Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:59

Ja, ga vanmiddag rond 14:00 weer een rondje doen. Tussen 12 en 13 krijg ik als het goed is definitieve terugkoppeling...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:21

Ik ga voor je duimen Wenk!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:27

spannend!

verjaardagen zijn echt funest, ik eet dan ook lekker mee hoor haha :P

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:35

Ja, je neemt je wel voor om b.v. maar 1 gebakje te nemen en 1 handje hapjes ofzo...maar als dat allemaal op tafel staat. Tja, dat wordt dan moeilijk.

Maar...ik was gisteren weer 0,5kg afgevallen in 1 week! Dus ga nu weer vol goede moed verder! :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:03

Fanneke: ieel spuug op je been := Mijn vriend snuit z'n neus wel eens tijdens het hardlopen dat vind ik ook een vies gezicht. Dan doet ie z'n hoofd opzij en dan snuit hij zo een klodder opzij (gatsie wat klinkt dat vies).

Sakkia: jeetje dat vind ik echt laag om dan niet even af te bellen als ze geen interesse meer hebben. kleine moeite toch. Heb je nog wat van ze gehoord?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:00

Gatver klinkt echt ranzig zeg :r

Super marjoleintje ...loop je ook echt om af te vallen of is alles wat je kwijtraakt mee genomen?
En succes met je afwas... :))

Spannend wenk ik duim voor je .
Moet om 1 uur werken dus kan ik misschien nog precies voor die tijd lezen over hoe en wat.

Hier rustdag vandaag heb gisteren gelopen dus morgen weer.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:37

*\o/* Dinsdag meeloopdagje!

Nu even eten laten zakken dan dan zo hardlopen... Ziet er heerlijk uit buiten!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:40

Zoo...heb hier thuis al weer heel wat werk verzet! Afwassen, stofzuigen, opruimen, bed verschonen, wassen en heb al een pan macaroni gekookt!

Nu even wasje uit de wasmachine halen en dan met 't hondje lopen!

Scooby, ik loop niet alleen hard om af te vallen hoor. Ik doe 't omdat ik graag sport, ik gezond wil leven, graag mijn grenzen verleg en omdat ik 't zo goed kan plannen buiten alles om. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:49

ja maar ik vind het toch wel frisjes hoor :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:51

Zit ook te twijfelen wat ik aan zal doen:

1. Hardloopshirt zonder mouw met daarover lange mouw thermohardloopshirt en een vest

2. Hardloopshirt zonder mouw, hardloopshirt met korte mouw erover en dan daarover het lange mouw thermohardloopshirt.

Ben een beetje bang dat door het zonnetje het vest te warm is.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:58

Ik heb gisteren met tanktop, hardloopshirt en windstopper gelopen, was best warm tijdens het lopen, maar met uitlopen weer te koud. Er stond gisteren wel meer wind dan nu.

Klinkt positief WenK! Spannend!
Gefeliciteerd met vriend marjoleintje! *\o/*
Neus snuiten doe ik ook niet Pebblesther! ;) Mijn longen zitten nog zo vol van de griep, dat het hardlopen wel helpt om het los te maken. Tja en je moet het ergens laten ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:01

:j Dan ga ik voor optie 2. Echt uitlopen doe ik namelijk niet. Ik loop door tot de ingang van het gangetje bij mijn huis, dan is het nog zo'n 45 seconden wandelen tot de achterdeur. Binnen doe ik wat rek en strek dingen en daarna m'n oefeningen (buik- & rugspieren en lunges) en dan nog eens alles losmaken en rekken.

Ja, ben heel benieuwd. Komt precies mooi uit, was bang dat ze maandag de meeloopdag wilden en dat zou ik niet redden. Dinsdag wel en dan kan ik mooi erna even hardlopen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:05

Je klinkt verslaafd WenK :') dinsdag komt beter uit, dan kan ik ook nog hardlopen! ;)
Kunnen we niet beter een topic beginnen: HELP ik ben verslaafd aan hardlopen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:08

:= Ja ja ik geef het toe, ben verslaafd. Maar dan vooral aan het gevoel dat het hardlopen me geeft; tijdens het lopen vrijheid in lijf en hoofd en na het lopen tevredenheid en trots op mezelf icm nieuwe energie.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:25

Haha, heel herkenbaar. Wat?! Vrijdagavond uit eten? Maar dat is mijn hardloopdag! Zeg dan dat we iets later zijn, anders kan ik niet lopen. :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:08

Haha precies... Erg is dat he? Maar nu ben ik sowieso wel van het ritme en de planning hoor... :o Wijk niet zo makkelijk af van wat ik voor mezelf bedacht/vastgelegd heb...

