[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:52

Hoe weet je dat ik niet gevarieerd en gezond eet? Iedere avond staat hier een gezonde maaltijd op tafel, ik eet alleen minder dan mijn vriend.
Probeer wel tussendoor iets te eten, zoals de appel smorgens.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:04

Weet je zeker dat de misselijkheid van de medicatie is? Het kan namelijk ook van te weinig eten zijn, daar heb ik ook altijd last van.

Vandaag echt heerlijk gegeten! Heb pasta op, dus helaas niet geschikt voor de khd-vrije bokkers onder ons, met gegrilde tomaat (daarop kruiden en knoflook) met rucola sla en een beetje pijnboompitten. Heb nog steeds een lekkere smaak in mijn mond en daardoor geen dwang meer om te eten. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:14

Sinelia: kun je dan niet beter meerdere keren per dag kleine beetjes eten? dat is misschien ook met je maag beter dan enkele malen een grotere hoeveelheid. Dus bij die tussendoortjes ipv alleen drinken ook iets eten, iets kleins dus? En dat in overleg met een dietiste om te zorgen dat je zo voldoende voedingsstoffen binnen krijgt?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:08

Ik heb al een tijdje niet meer meegelezen (verhuizing, geen internetverbinding), maar heb wel heel wat boeken gelezen. Een heel interessant boek over afvallen, gezond (/langer) leven vond ik "de voedselzandloper". Echt een heel boeiend boek voor de mensen die de (wetenschappelijke) uitleg willen meekrijgen mbt gezond eten. Het is ook een boek dat absoluut géén dieet heilig naar voren draagt of zich zelfs maar richt op het echte afvallen (geloof dat het woord "calorie" amper vier keer gebruikt wordt. Alles gaat meer in de richting van gezond leven). De auteur (een arts) heeft zo ook wel zijn stokpaardjes, maar nuanceert daar goed in (hij stelt bv dat aardappelen/pasta/rijst/brood beter geschrapt kunnen worden, maar geeft daarbij aan dat één maaltijd per dag zonder één van deze producten ook zeker al goed zou zijn).

Veel van de dingen die erin aangehaalt worden (beperken in brood/rijst/pasta/aardappels, veel vette vissen, noten, zaden, goeie olieen, suikers vermijden, zuivelproducten vervangen door sojaproducten, havermout als 'gezond' ontbijt, blokje pure zwarte chocolade als 'zoete' gezonde zonde, veel fruit en groenten), wist ik al. Maar door het boek te lezen, heb ik pas echt beseft waarom iets goed is (ook vooral waarom iets slecht is) en ben ik ook gemotiveerder om het toe te passen. Echt: een aanrader!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:27

Klinkt interessant, ga is kijken of ze het in de bibliotheek hebben.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:14

Zilfstar schreef:
Sinelia: kun je dan niet beter meerdere keren per dag kleine beetjes eten? dat is misschien ook met je maag beter dan enkele malen een grotere hoeveelheid. Dus bij die tussendoortjes ipv alleen drinken ook iets eten, iets kleins dus? En dat in overleg met een dietiste om te zorgen dat je zo voldoende voedingsstoffen binnen krijgt?

dat probeer ik ook.

Ik ben niet misselijk van de medicijnen, maar wordt misselijk als ik te veel eet/

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:38

Sinelia schreef:
Amaryllis schreef:
Sinelia met deze hoeveelheid voedsel ga je binnen no time in de reserve-stand en zul je niet meer afvallen. Na jouw heftige medicijnen en het aantal kilo's wat je bent aangekomen zou ik een diëtist om advies vragen hoor. Zo weinig geef je een kind niet eens.

Wat kan een dietste er aan doen dat ik super snel vol ben en als ik dan met tegenzin dooreet, misselijk wordt en ga overgeven??

