Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:06

Spikkel, super knap, mooi resultaat! :j

Aan alle nieuwe dames, welkom en succes :D En echt, het wordt gemakkelijker!!!

Ik heb gisteren op de valreep alsnog dag 4 gedaan. Ik had een baal dag en zou niet en ik wilde niet :') Dus, heel de dag op de bank gehangen en me te goed gedaan aan stroopwafel :oo Heb samen met mijn vriend een film gekeken 's avonds en toen was ik al aan het twijfelen. Eigenlijk wilde ik toch nog wel even sporten! Toen er tussen de film door ook nog shownieuws kwam, ben ik opgesprongen en heb toch mijn rondje nog gedaan :D Mijn vriend heeft mee gedaan en die kreeg het ook niet vol gehouden := Die is nu nog trotser op me haha.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:10

He zijn er hier ook dames die Body Revolution hebben gedaan of doen? Ik ben na 30ds begonnen met Insanity, maar het totale schema volgen, lukt me toch niet omdat het 45 minuten is. Daarnaast moet ik ook nog mijn oefeningen van de fysio doen en speciale buikspieroefeningen om mijn diastase te dichten, dus ben ik al met al zo een uur tot anderhalf bezig. Merk dat ik dan de korte tijd van 30ds toch wel iets handiger vond. Ik vind ripped teveel lijken op 30ds dus vandaar mijn vraag over Body Revolution... is het wat? En geeft het resultaat?

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:26

Joepie volgens mij word ik al wat slanker.
Alleen mijn mini zwembandje wil nog niet verdwijnen!
Als die nou nog weggaat ben ik helemaal tevreden.
Vanmiddag ga ik eens flink wandelen ipv hardlopen.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:51

Bodyrevolution is fijn miramare, zelf na shred en ripped
Is wat meer kracht naar mijn idee, en minder cardio (al zweet ik me nog rot van de kracht)
Geeft zeker resultaat

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:56

miramare schreef:
He zijn er hier ook dames die Body Revolution hebben gedaan of doen? Ik ben na 30ds begonnen met Insanity, maar het totale schema volgen, lukt me toch niet omdat het 45 minuten is. Daarnaast moet ik ook nog mijn oefeningen van de fysio doen en speciale buikspieroefeningen om mijn diastase te dichten, dus ben ik al met al zo een uur tot anderhalf bezig. Merk dat ik dan de korte tijd van 30ds toch wel iets handiger vond. Ik vind ripped teveel lijken op 30ds dus vandaar mijn vraag over Body Revolution... is het wat? En geeft het resultaat?

Ik zit nu in week 3 van body revolution, ik vind hem erg fijn! Ik vind mn buik en billen er steeds beter uit zien :j

Gisteren mn cardiodagje en heb er vantevoren nog killer abs bijgedaan.. dat voel ik nu wel. Dadelijk workout 3!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:08

Net level 1, dag 2 gedaan :)
Merkte dat ik bij het liggen op het matje last had van mn rug. En dan vooral bij mijn stuitje, voelt als een blauwe plek. Weet iemand misschien hoe dit kan? Heb ik niet goed gelegen of is het iets van spierpijn?
Ik weet dat ik een beetje een holle rug heb maar ik weet niet of het hiermee te maken kan hebben.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:09

Hoe werkt Body Revolution precies? Heb je daar ook 3 of 4 workouts van?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:49

Missy_ schreef:
Merkte dat ik bij het liggen op het matje last had van mn rug. En dan vooral bij mijn stuitje, voelt als een blauwe plek. Weet iemand misschien hoe dit kan? Heb ik niet goed gelegen of is het iets van spierpijn?
Ik weet dat ik een beetje een holle rug heb maar ik weet niet of het hiermee te maken kan hebben.

Ik leg na een tip hier uit het topic altijd mijn handen onder mijn billen. Op deze manier heb ik veel minder last van mijn stuit/heupen, rug een schouders/nek :j

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:57

Je kunt het beste even op de website van Jillian kijken Luigi, daar staat het uitgelegd.
Maar per 2 weken doe je afwisselend 2 workouts en een cardio met 1 rustdag
en na 2 weken switch je naar zwaardere workouts. Dat 90 dagen lang

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:39

Sammyy schreef:
Missy_ schreef:

Ik leg na een tip hier uit het topic altijd mijn handen onder mijn billen. Op deze manier heb ik veel minder last van mijn stuit/heupen, rug een schouders/nek :j

Oke zal het morgen proberen, dank je wel!
Dan kun je alleen niet meer je handen achter je hoofd doen bij bv sit ups?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:26

Nee, dat klopt. Maar zelf vind ik dat prettiger. Ik merk dat ik anders snel ga trekken aan mijn nek. Ik doe dit overigens alleen met de rechte buikspieren.

