Puisten deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:51

Rebeccaa schreef:
Ik ga geen douchegel op m'n gezicht smeren.. :=

voor mij een betere optie dan met een gezicht onder de puisten lopen :)

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:55

Toch vraag ik me af of dat het echt gedaan heeft.. Kan 't me haast niet voorstellen namelijk. Dat het enkel en alleen daardoor komt, want puisten komen ook voor een groot deel van binnenuit.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:56

Rebeccaa schreef:
Toch vraag ik me af of dat het echt gedaan heeft.. Kan 't me haast niet voorstellen namelijk. Dat het enkel en alleen daardoor komt, want puisten komen ook voor een groot deel van binnenuit.

Anders is het wel heel toevallig... :')
als ik het een paar dagen niet doe, zie ik er namelijk ook weer 1 of 2 opkomen.
dan gebruik ik het weer, en de volgende dag weer niks. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:36

Katyatje: voor zover ik nu weet niet nee.. misschien over een tijdje ofzo, zou wel lekker zijn voor m'n huid.

Had dus een plekje rechtsboven en zat er niet aan en geen make-up erop, alleen maar sterilon deppen. Maar toen ik had gedouchd zag ik dat er dus wel wat viezigheid onder zat.. dus dat even schoongemaakt en nu ziet het er iig schoon uit, wel wat rood maar dat was het tochwel.
Nu maar hopen dat het wel echt wegtrekt, vind het nu wel weer lang genoeg dat die er zit hahah. :P

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:06

Ik heb tegenwoordig Foaming Cleaning, Refreshing Toner en dag & nacht creme, dat werkt wel echt heel goed, gewoon savonds en smorgens gebruiken, en binnen een paar dagen was me huid al veel beter !

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:08

Heb die douchegel ff opgezocht en ik zie niks over dat het helpt tegen puistjes.. :? En soms staat er zelfs dat mensen juist meer last ervan krijgen, dus ik ga het maar niet nu proberen want het gaat net wat beter :=

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:13

Dat dove spul is juist slecht voor je gezicht, daar droogt je huid van uit ..

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:28

En pantothen? Heeft iemand daar ervaring mee??

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:35

Maar misschien heeft het voor haar wel geholpen.
En romeuluver lijkt me redelijk logisch dat er niet op een douchegel staat dat het voor puistjes is :P omdat het juist voor je lichaam is.
Maar doordat het uitdroogt zou het wel kunnen helpen, maar daar kun je ook (minder schadelijke, bijv. producten die wel gebaseerd zijn op je huid) voor gebruiken , om puistjes uit te drogen etc.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:43

Ik ben zelf van mening dat het niet kan, dat de douchegel zo goed helpt. Ben wel benieuwd als anderen het gaan proberen hoe ver je dan komt.

Mijn huid gaat nog steeds toppie! Straks lekker groene klei honing masker om het gewoon even lekker te verzorgen.

Die herbalism van Lush is echt helemaal top! En niet duur :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:09

Leuk dat je je niet druk hoefde te maken om je puistjes op je schoolfeest romeoluver! :D

Douchegel op mijn gezicht smeren begin ik ook niet mee. Morgen maar eens naar de body shop om zo'n setje tea tree!

Ik denk dat ik maar stop met de antibiotica. Lijkt alleen maar erger te worden. Zitten nu ook al pukkeltjes op m'n sleutelbeenderen. Tot zover de hoop dat alles tegen morgen gekalmeerd en minder zichtbaar zou zijn, haha. :P
Was deze morgen bij familie en mijn nonkel zei dat ik bloedzuiverende thee moest drinken tegen de puisten. Dat heeft bij hem heel erg goed geholpen toen ie jong was. Weet niet of dat hetzelfde is als groene thee? Ik zal nog maar eens wat opzoekwerk doen!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:12

Bloedzuiverende thee?? Nou zal ik ook maar eens gaan opzoeken. Jammer dat het weer slechter gaat katyatje:(:) hoop dat het beter gaat als je met de antibiotica stopt. Met mij gaat het wel weer beter. Alleen nog maar wat rode vlekjes :) op naar valentijnsdag hahahaha :o

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:23

Lieve allemaal,

Toevallig kwam ik dit topic tegen. Mijn oudste kind heeft heel veel last gehad van puistjes. Van alles geprobeerd en niets hielp. Uiteindelijk naar de huidarts gegaan en weet je wat het advies was?
Gooi al die dure rommel maar weg.
Na iedere maaltijd en voor het slapen gaan het gezicht wassen met een milde wasgel en lauw water (zeker niet warm). Liefst geen make-up gebruiken en geen smeerseltjes, tonics etc. gebruiken.