Misschien kan je met een diëtiste een menu samen stellen en eet je dan gewoon over de hele dag kleine hapjes.... inplaats van 3 x per dag een portie. En je hebt ook nog bijvoorbeeld ontbijtdrink enzo.... wat vloeibare voedingstoffen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:01

van de week zijn de ijsbergsla en paprikas in de aanbieding, dus weer veel salades eten vandeweek.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:45

Amytj schreef:
Ik baal als een stekker, ben gisteren door mijn enkel gegaan en nu is hij helemaal dik! Maar even wachten met hardlopen dan maar.. :n

oei, hoe gaat het nu?

Laat het anders intapen, dan herstel je veel sneller.

Had ik vorig jaar eigenlijk moeten doen, wist ik veel. Mijn enkel is wel een paar maanden dik geweest. Ik zat zoveel mogelijk met m'n voet omhoog. Op het werk stond er een prullenbak op de kop onder m'n bureau met een paar dikke boeken erop, anders werd m'n voet helemaal dik.
Na een paar maanden naar de fysio geweest en die vertelde dus dat het eigenlijk ingetaped had moeten worden.

Nog een tip - vouw een badlaken een paar keer dubbel en leg die aan het voeteneind onder je matras. Op die manier herstelt je enkel ook sneller. Een kussen onder het matras is veel te dik namelijk.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:07

Mijn balansdag ging harstikke goed.. maar voor de weegschaal heeft het niks uitgemaakt. We plakken er nog maar 1tje achter aan vandaag, haha :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:08

Heeft een balansdag wel genoeg kcal? :D Anders ga je niet afvallen :n

Nog 3 ons en dan zit ik op -40 *\o/*

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:09

Allejandro je bent niet de enige, mijn balansdagen hebben ook niks uitgemaakt. Ik ben zelfs weer 0,5kg zwaarder... dus ga vandaag maar even extra sporten!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:09

Marie111 schreef:
Amytj schreef:
Ik baal als een stekker, ben gisteren door mijn enkel gegaan en nu is hij helemaal dik! Maar even wachten met hardlopen dan maar.. :n

oei, hoe gaat het nu?

Laat het anders intapen, dan herstel je veel sneller.

Had ik vorig jaar eigenlijk moeten doen, wist ik veel. Mijn enkel is wel een paar maanden dik geweest. Ik zat zoveel mogelijk met m'n voet omhoog. Op het werk stond er een prullenbak op de kop onder m'n bureau met een paar dikke boeken erop, anders werd m'n voet helemaal dik.
Na een paar maanden naar de fysio geweest en die vertelde dus dat het eigenlijk ingetaped had moeten worden.

Nog een tip - vouw een badlaken een paar keer dubbel en leg die aan het voeteneind onder je matras. Op die manier herstelt je enkel ook sneller. Een kussen onder het matras is veel te dik namelijk.

Bedankt voor de tip!
Het is nog steeds dik en gevoelig. Ga vandaag maar even langs de huisarts misschien dat die het dan inderdaad even kan tapen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:10

LynnDenise schreef:

whooh! echt super goed zeg *\o/* +:)+ _/-\o_

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:10

LynnDenise schreef:

Top! Echt onwijs knap, keep up the good work! :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:14

Wow Lynn Denise..echt knap..!!! Als ik dat gehaald heb, ben ik helemaal blij (en super slank!!!? :P )
Jij bent mijn grote voorbeeld ( :D )
Het gaat trouwens wel erg snel bij jou...ben je niet bang voor ruim-vel, zegmaar? :=

En genoeg calorieën? Ik zal eens even kijken wat eetmeter zegt :)
Ben voor vandaag aan het invullen en dan kom ik op ongeveer 1600. Lijkt mij opzich een mooi aantal. :) ?

