Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:21

Mer welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Fleur vervelend van de kat zeg :(:) maar kan jij ook niks aan doen! Is hij niet naar zijn eigen huis?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:24

Djesseka schreef:
Fleur, gefeliciteerd meid! Ik snap wel dat je wat overdonderd bent en je even niet kan concentreren, hihi. En wat naar van die kat, zeg. Heb je de dierenambu al gebeld? Dat is wel ff heftig om te doen, maar dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. :(:)

Dierenambulance hebben we hier in België niet; Enkel dierenbescherming van het asiel.

Nell_ schreef:
Fleur vervelend van de kat zeg :(:) maar kan jij ook niks aan doen! Is hij niet naar zijn eigen huis?

Wel, dat was ook mijn eerste gedacht, maar 20 km is wel een eindje...

Ik kreeg net telefoon van mn man dat mn schoonvader bij ons thuis aan het werken is en dat hij een gevlekte kat zag in het veldje naast ons. maar die kat is in een buis (naast de gracht) gekropen. Dus nu gaan we na het werk zo snel mogelijk kijken. hopelijk was het onze kat!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:31

WOW Fleur gefeliciteerd!!!
Wat een goed nieuws.
Ik hoop dat je kat heel erg snel terug is.

Samantha, welkom!

Dames ik heb een schop onder mijn kont nodig, ben nu of 2 dagen overtijd of heb mijn nod vandaag.
Nog geen enkel teken van mijn ongi, wel brandende borsten en van het weekend ineens weer dingen die ik normaal gesproken lekker vind die ik nu niet lekker vind.
Het ergst is nog wel dat ik gisteren het hele eiland ben over gereden om gerookte makreel te vinden en spinazi omdat ik daar alleen maar zin in heb.
Mijn temp is ook nog steeds niet gedaalt.
Ik durf niet te testen.
Straks ben ik toch niet zwanger en heb ik me er voor niets op verheugt.
Straks ben ik wel zwanger en dat vind ik nu een heel eng idee na mijn miskraam.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:35

Spannend zahlina! Zou nog even paar daagjes wachten en dan een test doen :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:39

Als je nod vandaag is kun je gewoon testen, die zou dan duidelijkheid moeten geven :j . Weet niet of je trouwens op zoek was naar gerookte makreel, maar de vacuum verpakte variant ervan mag je niet hebben als je zwanger bent ivm lysteria bacterie. Maar ik weet natuurlijk niet of ze die dingen bij jullie vacuum verpakken _O- .

Ik heb een box gevonden hoor! Geen Bopita Paris helaas, maar wel een die ik kan white washen (want ik hou niet van donker hout, hahaha).
Deze is het: http://link.marktplaats.nl/575466912
Hij vroeg het dubbele van de prijs die ik heb geboden :P .

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:45

Mooie box Rinske.

We hebben hier alleen maar vacuum verpakte makreel :(
Nu heb ik gisteren een hele makreel gegeten, wat was dat lekker enne zolang ik niet weet dat ik zwanger ben dan zal het vast nog geen kwaad kunnen.

Ik weet dat ik zou kunnen testen, heb er nog een paar liggen maar durf het gewoon niet.
Ben bang dat het niet raak is.
Ben net zo bang dat het wel raak is.
Ik denk dat ik de aankomende dagen gewoon heel veel naar de wc ga om te checken of de ongi niet doorzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:59

Mer1980 schreef:
Zo, ik zou mij ook graag hier willen melden....

Ik ben M erilyn (de meesten zeggen Mer), 31 jaar, woon samen met Alex, 37 jaar. Het is ons eerste kindje... Niet gepland, maar wel gewenst. Ik ben nu 10 weken + 1 dag zwanger.

Zelf moet ik nog erg wennen aan het idee. Ik en mijn partner zijn nog maar 6 maanden samen. Nu is het zo dat we wel al samenwonen en dat als het allemaal goed gaat we aan kinderen wilden beginnen over 1 1/2 a 2 jaar, echter is het allemaal wat versneld, doordat ik 1 x de pil een dagje te laat heb genomen. (ik slik de pil al vanaf mijn 16e!)

Ik heb er erg veel last van, ben zeker 5 kilo afgevallen (kon ik best missen, maar de timing is wat ehhh beroerd), nu door de Emesafene tabletten hou ik nu alles redelijk binnen. Alleen de ochtend doorkomen is nog lastig en door een warme douche blijf ik ook snel braken. Nu roept iedereen dat het na week 12 wel over is, echter zie en hoor ik heel vaak engere verhalen dat het dus nog veeeeel langer kan duren.
Ook mijn toch al riante voorgevel is exponentiëel gegroeid. Zit nu op cup F....

Ik lees al een tijdje mee, maar mijn moeder en zusje zitten ook op bokt en ik wilde het nieuws pas delen met de rest van de wereld als ik mijn eerste echo had gehad en het mijn naaste familie had medegedeeld. Dat is afgelopen week gebeurd en iedereen reageert erg positief.

Ik heb het hele topic gelezen en als ik welkom ben zal ik ook zoveel mogelijk proberen te reageren.

