[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:42

Idd niet, want je zit in de tweede week en je bent maar 1 pil vergeten. Zie ook de bijsluiter van je pil.

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:52

Hallo Allemaal!

Ik lees hier een hoop over spiraaltjes..... nou ik heb er dus ook 1, een koperspiraal om precies te zijn.
Ik heb hem 9 jaar geleden laten plaatsen (zo lang geleden????? Ja, zo lang geleden)
4 jaar geleden wilde ik het eruit laten halen maar de arts zei dat het er makkelijk 10 jaar in kon blijven mits het goed zat en dat zat het.
Nu wilde ik het er toch wel uit laten halen dus afspraak gemaakt met de huisarts (andere als de vorige keer). Behoorlijk in de zenuwen natuurlijk want het leek me geen pretje.
Lig ik daar in een niet al te charmante houding, haalt de dokter er alleen een touwtje uit. Wat bleek? Het touwtje is afgebroken. nu moet ik naar het ziekenhuis waar ze een echo gaan maken om te kijken hoe het zit en dan gaan ze het er (misschien met verdoving) letterlijk uitvissen.
Hier ben ik dus niet echt gelukkig mee! Heeft iemand anders hier ervaring mee?????
Alvast bedankt voor het antwoord.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:27

Daisies schreef:
Stel ik heb vrijdag seks gehad, (strip begonnen op de zondag ervoor) en ik ben maandag avond de pil vergeten en heb hem ipv 23:00 om 12:00 ingenomen. Hoe groot is de kans dan? Niet toch?

neee.
kans is echt heeeeeeeeeel klein.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:15

Zillah_M schreef:
Hallo Allemaal!

Ik lees hier een hoop over spiraaltjes..... nou ik heb er dus ook 1, een koperspiraal om precies te zijn.
Ik heb hem 9 jaar geleden laten plaatsen (zo lang geleden????? Ja, zo lang geleden)
4 jaar geleden wilde ik het eruit laten halen maar de arts zei dat het er makkelijk 10 jaar in kon blijven mits het goed zat en dat zat het.
Nu wilde ik het er toch wel uit laten halen dus afspraak gemaakt met de huisarts (andere als de vorige keer). Behoorlijk in de zenuwen natuurlijk want het leek me geen pretje.
Lig ik daar in een niet al te charmante houding, haalt de dokter er alleen een touwtje uit. Wat bleek? Het touwtje is afgebroken. nu moet ik naar het ziekenhuis waar ze een echo gaan maken om te kijken hoe het zit en dan gaan ze het er (misschien met verdoving) letterlijk uitvissen.
Hier ben ik dus niet echt gelukkig mee! Heeft iemand anders hier ervaring mee?????

Nou lekker dan. Daarom ben ik geen voorstander van een spiraaltje..
En nu?? Moet het operatief verwijdert worden??
Ik heb er zelf geen ervaring mee..

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:13

Okee, ik ga even een hele vreemde vraag stellen.
Ik kwam er gisteren opeens achter dat ik een pil teveel heb geslikt. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dat heb gedaan (in mijn vermoeidheid kan ik best gedacht hebben dat ik hem niet had genomen en slecht hebben gekeken zonder bril) maar ik heb er helemaal geen last van.
In de bijsluiter staat dat het geen gevolgen voor mij heeft, maar het heeft toch ook geen gevolgen voor de werking dan?
Het is trouwens uit een maand die ik door wilde slikken, dus ik kan als het goed is aan het eind van deze week de laatste slikken en dan heb ik alnog een juiste stopweek, anders zou ik een pil tekort komen aan het eind van de maand =)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:22

pfft Zillah_M wat een verhaal :oo
Hopen dat ze hem zonder al teveel kunstgrepen toch kunnen verwijderen!

Ik heb gister controle echo gehad bij de gyn, en alles zat perfect, echt fijn!
Ze zei zelf ook dat ik soort van ideaal scenario had als het ging om spiraaltjes plaatsen :+
Geen pijn, weinig kramp, weinig bloedverlies en hij zat prima! *\o/*

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:41

Bij die van mij zijn de touwtjes onvindbaar... nu moet ie er pas over 4 jaar uit maar toch, geen leuk vooruitzicht! Waarschijnlijk zijn ze iets te kort afgeknipt. Leuk voor vriendje maar beetje jammer straks!

FantasyB: dat is idd geen probleem, zolang je er niet 5 op een dag slikt ofzo :)

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:54

Gelukkig maar =) Dankjewel!

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:11

FantasyB schreef:
Okee, ik ga even een hele vreemde vraag stellen.
Ik kwam er gisteren opeens achter dat ik een pil teveel heb geslikt. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dat heb gedaan (in mijn vermoeidheid kan ik best gedacht hebben dat ik hem niet had genomen en slecht hebben gekeken zonder bril) maar ik heb er helemaal geen last van.
In de bijsluiter staat dat het geen gevolgen voor mij heeft, maar het heeft toch ook geen gevolgen voor de werking dan?
Het is trouwens uit een maand die ik door wilde slikken, dus ik kan als het goed is aan het eind van deze week de laatste slikken en dan heb ik alnog een juiste stopweek, anders zou ik een pil tekort komen aan het eind van de maand =)

zolang jij 1 dezelfde pil heb is het goed.
Volgens mij moet je wel laten controleren als je een 3fasen pil heb ofzo.
Maar omdt je hem doorgeslikt heb kan je een stopweek inlassen wanneer je wil
Ik had deze week ook al zoiets(had doorbraakbloeding) en ben nou volledig geinformeerd met doorslikken en ongesteld worden..
haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:44

In de bijsluiter van mijn driefasenpil staat dat het geen kwaad kan als je er eentje teveel slikt op een dag :)

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:42

xxDanielleee schreef:
Zillah_M schreef:
Hallo Allemaal!

