UPDATE:
Oh ja, een vriendin was mee en Pauline gaat een andere x mee.
Toen ik net wat wilde gaan posten en half in tranen zat thuis belde ze net om te vragen hoe het ging..
Nou.. waar moet ik beginnen zeg..
Ben compleet gesloopt en in shock kun je wel zeggen..
Zal het even kort samenvatten zonder al teveel details die er niet toe doen.
Eerst maar het goede nieuws: geen uitzaaiingen gevonden en haar ga ik waarschijnlijk niet verliezen met dit type chemo.
Dan nu het overige nieuws, wat ik niet echt onder t zelfde kopje kan laten vallen.
Sorry voor het formele verhaal. Ben niet in staat grappen te bedenken of het leuk te verwoorden.
Over ongeveer 2 weken gaan ze 5 weken lang het volgende doen:
iedere werkdag bestraling (=25x)
1x per week chemo (=5x).
Daarna 8 (? weet niet of ik het goed onthouden heb) weken niets. Dan moet de chemo nog doorwerken en ik bijkomen.
En dan komt het........ daarna gaan ze de boel intern zo'n beetje verbouwen.
De hele (!!!!) slokdarm gaat er uit (dat is echt veel!!!) en alle klieren in de omgeving ook incl vetschort ofzo daar. Ze gaan op 3 plaatsen naar binnen: Vanuit de rug, keel (hals?) en bovenbuik.
Dan halen ze een stuk maag weg.
Het overige stuk maag trekken ze waar normaal de slokdarm begint.
Ik krijg dan dus een soort eeh.. maagbuis ipv maag.
Er blijft waarschijnlijk een heeele kleine maag over, die met een beetje geluk iets op gaat rekken.
Normaal eten: kan wel, maar heeel weinig per keer. Even normaal uit eten kan dus niet.
Liggend slapen: kan ook nooit meer. Moet beetje rechterop.
De hoeveelheid complicaties die je kunt krijgen is ook niet om over naar huis te schrijven en minder dan 1% heeft.. hoe zeg je dat netjes.. teveel complicaties......................
Daarna zijn we dan voorlopig klaar en moet ik minimaal (!!) 8 dagen in het ziekenhuis blijven!!!!
Ben gesloopt.....