Ben inmiddels ook weer terug van lopen en al weer lekker gedouched. Had me niet warmer aan moeten kleden, maar ook niet veel kouder. Met de wind van opzij was het aan de warme kant, met de wind tegen was het precies goed. Wind mee had ik vrijwel niet dus daar kan ik weinig over zeggen. Heb weer m'n rondje van 10.5 km gedaan, in 64:15 deze keer. Vind ik, gezien de weersomstandigheden (flinke wind en de route is zo dat ik 'm vrijwel alleen van (schuin)opzij of tegen heb) nog helemaal geen slechte tijd. Ben wel echt goed moe nu. Thuisgekomen heb ik natuurlijk nog wel even mijn oefeningen gedaan, dus mijn beenspieren zijn wat trillerig ervan := Heerlijk! Nu nagenieten met een kopje thee en (al heb ik helemaal geen trek, ik moet wel genoeg eten) 2 mandarijnen en 2 plakjes ontbijtkoek.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:56

Fanneke schreef:
Dieuwke, heb ik ook gedaan, ik geloof dat het ook deze les was, die ik 3 keer heb gelopen :')

Heb ook mijn rondje erop zitten, pfff viel niet mee. Heb 2 wijze lessen geleerd dit rondje:
Als je spuugt:
1- let op de wind, anders zit je roggel op je jas :')
2- zorg dat je oplet of je rechterbeen niet naar voren gaat, als je naar rechts beneden spuugt.
Ben dus heel charmant geweest, ahum :o

Ah jakkes :')

mistery schreef:
Ik ben echt een beginnertje dus moet nog even uitzoeken hoe ik het ga aanpakken. Heb vriendlief al gezegd dat hij me de deur uit moet schoppen omdat hij anders over een jaar met een tientonner op de bank zit.
Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is afentoe sprintjes trekken met mijn hond :')
Goede renschoenen zijn zeker wel belangrijk trouwens of niet?

Welkom!
Schoenen zijn zéker belangrijk :j

dammie1 schreef:
De eerste (virtuele) stap is gezet: ik heb mij net opgegeven voor Start to Run.
Voor geïnteresseerden zie http://starttorun.atletiekunie.nl/index.php?page=642 .
Het begint op 12 maart, dus ik heb nog even de tijd om mij voor te bereiden.
Ik zag net helaas dat spijtoptanten zich voor een bepaalde datum nog af konden melden zonder kosten, en die datum probeer ik NIET te onthouden.
Ik voel mij namelijk net zo sportief nu ik met twee koppen thee met chocolade achter mij pc de aanmelding verstuurd heb O:)

Goed zeg :D Dat wilde ik toen ook gaan doen, maar dat was niet te combineren met school en werk

WenK schreef:
Ja, ga vanmiddag rond 14:00 weer een rondje doen. Tussen 12 en 13 krijg ik als het goed is definitieve terugkoppeling...

Enn?! :D

Pebblesther schreef:
Fanneke: ieel spuug op je been := Mijn vriend snuit z'n neus wel eens tijdens het hardlopen dat vind ik ook een vies gezicht. Dan doet ie z'n hoofd opzij en dan snuit hij zo een klodder opzij (gatsie wat klinkt dat vies).

Gadver :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:57

Vanavond hotstone massage en morgenmiddag weer lopen. Ik denk dat ik mama vanavond nog even meeneem voor een gewoon blokje wandelen, want het is echt heerlijk weer hier :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:01

Ik ben dus naar de volgende ronde Dieuwke, heb dinsdag een meeloopdag.

Lekker hotstonemassage, doe mij dat ook! :D

Het zonnetje heeft best kracht al hoor, geeft veel warmte, heerlijk!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:23

Doe mij ook zo'n massage. :j
Pfff wat is het druk vandaag, heb de hele middag niets op bokt kunnen lezen. Heb niet eens wat aan mijn overdracht kunnen doen. Mijn manager zegt, Marijk, business gaat voor en mijn nieuwe baas zegt: marijk je moet er schijt aan hebben, je gaat met iets anders beginnen. Wat moet ik nou om de goede vrede te bewaren! :(

Nog 10 minuutjes en zit de werkdag er weer op.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:22

goeie tijd hoor wenK! ik doe over 5 km hetzelfde denk ik haha :=
en succes alvast dinsdag! hopelijk is het wat je er van verwacht!

nou doe mij ook maar elke week o,5 kg eraf marjoleintje, ga zo door!

