"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:44

Huertecilla schreef:
Inderdaad.
Het poortje is niet vrouwelijk, niet mannelijk; het is een meisjeskenmerk; meisjesachtig; Penny :D

:=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:48

Huertecilla schreef:
Wel een goede trouwens :)*

Fitte avontuurlijke vriendin (erbij) gezocht van pakweg max. 1.70 en met brug-poedersuiker. *\%/*

@Sizzle;
Zoals ik al schreef mis je geheel wat de onderliggende punten zijn.
Of dát niet jouw probleem is, kan ik niet beoordelen. Wellicht is dat zo, wellicht (waarschijnlijker) ben je onbewust onbekwaam.

Erg grappig trouwens dat het nu over het poortje gaat. Dat raakt direct het volwassen vrouw-en-paardrijden. In de regel is hoe hoger het BMI hoe extremer het fenomeen omdat bij vrouwen doorgaans het vet vooral rond heupen en dijen opgeslagen wordt.

die brugpoedersuiker word hier erg moeilijk, voor de rest voldoe ik wel aan de eisen :+
is dat erg?
*loopt naar supermarkt voor busje poedersuiker, neemt route via de brug*

ben je met poortje beter gebouwd om paard te rijden of zou vet beter zijn?
http://www.equinestudies.org/whos_built ... 8_pdf1.pdf

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:54

De ´thigh gap´ en paardrijden; ofwel de anatomie van de volwassen vrouw en de anatomisch correcte zit:

http://www.equinestudies.org/whos_built ... 8_pdf1.pdf geeft een summiere samenvatting.
Het artsenduo Schusdziarra schreef er veel eerder al een boek over. Dit is in het engels vertaald door de amerikaanse paardenclub uitgegeven.
Het standaardwerk van Dr.NacyNicholson gaat er uitputtend op in met verhelderende animatie-afdrukken.

Op het profiel van vanLotte staat een perféct :j illustrerende foto.
@vanLotte; dat is geen kritiek; het is een perfecte, heel vrouwelijke, illustratie van het fenomeen.
Hoe hoger het BMI hoe sterker het geldt.
Een evolutionair voordeel wat een nadeel is bij trekking te paard e.d.

Geen punt minikatje; mits wel slank, fit en motorisch competent is empatisch vermogen belangrijker. Dat poortje is een leuke grap omdat een basispunt er zo helder door geïllustreerd wordt. Maar goed, dat had jij gelijk al in de peiling.
Iedereen kruipt op een paard lijkt wel, doch voor goéd paardrijden (écht paardrijden; niet paardwingen in een omheinde zandbak) komt nog wat meer kijken.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-07-13 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:00

Huertecilla schreef:
wellicht (waarschijnlijker) ben je onbewust onbekwaam.

Dat zal het dan wel zijn ja.......
we laten het maar zo

Over vetopslag: je genetische aanleg waar je het opslaat doe je weinig aan.
Ik had een goede vriendin tijdens de studie die ontzettend slank was maar wel van die uitsteeksels (heuptasjes) aan haar heupen had. Dat lijkt me best wel irritant eigelijk want daar kun je echt niets tegen doen qua sporten e.d.
Maar anderzijds is heupvet een stuk gezonder dan buikvet, dus dat is dan weer een voordeel zullen we maar zeggen.

Een stalgenoot heeft een vetrandje op haar rug zitten (net boven de heup) en verder eigenlijk nergens, je ziet ook duidelijk dat haar dit hindert in de zit. Klote genen..... _-:(
:))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:06

Sizzle schreef:
Huertecilla schreef:
wellicht (waarschijnlijker) ben je onbewust onbekwaam.

we laten het maar zo

Jammer.
Je kan er veel aan hebben om je naar aanleiding hiervan in Schusdziarra en Nicholson te verdiepen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:21

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
we laten het maar zo

Jammer.
Je kan er veel aan hebben om je naar aanleiding hiervan in Schusdziarra en Nicholson te verdiepen.

Je bent wel goed in stempeltjes zetten of niet?
Wat weet jij van wat ik wel en niet lees of weet?
Ik heb weinig behoefte om daar tegen te verdedigen.

