Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:15

idd werkt bij mij ook het beste,

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:16

Hmm aan de ene kant snap ik wel dat fixeren vervelend kan zijn. Ik probeer het ook zoveel mogelijk te voorkomen. Eigelijk probeer ik het alleen te doen als iemand mij aanvalt of een ander aanvalt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:18

ik heb eigenlijk nooit meer woede aanvallen.

Zijn jullie ook van die mensen die ontzettend veel feitjes weten? ik had vandaag 2x dat ik iets wist waarvan de rest zo iets had, huh hoe weet jij dat? heb het wel vaker trouwens

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:25

Ligt aan het onderwerp, maar weet wel het een en ander ja qua feitjes :j

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:31

Bij mij hoeven er geen mensen bovenop te duiken hoor. :') Ik word juist helemaal stijf en zeg geen woord meer... Krop alles op en denken/bewegen/praten gaat echt ultra-traag. En dan trager dan gewoonlijk :P Voor mijn diagnose dacht mevrouw de psycholoog dat ik een heel laag IQ had omdat ik zo traag praatte en reageerde toen ik zo rond de leeftijd van 12 zat. HAH, heb gewoon een IQ van 99.

Jaaaa wij zijn met z'n allen wel feitjes-mensen denk ik :P

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:51

op mijn vrijwillgers werk kan ik zo zeggen waar welk zadel en hoofdstel van elk paard hangt. gooi de hoofdstellen door elkaar en ik weer bij elk hoofdstel wat er anders waardoor ik weet van welk paard het is, vinden ze heeel appart :P

ik heb een IQ van 82. 100 is gemiddeld dus valt nog mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:02

Quera , klopt geloof wel dat het ook voor de veiligheid was , als het aan mij lag brak ik school af := Of ik probeerde mijn tas te pakken en weg te gaan en dan niet zachtjes , maar dat lukte nooit want dan lagen ze al op me.

Mijn IQ is heel laag tegenwoordig , maar was ooit 92 :P.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:06

Haha herkenbaar hoor. Ik probeer het wel altijd voor te zijn. Dmv waarschuwing of het proberen om te buigen. Maar ik kan nog steeds geen wonderen verrichten helaas :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:18

Gelukkig wisten ze op mijn oude groep dat ze niet aan mij komen moeten , klopt lijkt me voor de andere partij ook erg vervelend..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:48

quera schreef:
Haha herkenbaar hoor. Ik probeer het wel altijd voor te zijn. Dmv waarschuwing of het proberen om te buigen. Maar ik kan nog steeds geen wonderen verrichten helaas :(:)

Nee, precies, ik ook niet.
Gister kon ik het bij mijn cliënten goed ombuigen, maar ik loop daar niet voor niks met een portofoon rond (hebben ook autisme).
Vind het vooral voor de client en andere cliënten vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:58

Daar lopen ze daar ook overdag mee , ga op vakantie was ik al van plan maar mijn konijnen zijn er nog en ik maak me er zorgen over. . Wil niet weg ik wil hun ophalen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:01

Zijn het echt jou konijnen? Of van de groep.

Ik loop ook met een dectelefoon rond. Maar gebruik m eigelijk alleen om te bellen. Als het onrustig is dan bellen we vaak even van te voren. Scheelt al veel stress voor alleen het horen van de dec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:03

Nee echt van mij , meisje past op ze maar ik voel me er niet goed bij.

Ook handig idd

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:04

En waarom voel je je er niet meer prettig bij? Voelde je je dat eerst wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:07

Nu ik wegben misschien willen ze mij pesten door hun weg te doen ofzo , zou net een stunt voor hun zijn hoe sullig dat ook klinken mag :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:10

Ik denk niet dat ze dat zullen doen hoor :(:) ik zou gewoon lekker op vakantie gaan en elke dag een appje/sms'je sturen met of het goed gaat met je konijnen. Zo heb je toch iets meer houvast :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:39

Doe ik ook maar dit weekend is ze er niet en moet die begeleiding het doen pff..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:40

Ik zou even bellen en vragen of ze het niet willen vergeten. Omdat je het vakantie gaan opzich al lastig vind zonder konijnen. Dat begrijpen ze echt wel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:35

Bij gym zette de docent me zeg maar goed neer, maar dat deed hij nogal onverwachts en greep me een beetje vast bij m'n bovenarmen, vond ik ook niet erg fijn -O-

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:50

Gym is wel een beproeving voor autisten ja. Ik vond het vervelendst dat ik voor de les begon altijd ging vragen wat we gingne doen, en in dat uurtje begon het volgens het schema maar na verloop van tijd wijkte de spellen er vanaf. En het allerergste. Uitbundig, veel lawaai, en dat lawaai galmt ook nog eens keihard (daarom ga ik altijd naar een meer, het strand, of klein privé-zwembad vanwege die echo's). En ik kan de bal niet snel genoeg volgen. En zoveel slaan, schoppen, gillen, schreeuwen, aanmoedigingen, brr.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:58

Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel leuk vind... Er zijn 2 balsporten die ik te doen vind: Volleybal en korfbal.
Maar de gymdocent die ik nu heb houdt enorm van turnen en softbal. Jippie -O-.
Of hockey en voetbal, vind 't verschrikkelijk, met een stokkie achter een bal aan rennen of gewoon achter een bal aanrennen, en dan ertegenaan slaan/schoppen.
Binnen gym is erger dan buiten, omdat het lawaai daar meer blijft hangen, ben ik echt helemaal overprikkeld....

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:01

ben ik blij dat ik geen gym heb meer.
bal sporten is niks voor mij, kreeg de ballen altijd tegen me aan en had niet de inziht om ze te vangen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:07

Ik ook niet, vangen ben ik gewoon echt slecht in... Gooien trouwens ook :')
En lenig ben ik nou ook niet echt.
Wordt nog leuk dit jaar -O-.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:11

ik ook niet,

sukses nog dit jaar dan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:12

Dankje!
Komende drie lessen atletiek... Hordelopen en duurloop. Gymleraar zei dat een onderdeel daarvan de suicide-run is. Klinkt goed :').

Vandaag maar drie uurtjes les, dat vind ik echt heerlijk.