In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:02

_Jorine schreef:
@ Purny: ik zal het wel vergeten zijn, maar waar heb je precies intake voor? Succes alvast!
@ Lammie: wat naar zeg, zulke opmerkingen.. kan me voorstellen dat je Sinterklaas daar niet leuker op wordt nee.

Ik pas een paar dagen op het huisje van een vriendin. Heerlijk, ondanks dat ik bij elk geluidje denk dat er iemand door de tuin loopt of binnen wil komen kom ik helemaal tot rust. Geen last gehad van dissociatie of paniek :)

Maakt niet uit Jorine, maar op familiair gebied heeft het door de gezondheid van mijn vader niet zo lekker gelopen. Tel daarbij een aanranding en het verlies van mijn lievelingsfjord bij op en je hebt een heleboel jankpartijen en nog veel meer...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:17

gohya schreef:
Nee Lammie,dat is helemaal niet stom,dat je hoopte dat je ouders gingen scheiden.
Dat je dat hoopte was dan voor jou beter maar miss. ook voor je vader?
Alleen,wás het dan beter geworden? das ook nog maar de vraag.
Heel veel sterkte en ik weet zeker dat je straks sterker gaat worden!

het punt is: als ze gescheiden waren had ik de keus aar ik naartoe ging...naar mn moeder of naar mn vader en dan kon ik makkelijker afstand nemen...

ook weet ik zeker dat mn vader dan gelukkiger was, hij houd nu echt met alles constant rekening met mn moeder en doet vooral de dingen die zij wil...

maar goed ooit hoop ik toch tegen mijn moeder in te durven gaan...

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:04

Sorry dat ik niet heb bijgelezen maar zit niet zo lekker in mijn vel.
Net terug van mijn psychologe. Kwam ik in de lift mijn vertrouwenspersoon tegen die mij heeft begeleid tijdens de opname. Kreeg gelijk een knoop in mijn maag. Druk gelijk op het verkeerde knopje (van de afdeling). Kon wel janken. Heb mijn verhaal kunnen doen bij mijn psychologe. Voel dat ik weer aan het afglijden ben. Voel me moe, geen energie, merk dat ik aan het vechten ben om positief in het leven te staan. Wil er graag zijn voor mijn man en kind maar het liefst zit ik alleen op de bank, kop thee, muziek en verder niets. Ze gaat nu overleggen met mijn psychiater of dat lichttherapie wat voor mij kan zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:15

Miranda40
Ow dat is zó herkenbaar,ik zit ook het liefst alleen,niemand om me heen,alleen me dieren.
Op het weiland bij de paarden wil ik ook niemand om me heen hebben.Soms komen mensen een praatje maken,en dan na 5 min,denk ik,ga nu maar weer weg,ik wil alleen zijn.
Heerlijk vind ik dat,zo in me eentje.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:19

Mij beangstigd dat gelijk. Heb dit nl. ook voor mijn opname gehad, met als vervolg een opname van 12 weken. Daarna is het goed gegaan. Nu komen al dit soort dingen weer terug. Ook het slechte slapen en eten hoort daar bij. Moet van mijn psychologe nu alleen leuke dingen gaan doen (maar ja waar haal ik dan de energie vandaan??). Zij denkt dat ik daar dan de energie vandaan haal. Zit nu met een knoop in mijn maag. Ga zo eens kijken of dat ik EFT kan doen zodat ik het wat opener kan krijgen ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:22

ik wil bij mijn paard ook het liefst alleen zijn...maar thuis juist niet...

ik voel me nu zoooo ontzettend onrustig en weet gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moet...
zie nu ook al tegen de 23 ste op...weer zo'n verplicht familiegebeuren waar mn moeder bij is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:49

