blij met het resultaat.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:32

Wat mooi geworden allemaal :)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:50

Super mooie resultaten! Wat kijk ik uit naar de dag dat ik ook zon dikke lach heb!

Ik loop inmiddels al 8 maanden zonder hoektanden, verschrikkelijk! Volwassen hoektanden zijn wel onderweg, maar nog lang niet waar ze moeten zijn. Als die in de rij staan, ben ik heel blij!

Dan onder nog en een kaakoperatie waarschijnlijk...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:59

Wat een mooie tanden hier :)
Ik ben inmiddels nog steeds niet langs een ortho geweest. :o
Ik ben bang dat het financieel tegen gaat vallen, hoewel ik 500 euro voor de totale behandeling wel vergoed krijg.
Ook ben ik er inmiddels een beetje "overheen" hoe lelijk ik het allemaal vind, al zou ik wel verandering willen. Maar het dragen van een beugel staat me nu meer tegen dan zo blijven rondlopen.
Dus ik denk dat ik wacht tot ik ben afgestudeerd omdat ik dan financieel meer zekerheid heb (heel stom, maar ik wil nu niet mijn spaarrekening er voor aanbreken of andere dingen laten vanwege een beugel :o )
Hoe gaat dit bij jullie financieel? Wat waren jullie per maand gemiddeld kwijt voor een normale behandeling (dus geen speciale beugels of ingrepen of zo)

Wieke dat lijkt me ook heel erg vervelend, maar je weet dat het voor een goed doel is! Ik heb vroeger jaren lang zonder een aantal kiezen gelopen. Die moesten getrokken worden maar de volwassen versie liet nog op zich wachten. Maargoed, hoektanden zijn toch ff wat anders.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:22

Ik heb invisalign gehad. Dit is onzichtbaar. Wou ook geen zichtbare beugel. Wel iets duurder: 6000 voor de beugel + 6 wekelijkse controle ( dit was inclusief) (3,5 jaar := ). Plus Heel veel achterstallig onderhoud: vervangen oude vullingen, bleken, schoonmaken, wortelkanaalbehandelingen, kroon gezet. Totaal ongeveer 10K. Geen seconde spijt van.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:26

Macs schreef:
Wat een mooie tanden hier :)
Ik ben inmiddels nog steeds niet langs een ortho geweest. :o
Ik ben bang dat het financieel tegen gaat vallen, hoewel ik 500 euro voor de totale behandeling wel vergoed krijg.
Ook ben ik er inmiddels een beetje "overheen" hoe lelijk ik het allemaal vind, al zou ik wel verandering willen. Maar het dragen van een beugel staat me nu meer tegen dan zo blijven rondlopen.
Dus ik denk dat ik wacht tot ik ben afgestudeerd omdat ik dan financieel meer zekerheid heb (heel stom, maar ik wil nu niet mijn spaarrekening er voor aanbreken of andere dingen laten vanwege een beugel :o )
Hoe gaat dit bij jullie financieel? Wat waren jullie per maand gemiddeld kwijt voor een normale behandeling (dus geen speciale beugels of ingrepen of zo)

Wieke dat lijkt me ook heel erg vervelend, maar je weet dat het voor een goed doel is! Ik heb vroeger jaren lang zonder een aantal kiezen gelopen. Die moesten getrokken worden maar de volwassen versie liet nog op zich wachten. Maargoed, hoektanden zijn toch ff wat anders.

Volgens mij kan je bij veel orthodontisten in delen betalen, bij die van mij iig wel. Mijn beugel heeft totaal zo’n €2400,- gekocht inclusief extra afspraken als er een blokje af was gebroken enzo. Had keramische brackets (doorzichtige brackets) en zo uit mijn hoofd zijn deze €600,- duurder dan de gewone zilveren. Ik ben twee jaar en 11 dagen bezig geweest (ja.. eng dat ik dat nog weet :')).
Bij mij heeft de orthodontist €1000,- betaald uit coulance (had eerder een beugel bij ze gehad). Maar als ze dat niet had gedaan had ik het alsnog gedaan, mooie tanden zijn me zoveel waard en ik voelde me al zoveel meer zelfverzekerd na zelfs al 1 week beugelen (ja, toen was er al veel veranderd). Ik heb nooit vervelende reacties op mijn beugel gehad, en op de eerste paar dagen na heb ik me er ook nooit een moment onzeker over gevoeld/voor geschaamd.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:35

