Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:58

Vreselijk Bom!

Ik heb trouwens vandaag mijn spullen binnen gekregen voor de dam tot damloop :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:07

Maaaike schreef:
Lekker he Pluttersput! Mijn hondje gaat ook vaak mee, hij vindt het ook heerlijk!
Ging het je makkelijk af? Ik vond het een hel de eerste twee keren :Y)

Ja hoor, ik heb nergens moeite mee gehad! Ging heerlijk! Maar moet even zeggen dat ik sowieso al vaker gerend heb. En dan rende ik heel ver, liep eventjes, om weer verder te rennen. En dan barstend van de pijn thuis zitten, om vervolgens alle zin verloren te hebben, haha!
Dus ik ren mijn rondje zingend :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:40

xMendy schreef:
Ah wat leuk te horen dat het goed bevalt Fanneke, ik ben ook bezig met STR en ik heb vandaag ook les 5 gelopen! Morgen ga ik les 6 doen. Ik vond het alleen best wel zwaar, 3x 3 minuten.. komt denk ik omdat ik mn ademhaling niet helemaal had zoals het hoort. Toch ging de les wel lekker vlot. :j Grappig dat jij ook verandering opmerkt aan je lichaam, dan heb ik het toch niet verkeerd gezien bij mezelf! Mijn buik voelt wat strakker maar ik dacht dat het verbeelding was :)) niet dus. Nu heb ik er helemaal een goed gevoel over! Blij dat ik dit topic heb gevonden, word er helemaal gemotiveerd van :D !

Zo motiveren we elkaar! :D Ik moet eerlijk bekennen dat dit topic mij enorm helpt!
Morgen al lesje 6? Je moet je lichaam wel rust gunnen Mendyx. :j Ik liep erg makkelijk, ik had echt het idee: zijn we nu al klaar? Dus ik moest nog een stukje terug wandelen :D
Ik heb net mijn lichaam opgemeten en opgeschreven, weet niet wat normale waarden zijn, maar ik ga er voor!! *\o/* De buurvrouw krabbelde net al op hyves wanneer we weer gaan hardlopen en zij heeft maatje 36, hoogblond en menig man verdraaid zijn nek voor haar, over een paar maanden draaien de mannen ook hun nek voor mij! :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:55

Angela_, daar heb je gelijk in! Bedankt voor de motivatie! :)
Succes morgen!

Sakkia, sterkte vrijdag bij de huisarts.

MamboBeach, hoe is het gegaan vanavond?

Bom, poes nog niet terug? :(:)

Pluttersput, wat leuk dat je hond het ook leuk vind. Mijn hond vind het niets, als ik m'n iPod pak vliegt ze onder de tafel. :=

Heb net trainig 2 gedaan, ging heel goed. Dacht dat ik het niet vol zou houden, werd steeds misselijk. Maar heb het volgehouden en aan het eind had ik zelfs energie om nog verder te gaan. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:24

Wat goed Mandyy! :j

Wij hebben vanavond een intensieve training gehad, bij elkaar zo'n 10 km denk ik. We moesten 4 minuten hard door lopen :D en kijken waar je uitkwam en rustig terug hardlopen om te herstellen en dan weer. Dat 5 keer. Was echt heel leuk om te doen en een voldaan gevoel. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:27

Mooi dier Bom! Zullen ze toch wel zien op die foto, mag ik aannemen van wel. :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:32

Lekker allemaal weer aan de training hier!

Mijn werktraining kan niet op een andere dag, dagen zijn vastgesteld (locaties ook, het is in Zwolle) en er moet wel bezetting zijn op kantoor. Mijn collega werkt maar 16 uur per week, dus weinig keus. Vind het ook niet zo heel erg hoor, maar het is ff alles bij elkaar en soms het gevoel dat je altijd maar klaar moet staan en flexibiliteit moet tonen, zowel in werk als prive, maar dat je daar alleen voor staat en er weinig terugkomt...

Maar goed, morgen gooi ik mijn loopspullen in de auto en rijd ik uit het werk (nadat ik op stal geweest benom voer klaar te zetten) naar een natuurgebied hier om daar een rondje te lopen... Lekker 'wen'tijd in de natuur...