Groetjes Mer

heel erg gefeliciteerd Mer, wat een prachtig nieuws :+:

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:00

Welkom Mer!
Ik zal je maar niet vertellen dat ik tot 20 weken zwangerschap elke dag misselijk was O:) .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:01

Gefeliciteerd Mer!

Zahlina, spannend. Gewoon nog even struisvogelpolitiek spelen en testen wanneer je er zelf aan toe bent. Die gerookte makreel kan nu echt nog geen kwaad hoor. De eerste weken krijgt je kindje nog geen voeding via de placenta. De dag voordat ik ontdekte dat ik zwanger was van ukkie heb ik nog een broodje carpaccio gegeten. Dat at ik tot ik mijn zwangerschap ontdekte dagelijks, daarna natuurlijk gestopt. Ukkie is inmiddels een heel gezonde dreumes!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:03

Mooie box rinske! Ga je de mandjes ook with washen?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:08

Hallo dames,

Mag ik me hier ook melden :D
Ik ben J eanet, 27 jaar oud en inmiddels ruim 15 weken zwanger van ons eerste kindje!

Gefeliciteerd voor alle andere zwangeren en natuurlijk duim ik mee voor alle klussers!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:09

Ik wet nog niet precies wat ik met de mandjes ga doen, wellicht wat vergrijzen :) .

Welkom Jett!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:16

welkom jett en mer!!

Zahlina ow wat spannend! Ik zou wel een testje wagen denk ik :-)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:21

Welkom jett! En gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:24

Dankjulliewel! Heb het topic even globaal doorgelezen en wat een mooie kamertjes en andere spulletjes komen er voorbij!
Leuk om zo ideeën op te doen, word er wel hebberig van!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:27

Zeker mooie box!
Gaaf dat je het zelf allemaal opknapt, Rinske!

Zahlina, ik zou testen as je er aan toe bent. Ik denk dat er vanzelf een moment komt dat het goed voelt om te testen. Lijkt me wel zenuwslopend hoor, pff. :(:)

Welkom Jett! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoe is het trouwens met kleine Arne?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:31

Dank dames voor het warme welkom en de 'geruststellende' berichten over misselijkheid ;-) Fijn....

Zahlina: Ik kwam er pas achter toen ik 5 weken zwanger was. Ik dronk tot die tijd gewoon een paar keer per week een lekker wijntje, at vacuum verpakte vis, veel sushi (verslaafd) en van foliumzuur nog nooit gehoord..... En het rikketikkie van de kleine rammelt goed door en het mensje in wording is erg beweeglijk in mijn buik..... Heel veel mensen weten het pas later in de zwangerschap en in de meeste gevallen gaat het helemaal goed. De eerste weken voedt het cellenklompje zich met het eitje zelf, pas later gaat het zich hechten aan de moederkoek. Altands zo heeft de vk mij weten gerust te stellen. Uiteraard drink ik nu geen alcohol meer, eet alleen vegeterische sushi en geen vacuum verpakte vis. Wij hebben gelukkig een verse visboer om de hoek met heerlijke verse gerookte makreel.

Fleur: ik hoop dat het jullie katje is! Ik duim voor je! Zou heel fijn zijn.

Mooie box Rinkse!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:52

StormTitan schreef:
Hebben jullie ook dat je soms gewoon twijfelt of je de baby wel voelt?? Ik word soms echt gek van mezelf, ik weet dat de kleine er is maar ben gewoon soms zo bang dat er wat mis is |( Dat ik twijfel of ik de kleine wel voel!!

Ik voelde voor het eerst plopjes met 13 weken, nu (morgen 17 weken) krijg ik afentoe een kietel maar als t dan heel lang stil is vind ik het eng... helemaal omdat we zo'n giga druk kleintje hebben..

Fleur1984 schreef:
wel, bij mij was het ook een goedkope test van kruidvat :-)

Goh, ik kan het toch nog niet geloven hoor!

Het is allemaal heel onwerkelijk totdat er een klein hummeltje in je buik stuitert en je voor het eerst het hartje hoort.. en gefeliciteerd natuurlijk!!

Toverbal schreef:
@Joanne1987, Goed zeg dat je dat zo goed kunt aanvoelen.

@Mayflower, Welkom!

@Friemel, wat een eisen voor een kinderwagen, zwanger zeker :D hahahaha. Wij hadden een complete Quinny Freestyle voor 50 euro via marktplaats, een blauwe helemaal mooi en echt alles erbij.

@Zahlina, spannend!

@Rinske, weet niet precies wat voor box je zoekt, maar je zou ook eens kunnen kijken bij een kringloppwinkel, "het Goed". Als je dat bij jullie in de buurt hebt. Je kan daar echt hele leuke dingen tegen komen.

@CU. mooie babykamer zeg!

Wat geven mensen een hoop geld uit zeg voor een babykamer :o . Ik heb nog een wit ledikant en commode van Fenna en daar gaat onze tweede ook in. Heb ik toen over genomen van kennissen voor 125 euro, met ook nog 2 bakken kleding erbij.

Nu maken wij een Woezel&pip kamertje met wit en blauw. Wil wel graag bijpassend beddengoed en een hemeltje van woezel&pip.

