[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:39

Ik heb de eerste letter van paardlief op mijn ringvinger.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:46

Heb je daar een foto van? :) En was het pijnlijk, irritant of wat dan ook op de vinger? En nog belangrijker, krijg je er commentaar op door bijvoorbeeld werkgevers oid?

Edit: Letter(s) dacht ik ook aan, maar ik heb meer dan een paard dus dan heb ik mijn vingers vol :+

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:15

Dag lieve medebokkers!

Ik zit al een tijdje met iets in mijn hoofd (een paar jaar eigenlijk al), alleen ben ik enigsinds bang voor reactie van anderen.
Met name mijn moeder en vriendje.
Het zit namelijk zo: mijn vader is overleden toen ik twaalf jaar oud was,
daarna heb daar een vrij lange tijd best wel veel verdriet van gehad, tot op vandaag nog eigenlijk.
En nu wil ik al een tijdje een tatoeage met een betekenis ter nagedachtenis aan hem.
Daarbij zat ik dan te denken aan bijvoorbeeld een persoonlijk ontworpen (door een chinese kalligrafie-artist) kanji reeks over een gedeelte van mijn ruggengraat. Mijn ruggengraat omdat hij dan zo goed als persoonlijk voor mij is (alleen hele nabije mensen zien die immers, aangezien ik niet graag zwem oid). En chinees omdat ik wil dat alleen ik de echte betekenis weet, en hij dus echt helemaal voor mij alleen is. Of nou ja, alleen voor mijn vader, en ik weet toevallig wat het betekent. En ik de manier van kanji waarop die mevrouw dat doet een ontzettend mooi effect vind hebben.

Echter, mijn vriend is onwijs tegen tatoeages. hij vindt het asociaal, lelijk en noem het allemaal maar op (nou is het denk ik niet iets anders als hij weet dat het een betekenis heeft).
Ik heb hem dus ook nooit verteld dat ik al sinds mijn 17e hierover nadenk.
Maar hoe kan je mensen ervan overtuigen dat een tatoeage niet asociaal is?
Voor mijn moeder idemdito, maar die zal hem waarschijnlijk toch hoogop 10x in haar leven zien (of in ieder geval niet zo vaak als mijn vriend).

Hoe zouden jullie dat doen? gewoon de tattoo niet nemen, je vriend overtuigen of het gewoonweg niet boeien dat hij het onnozel vindt?

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:41

@xjori. Ten eerste, het is je eigen lichaam, en jij mag ermee doen wat jij mooi vind en graag wilt. Maar het is niet meer dan logisch dat jij je zorgen maakt over reacties van je dierbaren. Al helemaal je vriend, want hij zal hem (waarschijnlijk) naast jezelf toch regelmatig te zien krijgen. Misschien een goed plan eens serieus tegen hem te zeggen dat je er al heel lang over na denkt en het graag wilt. Maar ik neem toch aan dat er niemand minder van je gaat houden door een tatoeage :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:50

Ik snap niet hoe jouw vriend een tattoo asociaal kan vinden als het ter nagedachtenis is aan je vader..
Ik zou eens met hem praten, misschien verandert hij wel van gedachten als je zegt dat je er al heel lang over nadenkt en het voor jou veel betekent.
Wat betreft je moeder, je bent oud genoeg om zelf over je lichaam te beslissen en als je het huis uit bent hoeft ze hem al helemaal nooit meer te zien.
Mijn ouders waren het er ook niet mee eens, maar nadat ik mijn tattoo had laten zetten vonden ze het toch eigenlijk wel heel mooi.. :+

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:01

@jolienrotti
Ja klopt maar het is nogal vervelend als hij daarom dan mijn rug niet meer wil zien of elke keer denkt "bah wat walgelijk"
Hij zegt ook altijd (wanneer het ter sprake komt) dat hij het onnozel vindt. maar dan op zo'n manier va "ik maak er maar geen woorden aan vuil". Nou kent hij ook alleen maar mensen met betekenisloze tattoos (die namen ze puur omdat ze het toen wel leuk vonden en omdat het kan).

@youthreiner
Ik studeer en ben dus al het huis uit dus dat maakt inderdaad niet echt uit, maar het is natuurlijk wel zo dat mijn moeder een groot gedeelte van mijn studie en dergelijke betaalt. En ik kan et ng wel voor me zien dat ze dan zegt: nou prima, dan betaal je die duizenden euro's per jaar maar lekker zelf. En al is dat niet zo (ik weet het nml niet zeker) dan zul je altijd weten dat ze het awschuwelijk vindt, en dat vind ik ook niet echt heeeeel leuk... Net als bij mijn vriend

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:15

@ xJori,

Mijn nu dan exvriend vond tattoo's ook niks. Totdat hij hem uiteindelijk zag en het toch wel erg mooi en apart vond :j
Gewoon rustig vragen naar meningen en vertellen dat het wel veel voor jou betekent. :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:05

