In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosannee_

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:17

Dikke digitale knuffel voor jou!
Geniet van alles om je heen, jij komt er wel meis, geen twijfel.mogenlijk. Je bent zo sterk

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:52

ik heb alle pagina's doorgelezen en wat vind ik jou een ontzettend toffe meid! knap hoe je je er doorheen slaat. Je hebt natuurlijk wel je ups en downs maar je gaat niet bij de pakken neer zitten. Alles komt gelukkig weer goed en denk aan de mooie tijden die hierna gaan komen. Ben blij dat je je steun hier op bokt ook kunt vinden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:54

Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:56

ik wil je heel veel sterkte wensen meid..

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:05

Weet je? Bankhangen en televisiekijken zijn helemaal ok! Lekker dekentje erbij, kopje thee en Maria koekjes -- heerlijk! Hebben jullie een openhaard? Ook zo fijn . . . . Heel lang geleden had ik de allerbeste kraamverzorgster ooit -- ze had net haar diploma voetreflexologie en gebruikte mij als oefenmateriel elke middag, ik ben nooit in mijn leven zo relaxed geweest. Misschien is het leuk om af en toe een massage of manicure of pedicure laten doen? . . .

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:21

[/quote] Ik vind mezelf helemaal niet zo sterk.. Ik wil alleen zo graag weer beter worden.[/quote]

Dat ben je wél!!! Diep respect voor jouw manier van hiermee omgaan. Sterkte.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:22

Oreo schreef:

Ik vind mezelf helemaal niet zo sterk.. Ik wil alleen zo graag weer beter worden.[/quote]

Dat ben je wél!!! Diep respect voor jouw manier van hiermee omgaan. Sterkte.[/quote]

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:32

Hai lieve LiVetime...
Ik lees je topic nu pas en ik vind je enorm dapper. Ik wil je enorm veel sterkte wensen bij je strijd en ik blijf je volgen en hoop je te kunnen steunen als je het gebruiken kan.
:(:)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:22

Dikke knuffel

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 17:54

Dankjulliewel. Ik blijf alle reacties lezen.

Vanochtend nog tijd in bed gebleven. Vanmiddag poging gewaagd om maar eens zelf weer de auto te pakken. Had een afspraak half uurtje rijden hier vandaan.
Voelde me wel erg naar, maar dacht dat thuis blijven me sws naar zou blíjven houden.
Dus hop de weg op gegaan. Beetje wiebelig, maar ging prima.
Naar afspraak geweest uurtje en toen weer half uurtje terug gereden. Was echt super goed gegaan.
Me even losrukken uit de thuisomgeving van ziek-zijn is dus wel lastig, maar niet ondoenlijk. Zodra ik het doe voel ik me stúk beter. Tis alleen even een hoge drempel die ik over moet.
Morgen maar weer zelfstandig met autootje naar paard toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:57

Goed van je dat je je daar toch overheen hebt gezet! Ik denk dat dingen.blijven doen die je kan doen goed zijn voor je zelfvertrouwen en je enorm kunnen helpen bij je strijd. Daarnaast... Als je je ziek gaat gedragen voel je je al gauw zielig en ziekig en ik denk dat dat juist zorgt dat je minder positief blijft.

Probeer te genieten van kleine dingen en zelfstandigheden.+:)+

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 18:24

Ja precies.. Maar hier thuis BEN ik ook ziek. Ben bij mijn ouders die me behandelen als een ziek persoon. Logisch hoor, maar hele dag in zo'n sfeer zitten is niet erg fijn voor mij. Voor niemand niet, denk ik.
Het beurt mij iig niet op om hele dag op de bank te zitten wachten op bezoek die zegt hoe erg ze het vinden voor mij. Heb echt de wereld hier buiten nodig waar ik even niet ziek ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:26

Dat kan ik me helemaal voorstellen. Is het mogelijk om dit bespreekbaar te maken met je omgeving? Jij moet nu die strijd aan en dat betekent dat het even moet gaan om hoe jíj wil dat dingen verlopen!

Heb je ook mensen in je omgeving die je gewoon even mee op sleeptouw nemen om iets leuks te gaan doen?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 18:29

Wat al een wereld van verschil is met mijn ouders is dat ze me compleet vrij laten in wat ik wil en wat ik denk te kunnen. Had ik niet verwacht en zo ken ik ze ook niet.
Zij kunnen er wel moeilijk mee omgaan als ik zeg dat ik even naar buiten wil. Ze zijn bang dat ik verkouden word, het te koud krijg, te moe word enz..
Maar ja, weerstand bouw ik binnen ook niet op.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:29

Wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte! Hou hoop, het komt echt wel goed.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:30

nog even een hele dikke knuffel voor jou. :(:) Ik ben hardstikke trots op je, hoe je dit allemaal aanpakt.
En waag het niet om te zeggen dat je jezelf niet sterk vind. }> Heel goed van je dat je de buitenwereld een beetje ingaat, geloof echt dat dat een mens heel erg goed kan doen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:33

Dat is fijn. Als je ook nog eens tegengehouden wordt ben je helemaal zo'n 'patiënt'. :\

Als je nu bevattelijker bent voor ontstekingen zou ik ervoor zorgen dat je gewoon goed aankleedt. Niet te warm, niet te koud. Verkouden word je van virussen, dus zieke mensen maar even proberen te ontwijken, niet in een vliegtuig gaan zitten en zo :D
Maar wel genieten van het leven en alles eruit halen wat erin zit. Nooit spijt krijgen van dingen die je niet gedaan hebt en alles gebruiken om om te zetten in positieve kracht!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:36