Mijn opmerking over het gewicht was niet gericht over de lichaamsbouw an sich. Maar dat had jij dan blijkbaar weer niet door.

Daarom: het doet er in feite weinig toe wat jij vind en wat ik vind. Ik had gewoon niet op je post moeten reageren, dat was handiger geweest.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:38

Huertecilla schreef:
Dioxide schreef:
@ HC: Dat jij blindstaren op BMI en gewicht in jouw leven betrekt vind ik prima, maar je kunt ook iets minder prediken. Het is ieder voor zich, en als jij een geweldige vrouw zou laten lopen puur om het feit dat haar BMI boven de 23/25 uit komt is dat jouw goed recht. Ik vind het persoonlijk aardig kortzichtig.

Je kan beter eens leren lezen voor je persoonlijke kritiek levert.

Mijn heerlijke vriendinnen zijn beiden boven BMI en dat is hún verantwoordelijkheid. Ze komen gewoon niet op mijn paarden; die zijn míjn verantwoordelijkheid.
Ik loop, op haar verzoek, elke middag trouwens met 1 als stimulering. Als ze op haar strefgewicht zit laat ze een mega-tattoo zetten. Cadeau van mij.

In de eerste instantie ging de discussie niet over we/niet paardrijden met een te hoog BMI, maar over de verschuiving van de lat. Je hebt inderdaad al meermaals aangehaald dat je heerlijke vriendinnen niet op je paard komen, en dat is natuurlijk jouw goed recht.

Ik vind het leuk van je dat je iniedergeval voor 1 vriendin als stimulering mee gaat wandelen. Maar, als je zelf geniet van je heerlijke vriendinnen, waarom nog steeds zo ontzettend fel in dit topic je opvattingen over o.a. gebrek aan wilskracht ventileren? Probeer juist mensen op een andere (positievere) manier te inspireren en je wordt nog haast geliefd ;) Nou zal HC's Big Bokkers Wandelclub misschien wel wat onrealistisch zijn, maar je snapt vast wat ik bedoel te zeggen.

Mocht ik je op de een of andere manier met een van mijn posts tegen je neus gestoten hebben; bij deze mijn welgemeende excuses.

WBT de thigh gap (brugkut klinkt veel leuker :') ); helaas, afgekeurd. Al toen ik nog wel slank was (lees: 1.85m en 65kg) had ik al zadeltassen en helaas nu nog.

Het stukje wat in link staat ga ik zometeen eens even doorlezen, ben benieuwd.

Arc_En_Ciel

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:41

brugkut _O-

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:51

Huertecilla schreef:
De ´thigh gap´ en paardrijden; ofwel de anatomie van de volwassen vrouw en de anatomisch correcte zit:

http://www.equinestudies.org/whos_built ... 8_pdf1.pdf geeft een summiere samenvatting.
Het artsenduo Schusdziarra schreef er veel eerder al een boek over. Dit is in het engels vertaald door de amerikaanse paardenclub uitgegeven.
Het standaardwerk van Dr.NacyNicholson gaat er uitputtend op in met verhelderende animatie-afdrukken.

Op het profiel van vanLotte staat een perféct :j illustrerende foto.
@vanLotte; dat is geen kritiek; het is een perfecte, heel vrouwelijke, illustratie van het fenomeen.
Hoe hoger het BMI hoe sterker het geldt.
Een evolutionair voordeel wat een nadeel is bij trekking te paard e.d.

Geen punt minikatje; mits wel slank, fit en motorisch competent is empatisch vermogen belangrijker. Dat poortje is een leuke grap omdat een basispunt er zo helder door geïllustreerd wordt. Maar goed, dat had jij gelijk al in de peiling.
Iedereen kruipt op een paard lijkt wel, doch voor goéd paardrijden (écht paardrijden; niet paardwingen in een omheinde zandbak) komt nog wat meer kijken.

None taken :) (behalve dat 't vanLotje is)

interessante studie, zeker!
mijn houding is (denk ik) normal tot slack/rounded, en dat past blijkbaar precies bij m'n bouw, normal tot rounded :Y)

*edit* vanLotje kan niet spellen

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:07

Echte vrouwen zijn dik. En dun. En alles ertussen.

