Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zillah_M schreef:Hallo Allemaal!
Ik lees hier een hoop over spiraaltjes..... nou ik heb er dus ook 1, een koperspiraal om precies te zijn.
Ik heb hem 9 jaar geleden laten plaatsen (zo lang geleden????? Ja, zo lang geleden)
4 jaar geleden wilde ik het eruit laten halen maar de arts zei dat het er makkelijk 10 jaar in kon blijven mits het goed zat en dat zat het.
Nu wilde ik het er toch wel uit laten halen dus afspraak gemaakt met de huisarts (andere als de vorige keer). Behoorlijk in de zenuwen natuurlijk want het leek me geen pretje.
Lig ik daar in een niet al te charmante houding, haalt de dokter er alleen een touwtje uit. Wat bleek? Het touwtje is afgebroken. nu moet ik naar het ziekenhuis waar ze een echo gaan maken om te kijken hoe het zit en dan gaan ze het er (misschien met verdoving) letterlijk uitvissen.
Hier ben ik dus niet echt gelukkig mee! Heeft iemand anders hier ervaring mee?????
Alvast bedankt voor het antwoord.
FantasyB schreef:Okee, ik ga even een hele vreemde vraag stellen.
Ik kwam er gisteren opeens achter dat ik een pil teveel heb geslikt. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dat heb gedaan (in mijn vermoeidheid kan ik best gedacht hebben dat ik hem niet had genomen en slecht hebben gekeken zonder bril) maar ik heb er helemaal geen last van.
In de bijsluiter staat dat het geen gevolgen voor mij heeft, maar het heeft toch ook geen gevolgen voor de werking dan?
Het is trouwens uit een maand die ik door wilde slikken, dus ik kan als het goed is aan het eind van deze week de laatste slikken en dan heb ik alnog een juiste stopweek, anders zou ik een pil tekort komen aan het eind van de maand =)
xxDanielleee schreef:Zillah_M schreef:Hallo Allemaal!
Ik lees hier een hoop over spiraaltjes..... nou ik heb er dus ook 1, een koperspiraal om precies te zijn.
Ik heb hem 9 jaar geleden laten plaatsen (zo lang geleden????? Ja, zo lang geleden)
4 jaar geleden wilde ik het eruit laten halen maar de arts zei dat het er makkelijk 10 jaar in kon blijven mits het goed zat en dat zat het.
Nu wilde ik het er toch wel uit laten halen dus afspraak gemaakt met de huisarts (andere als de vorige keer). Behoorlijk in de zenuwen natuurlijk want het leek me geen pretje.
Lig ik daar in een niet al te charmante houding, haalt de dokter er alleen een touwtje uit. Wat bleek? Het touwtje is afgebroken. nu moet ik naar het ziekenhuis waar ze een echo gaan maken om te kijken hoe het zit en dan gaan ze het er (misschien met verdoving) letterlijk uitvissen.
Hier ben ik dus niet echt gelukkig mee! Heeft iemand anders hier ervaring mee?????
Alvast bedankt voor het antwoord.
Nou lekker dan. Daarom ben ik geen voorstander van een spiraaltje..
En nu?? Moet het operatief verwijdert worden??
Ik heb er zelf geen ervaring mee..
xxDanielleee schreef:zolang jij 1 dezelfde pil heb is het goed.
Volgens mij moet je wel laten controleren als je een 3fasen pil heb ofzo.
Maar omdt je hem doorgeslikt heb kan je een stopweek inlassen wanneer je wil
Ik had deze week ook al zoiets(had doorbraakbloeding) en ben nou volledig geinformeerd met doorslikken en ongesteld worden..
haha
xxDanielleee schreef:Nou lekker dan. Daarom ben ik geen voorstander van een spiraaltje..
Getup schreef:xxDanielleee schreef:Nou lekker dan. Daarom ben ik geen voorstander van een spiraaltje..
Dit is niet de schuld van de spiraal, als er door een een of andere nietswetende arts wordt vermeld dat het rustig 10 jaar kan blijven zitten....Ik heb er ook eentje en dus nergens last van. Ze zijn er voor max. 5 jaar, namelijk.
Gulpje schreef:Mijn vriendje wil graag dat ik de Implanon neem, het schijnt dat je daar aardiger van wordt![]()
Iemand ervaringen?
Yessy schreef:Ja zeker wetenJe slikt hem 7 dagen niet dus dat is do-vr-za-zo-ma-di-wo en dan dus donderdag wel weer