Huertecilla schreef:Inderdaad.
Het poortje is niet vrouwelijk, niet mannelijk; het is een meisjeskenmerk; meisjesachtig; Penny

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Wel een goede trouwens![]()
Fitte avontuurlijke vriendin (erbij) gezocht van pakweg max. 1.70 en met brug-poedersuiker.
@Sizzle;
Zoals ik al schreef mis je geheel wat de onderliggende punten zijn.
Of dát niet jouw probleem is, kan ik niet beoordelen. Wellicht is dat zo, wellicht (waarschijnlijker) ben je onbewust onbekwaam.
Erg grappig trouwens dat het nu over het poortje gaat. Dat raakt direct het volwassen vrouw-en-paardrijden. In de regel is hoe hoger het BMI hoe extremer het fenomeen omdat bij vrouwen doorgaans het vet vooral rond heupen en dijen opgeslagen wordt.
Huertecilla schreef:wellicht (waarschijnlijker) ben je onbewust onbekwaam.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Dat zal het dan wel zijn ja.......
we laten het maar zo
Jammer.
Je kan er veel aan hebben om je naar aanleiding hiervan in Schusdziarra en Nicholson te verdiepen.
Huertecilla schreef:Dioxide schreef:@ HC: Dat jij blindstaren op BMI en gewicht in jouw leven betrekt vind ik prima, maar je kunt ook iets minder prediken. Het is ieder voor zich, en als jij een geweldige vrouw zou laten lopen puur om het feit dat haar BMI boven de 23/25 uit komt is dat jouw goed recht. Ik vind het persoonlijk aardig kortzichtig.
Je kan beter eens leren lezen voor je persoonlijke kritiek levert.
Mijn heerlijke vriendinnen zijn beiden boven BMI en dat is hún verantwoordelijkheid. Ze komen gewoon niet op mijn paarden; die zijn míjn verantwoordelijkheid.
Ik loop, op haar verzoek, elke middag trouwens met 1 als stimulering. Als ze op haar strefgewicht zit laat ze een mega-tattoo zetten. Cadeau van mij.
Huertecilla schreef:De ´thigh gap´ en paardrijden; ofwel de anatomie van de volwassen vrouw en de anatomisch correcte zit:
http://www.equinestudies.org/whos_built ... 8_pdf1.pdf geeft een summiere samenvatting.
Het artsenduo Schusdziarra schreef er veel eerder al een boek over. Dit is in het engels vertaald door de amerikaanse paardenclub uitgegeven.
Het standaardwerk van Dr.NacyNicholson gaat er uitputtend op in met verhelderende animatie-afdrukken.
Op het profiel van vanLotte staat een perféctillustrerende foto.
@vanLotte; dat is geen kritiek; het is een perfecte, heel vrouwelijke, illustratie van het fenomeen.
Hoe hoger het BMI hoe sterker het geldt.
Een evolutionair voordeel wat een nadeel is bij trekking te paard e.d.
Geen punt minikatje; mits wel slank, fit en motorisch competent is empatisch vermogen belangrijker. Dat poortje is een leuke grap omdat een basispunt er zo helder door geïllustreerd wordt. Maar goed, dat had jij gelijk al in de peiling.
Iedereen kruipt op een paard lijkt wel, doch voor goéd paardrijden (écht paardrijden; niet paardwingen in een omheinde zandbak) komt nog wat meer kijken.
lisa_pluisje schreef:Huertacilla gaat niet meedoen aan mijn spelletje gok ik zo, hij reageert niet eens meer.
Sizzle schreef:Ik kwam er vervolgens achter dat ik dus nu wel weer spontaan een BK of TG heb![]()
Waar een paar zwangerschapshormonen al niet goed voor zijn blijkbaar
delvira schreef:lisa_pluisje schreef:Huertecilla, dat veel energie houdt hij dus ook bij, dan hadden we zo mooi een wilskracht spelletje kunnen doen, voor mij motiverend, voor jou uiteraard poep gemakkelijk.
Ik ontken overigens niet dat ik te dik ben hoor, ben zelfs hartstikke dik
geweldig lisa-pluisje.....
Huertecilla schreef:Ik ga nu wat lichaamsbewegen met boerderijwerk.
Lusitana schreef:Huertecilla schreef:Ik ga nu wat lichaamsbewegen met boerderijwerk.
Grappig genoeg zei een verpleegster tegen mij dat het niet genoeg was, ik moest wat "extra" gaan doen.
Een arts die ik vertelde wat het werk precies inhoudt, zei dat het wel genoeg (lees hij sloeg steil achterover) is en er is maar weer eens een bloedanalyse tegenaan gegooid wegens mijn langzame schildklier.
Want theroretisch kan ik niet aankomen met wat ik eet en hoeveel ik beweeg. Maar helaas, de kilootjes blijven aantikken.
Lusitana schreef:Huertecilla schreef:Ik ga nu wat lichaamsbewegen met boerderijwerk.
Grappig genoeg zei een verpleegster tegen mij dat het niet genoeg was, ik moest wat "extra" gaan doen.
Een arts die ik vertelde wat het werk precies inhoudt, zei dat het wel genoeg (lees hij sloeg steil achterover) is en er is maar weer eens een bloedanalyse tegenaan gegooid wegens mijn langzame schildklier.
Want theroretisch kan ik niet aankomen met wat ik eet en hoeveel ik beweeg. Maar helaas, de kilootjes blijven aantikken.