Slecht slapen heb ik ook,tenminste het in slaap vallen,lig soms wel 2 uur wakker voor ik in slaap val.
Eten gaat zeer slecht bij mij,ik ga ook naar een diëtiste,ik moet er zeker 5 kilo bij zien te krijgen.
Ik zit op voetbal en dat vind ik super leuk,daar draait eigenlijk alles om in me leven.Ik kan al me energie kwijt en frustratie's.
Miranda doe je ook een sport?
Ow Lammie dat heb ik ook.Mijn ene zoon woont sinds een jaar samen en ik zit me nu al druk te maken dat als ze gaan trouwen ik er heen moet.Maar bij jou is het door je moeder,bij mij allemaal mensen om me heen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:10

slapen kan ik nu ook al een aantal nachten niet meer...en vandaag vanaf dat ik thuis kwam continu huilbuien...ik trek het gewoon allemaal niet meer, heb het gevoel alsof ik geen controle meer heb en wil me het liefst verstoppen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:18

Huilbuien heb ik geen last van.
Ik kan niet meer huilen,al vanaf 1993 niet meer,er komt geen traan meer uit me ogen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:26

Gohya dat heb ik ook vanaf 1988 niet meer gehad, maar nu als ik alleen ben juist des te meer...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:54

Gohya ik zie dat je in Ermelo woont, ik ben daar opgenomen geweest :) jouw paarden staan naast de dierenweide/hertenkamp waar ik werkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:01

Klopt _Jorine
Ik krijg ook vaak 'patiënten' die opgenomen zijn op mijn weiland.
Ze zoeken afleiding en vinden die dan bij de paarden.Ik praat altijd met ze en laat ze mee helpen met de paarden,dat vonden ze helemaal geweldig.Ze zeggen ook dat ze op het weiland echt tot rust komen,ze voelen zich weer een heel ander mens.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:03

Leuk :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:06

Ook een bokker was er opgenomen geweest,ook zij was bij mij op het weiland.
Best gaaf eigenlijk.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:13

Had ik het maar geweten, dan was ik een keertje langsgekomen :D ik heb er 13 maanden gezeten, ben er net 3 weken weg. Ik heb nog wel 2 dagen per week therapie in Ermelo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:16

Mocht je er ooit weer komen,wat ik uiteraardniet hoop voor je,dan ben je altijd welkom.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:17

Ik zal het onthouden :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:27

Intake is verzet naar aankomende dinsdag... :(

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:54

&Gohya: ik loop min. 3 dagen in de week hard en ben elke dag wel met mijn paardje bezig ;)
@Purny: jeetje zeg daar zit je nu net niet op te wachten :(:)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:21

Ik ben even offtopic geweest omdat ik geen berichten meer ontving... :\

ik ben onlangs weer op gesprek bij de psych...gewoon om wat achter de hand te hebben.
als ik nu een terugval krijg en geen dossier meer heb is de kans groot dat ik niet meer geholpen kan worden of mega lang op de wachtlijst stat.

heb overigens niet meer bijgelezen

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:22

Wel handig om iets achter de hand te hebben ja, Manfredie.

Ik ga morgen naar het asiel hier om te vragen of ze me kunnen gebruiken als vrijwilliger.. Dinsdag ben ik naar de kinderboerderij geweest om het te vragen, maar dit vind ik een stuk enger :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:45

Oh wat gaaf Jorine, daar heb ik zo veel respect voor! Ik zou na de studie ook zoiets willen doen!
You can do it *\o/*

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:41

Dankje!
Ik doe het nu vooral omdat ik echt werken nog niet zie zitten en om de tijd tot ik weer verder ga met mijn opleiding te overbruggen, maar ook omdat ik het hartstikke leuk vind om zoiets te doen :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:46

Wat goed van je Jorine :j. Ik heb ook een dag op een dierenasiel gewerkt maar de allergie voor katten kwam weer naar boven dus helaas moeten stoppen. Ga nu per volgende week post sorteren. Ik zie het ook nog niet zitten om echt te gaan werken ;)

Vandaag uitslag van het bloed. Alle waardes zaten ver boven het gemiddelde maar dat maakt me wel bang. Ik blijf maar zo moe, weinig tot geen eetlust, mijn hart die bonkt, lichaam dat onrustig is, vingers die trillen. Heb mijn psychologe gemaild. Naar aanleiding van de uitslag zou zij kijken of het mogelijk was om lichttherapie aan te vragen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:58

Ik hoop dat lichttherapie mogelijk is voor je!