Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:59

QueenD schreef:
Ik zou het ook wel willen maar weet gewoon mezelf niet te motiveren -O- . Hebben jullie tips ? Hoe ik dit het beste kan aanpakken ? Ikke, tikkie te zwaar :o maar wil nou gewoon eens doorzetten. Schoenen moet ik ook hebben maar welke kan ik dan het beste nemen en de kleding natuurlijk. Nou ik hoor het wel :D .

Ik stop normaal altijd weer na 2 weken. Nu niet, komt ook wel een beetje doordat evy tegen je praat en je je gewoon schuldig gaat voelen als je stopt :')

En aan zoveel mogelijk mensen vertellen dat je bent gaan hardlopen en wat je doel is, dan is het best erg als je moet vertellen dat je alweer bent gestopt :j

AshleyZoet

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:02

hee meiden :) word echt helemaal gek hier.. druk bezig met huiswerk maar ondertussen is iedereen super chagrijnig thuis !! dus vanavond maar heel stuk hardlopen... ben het even zat :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:03

_Rapido_ schreef:
LoveJessie schreef:
Aaaah heb over 2 weken 3km.wedstrijd :) zie wel hoe het gaat haha ga hem samen met me moeder lopen :)

ik ook! ben benieuwd hoe het zal gaan, ik kon vorige week 2.5 km lopen. ik ben een paar dagen ziek geweest dus ik hoop niet dat ik daardoor weer een stap terug moet doen, anders weet ik niet of ik de 3 haal. hoe lang kan jij nu lopen?

ik loop nu met evey 3.16 km in 24 min maar dat is wel met wandelen tussendoor :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:05

Jorinda__ schreef:
Je hebt er ook eentje als app met een Nederlandse vrouw.. In ieder geval voor de iPhone, maar weet niet of die er ook voor Android is haha :P Maar die heet ehh Renate ofzo geloof ik :P

klopt je hebt een nederlandse renate maar dat is geen start to run en die kan je ook downloaden de een vind evy fijn en de ander zweert bij renate ;)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:07

QueenD schreef:
Ik zou het ook wel willen maar weet gewoon mezelf niet te motiveren -O- . Hebben jullie tips ? Hoe ik dit het beste kan aanpakken ? Ikke, tikkie te zwaar :o maar wil nou gewoon eens doorzetten. Schoenen moet ik ook hebben maar welke kan ik dan het beste nemen en de kleding natuurlijk. Nou ik hoor het wel :D .

evy ! :0) ik vind haar echt goed en als je eenmaal bent gegaan en het gaat goed dat wil je steeds vaker :0 (heb ik tenminste) schoenen kan je het beste bij hardloop winkel of telstar kopen, ik heb ze bij telstar vandaan dan ga je op een band lopen en dan filmen ze je voeten en dan zien ze precies welke schoenen je nodig heb :) en kleding kan je gewoon jogging broek doen ofzo en langzaam beetje bij beetje broek en shirts kopen. wat wel een vereiste is. een goede sportbeha ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:07

Mag ik mij hier ook melden? Ik loop nu sinds september. Train ook met Evy.
Alleen wel jammer dat ze de 15-20 km niet hebben, want de 5-10 km heb ik al 2x uitgelopen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:12

Welkom Mayflower! Pffff 10 km, daar droom ik voorlopig nog even van :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:13

haha ik ook heel erg :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:14

@QueenD; idd met evy gaan lopen! Ik merk zelf ook dat het echt werkt. Liep altijd gewoon zelf, en ben nu toch bij evy ingestapt, en vind het ook meteen 100x leuker om te lopen :D

@Mayflower_ Wauw.. kan je niet zelf een schema ofzo maken die naar de 20km gaat? Het 'patroon' van Evy is op internet wel te vinden. Moet je alleen zelf steeds bijhouden hoe lang je loopt enzo..

Nouw,, het ziet er niet echt goed uit voor mn rug... Hopelijk is er morgen nog een plekje bij de fysio ofzo. heb ook mn rijles van vandaag al af moeten zeggen... ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:15

Oeh sterkte Irene :(:)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:25

Irene: Wat vervelend van je rug!

Ik droom juist van de 15 of 20 km :') . Gelukkig heb ik een loopband met uitgebreide functies waardoor ik wel kan trainen, maar ik mis juist die motivatie van 'Evy' en de bijbehorende muziek. (En ik ben te lui om zelf muziek te downloaden. :') )

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:29

Mayflower_ schreef:
Irene: Wat vervelend van je rug!