spugen heb ik gelukkig nog niet hoeven doen tijdens t lopen, hoewel ik de laatste dagen steeds meer hoest en snotter dus misschien morgen :+ op tv zie je die voetballers altijd hun neus snuiten, houden ze 1 neusgat dicht met hun vinger, zon vies gezocht is dat :o
vind t kleding kiezen ook lastig met dit weer, zonnetje is zo verradelijk!

ik word elke week gemasseerd, dinsdag meestal, maar heb nu evengoed nog erge rugpijn.. :S

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:44

Wauw wenk, ruim een uur! Geloof dat ik na 5 minuten al kapot ben :o
Ben nog druk bezig met uitvogelen wat voor schema ik wil volgen enz enz. Wou vandaag lopen maar ben toch eerst maar even wezen shoppen voor schoenen. Heb er uiteindelijk 50eu voor uitgegeven, ze zaten in de winkel erg lekker dus hoop dat ze ook fijn rennen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:18

Helaas Mistery € 50 voor een paar schoenen, dan zijn het kwalitatief geen goede schoenen om mee hard te lopen. Normale prijzen liggen op € 100 - € 150 per paar. Je vindt ze wel in de uitverkoop, maar goedkoper als € 80 worden ze niet. Ik begrijp ook dat je niet veel geld uit wilt geven als je nog niet zeker weet of je het gaat volhouden, maar een goed paar schoenen bevordert wel je motivatie. Goedkope (lees minder kwalitatieve) schoenen veroorzaken sneller blessures. Het beste kun je de schoenen bij een hardloopwinkel zoals runnersworld of run2day kopen, zij maken een loopanalyse, ze kijken hoe je je voeten neer zet en passen daar de goede schoen op aan.
Mocht je het echt leuk gaan vinden, koop zsm goede schoenen en laat je adviseren bij een hardloopwinkel zoals runnersworld of run2day.

Vanavond toch hardlopen! *\o/* Vriendlief wil naar de sauna, alleen de mensen waar Fanny staat zijn een weekendje weg en ik moet de beestjes vanavond op bed leggen! Gelukkig is voor het melken van de koeien iemand anders gezorgd. Vind het wel een eng idee, 's avonds in mijn eentje op die grote boerderij. Maar het goede nieuws is wel, dat ik dus gewoon kan gaan lopen :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:33

Goedemorgen!

50,- is idd niet erg veel voor loopschoenen. Maar om te proberen zou het wel kunnen denk ik hoor. Volgens mij ben ik ook zo begonnen. Al heeft Fan natuurlijk wel gelijk dat je motivatie bevordert wordt als je prettige, goedlopende schoenen aan hebt!

Wat leuk Fan, vanavond op de boerderij en dieren passen. Heeft altijd wel iets denk ik, zo heb ik dat ook wel eens gedaan, toen ik nog een eigen paard had! :)

Ik loop nog in m'n ochtendjas rond, gisteravond pas rond 0.15u thuis van het werk...nu even omkleden, met de hond wandelen en wordt om 10.15u al opgehaald. Gaan met de trein naar Utrecht voor een overlegvergadering van de beroepsorganisatie waar ik sinds kort regiobestuurslid van ben. Spannend hoor. Ik moet er nog heel erg in komen..maar dat kan leuk op deze manier.

Helaas is 't wel een druk dagje, zal zo rond 18.30u weer thuis zijn, dan even wat eten, slapen, douchen en heb ook nog 's nachtdienst vannacht! Dus lopen wordt 'm vandaag niet. Dat hoop ik morgen op 't eind v/d dag weer even te kunnen doen! Dan heb ik toch weer 3x getraind deze week!

Oja, ruth, ik val (helaas!) niet elke week 0,5kg af hoor. Ik was juist de afgelopen weken steeds een beetje aangekomen. Niet heel veel, maar er ging ook niets af. Dus ik was heel blij met deze 500 gram eraf. Ik zal dan ook doorzetten! :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:53

Goedemorgen,
Mag ik mij hier melden?

Ik ben in december begonnen met de 5 km runningcoach met Renate Wennemars van de Atletiekunie en ben nu net over de helft van het schema. Gisteren heb ik het eerste duurloopje (18 min) gehad. Ik keek er verschrikkelijk tegenop := , maar heb het echt met gemak volgehouden :)

Morgen ga ik naar Runnersworld voor schoenen, want merk dat dat toch wel héél belangrijk is!!
Een goede vriendin tegelijk met mij begonnen en we lopen 2 keer p/w zelf en 1 keer p/w samen ter motivatie. We willen graag 6 maart 6 km lopen tijdens een loop bij ons in de buurt en we hebben ons ingeschreven voor de Marikenloop in Nijmegen op 15 mei! Ambitieus genoeg dus :)

Hopelijk kan ik hier terecht voor tips en motivatie!