Nog meer mensen die nu bezig zijn?
Ik heb nu voor het eerst de elastiekjes.. Leuk is anders. :Y)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:46

Ik wist niet eens dat hier een topic over liep. Ik ben 21 en in september krijg ik een blokjesbeugel. Absoluut geen zin in, maar zonder blijven is ook niks. Mijn broertje heeft me al gewaarschuwd dat het pittig zeer gaat doen :=

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:15

Pittig zeer? Nee hoor.. dat is bangmakerij. Ja, de eerste 2 dagen zijn écht niet prettig, maar daarna valt het alles mee. Dan is het soms meer gewoon flink ongemakkelijk (wat ook maar steeds 2 dagen duurt) als er weer een nieuwe dikkere draad in is gezet.

Mijn beugel is er alweer bijna 2 jaar uit. Ben nu 25 en totaal heb ik denk ik zo’n 6-8 jaar met beugels rondgelopen (ook geen bangmakerij, ik had gewoon een moeilijk gebit wat niet wou blijven staan. Op m’n 10e begonnen). :')
Zorg dat je altijd (ja, de eerste tijd altijd!) zo’n ragertje bij je hebt en de eerste weken zo’n blokje was wat je op je beugel kan plakken. Uiteindelijk leer je wel anders eten met een beugel en is een ragertje niet heel erg nodig meer om altijd mee te hebben, maar spinazie kan je beter sowieso laten staan met beugel. _O-

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:48

Mja, het had het vooral over iedere keer dat het strakker wordt afgesteld, dat is dan pijnlijk...Brr, ik wil wel een mooi gebit maar er niks voor doen _O- Toch maar gewoon doen dan en hopen dat het niet te lang gaat duren.
6-8 jaar is inderdaad best lang :=
Ik heb al wel eerder een beugel gehad die uitneembaar was, en als de pijn vergelijkbaar is met die en na 2 dagen afzwakt dan valt het hopelijk mee.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:55

Haha!
Ja prettig is echt anders als het aangedraaid wordt/je een dikkere draad krijgt , maar ik heb nooit pijnstilling hoeven nemen vanwege m’n beugel, dus valt echt wel mee. :j

Meestal zitten beugels er toch wel rond de 2 jaar in, dus daar zou ik rekening mee houden.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:40

Ik moet wel zeggen dat het me meevalt hoor AnnickT! Ik had de eerste sessie alleen de bovenkant en daar had ik eigenlijk niet echt last van. De onderkant vond ik vervelender, daar had ik wel wat wondjes van de blokjes maar met een beetje was was dat ook voorbij. Met het zetten had ik voor de onder- en bovenkant voor allebei denk ik 3 dagen nodig voordat het wel weer gewend was. :-)
Die dikkere draad heb ik nu voor het eerst en daardoor is het wat gevoelig met eten maar dat is goed voor de lijn. :')

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:25

Dan ben ik alvast wat gerustgesteld. Ik denk dat het inderdaad vooral wennen is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:20

Wat grappig om dit topic tegen te komen.
Ik heb sinds juli een beugel. In maart ten huwelijk gevraagd, wilde geen lelijk gebit op m'n trouwfoto's dus in april grote drempel overgestapt en de orthodontist gebeld om het in gang te laten zetten. Krijg slotjesbeugel boven en onder. Ze adviseren ook een keer 4 kiezen eruit en een kaakoperatie. (Laatste is echt een hell no voor mij)
Vond wel even lastig, op je 24e een beugel. Heb al eerder een beugel gehad op m'n 12e, maar door m'n tandarts dus had wel rechte tanden, maar nog flinke overbeet. Schaamde me er eerst voor, maar echt níemand heeft er iets van gezegd waardoor het zo enorm normaal nu voelt voor mij. Ik ben overigens als de dood voor de tandarts, dus ook de orthodontist, maar hoop dat het het waard is.

Annick: Het is wel even vervelend in het begin. Ik had meerdere blaren en ik scheurde m'n eten, want afbijten deed teveel pijn. Maar toen at ik gewoon veel zachte dingen, veel wax op de punten waar de blaren kwamen en na 2 weken helemaal gewend. Na m'n controle weer even paar dagen wat gevoelig, maar niks ergs.

