HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:19

Ja TS, wil je er iets over kwijt? Was het vermoeiend en waren ze aardig daar?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:35

Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is. Maar kan het me goed voorstellen als je eerst zelf eea even wilt laten bezinken.

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:49

UPDATE:

Oh ja, een vriendin was mee en Pauline gaat een andere x mee.
Toen ik net wat wilde gaan posten en half in tranen zat thuis belde ze net om te vragen hoe het ging.. <3

Nou.. waar moet ik beginnen zeg..
Ben compleet gesloopt en in shock kun je wel zeggen..
Zal het even kort samenvatten zonder al teveel details die er niet toe doen.
Eerst maar het goede nieuws: geen uitzaaiingen gevonden en haar ga ik waarschijnlijk niet verliezen met dit type chemo.
Dan nu het overige nieuws, wat ik niet echt onder t zelfde kopje kan laten vallen.
Sorry voor het formele verhaal. Ben niet in staat grappen te bedenken of het leuk te verwoorden.
Over ongeveer 2 weken gaan ze 5 weken lang het volgende doen:
iedere werkdag bestraling (=25x)
1x per week chemo (=5x).
Daarna 8 (? weet niet of ik het goed onthouden heb) weken niets. Dan moet de chemo nog doorwerken en ik bijkomen.
En dan komt het........ daarna gaan ze de boel intern zo'n beetje verbouwen.
De hele (!!!!) slokdarm gaat er uit (dat is echt veel!!!) en alle klieren in de omgeving ook incl vetschort ofzo daar. Ze gaan op 3 plaatsen naar binnen: Vanuit de rug, keel (hals?) en bovenbuik.
Dan halen ze een stuk maag weg.
Het overige stuk maag trekken ze waar normaal de slokdarm begint.
Ik krijg dan dus een soort eeh.. maagbuis ipv maag.
Er blijft waarschijnlijk een heeele kleine maag over, die met een beetje geluk iets op gaat rekken.
Normaal eten: kan wel, maar heeel weinig per keer. Even normaal uit eten kan dus niet.
Liggend slapen: kan ook nooit meer. Moet beetje rechterop.
De hoeveelheid complicaties die je kunt krijgen is ook niet om over naar huis te schrijven en minder dan 1% heeft.. hoe zeg je dat netjes.. teveel complicaties......................
Daarna zijn we dan voorlopig klaar en moet ik minimaal (!!) 8 dagen in het ziekenhuis blijven!!!!

Ben gesloopt.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:52

Precies de behandeling die mijn vader heeft ondergaan. Als je behoefte hebt aan een eerlijk woord zal ik hem geven. Heel veel sterkte.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:55

Ik ben er, net als jij even stil van TS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:56

Grote genade, daar zijn idd geen woorden voor ........

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:56

Het is niet niks TS :(:)

Mijn opa heeft hetzelfde gehad, Zo'n 10 jaar geleden alweer. Het is een heel zwaar proces máár je kan er ook ontzettend sterk uit komen. Als ik het zo lees heb je één van de meest positieve vooruitzichten: Geen uitzaaingen, wel chemo (5 weken valt opzich mee). En ja, een slokdarmoperatie is heftig.

Maar hey, om er een knipoog in te houden, je vond dat je opzich wel een kilootje mocht afvallen. Kans dat je weer aankomt na je operatie mét een kleine maag... ;)

En ja, shock is logisch. Het is echt niet niks :(:)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:57

Tjemig TS, lees alles mee en ben niet zo'n reageerder maar dit is echt heel heftig! Ik bewonder je moed. Neem het dag bij dag, dan blijft het te overzien :(:)

Tosadog

Pffff...kan me voorstellen dat je even uitgeblust bent.
Ik lees het positieve dan maar: geen uitzaaiingen gevonden..

moppielover

Ook ik ben er even stil van.

Iig wel heel fijn dat er geen uitzaaiingen zijn.

Ik weet niet goed wat ik nu moet zeggen.

Nog maar een dikke virtuele knuffel en heel veel sterkte :(:)

AmyII

Oh jeetje TS, dat is niet niks! :oo ik begrijp dat je daar flink van geschrokken bent, het overschaduwd het goede nieuws wel een beetje (erg). Wel heel fijn dat je geen uitzaaiingen hebt, dat scheelt al een hoop.

Mocht je tijdens deze periode voor- tijdens- en na de operatie hulp nodig hebben, in de zin van booschapjes ofzo, of eens extra komen schoonmaken of een schouder, je pb't me maar. Ik woon praktisch in Amsterdam (ben er 5 á 6 dagen per week) en ik zou het een eer vinden om wat vokr je te kunnen betekenen.

