Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

y12345

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:51

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:48

Hoi!

Sorry dat ik even kom binnenvallen..
Maar ik heb mijn skeelers te koop staan op marktplaats maar het wil maar niet lopen.. Nu heb ik het idee dat ik bij de verkeerde doelgroep zit haha. Het zijn namelijk speedskates, van die lage en dus met een hogere prijsklasse..
Nu probeerde ik via shops oid of een facebookgroep, maar dat is niet te vinden. Heeft iemand voor mij de tip waar ik ze aan kan bieden waar wat serieuzere skaters zitten? :o

Alvast erg bedankt! En sorry voor t binnenvallen en beetje offtopic! :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:22

Gisteren na lange tijd nog eens gaan skaten, 10,29 km :D Het viel goed mee, heb ook geen spierpijn vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:31

Ik heb gisteren ook na een lange tijd weer geskeelerd! Niet zo heel ver, 5,21 km in 35 minuten (ga niet zo heel snel haha) (incl 2x mini pauze) ga zo weer rondje doen, probeer 6 km te gaan of meer.
Had vandaag bijna geen spierpijn, alleen in mijn boven benen een heeeel klein beetje.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:35

Ik ga straks voor het eerst dit jaar weer een rondje :D
Moet alleen nog even kijken hoe ik ga.. Zijn best wat wegen afgesloten..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:40

Ik heb al tijden geen spierpijn meer van het skaten... Is voor mij echt alleen een cardio workout :o

Vandaag ruim 20K gedaan! En eindelijk in de top 3 beland :D *\o/*

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:33

Ik ben vandaag ook weer zo'n beetje voor het eerst geweest in dit jaar! Morgen wel wat spierpijn ben ik bang. Had 16 km in 50 minuten gedaan. :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:42

Iedereen is weer goed bezig.

Gister twee keer 5,5 kilometer gedaan. Vandaag wilde ik eigenlijk nog een rondje doen maar dat is er niet van gekomen, dus dat wordt mijn doel voor morgen.

Hoe vaak draaien en wisselen jullie de wieltjes om?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:22

Balthazar3 Welkom! En wat leuk, ik heb hetzelfde onderstel en wielen, al liggen de wielen nog ongebruikt in de kast. :P En een baan is zo fijn! Op wat voor baan train je, een piste of een vlakke baan?

Horse_Driver, zit er niet ergens een skeelershop in de buurt? Of een skeelervereniging met een Facebookgroep waar je ze aan kunt bieden? Marktplaats is inderdaad lastig, dan moet er net iemand op zoek zijn naar een leuk instapmodel voor het serieuze werk.

Wat goed TrIjNiE___!

Dat is een mooi begin Believe! :j

Sorry Doubtless, volgensmij heb ik je meteen weer teruggezet naar de vierde plaats. O:) 't is echt vechten om de derde plaats. :))

Netjes knaasje!

Cabelona, ik wissel/draai ze te laat om, kreeg laatst al op m'n donder van de eigenaar van de skeelershop toen hij mijn wielen zag. :+ Ik geloof dat de richtlijn is om ze om de 100km om te wisselen. :j

Ik heb gister ook nog een fijn rondje gedaan, 15km met 21,8 km/uur gemiddeld, dus het begint weer ergens op te lijken. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:39

Aaaah nee, wat doe je me aan! Extra motivatie om deze week nog eens flink te knallen :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:53

Ik ga een poging doen voor plaats 5 denk ik.
Ga jullie nooit meer inhalen. Beetje tijd gebrek. Plus de wegen naar paard/school xijn er niet fijn voor dus kan er geen combie van maken.

Heeft iemand al een keer met paard geskelerd? Lijkt me best leuk alleen het tegen houden is moeilijk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:55

Nee & dat ga ik ook nooit doen. Levensgevaarlijk :n

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:57

Jaa daar zat ik dus ook mee. Hier in de buurt zie je er wel veel met zo een groote hond. Maar die zijn tuurlijk minder sterk.
Is het paard waar ik er over twijfelde meer een type van ik ga stil staan en kom niet meer voor uit dan dat hij sneller zou gaan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:00

Een grote hond weegt 30-70kg. Een paard 500 :+ gewoon niet doen, ook al is het paard type 'ik ga stilstaan'. Als ie schrikt hou je m niet, als ie een pasje opzij springt omdat ie schrikt lig je om. Combinatie skates/paard is gewoon niét veilig in het verkeer :n

Ben eerlijk gezegd ook echt oprecht verbaasd dat je er over nadenkt!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:32

Heb het wel is iemand zien doen, vandaar :P vandaar dat ik er over na dacht.
Fietsen zou ik niet durven met paard wat veel mensen ook doen. Te onstabiel. Daar lig je sneller om dan skeelers.
Hou het wel op wandelen door de duinen met de kleine welsh

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:45

Pfoee met een paard zou ik toch nooit gaan skeeleren. Een hond nog wel, die kan je soms ook los laten en schrikt wat minder snel..