Overigens, even een vraag aan de wat doorgewinterde sporters onder ons. Ik merk dat op mijn boven benen al spier is aan het vormen. Ik denk dat dit vooral gebeurd omdat ik ook fliets en paardrijd sinds kort natuurlijk. Maar nu ben ik een beetje bang dat ik straks net zo'n brede/dikke benen heb, maar ipv vet spier? Is deze "angst" gegrond of zal dat mee vallen denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Sammyy op 21-05-13 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:29

Gisteren workout 6 Body Revolution gedaan en die bevalt me veel beter dan 5! Vandaag cardio2 maar kon de motivatie niet vinden en had echt pap in mijn benen dus het ging voor geen meter ;( Maarja, morgen weer een dag met workout 5 ~~}>

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:46

Oh wat leuk dat er meer mensen Body Revolution volgen. Ik ben er dus vanmiddag mee gestart en vind het een heel fijne workout. Ik ga proberen het schema te volgen maar wil ook 1 of 2 keer per week Insanity blijven doen want dat vind ik toch wel erg lekker. Wellicht dat ik die kan doen als Cardio workout van BR.
Hoe zijn de resultaten tot nu toe?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:53

Luigi schreef:
Hoe werkt Body Revolution precies? Heb je daar ook 3 of 4 workouts van?

Er zijn 12 workouts (toenemend in moeilijkheidsgraad) en 3 cardio workouts (ook toenemend in moeilijkheidsgraad)

Hieronder het schema hoe alles is ingedeeld:

Week 1 en 2:
- Dag 1: workout 1
- Dag 2: workout 2
- Dag 3: cardio 1
- Dag 4: workout 1
- Dag 5: workout 2
- Dag 6: cardio 1
- Dag 7: rust

Week 3 en 4:
- Dag 1: workout 3
- Dag 2: workout 4
- Dag 3: cardio 1
- Dag 4: workout 3
- Dag 5: workout 4
- Dag 6: cardio 1

Week 5 en 6:
- Dag 1: workout 5
- Dag 2: workout 6
- Dag 3: cardio 2
- Dag 4: workout 5
- Dag 5: workout 6
- Dag 6: cardio 2

Week 7 en 8:
- Dag 1: workout 7
- Dag 2: workout 8
- Dag 3: cardio 2
- Dag 4: workout 7
- Dag 5: workout 8
- Dag 6: cardio 2

Week 9 en 10:
- Dag 1: workout 9
- Dag 2: workout 10
- Dag 3: cardio 3
- Dag 4: workout 9
- Dag 5: workout 10
- Dag 6: cardio 3

Week 11,12 en 13:
- Dag 1: workout 11
- Dag 2: workout 12
- Dag 3: cardio 3
- Dag 4: workout 11
- Dag 5: workout 12
- Dag 6: cardio 3

Mariska85 schreef:
Gisteren workout 6 Body Revolution gedaan en die bevalt me veel beter dan 5! Vandaag cardio2 maar kon de motivatie niet vinden en had echt pap in mijn benen dus het ging voor geen meter ;( Maarja, morgen weer een dag met workout 5 ~~}>
Ookal ging het voor geen meter, je hebt het wel mooi gedaan! :D

miramare schreef:
Oh wat leuk dat er meer mensen Body Revolution volgen. Ik ben er dus vanmiddag mee gestart en vind het een heel fijne workout. Ik ga proberen het schema te volgen maar wil ook 1 of 2 keer per week Insanity blijven doen want dat vind ik toch wel erg lekker. Wellicht dat ik die kan doen als Cardio workout van BR.
Hoe zijn de resultaten tot nu toe?
Ik ga vrijdag voor het eerst meten, dan is er een maandje voorbij sinds ik met body revolution begon. Heb alleen het idee dat het niet heel veel verschil zal zijn, door de 30day shred was ik al sterk, dus vond deze eerste paar weken van body revolution ook niet heel erg zwaar voor m'n lichaam, daardoor denk ik dat m'n lichaam ook minder veranderd is...maargoed we gaan het zien vrijdag... :o

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:45

Ik doe ook Body Revolution, ik zit nu in week 6 dag 2 (workout 6 moet ik vandaag nog doen).

Ik merk enkele verschillen: meer conditie, sterkere benen, minder cellulitis en meer definitie in mijn buik. De hele grote verschillen (in gewicht en centimeters moeten nog komen, dit had ik ook niet bij 30 day shred).

