30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:52

@ Cindeeh: Ik weet zo ff geen recept. Maar bedoel je gewoon allemaal ingrediënten bij elkaar in bijvoorbeeld een blender? ;) Dan zijn aardbeien en bananen zoooo lekker bij elkaar :9

Of misschien iets met kwark én fuit = vitaminen én proteïnen.

Wel een goed idee overigens!

Dorus

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:57

Ik heb een driekwart broek (wat bij mij op 7/8 neer komt :+) en dat bevalt goed. Verder wel een tanktop aan. Maar ik doe het in de woonkamer waar de verwarming uit staat. Moet na de workout ook meteen een vest aantrekken anders ga ik het op mijn spieren voelen.

Ik merkte net met paardrijden dat die zwaardere gewichtjes echt nodig waren. Nu voel ik echt de achterkant van mijn bovenarmen terwijl ik die eerst echt niet voelde.

Het stretchen valt me ook tegen. Ik kan met gestrekte benen bijna tot aan de grond, maar kom bij deze oefening net voorbij mij knie en dat vooruit lopen lukt net 10cm ofzo :+
Volgens mij draai ik in mijn heupen om op de grond te komen en dat kan natuurlijk niet als je op de grond zit.

@raponsje: heb jij nog tips om de buikspieren aan het werk te krijgen? Ik heb vandaag goed opgelet dat ik mijn rug goed aan de grond houd en beken kantel, maar ik voel ze amper. Zeker de lage buikspieren lijken helemaal niks te doen. Het lijkt wel of ik bij die oefeningen onbewust andere spieren gebruik.

Beterschap voor iedereen die zich niet lekker voelt :(:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:04

Ik wil ook beginnen....
Morgen ochtend ga ik het proberen. Ik ben benieuwd of ik het vol kan houden of dat ik (te) veel klachten krijg en moet afhaken (en dus echt nog moet wachten....).
Een zin om tot man volgende controle te wachten, dat is pas over 3 weken :=

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:05

Heerlijk tussendoortje is cracker met Hüttenkäse beetje peper en rookvlees! Kei mager en vol eiwitten!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:05

Wat betreft het eten erbij heb ik weer opgepakt wat ik voor de kerstvakantie ook deed: doordeweeks niet snoepen, maar alleen in weekenden (of op een heeeul speciale doordeweekse dag ;) ). Dan kan je de hele week uitkijken naar dat wat je voor ongezonds wil wegwerken en als het dan weekend is, is het of opgegeten door een familielid/huisgenoot/..., of je hebt er geen zin meer in, of het smaakt heeeeerlijk. :9

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:06

Jeeeeetje.. jullie gaan snel zeg..! :oo

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:08

Ja ik bedoel echt shakes als tussendoor die goed vullen en een goede werking hebben.

Maar ook shakes om de training goed af te sluiten en het lichaam weer de benodigde stoffen te geven die jedan weer aan kan vullen met eventueel wat andere voeding.

Zoek ik op google krijg ik allemaal vitamine en eiwitshakea van de aardig gevorderde sporters die op een heel ander niveau sporten.

Oh en weet iemand nog een goede app voor hardlopen? Ik wil daar mee beginnen nu ik merk mn conditie beter word. :-)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:22

Evy (Start to run) zou ik doen met hardlopen, als je dat tenminste rustig wil gaan opbouwen. :)

Jullie gaan hier zo hard dat ik dit echt niet meer bijhoud dadelijk. Ik doe dit trouwens wel gewoon in lange broek. Geen problemen mee hier. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:23

Over lenigheid gesproken: op het einde zit je charmant met je benen wijd te rekken he. Ik kom makkelijk naar m'n voeten toe (in stand kan ik handen plat op de grond en iets door m'n ellebogen zakken), maar als je erna je armen achter je moet strekken :x Dan doet mijn heup ZO'N zeer he. Ik krijg m'n rug dan ook no way recht. Iemand tips hiervoor?

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:25

Even een belangrijk puntje: pas op dat je de oefeningen niet verkeerd doet. Ik heb de eerste keer de oefeningen voor de spiegel gedaan, kijken of het er hetzelfde uitziet als Jillian. Dat je rug recht is, je knieen buigt in 90 graden etc. Anders kan je zo blessures krijgen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:26

Nike? Als je daar een gps ontvanger (of zoiets) voor aan je schoen bij koopt houd hij zelfs de afstand en route bij en je kan hem koppelen aan Facebook, kan je onderweg aanmoedigingen van je vrienden krijgen!
Ik moet nog steeds op pad voor zo'n ontvanger en zin om te gaan hardlopen dus weet nog niet precies hoe hij werkt.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:35

Goed bezig allemaal!! Jullie hebben mij gemotiveerd! (alle pagina's doorgelezen := )
Ik heb dag 4 er vandaag op zitten!
Wel een beetje vervelend plannen omdat ik momenteel heel veel werk, maar 20 min lukt nog wel :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:41

Ja dat is het makkelijke, iedereen kan wel een half uurtje vrijmaken. Ook al doe je het 's nachts.
Jullie motiveren mij ook enorm! Heb vanavond zelfs chips afgeslagen, trots!

