gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 13:56

Nou, mijn gesprek is geweest en het ging niet zo goed, ik ben helemaal dichtgeklapt. Het was zo'n bedreigende setting voor mij dat ik weer alleen voor mezelf uit heb zitten staren en ja en nee heb geantwoord. Ik heb wel aangegeven dat ik hier weg wil, maar de psychiater zag geen energie en wil bij mij dus hij vond het beter om me nog hier te houden. Zaterdag hebben we een nieuw gesprek, daar komt Bob als het goed is ook bij zitten, misschien dat hij wat kan betekenen.

Ik zit iig weer teruggestopt in m'n dissociatie, voel me niet prettig.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:03

Waarom schrijf je geen brief, neem je die zaterdag mee. Leg daarin uit waarom je dichtgeklapt bent, waarom je het bedreigend vond. Is dat niks?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:05

Dat zei mijn moeder ook al, ik ga het iig proberen maar ik weet niet of ik het op papier krijg.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:06

Het is nog geen zaterdag he, je hebt nog even. Het hoeft niet vanavond al af te zijn.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:07

Wat Misterlady hierboven zegt, lijkt mij helemaal geen gek idee eigenlijk. Je kan ontzettend goed schrijven, kan dingen goed en helder formuleren. Ik denk dat je het daarmee jezelf makkelijker maakt en dat het voor hen ook meer duidelijkheid kan geven waarom en waardoor.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:08

Voor mijn gevoel kan ik juist niet schrijven := Ik denk dat ik een tekening maak, daar ben ik beter in.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:09

Ik vind je anders heel duidelijk in je reacties hier hoor.
Dus negeer dat gevoel deze keer maar ;)
Hup schrijven :P
Tekening erbij mag altijd natuurlijk :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:12

hahaha, ja baas ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:13

bromfiets schreef:
Dat zei mijn moeder ook al, ik ga het iig proberen maar ik weet niet of ik het op papier krijg.

Het hoeft natuurlijk ook niet in één keer, neem je tijd en probeer het jezelf niet 'op te leggen'. Af en toe heb je soms een ingeving en kan het zowel prettig als handig zijn om dat op te schrijven.

Wat vind je van een dagboek idee?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:14

bromfiets schreef:
hahaha, ja baas ;)

~~}>

je weet wie het zegt he hihihi

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:17

Over het algemeen als ik dingen moet van mezelf lukken ze totaal niet, omdat ik dan iets in m'n hoofd heb zitten wat er niet uit komt. Dagboeken heb ik ook al vaker geprobeerd, maar dat gaat tot hyperventileren en paniekaanvallen toe. Gewoon omdat ik dat dan moet van mezelf. Maar ik ga het nog een keer proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:42

Jammer Broem, dat je gesprek niet goed verlopen is. Maar op papier zetten, in letters en/of afbeelding hoe je je voelt en wat er in je omgaat is een heel goed idee. komt je tekening straks ook in de hal of fame te hangen want die hebben ze daar toch? :+ Je zou zo allemaal quotes van je eigen berichtjes die je hier op bokt hebt geplaatst in een document kunnen plakken en daarmee een overzicht kunnen maken van hoe je jezelf al die tijd dat je daar zit hebt gevoeld en hier hebt verteld. Je zou dat dan kunnen laten lezen aan de mensen die over je beslissen.
Uitprinten wordt lastig denk ik daar? Tenzij je het op een stick zet en iemand het thuis voor je uit kan printen voor zaterdag?
Of je mailt het bijv naar iemand die je voor zaterdag nog ziet zodat zij het voor je kunnen printen.

Heb hier nog 2 leuke bezigheidjes voor je mocht je de truienbreierij zat worden ;)
http://members.home.nl/tdpj/Patronen/No ... hat_nl.htm

http://www.landleven.nl/doe-het-zelf/ha ... lse-wanten

Ben je iig voorbereid op de winter :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:47

In die hall of fame ja... Zie mijn gekriebel daar al tussen hangen.

Ze zitten maar te drammen over dat ik zelf moet beslissen, maar als ik dan zeg dat ik naar huis wil doe ik dat met te weinig energie. Wat dat precies betekent weet ik ook niet, maar het zal wel zoiets zijn dat ik niet welwillend overkom.

die wanten zijn wel leuk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:51

Hoop ik wel dat jou tekening een stuk kleurrijker is dan dat wat er hangt. Een mens zo terplekke depri worden van al die sombere kunstwerkjes aan die muur.