Ik lees hier wel een hoop vooroordelen over eetstoornissen. Verreweg de meeste eetstoornispatiënten hebben geen ondergewicht, en niet iedereen met (ernstig) ondergewicht heeft een eetstoornis. Gewicht zegt helemaal niks over de duur of ernst van een eetstoornis, fysiek of mentaal. Bedenk dat je mensen hier erg mee kunt kwetsen.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:49

Huertacilla gaat niet meedoen aan mijn spelletje gok ik zo, hij reageert niet eens meer. ;(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:57

HC, ik heb het niet over de schuld van een ander voor het dik zijn, maar dat de smoezen worden verzonnen omdat er zo hard geoordeeld wordt. Ja, die veroordelers hebben schuld aan het feit dat er smoezen worden verzonnen.

Alleen de mensen die scheit hebben aan anderen verzinnen geen smoezen, maar er zijn er nu eenmaal bij die confrontaties slecht aankunnen. Karakters verschillen ook gewoon.

En hou eens op over je wilskracht en discipline preek. We weten dat het helpt. Het is geen "hoe wordt ik slank topic."

De brugkut wordt tegenwoordig operatief aangebracht bij oa diverse Amerikaanse meiden die denken aan een bepaald schoonheids ideaal te moeten voldoen. Dat is toch te erg voor woorden!
En waarvoor, omdat het de fantasie prikkelt van de man. Waarom, waarom zijn we bezig met hoe we er uit moeten zien voor de mannetjes?

Wat je nodig hebt voor paardrijden is een platte binnenkant van je dijen, maar daar hoef je niet slank voor te zijn, alleen niet overmatig bespierd (denk aan schaatsers of voetballers). Bespiering maken je benen rond. Vet vormt gewoon naar de vorm waar het tegenaan wordt gedrukt...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:03

voortplantingsrituelen, het erbij willen horen, de size zero maffia.... no clue.

ach het aanbrengen van een thight gap, na de schaamlipcorrectie de meest logische vervolgstap. *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:05

Lusitana: :wow: 8)7
Opereren zodat je tussen je benen door kan kijken _O-
Dat staat dan vast mooi in verhouding met de rest van het volle bovenbeen :+

Overigens bracht ik dit tema even op het werk op zodat iedereen accuut tussen de benen ging turen :')
Ik kwam er vervolgens achter dat ik dus nu wel weer spontaan een BK of TG heb :?
Waar een paar zwangerschapshormonen al niet goed voor zijn blijkbaar <<)

Het voordeel van de BK is natuurlijk wel dat je blote benen onder een rok kan hebben zonde dat het gaat schuren....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:48

lisa_pluisje schreef:
Huertacilla gaat niet meedoen aan mijn spelletje gok ik zo, hij reageert niet eens meer. ;(

Ik gebruik bij lichaamsbeweging wel energie en bij veel, veel, dus dat ´spel´ heeft geen zin :D

Het is erg simpel. De OT merkt een triest fenomeen op.
Het topic onderbouwt vervolgens haar observatie.
Blijkbaar is te dik een zwakte die te vuur en te zwaard agressief ontkend moet worden.

Ik ga nu wat lichaamsbewegen met boerderijwerk.
Dan naar Vriendin P met courgette-bloemen welke Vriendin-R vanmorgenvroeg voor haar geplukt heeft, nog wat meer Kcal. verstoken met *\o/* lichaamsbeweging.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:04

Sizzle schreef:
Ik kwam er vervolgens achter dat ik dus nu wel weer spontaan een BK of TG heb :?
Waar een paar zwangerschapshormonen al niet goed voor zijn blijkbaar <<)

ahhh dat heb jij geluk dat jij er goed doorheen bent gekomen.. na derde bevalling kwam ik erachter dat de zwaartekracht zijn werk begon te doen..
alles centreert zich op mijn heupen, zeg maar...
maar na het krijgen van drie prachtige dochters zal het mij een worst zijn dat ik geen BK of TG heb....
maar ondanks dat ik een kilo of vijf te zwaar ben, loop ik wel in bikini..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:08

Haha, het zit er nog in hoor, daarna verwacht ik ook weinig goeds wat dat betreft _O-

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:22

Sizzle schreef:
Haha, het zit er nog in hoor, daarna verwacht ik ook weinig goeds wat dat betreft _O-

ohhhh ik had het dan verkeerd begrepen.... :o
hoelang moet je nog???
maar even een tip niet te vroeg beginnen met sporten, dat is slecht voor je buikspieren.....