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:00

Yeah ik heb net de voor en na foto's bekeken. Na 4 weken al een mega verschil!
8-) 8-)
Kan het wel van de daken schreeuwen, ik krijg er echt een mega kick van! 8-)
Morgen nog een rustdag maar het liefste ga ik weer als een *\%/* *\%/* tekeer op mijn matje. Het werkt echt zó goed! *\o/*

Hopelijk ben ik over 4 weken nog strakker.*D
Laatst bijgewerkt door Watermelon op 21-05-13 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:04

Zo, vandaag dan eindelijk weer kunnen sporten, dag 26! Einde van de shred in zicht ;)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:13

Bij mij wordt alles ook steeds strakker me de bodyrevolution, volgens mij is er nu in een maand 2 cm van m'n kuit af , buik ook zoiets en iets meer dan 5kg
Bij de shred ging het sneller in cm rond m'n middel, maar toen ging ik van niets doen naar iedere dag sporten

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:16

Fantabulouss schreef:
[
Mariska85 schreef:
Ookal ging het voor geen meter, je hebt het wel mooi gedaan! :D

Maar ik heb ook nog gesmokkeld door het laatste circuit over te slaan :o

Bij mij word het ook allemaal wat strakker, ik zie nu buikspiertjes (nog wel verstopt onder een laagje blubber) benen en armen worden iets strakker, ik heb alleen niets gemeten.(morgen is dag 39 excl. de pauze van 1,5 week)
Laatst bijgewerkt door Mariska85 op 21-05-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:19

Beter iets dan niets Mariska, at least you gave it a try :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:30

Chessie, heb jij een speciaal dieet gevolgd om die 5 kg kwijt te geraken? Of is het je gelukt door simpelweg gezonder te eten?
Ik probeer nu nl zo gezond mogelijk te eten en het snoepen te laten. Ik ben 1,5kg kwijt, maar dat is het dan ook... Terwijl het in cm best wel vlot gaat.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:39

Nee, ik houd bij wat ik eet op voedingscentrum en probeer rond 1500-1600 kcal te zitten
Maar ik ben ook 1.85, dus dat is voor mij niet veel (m'n bmr is ong 1600)
Daarnaas doe ik ook wel regelmatig een tweede workout (killer abs bijvoorbeeld) of een half uur flonk doorwandelen met hond

Vandaag bijv
O: kiwi, magere yoghurt met kellogs
T: banaan
L: ciabatta met half philadelphia en half brie met salade en optimel drink
T: aardbeien met optimel vla
D: aardappelen met salade en vegetarische hamburger en appelmoes
T: 2 sinaasappels en een bolletje ijs

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:05

Dat is niet echt goed voor je hé onder je BMR gaan zitten.... :=

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:08

Nee, daarom zit ik er gemiddeld op of boven (met af en toe een cheat dag van 1800 ofzo)
Bnnenkort ook eens kijken om gewoon iedere dag wat omhoog te gaan)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:10

Wat eet je dan zoal Precious20?

Door gezonder te eten ben ik 10 kilo kwijtgeraakt, na eerst met hardlopen zo'n 2 kilo wat daarna ook niet verder wilde zakken.
Ik eet veel groente en fruit, zo puur mogelijk.
Pakjes en zakjes vermijd ik zoveel mogelijk, kant en klaar maaltijden eet ik niet meer.
Ik eet geen mueslirepen, liga koeken, continue, fruitkick, ontbijtkoekrepen etc meer. Koekjes, cake, taart en gebak ook weinig tot niet. (De laatste dagen had ik wat koekjes, gekregen als bedankje op een concours en met weekendbezoek hebben we de doos leeggemaakt). Snoepen doe ik ook heel weinig, soms een keer een dropje of een stukje extra pure chocolade.
Pasta, rijst en aardappelen eet ik ook weinig tot niet. Qua brood eet ik, als ik brood eet, meestal speltbrood, roggebrood of spelt/roggecrackers. Tarweproducten eet ik dus weinig.
Op brood doe ik mager beleg, meestal rookvlees, rosbief en kip/kalkoenfilet. Ik mocht altijd graag beleg tussendoor snaaien, plakjes worst, grillworst saté of kaas, of een plakje salami of gebraden gehakt... Daar ben ik mee gestopt.
Vooral toen ik op http://www.valtaf.nl ben gaan bijhouden wát ik nu eigenlijk at en wat ik binnen kreeg aan calorieën ben ik met dat snoepen gestopt, ik schrok hoeveel er in werkelijkheid in al dat gesnaai zat, want een koekje, dropje of plakje worst telt toch behoorlijk hard aan!