Heb net even gekeken, gister toch wel de 1900 (!) kcal aangetikt. Niet door gehad..oeps..Erg veel.. Meestal probeer ik rond de 1500/1600kcal te zitten. :=
Eten meestal bij schoonouders op maandag dus ik maak ook niet zelf het eten.. al houd ze er wel iets rekening mee. :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:48

1600 is een mooi aantal :j vaak zie je als mensen een balansdag houden dat ze te weinig eten, vandaar mijn vraag ;)

Ja het gaat heel snel, ik wist al dat ik vel zou overhouden, eerst maar even een gezond gewicht bereiken. Dan kan ik daarna kijken hoe mijn lichaam er dan uit ziet :))

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:35

Oke bewuste keuze dus.. :)

En nee ik heb dus zeker niet te weinig gegeten met 1900 kcal.. haha :o
Vandaag nieuwe poging :j

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:40

Mijn voeding voor vandaag:
(mijn dag begint om 05.00)

O: 2 broodjes met rosbief.
T: schaaltje magere yoghurt en 1 cracker met smeerkaas.
2e T: snack a jack en 1 ei.
M: 2 broodjes met smeerkaas.

Vanavond eet ik wat de pot schaft (me vriend kookt) dus het zal vast wel iets met niet teveel koolhydraten en calorieën zijn.
En in de avond eet ik nog een halve komkommer.

Ik houd dat grafiekje bij op caloriechecker.nl en ik zie gewoon dat mijn gewicht ontzettend schommelt met 2kg bij en weer eraf.. of weer een halve kg bij of eraf... Ik word een beetje gek van die schommelingen en wil dat me gewicht daalt en blijft dalen.
Afvallen lijkt bij jullie allen wel zo makkelijk, bij mij lijkt het wel niet te willen.. en als het lukt dan komt er weer wat bij...

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:56

Davina21 schreef:
Ik houd dat grafiekje bij op caloriechecker.nl en ik zie gewoon dat mijn gewicht ontzettend schommelt met 2kg bij en weer eraf.. of weer een halve kg bij of eraf... Ik word een beetje gek van die schommelingen en wil dat me gewicht daalt en blijft dalen.
Afvallen lijkt bij jullie allen wel zo makkelijk, bij mij lijkt het wel niet te willen.. en als het lukt dan komt er weer wat bij...

Hier ook en het werkt frustrerend..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:05

Hoi dames,

heb hier even niet meer gereageerd omdat ik extreem allergisch heb gereageerd op een dazenbeet.
Rechterarm was lam van mijn vingertoppen tot mijn schouder, dus kon eventjes niet meer typen :')

Deze ochtend zei de weegschaal -54 kilo :D Nog 16 te gaan dus!!!

Zit nu op zware antibiotica, dus hoop dat ik hier niet terug van ga bijkomen.

Sinds kort is hier een Albert Heijn en daar hebben ze gewoon Weetabix-ontbijtgranen!!!
Dag aan mijn gesuikerde ontbijtgranen, welkom vezels ;)

Ondertussen ben ik zo 'fier' op mijn gewicht dat ik het hier gewoon maar eens ga neerpennen ;)

November 2010 ben ik gestart op een gewicht van 151.2 kilo (heb zelf steeds afgerond naar 150 kilo, dat telt vlotter af).
Deze ochtend gaf mijn weegschaal 96 kilo weer.

Ik ben 1.70m groot en zou graag 80 kilo wegen.
Als ik de 80 kan bereiken zal ik proberen door te gaan naar de 70 kilo,
maar uiteraard ben ik met de 80 ook méér dan tevreden.

Het is nu al meer dan 7 jaar geleden dat mijn weegschaal onder de 3 cijfers is gegaan.

(voel me net iemand in de AA-club :+ )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:21

Echt een topprestatie Chipieke! LynnDenise en jij zijn echt mijn grote voorbeelden :j echt knap dat je deze stap zo hebt kunnen maken in een vrij snelle tijd! Heb je erg last van veloverschot of valt het nog mee? En wil je daar uiteindelijk nog wat aan gaan doen?

Wat zijn die Weetabix Onbijtgranen? :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:24

Ik wil me graag ook weer melden. Heb volgens mij in het tweede deel meegepraat.