Verdorie toch Bom, poezebeest nog steeds niet trug. Als ik dacht dat het zin had zou ik komen helpen zoeken... :(:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:00

Is het eigenlijk bij STR zo dat je altijd een rustdag ertussen houdt? Of verdwijnt dat op een gegeven moment?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:47

Jeetje ik ben al weer niet geweest en daar baal ik echt van. het is niet zo dat ik niet wil, maar er komen steeds dingen tussendoor die echt even moeten :n
Vanavond hoef ik niet te koken, enkel het even in de magnetron schuiven en daarom hoop ik dat het vandaag wel gaat lukken, het liefst eigenlijk nog voor het eten. Maar wil ook wel graag nog een keer met vriendlief eten, dus als hij om 18.00 uur thuis is dan ga ik eerst eten en dan hardlopen, als hij toch laat is ga ik eerst even lekker hardlopen en douchen :j
Hoop dat ie laat is :')

Moet ook even kijken in hoeverre mijn teen het eens is met mijn hardlopen maar dat merken we snel genoeg.
Heb eindelijk een broek en een shirt bij de AH weg. Heb nu wel 2 shirts maar dat is niet erg :n Zijn mooie broeken trouwens hoor :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:51

Goedemorgen!

Ga vanavond weer lopen... Heb er wel ff zin in, weer lekker rustig aan koppie leegmaken...

Herkenbaar hoor Sak...

Misty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:57

Hallo mensen, ik meld me ook maar even! Ook ik ben begonnen met hardlopen en ben nu zo'n 2,5 week bezig. Ik probeer elke week 3 tot 4 keer te lopen. Ik probeer wel om eens in de twee dagen te lopen, zodat m'n lichaam ook voldoende tijd krijgt om te herstellen. Ik loop verschillende rondjes, meestal een rondje van bijna drie km. Echter lukt het me nog niet om alles rennend te voltooien, dus wandel ik tussendoor ook nog stukjes. Deze stukjes probeer ik steeds korter te laten zijn. Dat gaat steeds beter! *D
Ik hoop echt dat ik het hardlopen vol kan houden, nu ik weer op school zit en het weer eerder donker wordt... Misschien kunnen we elkaar daar wel bij helpen! Ik zit alleen niet zo veel op bokt... Wegens mogelijke verslaving en het schoolwerk wat toch ook gedaan moet worden! ;)
Nou, succes allemaal met lopen!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:26

Goedemorgen Dames!

@Bommeke Wat verschrikkelijk dat poezebeest al zo lang weg is... (helaas ken ik het gevoel, onze poek was een week weg en bleek helaas aangereden en al een week bij de dierenambulance te liggen, kleine miscommunicatie bij dienstoverdracht waardoor wij daar pas een week later achter kwamen)

Wat hebben we hier een hoop fanatiekelingen erbij gekregen! Leuk!

Ik heb gister voor het eerst het rondje 6,7 km gelopen!
Best pittig het eerste stuk door de behoorlijk harde wind, maar uitgelopen in 36 minuten! (stiekem best enorm trots op mezelf!)
Ik moet toch wel echt gaan bekennen dat ik behoorlijk verslaafd ben geworden aan het lopen. Ik voel me er zo fijn door!
En ik merk aan mijn kleding dat het allemaal wat ruimer begint te zitten!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:28

Klotshtiduj, welke methode gebruik jij?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:30

Ach wat een gedoe hier met weggelopen poezen enzo. Dat lijkt me echt heel naar. Hopelijk komt die nog terug

Welkom nieuwelingen!

Ik ga vandaag weer proberen een rondje te lopen. Zaterdag was de laatste keer. Heb het erg druk gehad. Ben maandag begonnen met de studie pedagogische wetenschappen in Groningen en dat kost erg veel tijd en energie op het moment. Daarnaast 4 uur reistijd + 2 paarden te rijden... Maar vanavond heb ik als het goed is tijd (en hopelijk energie). Lesje 9 staat op het programma, ik ben benieuwd

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:33

renske_13 schreef:
Hallo,
Maar moet je bij dutchrunners geld betalen als je verder wil dan 3 trainingen? Dan moet ik helaas op zoek naar een ander gratis trainingsprogramma. Heeft iemand aanraders?'