Macs: Mijn beugel gaat in totaal 3500 euro kosten. (2 jaar, boven en onder) Die rekening pas van 600 euro deed pijn _O- Financieel even heel zwaar aangezien we dus ook gaan trouwen. Ik heb uh heel slecht m'n DUO omhoog gegooid lalala. Kan het namelijk wel betalen, maar niet tegelijkertijd met de bruiloft.
Laatst bijgewerkt door Selina op 09-09-18 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:22

Blaren of irritaties ben ik inderdaad wat huiverig voor := Wat voor wax kun je daar op doen dan?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:23

AnnickT schreef:
Blaren of irritaties ben ik inderdaad wat huiverig voor := Wat voor wax kun je daar op doen dan?

Die kreeg ik van de ortho :) Ik kon er ook kauwgom op plakken, maar dat staat zo stom :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:35

Bijenwas maar dan smaakloos, krijg je bij de ortho mee :)

Jeetje 3500 euro := hmmm.. Ik krijg dus wel 70% per afspraak vergoed tot 500 euro, dus dat haalt wel wat scherpe randjes er af :')
Ik heb wel besloten (eindelijk) dat ik een consult ga boeken. Ik wil gewoon weten hoe lang ze er over gaan doen. De tandarts zei namelijk een half jaar, nu neem ik dat met een korreltje zout dus een jaar is ook prima. In principe staat alles netjes behalve 1 voortand onder en 1 voortand beneden. Geen overbite meer zoals vroeger := (heb toen 5 jaar beugels gehad)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:42

Als je verder geen overbeet hebt, zullen de kosten ook wel meevallen. Duurste zijn de foto's en de plaatsingen. Plus 24 x controle tikt ook aan. Ik heb mijn beugel dan een maand en één tand is al naar beneden gegaan, moet nu alleen nog aansluiten. Orthodontist zei ook dat m'n tanden al na een paar maanden recht zullen staan. Dat gaat gelukkiger sneller. (Nou staat er bij mij maar één tand scheef door een keertje flauwvallen)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:49

Kauwgum moet je er niet op plakken hoor.. dat krijg je er slecht af. Ik heb 2 jaar geen kauwgum gegeten toen ik een beugel had. :')

€3500,- vind ik wel heel veel trouwens! :wow: Vraag me af waar dat voor is, want een overbeet kan vrijwel niet recht getrokken worden op volwassen leeftijd met alleen een beugel. Ik heb ook 2 jaar gebeugeld en had een fikse overbeet waar ik aan geopereerd ben en écht onwijs blij mee ben. Beugelkosten waren €2400,- met keramieken brackets.
Als je meer info over de kaakoperatie wilt ofzo mag je ‘t altijd vragen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:06

Dat was ook alleen als ik op werk ofzo geen alternatief had haha. Nooit gedaan hoor :')

Ik ben nog nooit voor wat dan ook geopereerd, dus zo'n operatie voelt voor mij even eng als in een zwembad vol spinnen springen. Vind die 4 kiezen trekken al behoorlijk spannend :o Maar alle vier verstandskiezen laten trekken heb ik ook overleefd. Plus dan kan ik er ook geen gaatjes meer in krijgen O:) Van wat hij zei was dat de operatie optioneel was voor het beste resultaat, maar niks hoefde. Kon altijd vrijblijvend een informatiegesprek aanvragen.

Heb wel het overzicht. Zo'n 200 voor foto's, dan 2x 600 voor plaatsen, consult à 40 euro x 24. Dan nog nafoto's à 340 is dan 3000. Eventueel veren à 300. Dus dan zit je al wel op die 3500.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:14

Ik heb het overzicht niet meer denk ik.. Maargoed.. bij mij was de operatie ook optioneel en niet noodzakelijk. Maar ik ben blij het wel gedaan te hebben, heb er een heel ander gezicht van gekregen en heb daardoor veeeeel (echt heeeeel veel!) meer zelfvertrouwen. Maar naast een overbeet liet ik ook veel tandvlees zien bij lachen. Overbeet is terug gebracht van 14mm naar 6,5mm. Was 4 direct na de operatie, is nu 6,5 en stabiel.

Spoiler:
Voor de operatie en na de operatie. Na foto is enkele dagen na de operatie gemaakt dus had daar nog een hoop zwelling.
Afbeelding

Dit was ik;
Afbeelding

Dit ben ik nu;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 09-09-18 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt