Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:58

gats Nickolay!
hopelijk heb je wat aan ons,met de meesten gaat het gelukkig de goeie kant weer op, heeft tijd nodig, dus komtvast goed met je!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:02

hee,
zouden julle me kunnen helpen.
ik zit op het moment met vele problemen wat ik niet allemaal zo op internet zit.
maar ik zit heel erg te twijfelen of ik naar de huisarts moet, of het wel zinvol is.

ik heb momenteel erg veel problemen met eten en mijn gewicht goed te houden.
ik heb erg veel stres wat ik helaas op het moment niet even weg smijten kan ook al wil ik het graag zodat het me weer beter gaat.
ik ben erg geprikkeld, reageer overdreven vooral tegen mijn vriend.
ik ben moe, alleen probeer ik niet overdreven veel te slapen want te veel slaap maakt ook moe(gewoon ca 8 uren per dag).
ik heb vaker per week een raar gevoel in mijn lichaam, soms is het mijn linkerarm soms mijn rechter soms mijn benen soms mijn voeten, het is een soort tintelslaap gevoel maar ook het gevoel dat ik geen kracht en controle op dat moment over dat gedeelte van mijn lichaam heb.
het kotsen staat me vaak hoger dan het lachen.
ik doe mijn best, maar ik heb de hele tijd het gevoel wat ik ook doe, het is nooit goed genoeg.
ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet, en ik heb zelf wel het gevoel dat het richting overspannen zou kunnen gaan.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:10

hagelslag schreef:
hee,
ik zit op het moment met vele problemen wat ik niet allemaal zo op internet zit.
maar ik zit heel erg te twijfelen of ik naar de huisarts moet, of het wel zinvol is.

ik heb erg veel stres wat ik helaas op het moment niet even weg smijten kan ook al wil ik het graag zodat het me weer beter gaat.
ik ben moe, alleen probeer ik niet overdreven veel te slapen want te veel slaap maakt ook moe(gewoon ca 8 uren per dag).
ik heb vaker per week een raar gevoel in mijn lichaam, soms is het mijn linkerarm soms mijn rechter soms mijn benen soms mijn voeten, het is een soort tintelslaap gevoel maar ook het gevoel dat ik geen kracht en controle op dat moment over dat gedeelte van mijn lichaam heb.
ik doe mijn best, maar ik heb de hele tijd het gevoel wat ik ook doe, het is nooit goed genoeg.
ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet, en ik heb zelf wel het gevoel dat het richting overspannen zou kunnen gaan.

Tsjah, ik ben geen huisarts, maar als je het aan mij vraagt zeg ik 100% NAAR DE HUISARTS
en iets van psychologische hulp is ook niet verkeerd als je altijd maar bang bent dat je het nooit goed genoeg doet....dus zou indd wel even naar je huisarts gaan!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:11

bobomelo schreef:
hagelslag schreef:
hee,

Tsjah, ik ben geen huisarts, maar als je het aan mij vraagt zeg ik 100% NAAR DE HUISARTS
en iets van psychologische hulp is ook niet verkeerd als je altijd maar bang bent dat je het nooit goed genoeg doet....dus zou indd wel even naar je huisarts gaan!!

daarom moest ik het dus ook even vragen, omdat ik dus niet zeker ben of ik het goed doe...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:45

naar een huisarts gaan is toch nooitverkeerd? jevraagt hem/haar juist om advies en je zult hetantwoord wel krijgen! maar als ik dit zo lees lijkt hetmij indd welverstandig!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:51

bobomelo schreef:
gats Nickolay!
hopelijk heb je wat aan ons,met de meesten gaat het gelukkig de goeie kant weer op, heeft tijd nodig, dus komtvast goed met je!!