Welkom en je hebt op onderstaande site de lessen tot 5 km staan:

http://www.dutchrunners.nl/vgz

En poes nog steeds niet terug :( Gisteravond maar weer mijn rondje gelopen met de honden en geroepen. Nou ja, geloof dat ik het maar even los moet laten want ik merk dat ik de hele dag mee bezig ben.

Vanmiddag of vanavond weer een training op het programma, lesje 8 van het onderhoudsschema 5 km Dutchrunners. Weet zo even niet hoeveel en wat en hoe, zit op mijn werk :=

Ipod nog niet besteld, eerst even wachten tot de nieuwe is verschenen volgende, misschien dat over een maandje de prijzen dan ook zijn gedaald ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:40

Dat zal zeker een boel geld schelen idd Bom...

Duimen draaien nog steeds hoor, dat je je poezebeest snel weer terugvind.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:11

Pluttersput schreef:
Klotshtiduj, welke methode gebruik jij?

Ik ben begonnen met het afvalschema voor beginners van www.runinfo.nl
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu niet meer via schema loop, maar 3x hetzelfde rondje loop en daarna een rondje van 1 km meer loop. En dat zoek ik uit via www.afstandmeten.nl
Zo heb ik een aantal rondjes vanuit mijn huis uitgezet en mijn doel is volgend jaar de dam tot dam loop 16 km te doen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:14

hetbommeke schreef:
Ipod nog niet besteld, eerst even wachten tot de nieuwe is verschenen volgende, misschien dat over een maandje de prijzen dan ook zijn gedaald ;)

Ga je de ipod alleen maar gebruiken voor hardlopen?
Op marktplaats staan ook ontzettend veel ipod's!
Ik heb een nieuwe nano in doos voor 90 euro gekocht! Deze had iemand gewonnen bij een prijsvraag maar gebruikte hem niet.
Dat scheelde mij toch weer 40 euro!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:17

klots, ik ben daar altijd wat huiverig mee, stel dat je 'm niet aan de praat krijgt, waar ga je dan naartoe? en had gister al even op MP zitten kijken maar zag niets in de buurt van L'stad of Almere. Kan eroverheen hebben gekeken, ook niet echt goed gezocht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:23

Jullie gaan allemaal echt goed zeg :D
Ik zit te twijfelen of ik vanavond zal gaan rennen, heb namelijk ook nog een proefles op de sportschool van poweryoga/pilates. Dus dan is het niet slim dat ik echt flink loop misschien. Maar een klein onderhoudsloopje oid, dan kan ik morgen of zaterdag de echte les lopen..

Phylos, petje af zeg! Druk schema heb je!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:32

hetbommeke schreef:
klots, ik ben daar altijd wat huiverig mee, stel dat je 'm niet aan de praat krijgt, waar ga je dan naartoe? en had gister al even op MP zitten kijken maar zag niets in de buurt van L'stad of Almere. Kan eroverheen hebben gekeken, ook niet echt goed gezocht.

Die van mij zat nog echt nieuw in doos met de zegel erop, dus dat kon niet missen.
Maar je kan natuurlijk heel makkelijk testen of een ipod het doet. Knopje aan, liedje selecteren en luisteren..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:37

Ik zou dan ook één in de buurt zoeken en het zelf gaan ophalen, dan kan je daar nog testen of het allemaal werkt :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:37

ik ga 'ns rondsnuffelen op i-net.

en ik mag vandaag 3x 5 min joggen met 2 min stevig wandeltempo ertussen. zaterdag 25 min joggen met in de laatste paar minuten 3x een versnelling van 30 sec. heerlijk :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:38

Is dat het onderhoudsschema Bom? Klinkt zo 'makkelijk'? Of valt het tegen? _O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:48

Dat is het onderhoudsschema van de 5 km. Vaak is het 2x per week interval oid en dan de laatste les van de week een duurloop. Ben nu in de 3e week, volgende week nog en dan heb ik dat ook klaar. Tsjaaa en dannnn??? Toch naar de 10?

En die onderhoudslessen zijn trainingen die komen uit het schema van de 10 km. En makkelijk???? Ik vond vooral die van 10x 2 min op wedstrijdtempo met 1 min wandelen niet zo makkelijk :o