Je zegt dat je jezelf niet sterk vindt, maar volgens mij heb je zelf niet eens door hoe sterk je eigenlijk bent. Heb echt ontzettend veel bewondering voor je dat je jezelf uit de situatie hebt weten te krijgen en eropuit bent gegaan. Fijn om te horen dat je je daarna een stuk beter voelde. Lekker de dingen blijven doen die je kan doen en daar maximaal van genieten. Ik hoop dat je morgen een goede dag hebt en lekker naar je paardje kunt. :)

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:46

Ik vind je echt echt onwijs sterk! Het feit dat je je verzet tegen het ziek zijn of het ziek thuis zitten zegt genoeg. Ik heb echt respect voor je hoe je ermee om gaat! Ik zou denk ik thuis onder de dekens kruipen en er niet meer onder vandaan komen. Als je maar wel naar je eigen lichaam luisterd. Die laat je echt wel merken wanneer je te ver gaat. En wat fijn dat je ouders je vrij laten, in zulke tijden merk je eigenlijk hoe belangrijk ze zijn ongeacht hoe onafhankelijk je van ze was.

Wat betreft dat ziek worden/verkouden worden. Andere mensen geven het virus aan je over wanneer ze het bij zich dragen en een keer goed jou kant op niezen of in hun handen niezen en jou dan een hand geven. De virussen dwarrelen echt niet zomaar vrij door de lucht, de buitenlucht is juist goed voor je. Je kunt beter openbare plekken vermijden en plekken waar veel mensen op elkaar zitten (denk een bus).

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:58

Ik ben ook een stille meelezer, maar wil toch even reageren dat ik onwijs veel respect voor je heb!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:34

Ik had eerlijk gezegd ook mijn twijfels toen ik hoorde dat je naar je ouders ging, maar ik ben blij te horen dat het zo goed gaat. You go girl! *\o/*

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:37

Wat fijn dat je ouders je zo vrij laten en niet te betuttelend doen. Ik denk dat het heel belangrijk is dat jij op dit moment je eigen plan trekt en doet wat je wel kan doen en laat wat je niet kan.
En superfijn dat je er zelfstandig op uit kan! :D Ik snap dat je even over een drempeltje moet want het kost toch wel veel energie en ik kan me ook wel voorstellen dat het spannend is 'want stel dat het niet gaat'. Maar gelukkig was het een fijne ervaring en ik hoop dat je er nog vaker lekker op uit kan om even te ontsnappen uit het wereldje van het ziek zijn. Zet hem op!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:41

Chemokurentijd is echt rollercoastertijd, doen wat je prettig vind is het beste. Extra vit.D slikken kan helpen om griep op een afstand te houden. Naar buiten en stukjes wandelen is juist erg goed maar ik kan me de gevoelens van je ouders ook voorstellen, die zien maar kunnen niets van je overnemen en dat doet zoveel pijn als ouders zijnde. Je zult echt nog wel periodes krijgen dat je de hele wereld in elkaar wilt schoppen maar ook dat hoort erbij, soms kan contact met lotgenoten erg helpen, heel veel succes met de strijd tegen deze ziekte waarbij je van de medicatie helaas ook heel ziek kunt worden, tís niet anders. Je hebt geen keus en dat is erg genoeg. |o

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:52

Jemig meid, het is wat allemaal. Als eerste wil ik zeggen dat je echt als een onwijs sterk persoon overkomt!

Mijn ouders zijn ook allebei ziek geweest en voor mijn moeder is alles nog steeds erg onzeker. Zij vind het ook zo naar dat op bijna alles wat je doet, de nadruk ligt dat je ziek bent. Ze heeft een hekel aan boodschappen doen, omdat iedereen haar aanspreekt. Maar aan de andere kant wilt ze juist heel gewoon boodschappen kunnen doen, om hetzelfde te kunnen doen als toen ze nog gezond was.

Mijn moeder probeert vooral heel veel dingen te doen met goede vrienden/familie en dan in omgevingen waar ze een gewoon mens kan zijn, niet die vrouw die zo ziek is. Zo gaat ze ook graag naar stal, waar we hebben afgesproken dat mensen niet naar haar vragen, maar dat mijn moeder zelf aangeeft als ze het erover wilt hebben, wat wij thuis ook zo afgesproken hebben met familie en vrienden. Mijn moeder vind het fijn om dagjes weg te gaan, weekendjes of zelfs weekjes. Omdat ze daar niet ziek is.

Het vervelende van al deze dingen is alleen, dat waarneer je thuis komt het weer meteen pats boem, terug met de werkelijkheid. Dit is erg zwaar..

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze verschrikkelijk zware tijd. Hoe moeilijk het ook is, probeer uitstapjes te maken, waar je even jezelf kunt zijn, die momenten zijn het belangrijkst! Je kunt het meid!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:54

He wat lekker zeg, even eruit. ALs je het idee hebt dat je het kunt, moet je het zeker doen. Belangrijk is wel dat je gewoon goed naar je eigen lijf luistert en niet met tien mensen met een fikse verkoudheid af gaat spreken.
Dat van "ziek zijn" wat jijzelf en anderen ook al zeggen, herken ik zoooo. Mensen bedoelen het goed, maar soms ga je je daardoor nog zieker voelenn. Heb ooit eens gehad dat iemand me vier keer achter elkaar vroeg hoe het met me ging.. eh..

Hoop dat je morgen weer Oke op staat en lekker naar je paard kunt :)