[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:13

Jans schreef:
Ik heb ook een driefasenpil en mij is door de dokter ook aangeraden om niet door te slikken omdat je lichaam dan van een lagere dosis hormonen zonder stop weer naar een hogere gaat en dan de kans op een doorbraak veel groter is :j Bijsluiter zegt dat het wel kan, maar dat de kans op een doorbraak dan ook groter is. Als je dus een keertje door wil slikken kan je beter een extra pil halen die gelijk is aan je laatste fase. Ik stel het bij mij wel eens een weekje uit, dan pak ik een reservestrip en slik ik 7 dagen lang de laatste kleur door.

Ja dat snap ik maar het ging ook maar om 1 of 2 weken.
Als ik 2 weken wil uitstellen slik ik dus 2 weken de laatste kleur door?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:14

Oke, nouja, het kan dus wel voor een keertje, maar je hebt niets meer aan de rest van je strip (ja reserve, voor als je er eentje in putje van de wasbak laat vallen ofzo) Weet niet precies hoe lang de laatste fase is (heb zelf trigynon gehad) maar als je 2 weken wil uitstellen, denk ik dat je daarvoor 2 strips moet gebruiken, dus dat is wel ontzettend zonde dan. 3fase is wat doorslikken betreft echt heel moeilijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:30

maaikj schreef:
Ik krijg straks een spiraaltje :S
Ben bang dat het super veel pijn gaat doen..

Niet bang zijn hoor, komt echt goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:33

Tierania_ schreef:
[***] schreef:
Ik heb ook een driefasenpil en mij is door de dokter ook aangeraden om niet door te slikken omdat je lichaam dan van een lagere dosis hormonen zonder stop weer naar een hogere gaat en dan de kans op een doorbraak veel groter is :j Bijsluiter zegt dat het wel kan, maar dat de kans op een doorbraak dan ook groter is. Als je dus een keertje door wil slikken kan je beter een extra pil halen die gelijk is aan je laatste fase. Ik stel het bij mij wel eens een weekje uit, dan pak ik een reservestrip en slik ik 7 dagen lang de laatste kleur door.

Ja dat snap ik maar het ging ook maar om 1 of 2 weken.
Als ik 2 weken wil uitstellen slik ik dus 2 weken de laatste kleur door?

Als je langer dan 1 week wil doorslikken zou ik, zoals de bijsluiter zegt, de dokter vragen of je daarvoor een strip van een andere pil kan krijgen, die evenveel bevat als de laatste fase van jouw driefasen. In mijn bijsluiter staat dit:

Citaat:
Als u uw menstruatie langer dan 10 dagen uit wilt stellen, kunt u uw arts vragen om een strip
van een éénfase-pil met het zelfde progestageen hormoon (levonorgestrel). (De tabletten van een
éénfase-pil bevatten allemaal dezelfde hoeveelheid hormonen en hebben ongeveer dezelfde
samenstelling als de tabletten van de laatste fase van de Trigynon-strip.)
Na de strip Trigynon gaat u zonder tabletvrije periode door met de tabletten van de éénfase-pil.
U kunt deze strip helemaal gebruiken, of eerder stoppen als u dat wilt.

Tierania_

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:41

Oke, ik heb thuis nog wel een doosje microgynon30.
Dus die kan ik dan altijd gebruiken als reserve.

Bedankt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:49

Met welk idee wordt zo'n driefasen pil eigenlijk voorgeschreven? Want t lijkt me eigenlijk maar onhandig.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:57

Mars schreef:
Met welk idee wordt zo'n driefasen pil eigenlijk voorgeschreven? Want t lijkt me eigenlijk maar onhandig.

Ik vind het nu ook maar onhandig nu ik dit zo lees....
Zou ik er wel aan beginnen? (moet namelijk nog beginnen)

Als ik ongesteld was in mijn stopweek ging het een week goed en dan werd ik weer ongesteld..
en dan weer een weekend niet en dan begon het weer.
niet veel hoor maar wel vervelend..

