Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:57

Welkom Dagmar :)
Fijn dat je je goed voelt, dat is veel belangrijker dan de cijfertjes! :)

Welke lessen hebben jullie allemaal?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:00

Het wordt druk hier!

Net in een dikke sneeuwbui gelopen, bah!
Rondje van 13 km en m'n hartslag was vandaag gelukkig weer normaal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:10

Fijn dat die weer normaal was Karin! Ik vond het wel grappig vanmorgen in de sneeuwbui. Enige nadeel is dat ik de neiging heb om voorover te gaan lopen om geen sneeuw in mijn ogen te krijgen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:13

Wat lopen jullie allemaal veel! Ik mag als super-beginnertje niet vaker dan 2x in de week lopen i.v.m. belasting van pezen/gewrichten/ect.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:50

Heb vanmorgen les 6 van Evy gelopen (heb 2 x een les overgedaan dus 8e keer rennen:-) ) en ik ben best "fier" op mezelf, zoals Evy dat zegt haha.. Had alleen een herdershond in mijn nek hangen :-( Was die man allang gepasseert en hij had ze al aangelijnd maar toen ik 200 meter verder was, was het mis. Hij heeft me gelukkig niet gebeten,,pff..Heb ik weer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:56

huh, sneeuw? Ik heb net heerlijk in het zonnetje les 9 gelopen!! geen vuiltje aan de lucht :oo

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:04

jullie lopen allemaal gewoon in de sneeuw? vind dat zelf best heel erg eng! bang om uit te glijden en iets te breken. Als de sneeuw vanavond niet weg is maar even een kwartiertje touwtje springen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:07

Ik vond het ook een eng idee Dagmar, maar als de sneeuw vers is valt het best mee. Ik had maar één klein glibber momentje, maar dat was niet op sneeuw maar op zo'n weg-streep :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:06

Ik dacht gisteravond: Morgenvroeg ga ik beginnen. +:)+

Maar toen de wekker ging vanochtend had ik echt even een middelvinger moment, dus ben lekker blijven liggen :')

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:18

vraagjer over start to run wat bedoellen ze precies met lopen en wandelen wanty in mijn ogen was dit altijd toch echt het zelfde

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:21

Gemiste kans Simone!

Lopen = hardlopen
Wandelen = bijkomen
Aan de hand van de muziek is dat ook wel duidelijk...

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:30

okee bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:11

Ik vond les negen vanmorgen trouwens qua conditie goed te doen. Het is dat ik mijn spieren best wel voelde door de shred. Heb een beetje het gevoel dat ik over het dode punt heen ben. Het is ook echt geen opgave meer om te gaan lopen, heb er gewoon zin in :D

En super lekker om ook met andere dingen te merken dat ik heel snel weer op adem ben.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:13

Welke lessen volg jij lente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:16

Ik doe Start To Run 2011, 0-5 km :)

Daarna ga ik door met de 5-10 km. Ik doe nu trouwens soms al sprintjes aan het einde van mijn loopminuten. Als Evy zegt dat ik nog 30 seconden moet doe ik er een klein tandje bovenop.

Voelt tot nu toe goed, nergens last van. Is dit okee of kan ik het beter laten?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:17

Hebben er hier mensen ervaring met de loopschema's van start to run? http://www.start-to-run.nl Mijn trainingsschema van runkeeper is me toch te zwaar, dus ik zoek iets wat nog rustiger aan begint, en waarbij ik niet in het begin al 2.4 km hoef te joggen :') Nu leek het 5km programma voor beginners (ik voel me nu echt heel zwak :') ) mij wel wat! Mensen die er ervaring mee hebben? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:18

Zie mijn post boven je :) veel hier die daar ervaring mee hebben.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:46

Lente schreef:
Zie mijn post boven je :) veel hier die daar ervaring mee hebben.

Ik las het net ja! Heb ook een aantal recensies gevonden en die waren ook allemaal positief, ook voor mensen die zijn gestart met een conditie van een zak aardappelen :D zoals ik... :o Ik denk toch dat het eerste trainingsschema niet echt voor beginners was. Ik ben nu de mp3's aan het downloaden uit 2011 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:52

Ik heb had ook zo'n conditie. Het is goed te doen :j

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:53

Lente schreef:
Ik heb had ook zo'n conditie. Het is goed te doen :j

Dat lijkt mij dus ook, ik ga morgen meteen beginnen :D En nog een voordeel, het is nederlands :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:54

Nou ja... Vlaams he :D

Je kan maar beter fier zijn :))

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:56

Mag ik me hier ook weer melden? Ik heb in het vorige deel ook een hele tijd mee gekletst. Vorig jaar in de zomer vakantie ben ik begonnen met hardlopen. Ik gebruikte het als een manier om met mijn (extreem negatieve) stress en emoties om te gaan (hoop ellende ivm school waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag). Ik heb in het hardlopen een hele fijne manier gevonden om op een gezonde manier met mijn negatieve energie om te gaan. Eind juli/begin august ben ik op eigen houtje begonnen, maar al gauw was ik overgestapt naar Start To Run. Ik heb dit tot les 10 zoiets gerend, maar een aantal lessen dubbel gepakt omdat ik tussendoor wel eens een weekje uitviel. Sinds afgelopen zomer werk ik in het weekend in de bediening van een restaurant waar ik elke zaterdag en zondag heel veel moet lopen, daarom ga ik eigenlijk alleen door de week hardlopen. Vorige week heb ik weer de eerste drie lessen van start to run gedaan, maar helaas ligt sinds gister weer een dik pak sneeuw hier (20-30cm). Ik hoop dat die tegen het begin van volgende week weer verdwenen is zodat ik weer lekker aan de slag kan! Mijn doel is het om in de zomer toch echt de vijf kilometer te kunnen doen :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:56

Lente schreef:
Nou ja... Vlaams he :D

Je kan maar beter fier zijn :))

Is nog altijd beter verstaanbaar dan Engels :o
Ik heb er echt zin in :))

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:57

Mijn vriend en ik gaan zo les 12 doen in de sneeuw... :O

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:58

_MG schreef:
Mag ik me hier ook weer melden? Ik heb in het vorige deel ook een hele tijd mee gekletst. Vorig jaar in de zomer vakantie ben ik begonnen met hardlopen. Ik gebruikte het als een manier om met mijn (extreem negatieve) stress en emoties om te gaan (hoop ellende ivm school waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag). Ik heb in het hardlopen een hele fijne manier gevonden om op een gezonde manier met mijn negatieve energie om te gaan. Eind juli/begin august ben ik op eigen houtje begonnen, maar al gauw was ik overgestapt naar Start To Run. Ik heb dit tot les 10 zoiets gerend, maar een aantal lessen dubbel gepakt omdat ik tussendoor wel eens een weekje uitviel. Sinds afgelopen zomer werk ik in het weekend in de bediening van een restaurant waar ik elke zaterdag en zondag heel veel moet lopen, daarom ga ik eigenlijk alleen door de week hardlopen. Vorige week heb ik weer de eerste drie lessen van start to run gedaan, maar helaas ligt sinds gister weer een dik pak sneeuw hier (20-30cm). Ik hoop dat die tegen het begin van volgende week weer verdwenen is zodat ik weer lekker aan de slag kan! Mijn doel is het om in de zomer toch echt de vijf kilometer te kunnen doen :)

Mag ik vragen waar je woont als er dik 20cm sneeuw ligt :o
We hebben ongeveer hetzelfde doel, ik wil van de zomer ook zeker 5km kunnen lopen :D Succes iig!