Dank je wel.
Moet zeggen dat ik heerlijk geslapen hebt vanacht en ook wat meer rust in mijn hoofd.
Dus de rustgevers doen hun werk.
Wel mijn werk moeten bellen dat ik de komende dagen helemaal niet kom.
Auto rijden gaat echt niet, voel me half stoned/dronken door de pillen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:57

klinkt goed Nickolay,

AD is wel spul waar je eerste dagen soms weken goed aan moet wennen, ik kon de eerste weken ook niet autorijden, was heel raar in mijn hoofd, maar ben heel blij dat dat spul nu heb! even doorbijten dus met die AD! wat voor krijg jij nu? ik heb amitriptyline, slaap ik ook goed op!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:34

Ik heb Fluoxetine (1x per dag)en voor de eerste weken als extra rustgever Oxazepam (2x halve per dag) erbij.
Reageer heel heftig op medicijnen, dus bouw rustig op.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:53

hoe gaat het nu met je Nickolay?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:28

bobomelo schreef:
hoe gaat het nu met je Nickolay?

Dank je wel voor het vragen. Wat lief van je
Woon alleen dus het is wel eenzaam om thuis te zitten. Lukt ook niet echt om elke dag te wandelen ofzo
Maar sinds vandaag ben ik wat helderder, begin te wennen aan de medicijnen.

Vind het wel heerlijk om die rust in mijn hoofd te hebben, al weet ik dat dit door de pillen komt.
Morgen begin ik weer bij de psycholoog.
Had eerst gesprekken met een bedrijfspsycholoog, maar daar kreeg ik 1,5 week geleden te horen dat het het laatste gesprek (6x geweest) was.
Kwam hard aan, had het gevoel dat ik net begon en nu weer energie met vinden om opnieuw te beginnen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:17

dat nieuws hakt er dan wel even in,zeker als je het van te vorenniet wist.....hopelijk bevalt dezepsycholoog je ook en komje daar wat verder mee!
fijn dat de medicatie wat begint te wennen! en ja, medicatie en therapie moet wel samen gaan, met alleen medicatie kom je er niet voor over langere tijd...maar het is een mooie ondersteuning!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:13

Hoe is het met iedereen hier?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:43

Het gaat wat beter als vorig jaar maar ben er nog niet.
En hoe is het met jou ?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:36

Hoi,

Met mij gaat het de goede kant op. Ik ben weer aan het werk (3 uur per dag ipv 8)
Heerlijk om weer wat ritme te hebben. Verder probeer ik meer te sporten.
Maar merk in ieder geval dat ik het leven weer zie zitten en er lol in heb.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:35

Klinkt goed dames!!
Hier gaat het ook goed!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:33

Hoi dames!

Wat fijn dat het bij jullie allemaal de goede kant op gaat.

Hier gaat het ook heel goed dankzij vriend, beste vriendin paard lief.

Alleen is het zo som dat je denkt goed bezig te zijn, en dan een telefoontje krijgt en dan toch wet jankende ophangt omdat hey allemaal wet even k.ut is. Daar sta ik steeds weer van versteld.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:51

Hier gaat het ook wel goed hoor, maar niet met een uitroepteken ofzo..
Heb al tijdje andere baan, goede keus en heb al veel grenzen verlegd inmiddels! Maar moet er echt aan blijven werken (en heb af en toe idee hele grote stappen gezet te hebben, die niet altijd gezien worden). Hoeveel vertel je.. Vind ik wel lastig en inderdaad een klein dingetje kan dan echt weer genoeg zijn om gelijk die hele emmer weer vol te zien en voelen alsof laatste druppeltje gevallen is.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:56

Bienotje ik begrijp precies wat je bedoelt.
Ik heb echt het gevoel dat ik hele grote stappen voorruit zet en dan krijg ik van sommige op het werk te horen dat het wel lang duurt.
Maandag hadden ze zonder overleg mijn werkplek verplaatst en niet gezegd waar ik nu apart kon zitten.
Er was niet echt iemand waar ik het aan kon vragen, dus ben weer naar huis gegaan.

