[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:03

Bij mij is de onttrekkingsbloeding van de pil wel eentje met restjes 'nestje! Er wordt bij veel vrouwen wel iets gevormd. Anders zou de onttrekkingsbloeding ook wel wegblijven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:05

Klopt Jans... Niet elke maand, maar af en toe heb ik het idee dat er nog iets anders bij zit dan alleen simpel bloed :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:06

Klopt Jans, in plaats van 'niet' had ik beter 'in mindere mate' kunnen schrijven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:07

Het bloed is ook deel van het nestje :j

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:10

Denk inderdaad dat ik het toch wel fijn vindt, om ook die 'controle' maandelijks te hebben, hoewel dat nu niet echt van toepassing is, maar ik wil ook niet te vaak wisselen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:28

Yeah ik heb t consult overleefd haha.
Wel aardige jonge arts, vrouwelijk gelukkig.
Zij had alleen nog nooit gehoord van een te hoge bloeddruk door de pil, beetje raar maarja.
Anyway, heb de inwendige echo overleefd (mn baarmoeder was wel wat klein, maar ze heeft verder niet gezegd dat t daardoor niet kon oid), en de eendenbek ook!
Oke die laatste was even niet heel chill (dat opendoen), protesteerde mn spieren ook wel even tegen maar toen ie eenmaal open was voelde ik er niets meer van.
Ze heeft nog kweekjes afgenomen voor schimmel en soa test geloof ik.
Daar over 2 weken een bel afspraak over, en dan 9 november is t d-day!
Haha
Ze scheepte me alleen wel af met paracetamol, kwam daarna wel met ibuprofen en naproxen.
Weet eigenlijk niet of naproxen vrij te verkrijgen is? Moet je zeker een recept voor hebben..

Ze vond t ook niet nodig om de dag erna vrij te regelen oid.
Maar ga het toch maar even melden op mn werk.

Helaas de volgende keer wel weer een andere arts, want deze had de komende tijd geen spreekuur meer.

Maar: waar ik t blij'st (das geen woord haha) mee ben is dat de eendenbek mee viel!
Had echt erger verwacht na die consulten van vorig jaar.

Ze waarschuwde me wel nog dat mn bloeddruk hier mogelijk niet mee omlaag gaat (mja ze had ook nog nooit van hypertensie bij de pil gehoord) , en ze zei dat zo'n 80% van de vrouwen met een mirena niet meer ongesteld wordt daarna (vond dat vrij hoog, dacht dat t eerder 30% was), dat ik er dus rekening mee moest houden dat mn ongesteldheid gewoon terug zou komen. En dat ik t 3-6 maanden de tijd moest geven om t effect af te wachten..
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 16-10-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:31

Naproxen zit in bijv. Aleve dus vrij verkrijgbaar!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:40

Jolliegirl schreef:
_Nancy schreef:
Hoi,

Ik heb nog een vraagje..

Een tijdje geleden heb ik hier gepost met het bericht dat ik naar een andere pil zou gaan omdat ik continu bloedverlies had..
Maar nu slik ik die pil dus 3 dagen (vanavond de 4e) en ik bloed nog steeds.
Wel minder, maar nog steeds..

Is dit het wennen aan de pil??
Of is deze pil ook niet sterk genoeg??

Niet gelijk na 3 dagen al je druk gaan maken. :)
Dit kan wel een tijdje duren :)

Hihi, druk maken doe ik niet hoor :D
Maar wil graag weten hoe lang het ongeveer duurt, want die bloedingen zijn écht vervelend -O-
Maar 3 maanden klinkt als een redelijke tijd. Ik wacht af..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:49

Naproxen is vrij te krijgen. Aleve of de goedkopere merkloze variant :)

En als je zwanger bent kan je nog steeds 'ongesteld' worden (tenminste iets wat daar op lijkt). Dus dit is zeker geen controle. Juist als je aan de pil bent en je wordt zwanger is de kans hierop groter. Veiliger is om dan de pil altijd door te slikken (kans op vergeten kleiner en het risico ook kleiner) en voor de zekerheid regelmatig een test te doen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:20

Oh wist niet dat aleve naproxen was.
Misschien moet ik eens bij de apotheek gaan 'shoppen' haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:24

Kijk vooral naar Aleve feminax :j
Dat is speciaal gericht op oa menstruatiepijn en dergelijke krampen. Heeft mij erg geholpen toen mn spiraal net geplaatst werd en daarna :)

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:45

Hoi, ik heb even een vraagje. Ben nu sinds een paar maand aan de pil. Nu heb ik sinds de laatste 2/3 weken verschrikkelijk last van eetbuien en vooral 's ochtends knort mijn maag enorm. Hebben jullie hier ook last van en blijf je dit houden? Zal natuurlijk per persoon wel verschillend zijn. Ook heb ik elke keer tijdens mijn stopweek erg last van mijn humeur, ben heel snel emotioneel em kan dan minder hebben, dit was ik eerder nooit dus hier baal ik wel een beetje van. Heb trouwens de microgynon 30. Groetjes Michelle

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:47

Aleve feminax heb ik al liggen :j
Als ik een keer kramp oid heb tijdens menstruatie dan helpt dat inderdaa beter dan ibuprofen oid.
Maar de feminax vind ik nog een vrij lage dosis, of niet? Is geloof ik maar 200 mg..