Ze gaan eerst een echo maken om te kijken hoe het zit als ze denken dat ze erbij kunnen dan proberen ze het eruit te halen. Lukt dat niet, dan moet het op een andere manier...........
Ik probeer daar nog maar even niet aan te denken want prettig lijkt het met niet. Ik hoop dat ze het er gewoon zo uit kunnen krijgen.

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:08

xxDanielleee schreef:
zolang jij 1 dezelfde pil heb is het goed.
Volgens mij moet je wel laten controleren als je een 3fasen pil heb ofzo.
Maar omdt je hem doorgeslikt heb kan je een stopweek inlassen wanneer je wil
Ik had deze week ook al zoiets(had doorbraakbloeding) en ben nou volledig geinformeerd met doorslikken en ongesteld worden..
haha

Nee, ik heb geen 3fasen pil =) Het komt vast allemaal goed ^^ Ik heb er weer vertrouwen in :P

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:10

Mijn vriendje wil graag dat ik de Implanon neem, het schijnt dat je daar aardiger van wordt :+

Iemand ervaringen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:18

Gulpje schreef:
Mijn vriendje wil graag dat ik de Implanon neem, het schijnt dat je daar aardiger van wordt :+

:+ Hahahaa! Dus hij vind je gemeen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:27

xxDanielleee schreef:

Dit is niet de schuld van de spiraal, als er door een een of andere nietswetende arts wordt vermeld dat het rustig 10 jaar kan blijven zitten....Ik heb er ook eentje en dus nergens last van. Ze zijn er voor max. 5 jaar, namelijk.

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:42

Getup schreef:
xxDanielleee schreef:

Dit is niet de schuld van de spiraal, als er door een een of andere nietswetende arts wordt vermeld dat het rustig 10 jaar kan blijven zitten....Ik heb er ook eentje en dus nergens last van. Ze zijn er voor max. 5 jaar, namelijk.

Sommige spiraaltjes kun je max. 10 jaar laten zitten, waaronder het koperspiraaltje wat ik heb.
Morgen ga ik een afspraak maken bij de gyneacoloog..............

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:20

nog ff dom vraagje
als ik woensdag morgen mijn laatste pil heb ingenomen en donderdag dus niet meer wanneer moet ik hem weer innemen voor een stopweek. die woensdag of donderdag erop?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:33

Donderdag :j

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:38

oke zekerweten??? ik slik hem dus altijd door dus ik ben het beetje vergeter

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:19

Ja zeker weten :P Je slikt hem 7 dagen niet dus dat is do-vr-za-zo-ma-di-wo en dan dus donderdag wel weer :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:32

Gulpje schreef:

Iemand ervaringen?

mijn humeur is er wel op vooruit gegaan in vergelijking met de microgynon 30, ook heb ik nu minder last van puistjes dan met de pil en bijkomend voordeel: ik word niet meer ongesteld...

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 01:25

Yessy schreef:
Ja zeker weten :P Je slikt hem 7 dagen niet dus dat is do-vr-za-zo-ma-di-wo en dan dus donderdag wel weer :)

Oké thanks. al 4 jaar aan de pil en nog doe ik het altijd fout! haha.

Zo even voor de mensen die mijn verhaal hebben gevolgt.
Ik ben toch maar ongesteld geworden.. De pijn was niet meer uit te houden. Ik heb vanochtend geen pil meer genomen.
En ben nu keihard ongesteld..
Verder is mijn vriend nu mijn ex dus heb voorlopig geen sexueel contact dus of het nou veilig of niet is.. Het maakt nou toch niet meer uit..
Het voelt al wel een stuk fijner geen doorbraakbloeding te hebben ( vies oud bloed) maar gewoon echt schoon bloed..

:)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:39

:wave:

Iemand die mijn kan helpen?

Ik heb de diane pil voorgeschreven gekregen van de huisarts. (Nouja, op het doosje staat het anders, maar heb op internet al gelezen dat het 't zelfde is, en de dokter noemde 't ook gewoon diane pil).

Vooral tegen puistjes, en in de hoop dat ik een regelmatigere cyclus krijg. (Nu vertelde hij er dus ook bij dat deze ook gewoon tegen zwangerschappen werkt, maar je natuurlijk nooit 100% zekerheid hebt).

Nou, wat wil je nog meer :)).
Maar nu lees ik dus op internet dat heel veel mensen ontzettend veel zijn aangekomen van deze pil. :\ En een enkele zegt dat je gewoon 'meer trek' krijgt, en dus meer gaat eten. En dat je dáár van aankomt.

Wie kan me het antwoord geven :) ?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:43

Iedereen reageerd anders op de pil, je kunt het natuurlijk gewoon proberen, en mocht je er ook erg van door aankomen kun je altijd nog wisselen van pil...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:45

Maar dan zitten de kilo's er natuurlijk al aan :+.

Heb hem vandaag gekregen, net opgehaald. En ben vanmorgen ongesteld geworden, dus kan er vandaag meteen mee beginnen :P !