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:29

wiebke schreef:
@maaikj.... je bent er zo vanaf :) Goede pijnstillers innemen...dan komt het goed!

Gelukkig viel het alles mee :) Heb ik dat ook weer gehad ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:00

Hallo :evaw:

Ik ben vandaag met de pil begonnen, want het was de eerste dag van mijn menstruatie. Maar nu is er dus een probleem:
Ik werd pas op school ongsteld, dus heb hem pas om half 4 in kun nemen na school. Dit vind ik zelf echt een verschrikkelijke tijd en had het liever s' ochtends gehad. x'D kan ik hem morgenvroeg om half 8 innemen? Want ik heb school tot kwart over vier. :\

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:23

Welke pil heb je? In geval van een 'standaard' zou ik nu kiezen of je de pil voortaan 's morgens of 's avonds inneemt, en je daar vanaf morgen aan houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:24

Levongestrel heb ik. Werkt hij dan wel, als ik hem morgenochtend inneem?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:46

Tuurlijk, je neemt hem eerder in dan eigenlijk nodig zou zijn dus je krijgt hooguit een iets hogere dosering. In geval van een standaardpil dus, minipil (met lage hormoondosering) is misschien net anders, die moet je altijd op hetzelfde tijdstip innemen. Staat er echt alleen Levongestrel op de verpakking? Geen andere namen, cijfers, etc? Alleen Levongestrel zit normaal namelijk alleen in spiraaltjes volgens mij..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:12

Maakt niets uit hoor. Ik heb mijn pil nooit op een vast tijdstip geslikt..

Dat mini-spiraaltje is wel een interessant onderzoek! Had ik ook wel aan mee willen doen. Is dat dan wel 100% veilig dan?

Uitstrijke is niets ernstigs. Misschien gebruiken ze die eendenbek, maar dat is eventjes vervelend omdat je heel goed je best meot doen om te ontspannen en daarna geen probleem. :) even snel zo'n stokje erlangs en dan klaar.
Heb het vorige week nog gehad. :)

Bijwerken, ik heb nergens last van (hoop ik.. wacht nog op een uitslag).. maar ook niet echt tijdens de pil gehad. (Ja, hoofdpijn.. en gewichtstoename..)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:17

wie heeft er hier ervaring met de nuvaring?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:18

Ja ik nu al bijna 2 jaar.
Je kan ook onderin bij zoeken naar Nuvaring intypen.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:31

Nagini schreef:
Maakt niets uit hoor. Ik heb mijn pil nooit op een vast tijdstip geslikt..

Dat mini-spiraaltje is wel een interessant onderzoek! Had ik ook wel aan mee willen doen. Is dat dan wel 100% veilig dan?

Uitstrijke is niets ernstigs. Misschien gebruiken ze die eendenbek, maar dat is eventjes vervelend omdat je heel goed je best meot doen om te ontspannen en daarna geen probleem. :) even snel zo'n stokje erlangs en dan klaar.
Heb het vorige week nog gehad. :)

Bijwerken, ik heb nergens last van (hoop ik.. wacht nog op een uitslag).. maar ook niet echt tijdens de pil gehad. (Ja, hoofdpijn.. en gewichtstoename..)

Heb vandaag nog wat extra info en cijfers gevraagd en dit is dus de 3e en laatste fase op mensen. Uit de vorige fases (fase 3 is in Korea en Japan enzo al bezig vanaf 2007 dus fase 1 en 2 zijn al lang afgerond) is gebleken dat ie even veilig is als het gewone spiraaltje maar die is eigenlijk voor de meeste dames (ookal heb je al kinderen gehad) te groot, zeker als het kleiner kan (heb hem gezien vandaag, hij is echt wel klein :Y) ) . De prof/dokter was zelf heel blij dat ze gevraagd waren om mee te doen aan het onderzoek omdat hij het al wat langer aan het volgen was enzo omdat het dus echt wel interessant is.
Heb over 2 weken weer een afspraak om hem te laten plaatsen...