Heel veel sterke met het verwerken van dit nieuws, ik hoop dat je ondanks alles toch even wat eten naar binnen kan werken en dat je toch even kan ontspannen vanavond want dat is ook belangrijk..

Femke_Tweety

Pfoeee,

eerst de opluchting van geen uitzaaiingen, maar dan,

Wat een behandeling zeg. Op zijn allerpositiefst kan ik zeggen dat het dus in ieder geval te behandelen is, maar het is beslist niet iets om naar uit te kijken zeg.

Ik wens je heel veel sterkte met het laten bezinken en verwerken van dit nieuws, en dan zo mogelijk nog veeel meeer sterkte tijdens het behandeltraject.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:58

Ik ben er echt helemaal stil van maar van binnen ben ik enorm aan het vloeken! Tuurlijk is het prachtig nieuws dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden maar meid wat een verschrikkelijk traject sta jij te wachten! Maar ik weet zeker dat je het kunt! Want je bent ontzettend sterk, je kan het meid!
Pfff.. ik tier nog even door van binnen, een hele dikke knuffel! Ik vind het zó poedersuiker dat ik je op dit moment nergens mee kan helpen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:00

Jeetje zeg.. het klinkt echt als een verschrikkelijke operatie.. niet aan denken als ze dat zo allemaal zouden verbouwen :\ jak...
Gelukkig geen uitzaaiingen!!!
Hou vol he :j jij gaat hier uitkomen!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:01

jeetje wat ongelovelijk heftig... Weet niet zo goed wat te zeggen...

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:01

Jeutje! wat een traject! Heel veel sterkte!
Maar! Wij zijn er allemaal voor je, en ik denk dat iedereen met alle liefde langs wil komen! (my to natuurlijk!) je bent een sterke meid en je gaat dit keihard winnen!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:02

Oef gelukkig geen uitzaaiingen en de rest is gewoon zo kalote....
Maar een ding wij zijn er voor je!!!

Heeel veeel sterkte met dit te verwerken!!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:02

Horse lover, och wat krijg je veel te verwerken......houd moed meissie , begrijp maar altegoed dat je gesloopt bent na deze berichtgeving.....het moet ook zwaar aanvoelen dat je zonder uitzaaiingen nog zoveel door moet maken..... :(:)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:03

Jeetje TS, heftig, zwaar. Maar geen uitzaaiingen iig. Teveel om te bevatten waarschijnlijk, pfff :(:)
Ik ga stoppen met op F5 drukken nu ik je update heb gelezen...

Nikitah86

Jeetje TS, heftig! Heel veel sterkte..
Nu even laten zakken en verdrietig en bang zijn, morgen weer tijd voor vrolijke positieve houding.
Je gaat dit overwinnen!

am_vanes

tjee meis..... dat is niet niks.... maar ook wel weer positief, het feit dat ze je deze behandeling gaan geven wil in ieder geval zeggen dat ze er nog wel hoop in zien..... dat wordt een zware strijd, maar jij bent zo positief, respect voor jou.Heel heel veel sterkte, veel liefde en vooral heel veel kracht toegewenst!!! ik brand een kaarsje voor je vanavond.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:04

Sodeju TS, dat is niet niks wat je te wachten staat! Maar! Er zijn geen uitzaaiingen en dat is geweldig nieuws! Want dat betekend wel dat je na de zware operatie en chemo een kans maakt om volledig schoon te zijn en te blijven. Ik weet dat jij hier goed doorheen gaat komen, want je bent een bikkel. Neemt niet weg dat je nu wel even een virtuele knuffel kunt gebruiken * stuurt knuffel *

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:04

Lieve, lieve meid, wat een K.T vooruitzicht zeg!! Wat een klotezooi! :(
Je moet dit natuurlijk op je in laten werken (huilen, schreeuwen, kwaad zijn enz.) maar ga daarna aub voor de lichtpuntjes: ze kunnen er iets aan doen, geen uitzaaiingen en je verliest je haar niet.
Dan zal je deze hele behandeling vol kunnnen houden; je bent sterker dan je zelf denkt.
Ondertussen huil ik even met je mee......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:05

Jeetje meis.... Dat is inderdaad een hele hoop wat je ineens te horen krijgt :(:)
Fijn dat er geen uitzaaiingen zijn! Wel een enorm heftige operatie in het verschiet....

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:06

Hier even een stille meelezer die nu ook echt even moet reageren;
jeetje TS, wat maak jij iets door zeg! Ik zal voor je duimen de komende periode , echt heel veel sterkte toe gewenst namens mij! :(:)