Na een paar dagen was er al resultaat, na een paar weken bijna puistloos! Echt, het hielp geweldig.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:32

Valentijn pfff... Ik wou dat ik er goed uit kon zien voor iemand, maar ik vrees dat het niet nodig zal zijn. ;(

Vind niet direct veel info over bloedzuiverende thee. Blijkbaar is brandnetelthee wel bloedzuiverend. Maar het is niet hetzelfde als groene thee. Ga nog wat verder zoeken.

Cavaletto: Dan zou ik al 10 keer van al mijn puistjes verlost moeten zijn, maar helaas... Heb destijds verschillende soorten wasgel van de apotheker geprobeerd. Sommige leken een beetje te werken maar dat was maar voor een paar weken. Daarna werd het telkens weer erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:12

Waarom na iedere maaltijd je gezicht wassen..?

Brandnetelthee heb ik echt heel veel goede ervaringen toch over gelezen. Ik ga het denk ik binnenkort maar eens halen. Overigens drink ik me scheel aan groene thee en ik moet zeggen dat het nu iets lijkt te werken.. maar ben ook net niet meer ongesteld dus m'n hormonen zijn ook weer heel erg rustig.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:29

Volgens mij is brandnetelthee inderdaad bloedzuiverend. :j
Karnemelk overigens ook, maar daar zit ook weer iets in wat niet goed is voor je huid (naam even kwijt haha :P )

Dit hele weekend gedaan zonder foundation etc op m'n voorhoofd dus 2 plekjes hebben lekker kunnen rusten, eentje doet een beetje moeilijk maar die is heel klein dusdaar doe ik niet moeilijk over.
Vanavond lekker douchen en gezicht reinigen etc, morgen weer 'gewoon' make-up op, helaas.. wou dat het niet nodig was.

Verkopen ze Lush bij de Bodyshop? wou voor die 'zeepjes' eens gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:32

Lush heeft gewoon een 'eigen' winkel, lush store, voor de rest kan je het nergens kopen.

Heb nu last van m'n rechter schouder :') Samen douchen is dan ook meteen afgelopen, voel me daar dan echt niet fijn bij :') k.utgedoe elke keer :+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:36

Misschien is het handig om eens wat info van producten op een rijtje te zetten en in de beginpost bij te voegen?

Handig voor iedereen lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:37

Ik gebruik atm eigenlijk helemaal niks, m'n gezicht is nu ook redelijk rustig. Verder foundation en powder van Clinique..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:34

Anthea schreef:
Ik gebruik atm eigenlijk helemaal niks, m'n gezicht is nu ook redelijk rustig. Verder foundation en powder van Clinique..

Ook niks om het gewoon bij te houden?

Hier is het weer drama :( Ik ben natuurlijk gestopt met de pil en m'n huid gaat prima, tot de week voordat ik ongesteld moet worden, dan is het weer als vanouds...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:48

Unoo :(:)
Haha arme Anthea :(:)

Ik ga ook honing kopen, volgens mij kun je daar echt hele fijne maskertjes mee maken. :j
Dit meisje heeft btw acné, op dit filmpje is het al minder maar als je derest van haar filmpjes bekijkt zie je hoe het eerst was maar ook hoe zij het echt heel goed verborgen krijgt met make-up. :)

Jammer dat hier geen Lush winkel in de buurt is.. of iig niet dat ik weet haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:52

Nope, m'n gezicht doet het nu redelijk goed en heb nog wel nieuwe spulletjes liggen van Clinique, maar als iets helpt dan reageerd m'n huid altijd heel boos in 't begin :') Ik ga er mee beginnen als de dude hier weg is haha :+

Lush heeft ook een webwinkel he :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:08

Anthea schreef:
Heb nu last van m'n rechter schouder :') Samen douchen is dan ook meteen afgelopen, voel me daar dan echt niet fijn bij :') k.utgedoe elke keer :+

Ik vind dat samen douchen altijd zo overgeromantiseerd wordt PFFFFF ik heb er ook een BLOED hekel aan, de helft van de tijd staat de een kou te kleumen omdat je niet samen onder zo'n straal past :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:14

Of wanneer je per ongeluk met je rug tegen de koude muur aan komt :brr: :brr: :brr:

Maar goed, hij zal hier niet zo lang meer zijn en dan zal ik 'm maaaaaanden niet meer zien, dus we douchen maar gewoon samen. Basta. :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:15

Ja dat is waar, maar ik bestel niet graag dingen haha.
Ga liever naar een winkel omdat ik dan alles in het echt kan zien zegmaar. :o
Bovendien is Lush volgens mij niet goedkoop dus ik zou niet zomaar wat kopen wat me goed lijkt.