@xJori,

Ik denk persoonlijk dat wanneer je uitlegt waarom je hem graag wilt, en wat het voor jou betekent, dat je vriend daar weinigs slechts over zou kunnen zeggen.. want dat kan hij niet asociaal noemen. en al vind hij het niet mooi, dan houd ie vast nog wel van je, en zou zo'n tatoeage hem verder niet moeten "tegenhouden" en zolang jij het graag wilt, erachter staat, en het mooi vind, moet hij zich er eigelijk maar bij neer leggen. Zal niet makkelijk zijn voor hem waarschijnlijk, maar misschien gaat ie het uiteindelijk wel mooi vinden? je weet maar nooit! het heeft tenslotte een betekenis, en het heeft voor jouw heel veel waarde. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:06

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:38

@Joolien

Wouuuuuuuuuw :wow:

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:51

woooow <3

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:57

:wow:
Echt gaaf!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:22

Hij is wel heel gaaf gezet! Ben alleen niet zo van de bloemetjes :o

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:36

Wow, die is echt prachtig (bij een ander, voor mij teveel van het goede).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:16

Wauw die is echt ontzettend gaaf! :oo Wat zou die gekost hebben?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:50

Kbtp, mijn paarden hebben dezelfde begin letter :D
Heb er geen foto van, ik vond het wel een irritant gevoel maar echt pijnlijk was het niet, beetje alsof je je schramt aan een doornstruik ofzo. Krijg er weinig reacties op, veel mensen zien het toch niet meteen. En in geval van heb ik een prachtige brede ring met paardjes waarmee ik hem kan bedekken. Ik werk wel in de techniek dus misschien dat dat wel wat scheelt qua acceptatie.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:54

In Leeuwarden wordt een nieuwe tattooshop geopend! Wie weet hier iets van?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:05

heeej ik had toch nog een vraagje aan jullie.
ik zit nu al weer te denken hoe ik mijn tattoage uit kan breiden
gezien ik altijd presies wil weten zeker wil zijn van mijn zaak
vraag ik naar jullie mening

ik heb nu 2 tattoages die eigenlijk een beetje dezelfde betekenis hebben
ze zijn namelijk voor een overledene
maar nou wilde ik graag een tatoage ertussen zetten die deze 2 met elkaar verbind
en waar ik eventueel (ik hoop nog heeeeeeeel lang niet) nieuwe vlinders bij kan laten zetten.

ik dacht aan een tatoage zoals deze
Afbeelding

maar dan in spiegelbeeld en hij mag voor mij wel wat fijner

ook wil ik er graag nog een mooie tekst bij laten zetten.
iemand ideeen?

ohja hij moet trouwens tussen deze 2 tattoages inkomen
er staat een tatoage van een paarse vlinder op mijn linker borst bij mn hart zeg maar
en een rode vlinder op mijn linker heup.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:29

fanci_mike schreef:
Kbtp, mijn paarden hebben dezelfde begin letter :D
Heb er geen foto van, ik vond het wel een irritant gevoel maar echt pijnlijk was het niet, beetje alsof je je schramt aan een doornstruik ofzo. Krijg er weinig reacties op, veel mensen zien het toch niet meteen. En in geval van heb ik een prachtige brede ring met paardjes waarmee ik hem kan bedekken. Ik werk wel in de techniek dus misschien dat dat wel wat scheelt qua acceptatie.

Zoals je 't beschrijft dus hetzelfde gevoel als op de voet. :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:36

Nja voetjes zijn nog leeg dus ik kan het niet letterlijk vergelijken...;-) (heb weleens laten vertellen dat voet vre-se-lijk pijnlijk is, maar vinger is dat absoluut niet dus dat durf ik niet te zeggen...)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:39

Ik heb er ene op de voet en ik vond 't een vreselijk irritant gevoel.. zoals jij het beschrijft. Pijnlijk helemaal niet eigenlijk, links en rechts het lijnen zetten. Inkleuren helemaal niet! :n Zou er zo nog twintig laten zetten op de voet, zonder twijfel. :):)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:21

KBTP schreef:
Ik heb er ene op de voet en ik vond 't een vreselijk irritant gevoel.. zoals jij het beschrijft. Pijnlijk helemaal niet eigenlijk, links en rechts het lijnen zetten. Inkleuren helemaal niet! :n Zou er zo nog twintig laten zetten op de voet, zonder twijfel. :):)

pff nou ik nooooit meer haha.
heb er 2 me ene been en voet een grote andere een wat kleineren, maar ik vond beide echt verschrikkelijk,
al was bij de 2de de tattooeerder zijn hand nogal hard (de manier waarop hij tattoeerd)
maar nee nooit meer op mijn voetjes :p

mooie tattoo's allemaal!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:59

Afbeelding
Zit eraan te denken om zoiets te nemen met deze tekst alleen dan niet over mijn voet, maar aan de zij kant.. en dan met een ster ernaast, klaver of een vlinder :)

Oh god.. lees nu net dat het pijnlijk is op je voet :+ ( ik heb er nog geen 1 )

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:04

Mooi, zo'n bord. :D
Met die tekst ook, ja? <<)

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:42

hier nog iemand die blij is dat de voetjes vol staan. kom ik nooit meer op rare ideeen om daar nog eens een tattoo te nemen :+