Uitstrijkje viel ind kei goed mee, en had ind een eendenbek maar had net een heel eind gefietst dus ontspannen was niet moeilijk.

edit: het minispiraaltje moet wel om de 3jaar gewisseld worden ipv om de 5j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:33

zonnebloem18 schreef:
Ja ik nu al bijna 2 jaar.
Je kan ook onderin bij zoeken naar Nuvaring intypen.

nou het gaat mij om een vraag die ik niet zo 1 2 3 op internet kan vinden :o

ik moest m in vanwege een baarmoederverzakking
maar klopte het wel dat als mijn vriend binnen kwam dat hij per direct tegen de ring aanstootte?
ik heb de ring dus verwijderd,maar krijg m niet terug zoals de arts dat gedaan heeft

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:34

Oh kijk. :P

Wel heel interessant. Kan er bijna niets over vinden..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:36

Bij mij zit de ring aan de bovenkant met de ring echt om de baarmoedermond heen, mijn vriend voelt hem totaal niet en ik moet ook wel echt even vissen wil ik hem er goed uit krijgen?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:51

Bij mij zit hij erin als een tampon zegmaar, dubbelgeklapt. Ook met de voorkant waar een tampon zit, achter dat botje zegmaar.
Het verschilt volgens mij ook wel per jongen hoe hij het ervaart. Sommigen voelen er niks van, en ik heb er ook eentje gehad die vroeg na de sex een beetje beschaamd: "ehm, mag ik iets vragen? Ben jij nog maagd? Want ik voelde echt zo'n randje :o "

Moet ik hem er toch dieper in steken? Ik gebruik hem nu zo'n 3 jaar en het gaat prima, hormonen worden goed afgegeven iig, als ik na 3 weken gelijk een nieuwe erin doe dan wordt ik ook echt 6 weken niet ongesteld dus het zal wel werken?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:03

zonnebloem18 schreef:
Bij mij zit de ring aan de bovenkant met de ring echt om de baarmoedermond heen, mijn vriend voelt hem totaal niet en ik moet ook wel echt even vissen wil ik hem er goed uit krijgen?

ik pakte m gewoon met duim en wijsvinger :=
en dat was 4 uurtjes nadat de arts m geplaatst had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:10

Yessy schreef:
Tuurlijk, je neemt hem eerder in dan eigenlijk nodig zou zijn dus je krijgt hooguit een iets hogere dosering. In geval van een standaardpil dus, minipil (met lage hormoondosering) is misschien net anders, die moet je altijd op hetzelfde tijdstip innemen. Staat er echt alleen Levongestrel op de verpakking? Geen andere namen, cijfers, etc? Alleen Levongestrel zit normaal namelijk alleen in spiraaltjes volgens mij..

Ja, Ethinylestradiol/Leverongestrel.

Maar het is zo'n moeilijk woord. :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:36

Manegepaard schreef:
Ja, Ethinylestradiol/Leverongestrel.

Maar het is zo'n moeilijk woord. :')

Haha klopt ja, maar het is de meest standaard pil die er maar bestaat :) Dus het maakt totaal niet uit wanneer je hem morgen neemt, maar kies vandaag wat voor jou een fijn tijdstip is en hou dat aan. Dus idd 's morgens als je uit bed komt, of 's avonds voordat je gaat slapen is het makkelijkst :)

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:22

Hoi allemaal, ik heb ook even een vraagje; ik sik al 9 jaar dezelfde pil, en na 3 weken pil slikken houd ik altijd netjes een stopweek. Nooit ergens last van gehad. Nu heb ik tijdens deze strip al 2x een bloeding gehad, vorige week duurde dit 4 dagen, nu alweer 2 dagen en moet volgende week pas echt ongesteld worden.. Hoort dit of kan ik beter de dokter bellen??

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:19

@ x_katja_x, is niets om je zorgen over te maken zegt mijn arts, ik heb er ook een paar keer last van gehad..

Even een kort vraagje, is het normaal dat je na het plaatsen van een spiraaltje goed ziek kan worden?
Heb gister een spiraaltje laten zetten en ben nu verschrikkelijk misselijk en beroerd..