De spierpijn slaat nu wel toe, hele avond op de bank gelegen, toen ik opstond kon ik bijna niet meer lopen van de kramp in mijn kuiten. :+ Maar hè, het werkt! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:46

@Cindeeh: waar heel leuke en gezonde recepten in staan is Model Kitchen van Cesar Casier. Er staan allerlei zelfgemaakte sapjes in voor tijdens dieten/detoxen etc. Geen idee of dat het soort sapjes zijn dat je bedoelt; maar sowieso zijn de recepten héél leuk (en slimme alternatieven voor minder gezonde snacks/schotels).

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:51

Hoooooooo man! Ik heb mezelf om 10 uur nog van de bank weten te schoppen om dag 5 te doen!! :D GELUKT! Cardio gaat lekker nu, kracht voornamelijk met armen is dramaaaa. Benen en buik gaat ook al lekker!

BAM!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:02

Ik heb het nu een dag niet gedaan.. En ik voel me er niet fijn bij, buiten het schuldgevoel voel ik me echt niet fit nu, terwijl ik dat wel heb als ik de workout doe..! Morgen dus gewoon weer knallen, heb er zin in!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:04

Annash schreef:
Ik zag op de vorige pagina vragen voorbij komen over of zulke filmpjes en foto's wel echt zijn. Een kennisje van mij uit Canada heeft dit gedaan (wel in combi met een dieet, welke weet ik niet) en is echt enorm afgevallen. Zij was duidelijk echt te zwaar. Ik vind het onwijs knap wat ze heeft bereikt en door haar ben ik dit nu weer gaan doen, zeker toen ik het topic zag.

Als je echt enorm resultaat wilt dan zul je 30 dagen clean moeten eten.
Dus alleen mager vlees - geen frietjes - geen glazen cola etc.
Daarnaast zul je ook extra proteine moeten eten (groeien je spieren sneller = dus sneller en meer resultaat.

@ Dorus: Tijdens elke oefening dien je je spieren aan te spannen.
Bij bijvoorbeeld sit ups is het niet de bedoeling dat je jouw spieren pas aanspant wanneer je bijna niet meer omhoog komt, je houd ze de hele tijd aangespannen.
Net zoals je bij Squats en lunges ook altijd je buik aangespannen moet houden.

Nerooo: Tegen hangend vel raad ik jou aan om zoveel mogelijk kracht training te doen.
Met kracht training trek je het zo strak als het kan.
Wanneer je echt veel afgevallen bent heb je wel wat loshangend vel waarschijnlijk maar een stuk minder dan wanneer je veel aan cardio zou doen.

Voor degene die vroeg of buikspieroefeningen zin hadden als je wat vetjes had:
Ja. :j
Door spieren te trainen word je spierpercentage hoger hoe hoger je spierpercentage hoe meer je in rust verbrand.
Door meer spieren te krijgen gaat je lichaam zelf dus het vet "aanvallen" waardoor het als je lang genoeg gezond eet en blijft sporten verdwijnt en je dus spieren zult zien.

Het is alleen niet zo dat je als je wilt afvallen zelf kunt kiezen waar je afvalt.

Voor het nieuwe topic misschien toch een HK maar dat we alle ontopic berichten altijd vet drukken?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:58

Raponsje, echt heel fijn dat jij overal zo veel vanaf weet! :)

Talisa, echt netjes hoor! :)

Hier is de spierpijn een stukje minder inmiddels, fijn!
Heb ook echt zin in dag 4, vanavond! :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:00

Hier geen centje pijn :D Alleen in mijn rechterschouder maar dat zat voor de eerste sessie er ook al :+ Op naar sessie 2 vanavond!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:01

Ohhh ik heb toch echt wel een beetje spierpijn hoor :+ Vooral in mijn rechterbeen :? Het linkerbeen is veel minder. Nu herinner ik mij dat ik dit op de sportschool ook een keer had......
Mijn college heeft ondertussen ook even het filmpje gekeken en die vind het best heftig.

Ik vond gisteren trouwens nog een kabel, dus nu kan ik de laptop op de TV in de woonkamer aansluiten :j Wel handig want dan zie ik het ook veel beter :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:11

Nou, ik heb anders wel spierpijn hoor :') beetje in mijn benen. Vooral mijn rechterkuit :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:25

Ik heb ook nergens meer last van, vanavond echt tandje zwaarder!!

Raponsje, bedankt voor je tips we hebben er echt veel aan allemaal!
En dit topic is gewoon supermotiverend! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:28

_Noor schreef:
Ik heb ook nergens meer last van, vanavond echt tandje zwaarder!!

Same here :j Ik heb sinds ik shred alleen maar minder spierpijn dan met alleen krachttraining / cardio en hardlopen!
Sim, Leef je nog :):)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:29

Hier ook geen spierpijn. :) Ik voel wel dat ik iets gedaan heb en traplopen is wat moeilijk, maar ik had meer spierpijn verwacht. Vanavond weer!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:35

Fiffill schreef:
Nou, ik heb anders wel spierpijn hoor :') beetje in mijn benen. Vooral mijn rechterkuit :+

Ik dus ook :+ Zo stom is dat! Traplopen is hier ook wat moeilijk idd en zolang ik maar gewoon een beetje stil blijf zitten is er niks aan de hand.
Ik ga vanavond ook weer :j Maar dat wordt denk ik toch na het badmintonnen :j Als vriendlief onder de douche staat kan ik snel even dagje 2 doen