Ik wist niet dat je om de 100km je wieltjes moest wisselen. Ik ga binnenkort ook maar eens langs de skeelerwinkel, eventjes onderhoud.

Was gisteren ook vergeten mijn zooltjes erin te doen haha.

Ik kom nooit meer in de top 3 :')

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:36

Wieltjes omdraaien, ik ben ook altijd te laat :+ Zelfde eigenlijk met onderhoud/schoon maken..

Skaten met de hond doe ik nog wel eens, maar die loopt los en weet dat ze niet te dicht in de buurt mag/kan komen. Verder kent ze de commando's Rechts/Links/Langzamer/Stop ideaal als ze wel aan de lijn moet.
Met een paard daarentegen :n

Iedereen weer lekkere rondes gemaakt!
Gister had ik 8 km op de teller staan met gemiddeld 19km/h Waarvan de eerste 6 perfect gingen maar na de pauze (op 6 km) kon ik moeizaam weer opstarten (iets met blaren die wauw blijven doen) en kreeg ik slecht asfalt en flinke tegenwind :=
Vandaag 16 gedaan zonder pauze en gemiddeld 15km/h best oké. Morgen weer een kleine ronde en donderdag proberen de 20 aan te tikken (maar dan gaat vaders mee voor mentale ondersteuning :D )

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:31

Hihi ik vind de rondes die jullie doen echt pittig.
Ik deed ze in het verleden ook maar nadat ik een burnout heb gehad en niet tot weinig bewogen heb vind ik 5 km al aardig wat _O-

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:50

Gewoon rustig weer opbouwen moyra, het komt vanzelf wel weer! :j

Zo, dat was weer 25km duurtraining op de skeelerbaan en -piste! Na 3 dagen achter elkaar skeeleren ben ik nu wel moe. :P

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:51

Lekker Tasserd! Op de baan skaten lijkt me helemaal heerlijk :j

Moyra; komt wel weer :) Ik kom pas ook weer net kijken

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:34

Zal hier ook maar even binnenvallen dan. Ik skate ook. Niet met skeelers maar inline skates voor op skateparken en halfpipes enzo. Doe dat nu al een jaar of 18 en vind het nog steeds leuk om te doen. Heb er wel minder tijd voor vanwege mijn baan en de paarden maar als ik even tijd heb ga ik naar het park. Heb 1 keer proberen te skeeleren maar daar vond ik niets aan, liep toen meer te kloten met slalommen en achteruit rijden dan echt afstanden leggen :D.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:10

Het is ook heerlijk Tezzy! Je hebt een hele goede ondergrond, een (in mijn geval) ontzéttend gezellig team (soms wel wat te gezellig :Y) ), goede trainers, en wat ook erg fijn is, je hoeft niet continu voorop in de wind te rijden doordat er steeds een ander op kop rijdt. Ik denk dat mijn gemiddelde snelheid tijdens een training daardoor ook veel hoger ligt. Het is zo jammer dat Endomondo de skeelerbaan niet herkent en ik 't dus niet kan meten. :P

Welkom Haunting! Halfpipes, oh dat vind ik zo eng, vind 't echt knap dat je dat durft! Wij hebben vorige week tijdens een training achteruit om pionnen moeten slalommen, pfft dat was knap lastig. :P

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:15

Haunting Welkom! Leuk om te horen :) Zijn er nog een beetje goede/leuke parken tegenwoordig? De parken waar ik 5 a 7 jaar terug heen ging bestaan niet meer

Tasserd, klinkt goed! Ik baal er van dat de vereniging hier zo duur is, de baan is nog geen km van mijn huis vandaan namelijk... Maar ik vind het nog niet leuk genoeg om er zoveel geld aan uit te geven.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:55

Tezzy schreef:
Haunting Welkom! Leuk om te horen :) Zijn er nog een beetje goede/leuke parken tegenwoordig? De parken waar ik 5 a 7 jaar terug heen ging bestaan niet meer.

zijn nog steeds veel goede parken die 7 jaar terug ook al bestonden: Burnside Deventer, Skateland Rotterdam, Everland Amsterdam, alledrie topparken.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:57

Ooh! Ik dacht laatst gehoord te hebben dat Everland er niet meer was :?