Maar ik moet toegeven, ik ben dan van slag, maar het voelt niet meer alsof de wereld vergaat.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:24

hoi iedereen hoe is het hier???

hier weer een mindere periode en wijs besloten om weer naar de holistische genezer te gaan, meteen een hooooop tranen, zo fijn.

ik heb gemerkt dat ik telkens weer over mijn grenzen heen ga en dat de persoon die me vroeger het meeste hielp nu degene is die me breekt en kwetst.

keuzes maken is dan zo moeilijk, maar voor mijn geluk ( hopelijk) wel noodzakelijk.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 07:47

OH gatsie crazyshar....
Balen dat diegene nu enorm veel energie kost....(bedoel je je wederhelft? of een beste vriend/vriendin?)
Hopen dat het een kleine terugval is en dat je er weer snel ben! en grenzen bewaken...soms wel heel lastig!

Hier gaat alles goed! heus af en toe een ieniemienie dip, maar dat heeft iedereen wel! .

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:06

Hallo allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met overspannen en paardrijden?

Groetjes

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:42

Hoi,

Mij heeft het heel erg geholpen om een paar keer per week bij de paarden te zijn.
En dat hoefde niet alleen maar rijden te zijn.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:26

Ligt eraan...
Als je maar niet te snel geirriteerd bent op je paard, dus niet dat je in onredelijkheid bent tegenover je paard, vooral gaan rijden/bij je paard omtutten!
Bij je paard zijn betekent op zo'n moment: ontspanning! en géén spanning.....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:04

Hallo hier! Hoe staat het ervoor bij allen?

Tijdje niet gereageerd. Maar is ook positief denk ik, niet zo behoefte aan gehad ;) Alhoewel ik wel merk dat ik nog wel wat bagage mee te slepen heb, maar als je kritisch kijkt. Wie heeft dat niet :+

Heb nog een puntje waar ik aan merk dat ik nog niet 100% in mijn vel zit (graag pb als je meer wil weten). Maar denk stiekem dat ik dat voor de 'buitenwereld' erg goed verborgen kan houden. Lastig is dat.

Waar ik vooral even op wil reageren is de vraag ontspanning icm paard. Voor mij heeft paardrijden een grote invloed. Dat is mijn ontspanning, kan ook tegenzitten maar mijn motivatie om met paard bezig te gaan is érg groot. Dat is echt mijn ding. En als ik bezig ben vergeet ik alles en zet ik alles van me af. Mijn hobby om te ontspannen en dingen los te laten, terwijl ik wondergenoeg best perfectionistisch ben maar betrekkelijk weinig aanleg heb om er goed in te zijn :+ . Als ik kritisch ben en verder kijk kan dat ook nadelig zijn geweest. Met 'onweer' thuiskomen, verplichtingen om voor paard te zorgen opvolgen en alles van je af kunnen zetten, waardoor je soms toch weer teveel relativeert en volgende dag jezelf weer bij elkaar raapt en weer behoorlijk weg cijfert omdat het van ej wordt verwacht bijvoorbeeld.

Mijn drijfveer om te gaan is er altidj geweest en verder denk ik stiekem dat de koop van mijn eigen paard mij veel geleerd heeft toendertijd. Het paard dat ík uitkoos, het paard dat mij spiegelde en die heeft mij zeker geleerd om te relativeren. In het kader van de uitspraak van Loesje zeg maar: Als je loslaat, heb je twee handen vrij :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:45

Klinkt goed Bienotje!!
en pb'tje mag altijd (a)

hier gaat het ook goed, drukdrukdruk, met af en toe een minidipje die snel weer weg zijn! Mag niet klagen!
wel spnnende tijden, mijn afdeling verdwijnt medio 2014 naar amsterdam, ik heb het geluk dat ik opandere afdeling aan het werk mag, daarwordt ik nu ingewerkt, heel spannend, zeker omdat je daar veelmeer diensten draait! maar goed, ik mag niet klagen, ik heb in elk geval nog werk, wij zijn nu met 20 collegas, waarvan er dus 2 naar die afdeling gaan.....pffff