Ik droom juist van de 15 of 20 km :') . Gelukkig heb ik een loopband met uitgebreide functies waardoor ik wel kan trainen, maar ik mis juist die motivatie van 'Evy' en de bijbehorende muziek. (En ik ben te lui om zelf muziek te downloaden. :') )

kan het je zo sturen :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:40

Welke heb je LoveJessie? Die van de 5-10 km heb ik namelijk al uitgelopen.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:43

o ik heb die van 0-5 :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:49

kan ook geen mp3 lessen van 10-20 km vinden

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:03

Zo, heb het overleefd! Volgens mij iets van 32 minuten.
Het ging opzich wel lekker, wel wat zware momenten en vooral na een km kreeg ik het erg benauwd. Maar wel uit kunnen lopen :D.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:09

Ik heb inderdaad de Start to run App op mijn Iphone, de nederlandse versie :') Tot vorige week wist ik niet eens dat er een Vlaamse versie was :P

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:09

Ik heb in het begin ook die Nederlandse versie gevolgd.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:08

Het is hem niet geworden... Had vrijdag les 6 van evy en dat was best pittig had 2 rustdagen maar heb er maar 1.genomen ging net lopen nou heb 4 min gelopen toen kreeg ik super erge pijn in me benen dus maar rest van het rondje gewandeld

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:29

Niet alles te snel willen, rustig wandelen kan ook goed zijn! Goed dat je het in ieder geval hebt geprobeerd :)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:03

Hi allemaal! Lekker aan het lopen dus :)
Bij mij ging het net als bij LoveJessie niet zo lekker vandaag...

Wel 25min gelopen vandaag maar ik had het heet, spierpijn en weinig lucht.
Toen nog even gewandeld. Vriendje was mee dus het was wel iig gezellig.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:07

Ik ga vanavond of morgen ook weer :D Zou eigenlijk gister moeten gaan, maar was erg misselijk en licht in mijn hoofd. Overgeslagen dus :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:16

Dinsdag ga ik de Balonnenloop lopen in Den Bosch. Moet om 19.15 uur starten voor de 10 km. Hoop dat het een beetje wil lukken. Tis de 2e keer dat ik dit doe. Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:18

Soleado schreef:
Zo, heb het overleefd! Volgens mij iets van 32 minuten.
Het ging opzich wel lekker, wel wat zware momenten en vooral na een km kreeg ik het erg benauwd. Maar wel uit kunnen lopen :D.

Top! Gefeliciteerd! *\o/*

QueenD schreef:
Ik zou het ook wel willen maar weet gewoon mezelf niet te motiveren -O- . Hebben jullie tips ? Hoe ik dit het beste kan aanpakken ? Ikke, tikkie te zwaar :o maar wil nou gewoon eens doorzetten. Schoenen moet ik ook hebben maar welke kan ik dan het beste nemen en de kleding natuurlijk. Nou ik hoor het wel :D

Heb je niet een goede vriend(in) die je loopmaatje zou kunnen zijn en die je kan motiveren om op een vaste tijd gewoon te lopen? Dan is het veel lastiger om af te zeggen, hihi! Ik loop zelf ook met Evy, met dat schema bouw je het lekker rustig op en loop je de eerste twee weken hooguit 3 minuten achter elkaar. En als het toch behoorlijk pittig is dan doe je gewoon weer een stapje terug :) Goede hardloopschoenen zijn erg belangrijk om blessures te voorkomen; ga gewoon naar een sportzaak en vraag daar eens om advies :) En qua kleding, het moet lekker zitten en je moet je er lekker in kunnen bewegen, verder maakt het niet uit hoe je eruit ziet :D Ik loop het liefst met veel laagjes, dan kan ik wat uittrekken als ik het warm krijg.

Irene, vervelend van je rug inderdaad! :(:)

Norton, wat een eind :D Leuk, succes alvast!

Dapper hoor, alle mensen die braaf door de regen hebben gelopen en al bij lesje 15 of verder zijn! Ik heb gisteren les 9 gelopen. Frusterend, want ik kan het prima volhouden maar ik kreeg weer last van m'n schenen. Shin splint met een geirriteerde voorste scheenbeenspier als ik het zo lees op runinfo.nl -O- Ik moet maar eens op zoek naar zandpaden in Groningen, nu loop ik altijd op een verharde ondergrond. Veel plezier voor iedereen die vandaag gaat, het is lekker weer! :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:49

Norton: Succes! Hier organiseren ze helaas weinig loop-evenementen.

Ik ga vanavond weer een pittige training doen op de loopband. Heb geen zin om buiten te trainen. :')