En groot nieuws: Wij krijgen een jongen!!!!!!!!! hahahaha.

Eindelijk! de meidenvloek is doorbroken hihihi :P

Mijn oma krijgt na drie dochters, 5 kleindochters en 2 achter kleindochters, haar eerste achter kleinzoon!

Ben zo blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ja maaaaaar de jacht is gestopt want ben geslaagd, hij is perfect dus mijn eisen waren niet onmogelijk!!

en gefeliciteerd!!!

Nell_ schreef:
Die luiertas is wel erg leuk friemel!

En ik heb hem *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik lees vanavond ff de rest bij, zit nu op kantoor :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:00

Mer, wat gaaf meis. Gefeliciteerd! *\o/*

Jett ook gefeliciteerd :)

Ik zag nog wat kinderwagens langskomen. Lachen. Tijdje terug had ik een mooie opmerking. We stonden bij een kinderwagen te kijken en ik gooide er uit "Alleen dat bruin vind ik niet zo mooi.". Vriendje lachen. Bleek dat ze er een bruine pop in hadden gezet :') Oeps :D Hahaha...
Dat bruin vind ik nog steeds niet mooi aan kinderwagens, maar wel mooie modellen. :j

En wat een prijzen allemaal. Pffff... Dat wordt eerst nog extra sparen :D En idd niet alles nieuw. (nu heb ik een lieve zus die nu een meid van 1,5 heeft, dus daar kan ik vast wat van overnemen wat er dan nog tegen die tijd is. En anders wel bij vriendinnen ofzo vandaan :D)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:29

@ Mer, welkom!!! hier nog 1 die misselijk bleef, maar een geruststelling!! ik kreeg vanaf 18 weken pilletjes tegen de misselijkheid en die werkten goed!!!!

@ Fleur, ik hoop dat het de kat van je zwager is!!!!
(enne 20 km lopen ze gerust :)))
sauna raden ze volgens mij idd af voor zwangeren
en idd rekenen vanaf 1e dag laatste menstruatie

@ Djesseka, fijn dat je ongi bent geworden :')
vanwaar dat jij bent gestopt met de pil?

@ Zahlina, spannend!!!!!!!!!! ik zeg testen :j
je hebt nu stiekem sowieso al hoop, dus de teleurstelling is net zo groot of je nou wel of niet test
en de angst van miskraam blijft er ook evenwel en zal ook wel blijven zelfs als je zoveel weken zwanger bent denk ik
ik ga voor je duimen :))

@ Jett_, welkom :D
grappig dat er hier onderhand meer zwangeren zich melden, dan klussers, waar het topic in eerste instantie voor bedoeld was :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:34

Mer welkom en gefeliciteerd!!
Zahlina, spannend, kan me je angst wel voorstellen.
Jett ook welkom en gefeliciteerd natuurlijk!
Friemel leuk dat je de tas toch gekocht hebt!! En zo erg is ie toch niet voor een man om mee te lopen? Hij heeft immers de kinderwagen erbij vast dus mensen begrijpen wel dat het niet zijn handtas is.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:48

Haha Cindy, omdat ik niet zo goed tegen die hormoonzooi kan en toch geen relatie heb. En ik ben altijd heel onregelmatig geweest en was eigenlijk gewoon benieuwd of er nu wat regelmaat in gaat komen. Altijd handig voor als ik wel een relatie heb straks... :+

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:56

okee :D ja dan weten we dat ook maar weer he hihi

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:13

rinske: mooie box om zelf verder mooier te maken:) ben ik ook gek op, en ga dan straks / ooit / later ook zelf allemaal meubeltjes opleuken, mijn hele woonkamer is van opgeleukte meubels, vind dat super om te doen.
jett : welkom
zahlina: jeetje spannend, ik zou wel testen, nu ga je toch stiekem hopen dat het toch raak is... succes meis, dikke knuf voor jou.
fleur: jeuh een streepje, en wat betrefrt de kat, woont je broer in de buurt of verder weg? Ik had een katje herplaatst 25 km verder op, 2 dagen later zat ze weer voor de deur:)
mer: welkom, en gefeliciteerd!
hier eindelijk vakantie, was er ontzettend aan toe, veel huilbuien de laatste week, en daar helpt die rommel om ongesteldheid mee op te wekken ook niet aan mee, heel moe en sjaggie word ik er van, en een ENORME buik, echt waar als ik het op de foto zou zetten zou je denken dat ik 4 maand zwanger ben, het is net een misplaatste vetrol:(, heb normaal geen vetjes op mijn buik.. blegh, als het dan voor een beebje is, maar nu:(

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:51

Ohh zahlina spannend...ik kan best snappen dat je nu in zon twee strijd zit. Maar alle spanningen zijn ook niet goed waar je nu mee zit. Probeer anders samen met je vriend de test te doen, ben je niet alleen.

Welkom alle andere en gefeliciteerd voor de zwangere!
Wat mij dan wel weer opviel is dat het eigenlijk allemaal meisjes zijn die nu verwacht worden behalve Toverbal met een jongen!
Grappig!