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:42

Huertecilla, dat veel energie houdt hij dus ook bij, dan hadden we zo mooi een wilskracht spelletje kunnen doen, voor mij motiverend, voor jou uiteraard poep gemakkelijk.
Ik ontken overigens niet dat ik te dik ben hoor, ben zelfs hartstikke dik :7

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:03

lisa_pluisje schreef:
Huertecilla, dat veel energie houdt hij dus ook bij, dan hadden we zo mooi een wilskracht spelletje kunnen doen, voor mij motiverend, voor jou uiteraard poep gemakkelijk.

geweldig lisa-pluisje.....

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:11

delvira schreef:
lisa_pluisje schreef:

geweldig lisa-pluisje.....

:D Ga je mee skeeleren?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:56

Huertecilla schreef:

Grappig genoeg zei een verpleegster tegen mij dat het niet genoeg was, ik moest wat "extra" gaan doen.
Een arts die ik vertelde wat het werk precies inhoudt, zei dat het wel genoeg (lees hij sloeg steil achterover) is en er is maar weer eens een bloedanalyse tegenaan gegooid wegens mijn langzame schildklier.
Want theroretisch kan ik niet aankomen met wat ik eet en hoeveel ik beweeg. Maar helaas, de kilootjes blijven aantikken.

Verder wat de "zwakte van dikte" betreft, het hoeft niet ontkent, het hoeft alleen niet continue herhaald.
Dikke mensen weten zelf heel goed waarom ze dik zijn.
Feiten zijn voor de persoon duidelijk, als ze advies nodig hebben vragen ze daar wel om.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:14

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:

Grappig genoeg zei een verpleegster tegen mij dat het niet genoeg was, ik moest wat "extra" gaan doen.
Een arts die ik vertelde wat het werk precies inhoudt, zei dat het wel genoeg (lees hij sloeg steil achterover) is en er is maar weer eens een bloedanalyse tegenaan gegooid wegens mijn langzame schildklier.
Want theroretisch kan ik niet aankomen met wat ik eet en hoeveel ik beweeg. Maar helaas, de kilootjes blijven aantikken.

Heb je wel eens bijgehouden wat je per dag allemaal binnenkrijgt? Misschien eet je wel te weinig, gaat je lichaam op spaarstand = aankomen :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:52

Ja met boerderijwerk is regelmatig eten er niet bij, dat kan ook een oorzaak zijn! Ik heb nu mijn alarm in mijn telefoon gezet op om de twee uur eten want anders schiet dat er ook gewoon bij in, als je druk bezig bent in de stallen of op het land dan vergeet je de tijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:04

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:

Wat een verschil is tussen NL en waar jij/ik wonen is het klimaat. Gedurende pakweg de helft van het jaar gebruiken wij minder om onszelf op temperatuur te houden. De 2000-2500 Kcal. basisverbruik zijn bij ons hier lager dan die voor ons in NL was.
Zeg voor het gemak 15% minder. Dat is dan 300 - 375 Kcal. minder zomaar.

Zet dit eens af tegen arbeid.
Lichamelijk arbeid verbrandt zeg 1000 Kcal.
Je moet dus een derde!!!!!!!! meer fysieke arbeid verrichten om het basisverschil te compenseren.

Ondertussen heb ik dat vanmorgen wel gecompenseerd :roll:
Was even langs het postkantoor gerend om een klein pakje, feitelijk een dikke envelop, mee te nemen. Lag daar volstrekt onverwacht een pakket van 1.20 en 10 kilo...
Nu is terug bergop >;)
Ik had bovendien geen extra tijd, want er zou een tractorista langskomen voor een zware klus. Ik was maar nét op tijd :D

Ok, de koffie was lekker. Aan de slag; moet de rivier in voor een irrigatievoorziening. Dat is weer een paar honderd Kcal. want de geul is 6 meter diep en er staat een fikse stroming. Aan een touw vastgebonden naar beneden dus.