Mischien moet je een rondje om de tafel dansen al zingend "Ik wil naar huis!" dan toon je wel energie :P Ben alleen bang dat ze je dan ook houden omdat ze vinden dat je dan doorgedraaid bent :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:55

Dan eindig ik in de separeer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:56

Heb je wel alle aandacht van de psy :+ :P

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 14:58

Dat is waar, die heeft nu volgens mij geen idee wat er precies speelt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:41

Kom ik weer met mijn ideetjes... Een brief schrijven aan Bob, zodat die jou kan helpen tijdens dat gesprek? Je kunt goed schrijven en aan Bob is misschien minder spannend dan aan een behandelaar. Dan kan Bob jou weer helpen als het gesprek moeilijk wordt...

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:28

Tja, en volgens mij heb je een en ander al prima op tekst hier in het topic. Ik vind het in ieder geval vrij duidelijk wat er bij je speelt. Ik zou gewoon een aantal van je posts hier achter elkaar zetten. Vooral ook mbt hoe je je voelt in het hulpverleningscircuit.

Het lijkt me voor jou ook fijn als de hulpverlening eindelijk eens doelgericht samen met je aan de slag kan om aan je herstel te werken. :(:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:41

Broem, wat een spanning allemaal.

Het gaat er niet om of je goed schrijft of niet, maar om wat je inhoudelijk schrijft. Al zou het vol met spel- en grammaticafouten staan, het gaat om de essentie.
Die weet je hier heel duidelijk over te brengen, dus doe wat met wat je hier geschreven hebt.

Waarom laat je Bob dit topic niet lezen? Dan heb je een vriend die je kan steunen in de gesprekken die begrijpt wat er in jou omgaat.

:(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 20:38

Bob begrijpt me al, die hoeft dit topic niet te lezen. Maar ik ga idd iets doen met quotes uit dit topic :)

Broerlief is net weg, hij leest dit topic ook mee. Had ik niet verwacht... Wel lief van je dat je zo bezorgd bent, pat ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:47

hij zit regelmatig over m'n schouder mee te gluren :o
hoopte dat ie z'n mond ging houden eigenlijk, omdat ie zo lekker tactisch kan zijn..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:50

bromfiets schreef:
Over het algemeen als ik dingen moet van mezelf lukken ze totaal niet, omdat ik dan iets in m'n hoofd heb zitten wat er niet uit komt. Dagboeken heb ik ook al vaker geprobeerd, maar dat gaat tot hyperventileren en paniekaanvallen toe. Gewoon omdat ik dat dan moet van mezelf. Maar ik ga het nog een keer proberen.

Hmm, ik denk dat je het moet proberen te zien (en blijven zien) als soort van uitlaatklep ipv een verplichting. Gewoon, wanneer jij er aan toe bent, wanneer jij wil. Of dat nou eenmaal per week is, een week niet en daarna elke dag wel. Alles op jouw tempo, jij voelt dat het beste aan. Probeer het 'moeten' los te laten, hoe moeilijk dat ook is. :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 20:56

Hij was heel begrijpend naal, maak je daar maar niet druk om. :(:)

Ik leg mezelf zoveel druk op dat het er "uit klapt" zeg maar. Ik probeer dat wel anders te doen, maar dat lukt niet zo... Ik snap ook eigenlijk niet waarom het me op internet wel lukt om het op te schrijven.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:53

Een beeldscherm is geduldig en als je iets niet "goed" schrijft dan kan je het nog even corrigeren.

Veel Bokkers hier zijn toch redelijk anoniem, we hebben een luisterend oog zonder dat je ons in de ogen hoeft te kijken.

Ik heb trouwens 2 psychiaters in mijn omgeving, ééntje een neef van mijn moeder werd ik als kind al zenuwachtig van, had altijd het idee dat die man in mijn hoofd kon kijken. :?
De ander zie ik nu regelmatig en ook bij hem voel ik me nooit vrij, ook al is het contact vriendschappelijk.
Mijn oom zei trouwens altijd dat je behoorlijk gestoord moet zijn om psychiater te worden :+ Misschien dat je je meer op je gemak voelt als je daaraan denkt als je een gesprek met een psych hebt. :j