Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:38

Fanneke schreef:
Wauw bom, toch verder dan de 10? +:)+

Zit ik hier heel relaxed te werken in één van onze hotels, komen ineens de Chippeldales binnen wandelen! :wow: Ik hou er niet echt van, maar zo is het toch wel leuk om te zien! :j Ze moeten alleen niets zeggen. :') Ze moeten het niet van hun herseninhoud hebben :D

Zo nog een half uurtje en dan gaan we het weekend goed beginnen met lesje 25 *\o/*

Kijk daar zijn ze dus.... gisteren kwam mijn collega op het werk met een foto van haar en de Nederlandse Chippendale... ze waren dus woensdagavond in Franeker geweest. Ze was er helemaal blij mee hahaha

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:46

ohhh tsss blond zeker.. lees net dat je (Bom dus) bent gestart met les 13.

Zondag wordt dan voor mij les 14, zag net al dat het een duurloopje is van 8 km. Wordt een rondje om de hei want dat is ongeveer 5 km en dan wat extra lusjes erbij dan kom ik wel op 8 uit.

Leuk, weer een nieuw doel *\o/*

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:55

Goed hoor Sjuutje, het is ook warm vandaag... :j Ben ook zeikesnat geregent met rijden (als je nat bent ben je nat en dan ga ik niet alsnog naar de binnenbak)...

Morgen eerst weer 2 paardjes rijden (lessen) en daarna hardlopen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:53

Inderdaad lesje 13 :+ en ik ga ook zondag 8 km lopen en dan di 45 min.

Ik vond t ook lekker warm :j en nog vlak voor de bui gelopen wel zo lekker :D

Sjuutje kun je niet terug naar de podoloog? Misschien dat het helpt

Wen ik heb geen binnenbak :n maar soms ben ik zo nat van t zweet dat regen dan ook niet meer uitmaakt ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:15

Ik zou ook teruggaan Sjuutje. Kan niet goed zijn als ze niet lekker zitten :n

Het idd erg warm, gisteren klein duurloopje gedaan, zweette me rot!

NOg een tip dames, de Wehkamp geeft 20% korting op sportkleding.Het shirtje van Asics wat ik wil hebben kost nu maar 27.95!!! Jullie begrijpen, kan hem niet laten liggen. Ben alleen aan het tubben voor de tight, ik heb er eigenlijk wel één nodig, alleen komt het financieel niet helemaal uit. ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:44

Hoei, das gaef, 20% korting!

Ik ben op weg naar Limburg, weekendje met mn sussies. Hardloopspullen zijn mee!
Gisteren zelf 3 paardj aan het werk gehad, ging echt fijn! Beetje jammer dat Tycho nog steeds aan het pureren is, dus moet superstreng zijn, wat meestal resulteert in ff korte, heftige ruzie tussen ons. Daarna ist wel gelijk weer goed.... :? Zo vaag en vermoeiend...*zucht*

Chippendales....blegh,niks voor mij :=

Gets, wilde.nog wat zeggen/vragen, maar ik weet het niet meer...

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:08

Hoop voor je dat hij niet echt "aan het pureren" is ...... geeft zo'n rommel....

Maar fijn weekend gewenst!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:57

Wat zou t dan worden? Tycho-puree of trekpaard-puree? Vanmiddag ns kijken of t verkocht wordt bij appie :+

Bij Perry hebben ze momenteel ook een shirt van asics in de aanbieding. Reflecterend :j

Wie weet een goede site voor hardloopspullen? Behalve Wehkamp ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:04

:') Hahaha! Nadeel van zo'n tellie die zelf woorden maakt.... :=

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:29

Wat een snertweer was het gisteren! Maar ik heb oh zo lekker gelopen in de regen (verbazingwekkend!). Het was heerlijk. Heb wel veeel pijn in mijn lies, maar van 1 been en ik heb er gelukkig geen last van met hardlopen.
Morgen ga ik 10-10-4 minuten lopen. eergisteren was 4x8, maar de laatste 8 minuten had ik uitgebreid naar 11 met een paar minuten flink hard (tegen sprinten aan) en dat ging super. Dus ik zie voor het eerst niet tegen de training op :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:21

zo, vandaag de plantsoenloop van Groningen gelopen, 4 km in 27 minuten,
zat lekker onder de blubber, de heuvels waren zwaar, maar ik heb het weer gedaan! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:04

Goed zo Liss!

Jammer Jaan, dat Tycho een beetje lastig is...

Moet zo werken, geen zin...
Gister wel heel fijn gereden, springles met Lis en daarna eigenlijk dressuurles met 1 projectje, maar daar hebben we toch ook maar een sprongetje mee gemaakt, was errug leuk!

Daarna nog 'even' hardgelopen, wat lag het bos er slecht bij zeg! Onwijs nat en glad en overal moutainbike-sporen. Heb m'n rondje maar aangepast, daardoor wel een dikke 7 km gelopen, in bijna 45 minuten, netjes zat vond ik. Ik was wel helemaal stuk toen ik thuis kwam, volledig leeg gelopen.

Gisteravond ben ik nog met een vriendinnetje op wedstrijd geweest en vandaag moet ik dus werken. Naja, het is voor het goede doel zullen we maar denken (help Wendy de winter door ;) ) Binnenkort nog even goed uitzoeken wat ik kan/wil verkopen; heb nog wat zweetdekens en 1 of 2 hoofdstellen liggen. Hopelijk komen daar dan ook weer wat centjes uit vrij, want het is een errug dure tijd nu ff... ;(

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:27

Goed gedaan Liss!! +:)+

Ik ga vanmiddag ook zo'n opruiming houden WenK, kan ook wat centjes gebruiken met december in aantocht.

Kom net bij het paardje vandaan, wat een slecht weer en nog slechtere grond. Ben blij dat paardje een stal met uitloop heeft, kan ze toch nog even lekker rondlopen. De grond was gewoon onverantwoord om over heen te gaan, er stond een laag water van 5cm op haar landje, zonder glibberen en glijen had ik er niet vanaf gekomen. Heb haar maar lekker vertroeteld en even ontmodderd, gisteren was ze in de diepste plas gaan liggen, het varken!

Manlief is lesje 2 aan het lopen en ik zit klaar om de MP3 over te nemen voor mijn éénnalaatste les met Evy. Hoop dat het niet te hard gaat regenen.

Ben nog in dubio, die set die ik wilde hebben van Asics, kost me nu 100 euro ipv 145 euro, als ik het jasje erbij neem, anders ben ik 60 euro kwijt ipv 100. Ben ernstig aan het twijfelen, als ik het jasje erbij koop (wat ik erg graag wil) dan heb ik wel een set wat bijelkaar past anders blijf ik met een allergaartje lopen. Maar ja is wel weer 40 euro..... Twijfel, twijfel

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:39

Hoi vandaag weer voor het eerst gelopen, 15 x 1 minuut op matig tempo, daartussen 1 minuut wandelen. Heb iets meer dan 4 km gelopen in 31 minuten, best snel dus!

Fan ik denk dat ik die set ook ga bestellen! Wilde het eerst niet doen maar nu metdie korting dus wel!

Ik heb net de lessen opgoede volgorde gezet en hoop dat ik dinsdag ook weer tijd heb om te gaan!

Gisteren hadden we concours met de muziek! En we hebben 2 eerste prijzen gehaald en we hadden zoveel punten dat we ook mogen promoveren naar een hogere divisie! Rustiger wordt het helaas niet, want de kerst staat voor de deur!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:29

Sak, gefeli met de prijzen :D

Jaan, lekker weekend in limboland? 8-)

Elise +:)+ knap hoor!

Fan, nu je mannetje ook aan het lopen is, weet hij dat het een hele prestatie is. Dus mag hij jou best een kadootje geven voor het uitlopen van het schema :j Kortom, hij mag lekker zijn portemonnee trekken en jou de mooie set geven, of je sluit een deal, hij de jas en jij de tight met shirt ;)

Zo vanochtend knollie aan het werk gezet. Eindelijk na 1,5 week, vrijdag de tandarts geweest en gister de zadelmaker. Dus vandaag er weer op en heel rustig en lekker ontspannen gereden. Hij is behoorijk stijf helemaal op rechts, dat is sowieso niet zijn beste kant :n

En zojuist lekker gelopen, heb niet de 8 km testloop gedaan maar heerlijk 45 min gejogd waarbij ik uitkwam op 7 km. Merkte dat ik de 10 km van afgelopen dinsdag nog in de benen had zitten, bovenbenen voelde snel hard en verzuurd aan. Vandaar ook niet de testloop. En super weer om te lopen met het zonnetje op mijn bolletje, even pitamientjes tegen de winterdip opdoen :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:37

Helaas Bom, hij reageert niet... :(

Ik heb besloten het jasje erbij te nemen Sak, neem jij ook alles?
Nu nog even kijken voor een broek voor manlief.