Ik heb al een afval verleden. Woog toen ik 15 was op een gegeven moment 107 kg. Ik had toen mijn eindexamens en het jaar daarna zou ik dus naar een nieuwe school gaan. Toen besloten om te gaan afvallen. En dat is goed gelukt. Ik ben toen in april begonnen en woog in september zo rond de 74 kg. Daarna ging het helemaal mis en heb ik een eetstoornis ontwikkeld. Woog toen op een gegeven moment 63 kg, bij een lengte van 1.80 en een brede bouw. Geen gezicht!! Daarna flik op mn kop gehad en weer op mn 'oude' gewicht gekomen van 74 kg. Een paar maandjes later kreeg ik een vriend, en in het jaar dat we iets hadden ben ik zomaar 10 kg aangekomen. Afgelopen november weer op dieet gegaan, en in januari/februari weer op mijn gewicht van rond de 70 kg gekomen.

Vanaf januari tot juli ging het goed, soms 69 kg, dan weer 71.. Totdat ik een nieuwe pil kreeg en nu na 4 weken ben ik ook 4 kg zwaarder geworden. Ga weer terug naar mijn oude pil, maar die 4 kg zullen er toch af moeten.

Ik eet gezond, 6 maaltijden per dag. Rijd elke dag 2 a 3 paarden en probeer daarnaast nu weer 6 keer per week extra te sporten. Hardlopen, Zumba, skeeleren of zwemmen, dit wissel ik een beetje af!

Ik ga nu even verder teruglezen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:09

@Negerzoen: ik sport in een infraroodcabine, zo kan ik vrij plaatselijk het vel zo goed als kan 'strakker' maken.

Op dit moment heb ik enkel op mijn buik aan de rand 1cm veloverschot, maar die kan ik nog wegkrijgen door intensiever buikoefeningen te gaan doen (mag nu tijdelijk niet wegens rugbreuk).

Als mijn vel dus ietswat aangespannen kan blijven, zal ik geen operatie ondergaan.
Mijn man heeft liever een vrouw puur natuur met een extra velletje dan een strakgetrokken pop die niet meer zichzelf is.

Als ik mij er uiteraard aan ga storen, mag het van hem allemaal ;-)

Betreffende weetabix, ik heb 's ochtends enkel tijd voor een snelle kom cornflakes.
Normaal eet ik de gesuikerde variant, maar je hebt ook Weetabix.
Evenveel kcal dan ontbijtgranen, maar stel dat je van gewone ontbijtgranen 50gr 'nodig' hebt, dan van de weetabix maar 25gr omdat het gewoon veel harder vult.

http://nl.weetabix.be/brands/weetabix/weetabix/

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:36

Wat een topprestatie Chipieke. Voor CCCC Heb ik ook respect, wat moet jij een doorzettingsvermogen hebben niet veel 15 jarige doen je dat na!

Mijn lijstje van vandaag:
1746 kcal

Ontbijt:
Cornflakes 227 kcal
Kruidenthee zonder suiker 0 kcal
Water 0 kcal
Lunch:
Meergranenbrood 364 kcal
48+ kaas 74 kcal
Tomaat 24 kcal
Korstloze kaas 20+ 40 kcal
Avond:
Roerbakgroente, Indisch zonder zout 170 kcal
Mie, gekookt zonder zout 284 kcal
Vegetarische roerbakstukjes 194 kcal
Volle vanillevla 132 kcal
Water 0 kcal
Olijfolie 90 kcal
Tussendoor:
Wit waterbrood 147 kcal
Water 0 kcal

Had honger en had daarom tussendoor 2 kontjes op van wat witbrood, kwam vers van de bakker, en nog een sneetje. Die wil ik dan liever vervangen door fruit, maar dat was/is helaas op dus ga ik morgen even halen.

Verder heb ik een mijn behoefte aan kcal berekend en dan kom ik uit op +/- 2300, dus het dit aantal calorieën wel echt nodig, omdat ik ook heel actief ben op een dag.
De mie was noedels, maar stond er niet bij op caloriechecker en de volle vanille vla was straciatella vla, maar kwamen qua calorieën op het zelfde neer dus heb ik die ingevuld.
Laatst bijgewerkt door Amytj op 17-07-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt