Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:25

Marigold schreef:
Anc schreef:
Ik doe mijn best!
Helaas vorige week te horen gekregen dat ik mijn baan kwijt ben aangezien we al een aantal jaren verlies draaien.
Heb wel onwijs veel zin om een sigaret op te steken, maar ik heb het tot nu toe nog niet gedaan.

Ondanks dat er altijd wel een pakje op tafel ligt aangezien hubby nog steeds rookt.

Dat vind ik pas knap, om er steeds tegenaan te kijken, partner te hebben die doorrookt, zorgen om baanverlies en dus gewoon tóch niet 1 opsteken,
respect, en hou vol!!

Dank je, is wel extra moeilijk hoor.
Gelukkig houdt hij wel heel veel rekening met me door bijvoorbeeld in de eetkamer te gaan roken ipv de woonkamer.
Maar ruiken doe ik het toch ;)

@Marijkedam:
_O-
Ik ben tegenwoordig ook flink in de weer met nagellak :')
Het houdt je bezig en roken met natte nagels is ook lastig, dus een extra motivatie :')

marijkedam

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:26

Ow, ik rookte altijd juist tijdens het drogen van mijn nagels. dan kon ik ff niets anders doen, want ik was aan het roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:29

Ik ook wel hoor, maar dan verpeste ik wel vaak mijn lak :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:55

Ow ik heb ook nog nagellak _O-.....

*rommelt ini haar kastje want er stond echt nog nagellak...*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:06

Kak! Kijk, dit bedoel ik dus!
Ik zie dit topic bij mijn berichten staan, denk aan Mando en bedenk me dat ik VANDAAG de assistente zou bellen, maar ja... het is alweer 10.06 uur.
Morgen maar weer proberen... dit schiet dus niet op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:10

Mando schreef:
Ow ik heb ook nog nagellak _O-.....

*rommelt ini haar kastje want er stond echt nog nagellak...*

Ik had 2 maanden geleden ook ergens 1 potje slingeren, maar sinds die tijd is mijn collectie ietsje uitgebreid naar 38 potjes :=

Quellian schreef:
Ik zie dit topic bij mijn berichten staan, denk aan Mando en bedenk me dat ik VANDAAG de assistente zou bellen, maar ja... het is alweer 10.06 uur.

Gaan we morgen gewoon weer schoppen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:00

Quellian schreef:

Je smoesje is weer goed he... :D

Heb je een telefoon met wekker service... zet je wekkerservice maar aan... kan je het morgen echt niet vergeten en anders wandel/fiets/rij je toch even langs de doktersassistente vandaag kan je gelijk een afspraak maken

Maar ik schop je morgen gewoon weer hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:02

Goede smoes hè? :D
Maar was het echt vergeten... Erlangs rijden/fietsen/wandelen lukt niet ivm werk. Ze zijn open tot 17.00 uur en ik moet ook werken tot die tijd.
Zal wel even een herinnering op mijn telefoon zetten, dat is wel een goede inderdaad.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:20

Kun je niet gewoon om 5 over tien bellen en uitleggen dat je het vergeten was maar toch wel graag NU wilt stoppen met roken. Lijkt me dat ze dat wel snappen toch :=

En sowieso wekkers op je telefoon zetten inderdaad, gewoon meerdere :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:24

Sentido, bij onze praktijk gaat om 10.00 uur het antwoordapparaat erop, daarna zijn ze volgens mij enkel nog voor spoedgevallen bereikbaar. En dit is niet heel spoed :D
Ik zet wel even een herinnering in mijn telefoon voor vrijdag, dan ben ik vrij, belt ook wat makkelijker :j

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:35

Ooowh wat flauw :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:51

Is bij ons ook zo hoor, dan kun je alleen nog doorgeschakeld worden naar de HA zelf voor een spoedgeval.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:52

Quellian schreef:
Ik zet wel even een herinnering in mijn telefoon voor vrijdag, dan ben ik vrij, belt ook wat makkelijker :j

Hoezo voor VRIJDAG ... nee voor DONDERDAG..... ;)

Heb je weer een dag respijt en dat gebeurt dus niet
:( :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:55

Hahaha, ik zit met een die hard roker op de kamer op het werk. We hadden afgesproken dat we samen zouden stoppen met roken als we beide 6kg waren afgevallen. Ik was 12kg afgevallen en zij was 4kg aangekomen :+ Nu is ze sinds 2 weken ook druk aan het afvallen, maar stoppen met roken ziet ze voorlopig niet zitten.

Thuis niet meer roken vind ik prima, maar niet meer op het werk, pffff... kan wel mee naar buiten gaan voor de gezelligheid, maar dan sta je daar ook zo voor Jan met de korte achternaam en dan maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Dat is wel een enorm struikelblok :j Vriendlief rookt weinig en toen ik niet rookte ging hij de honden uitlaten en rookte dan buiten, had ik er geen last van en zag ik het niet, dan is het ook geen trigger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:57

Ik heb de mazzel dat geen van mijn collega's rookt.
Was altijd de enige en in je eentje buiten staan is ook niet heel gezellig.

En nu heb ik geen last van mensen die terug komen ruikend naar rook :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:59

Ik heb ook 2 rokende collega's en ruik nu pas hoe vies het is als ze uit de loods komen bah
Ik merk wel dat ik minder achter mijn bureau vandaan kom maar daar heb ik niet zo'n problemen mee....
Ben zo blij dat ik gestopt ben.

Mams heeft de champix weer voor me gehaald. Ik haal per 2 weken omdat ik niet wist hoe mijn lijf erop zou reageren ivm mijn schildkliermedicijnen maar dat gaat prima .... heb eigenlijk weinig last.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:21

Net een tientje overgemaakt naar mn spaarrekening! :')
Dat ga ik nu om de dag doen, zo heb ik straks een mooi potje met "rookgeld". Denk dat ik me rotschrik als ik zie wat ik anders aan roken uit had gegeven.
Nu de derde dag, had het gisteravond een beetje lastig maar nu gaat het weer. Ik heb alleen wel een beetje een raar hoofd. Niet echt hoofdpijn maar gewoon een beetje raar. Heb wel een veeeeel betere smaak in mn mond! +:)+ Binnenkort verjaardag vieren, daar zie ik wel een beetje tegenop. Dan rookt bijna iedereen, borreltje erbij.. Hmm gaat me gewoon lukken!

@Quellian: misschien ben jij als je gestopt bent wel een goede motivator voor je collega!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:58

shadowflower schreef:
@ maikeltje .... das lang geleden !

Ha SF, ook al gestopt? :D

Ik nog niet hoor. Heb de champix in huis maar twijfel een beetje wanneer ik moet beginnen.

Er moet vrijdag een heel heel zware beslissing genomen worden waar ik echt mijn kop bij moet hebben dus ik heb besloten te wachten met de champix tot na het weekend.

Ik las al dat Mando nergens iets van merkt met de champix, hoe is dat bij anderen? Mijn buuf werd er echt depressief van en had enorm last van spierpijn :?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:20

Nee hoor ik merk er niets van en ik moest de champix gewoon al gaan slikken voor 2 weken en dan stoppen dus ik ben hem de 24ste gaan slikken en ik had de 7e mijn stopdag.
na een week ga je het al niet lekker meer vinden hoor dat roken en dan denk je gatverdergatver nu moet ik nog een week doorroken ... _O-
Maar dat zijn de aanloop problemen denk ik hoor ik had nergens last van

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:24

*komt binnen vallen*

Heel fijn, staat er een bouwvakker vlakbij mijn raam te roken, wat wagenwijd open staat.. :+

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:56

vandaag 2 weken gestopt:D

dat rookpotje vind ik trouwens wel n goed idee, denk dat je dan pas in de gaten hebt hoeveel geld er eigelijk aan op ging...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:36

Oh, de besparing is enorm! 2 pakjes per dag weg roken kost je een kapitaal! Reken voor het gemak 10 euro per dag... en op jaarbasis zit je dan al op 3650,00 euro! Pffff..... wat 'n bedrag he?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:38

Ik bedenk me net gewoon dat ik nog een pakje sigaretten in mijn tas heb zitten, compleet vergeten _O-

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:21

Wie schopt mij? Vanavond twee sigaretten gerookt, baal er echt van!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:03

O Saar, niet roken! Alles, maar NIET roken!!
Maar ook niet boos worden op jezelf, want daar heb je niks aan.
Ik hoop dat je ze vies vond? ;) - zegt voormalige eeuwige kettingrookster van shaggies, dus met vloei en dan een peuk draaien,
altijd roken, overal elk moment dat het kon zo ongeveer, pfff, achteraf denk ik.... deed ík dat?
Ben er pas een half jaar of iets dergelijks van af maar toch wel voor vast er vanaf.

Het geeft je rust als je ervan verlost bent.
Enige wat ik er nog aan heb overgehouden is het gevoel dat ik 'iets vergeet' . Te doen (het roken), of mee te nemen (de shag en aansteker en genoeg vloei).
Maar aangezien roken geen levensbehoefte is verdwijnt het hele onderwerp gaandeweg uit je systeem!

Zet m op, doe je best, je kan het! Schop schop schop!