Wat ik mij afvroeg, hoe ging dat bij jullie? Heb vandaag les 27 gelopen (kon les 26 niet vinden), les 27 ging lekker, op de tegenwind na. ;) Ik had de Ipod mij van mijn vriend, zodat ik mijn route en snelheid bij thuiskomst kon bekijken.
Volgens Evy kan ik de volgende keer 5km aan één stuk lopen. Ik vraag mij dat af. Les 27 bestond uit 10 minuten, 30 seconden wandelen en dan 20 minuten lopen. Ik zit dan net op de 4km, dus zou nog een stukje verder moeten. Ik heb 30 sec gewandeld en ben weer gaan hardlopen tot ik op de 5km zat. Maar hoe nu verder? Zal ik volgende keer de 4km aan één stuk lopen en dan langzaam uitbouwen naar de 5km. Ik vraag mij af of ik die 4km al haal aan één stuk. :p
Ik ben benieuwd hoe jullie dat deden?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:53

Misschien kun je 1 keer een 5 km lopen en dan verder gaan met de 5 km onderhoud, dat doe ik nu ook en zo hoop ik mijn snelheid te versnellen.

Ja ik wil de hele set! Maar ik zie nu dat maat m is uitverkocht! Weet iemand hoe asics valt? Ik heb een maat m van de ah en die zitnu iets aan de ruime kant. Maar ik denk dat een s misschien te klein is! Het gaat dan om de broek!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:28

Jee *\o/* Set is besteld!! *\o/*

De maten vallen "normaal" De broek, die ik al heb van Asics, valt ook als een XL. De set die ik nu heb besteld, is een L. Moet de XL regelmatig ophijsen :D De kilo's vliegen eraf, maar ook de massa. Pas na 3,5 kilo minder al mijn oude spijkerbroek. *\o/*

Als ik je goed begrijp, dan zeg jij: gewoon die 5km lopen de volgende keer!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:34

Ja kijken hoe dat gaat, daarna zou ik de 5 km onderhoud schema gaan lopen! En tijdens dat schema proberen je snelheid op te krikken dat doe ik nu ook! Liep vandAag tijdens de "ren" stukjes tussen de 10 en 11 km per uur!

Dan bestel ik gewoon die s mocht ie niet passen gaat ie weer terug! En bestel ik em wel weer bij als ie er weer is! Als ie een beetje te klein is hou ik em, en dan pas ik erhopenlijk over een maand wel in!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:59

Fan je zou ook de laatste 3 of 4 weken nog een keer kunnen doen. Ik merkte dat ik de eerste keer een half uur ook moeilijk vond maar nadat ik 4 weken onderhoudsschema had gedaan ging het een stuk makkelijker en liep ik meer dan 5 km in een half uur.

Je kunt het onderhoudsschema van Renate bv doen. Of gewoon de laatste 4 weken van Evy.

En ik ga je even een pb sturen

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:36

pffpffpfff... testloop gedaan. De uitslag moet ik nog van mijn gps afhalen maar ik heb zoveel mogelijk geprobeerd rond de 10 km/h te lopen en dat viel me erg tegen. De 8 km heb ik wel vol gemaakt dus dat is gelukt. Had me alleen iets te warm gekleed 8-)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:54

Thanks meiden! :D

Wat houdt die testloop in Sjuutje?

Had ook bedacht, voor 45 minuten lekkere muziek op mijn mp3 te zetten, en gewoon te gaan beginnen om die 5km vol te lopen. Ik ga woensdag 2x20 lopen, vrijdag een les van Evy op tempo en dan volgende week zondag de 5km in één keer. Kijken of dat lukt. Met 2x20 is de stap wat minder naar één keer 5km. Heb vandaag een heel leuk rondje gelopen en kwam precies op 5km uit, is een mooi testrondje. :j
21 november loop ik de Delfste Houtloop en zou hem graag in één keer willen lopen, heb dus nog 5 keer ;)

Heb mijn vriend heb ik aan het werk gezet de 5km onderhoud te down-loaden. Die 5km onderhoud, loop je vanaf begin al aan één stuk?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:04

Nee hoor Fan je begint weer met opbouwen en de laatste training van de 4 weken is pas weer 5 km. Daarvoor zinkgat interval trainingen en duurloopjes van 15, 20 en 25 min dacht ik. Er zit ook een PDF bij waarop precies staat welke les en wat je gaat doen. Lastig is wel dat het lessen zijn uit andere schema's, je kunt ze het beste even een nr geven anders wordt t zo'n zooitje op je mp3 ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:10

Maar je kan ze ook gewoon op de goede volgorde in je MP3 zetten hoor :j Gewoon even opschrijven wat de volgorde is en zo verplaatsen naar je afspeellijst :j Tenminste zo heb ik het gedaan vanmiddag en dat werkt perfect. Heb een Ipod Touch ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:29

Krijg gelijk weer zin om te lopen zo! :D
Mijn vriend had ook even op Piratbay gekeken, hij vond daar geen hardloopschema's, maar wel 2 uur hardloopmuziek! :)
Ik zal de onderhoud straks even bekijken en alvast luisteren wat mij te wachten staat :D
Zijn jullie met les 1 begonnen?