En kun je bijv ook al de avond oid van te voren beginnen om een spiegel oid op te bouwen?
Had niet echt meer tijd om t vanmiddag te vragen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:52

Vervelend Michelle, eetbuien kunnen inderdaad een bijwerking zijn van de pil. Hetzelfde voor de buien, ik heb ooit de merkloze variant van Microgynon gebruikt en toen was ik ook heel emotioneel. Heel vervelend. Ik zou je klachten eens met je huisarts bespreken, wellicht kun je overstappen op een andere pil. Heeft mij destijds wel geholpen :)

Zwitsal: spiegel opbouwen heeft in het geval van Aleve denk ik niet zoveel zin omdat het daar te licht voor is. Ik kreeg de tip om 2 uur vantevoren 2 stuks in te nemen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:09

Hm ja.
Goh voor t eerst sinds 1.5 jaar dat ik nu denk: nu zou mn ex van pas komen. Een geneeskunde student (en zn broers zijn beide afgestudeerd arts) in de buurt is toch wel handig om zulke dingetjes aan te kunnen vragen. Ook of ik ibuprofen kan/mag combineren met naproxen etc.
Nja kan ik ook wel aan de apotheek vragen.

Ik kreeg van die neppil dus ook emo buien. Leek wel labiel joh, heel vermoeiend!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:57

Ibuprofen en naproxen combineren mag niet! Je kunt wel combineren met paracetamol. Pas alleen wel erg goed op de maximale doseringen en je maag!!! Bij ibuprofen en naproxen voor gebruik goed de bijsluiter lezen, niet op nuchtere maag innemen!!! (Toch handig zo'n apotheek in de buurt haha)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:59

Inuprofen mag je níet combineren met naproxen, echt noooit doen hoor :n Daar kun je enorme maagbloedingen van krijgen. Wat wel mag is Ibu combineren met bvb paracetamols.
Óf Naproxen met paracetamol, maar dus nooit Ibu/Naproxen combineren. Het zelfde geldt voor diclofenac, dat mag ook met paracetamol, maar nooit met Ibu/Naproxen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:11

Dat dacht ik dus al haha.
Kan m'n medisch compas er wel even op naslaan haha.
Idd niet op nuchtere maag, weet ik.. Ik heb ook geen sterke maag dus dat doe ik al heel bewust nooit.
Kan ik net zo goed alleen de IBu of naproxen slikken.. Paracetamol heeft echt 0,0 effect bij mij, nooit gehad ook. Tot m'n 18e ong nooit een pijnstiller gebruikt omdat m'n ouders alleen paracetamol/ soms aspirine hadden en dat werkt echt niet, ook niet een beetje, dus dan nam ik gewoon niets.
Toen in Spanje ibuprofen ontdekt (op voorschrift van een arts daar), ging een wereld voor me open!

Mag je ze niet combineren omdat t beide nsaid's zijn?

Ibuprofen gaat me denk ik niet genoeg helpen, dus denk dat ik dan de naproxen ga proberen.
wat is een max dosis die je in 1 x mag in nemen?
Weet dat ik 1x per ongeluk (toen in Spanje op de terugvlucht naar huis) een beetje een overdosis ibuprofen heb genomen (binnen een uur 2x 600mg geslikt omdat ik na de eerste niets merkte), dat wil ik echt niet meer.. Wat voelde ik me toen beroerd zeg, was echt compleet van t padje af.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:56

Morgen ga ik bellen voor de afspraak!

Heb ook nog niets van mijn HA gehoord over die soatest e.d...
Moet ik daar zelf voor terugbellen ofzo?
Of is geen bericht, goed bericht?

Urine is nu een week geleden opgestuurd,

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:06

Is dat je niet veryeld Jollie? Je kunt altijd morgen even navragen bij je HA natuurlijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:09

Mars schreef:
Is dat je niet veryeld Jollie? Je kunt altijd morgen even navragen bij je HA natuurlijk.

Nee?

Moet ik daar zelf voor bellen?
Want dan moet ik de HA ook even bellen.
Ik bel voor de afspraak morgen rechtstreeks het ziekenhuis namelijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:11

Nou de ene HA belt zelf om uitslagen door te geven en bij de ander moet je zelf bellen. Ik moet bij die van mij in ieder geval altijd zelf bellen. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:11

Jollie, Mijn soatest duurde twee weken en je moet zelf bellen naar je HA.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:13

Ah oke...
Nouja, ik was al afgescheept door mijn HA.. Maar dit heeft ze me ook niet verteld.
Ik ga morgen wel even langs, vind ik fijner dan bellen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:29

Heb toch maar gebeld, alles was in orde.
Ben alleen niet op zwangerschap gecheckt.. maar dat zal wel best zijn, dat ziet de gyn ook nog wel..

Afspraak staat voor Maandag 29 oktober om 14.10 :D

Heb wel een mannelijke arts... vrouwelijke zat vol.. anders moest ik nog maand wachten.. dat wil ik niet.

Het zal wel goedkomen toch?