Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Dit zijn verhalen waar ik liever heul ver uit de buurt blijf en weer met beide benen op de grond wordt gezet, oja dat was ook één van de vele redenen
laetitia schreef:Weet je wat voor mij ook een hele grote (en best stomme) reden is?
Uitslapen is niet meer mogelijk de eerste 10 jaar!
En dat is voor mij echt een behoorlijk groot struikelblok.
Ik vind het best een hele domme reden en ik schaam me er ook voor, maar ik hou zoveel van slapen en heb ook heel veel slaap nodig.
Ben ik de enige of is het herkenbaar (om dit als een echte reden te zien om geen kinderen te nemen)?
Alet74 schreef:Haha, ik moet dan altijd aan truien met beren erop denken (ik wil geen moeder met een berentrui worden).
Als je in een vriendenkring allemaal een heel andere kant uitgaat qua leven, dan groei je soms gewoon uit elkaar. Dat is vrij normaal.
Ik had het toen ik na mijn hbo-opleiding verder ging studeren en de rest ging werken, dan is je leven zo anders, dan heb je elkaar niet altijd even veel meer te vertellen. Zo gaan die dingen, mensen komen en mensen gaan.
Alet74 schreef:Haha, ik moet dan altijd aan truien met beren erop denken (ik wil geen moeder met een berentrui worden).
Als je in een vriendenkring allemaal een heel andere kant uitgaat qua leven, dan groei je soms gewoon uit elkaar. Dat is vrij normaal.
Ik had het toen ik na mijn hbo-opleiding verder ging studeren en de rest ging werken, dan is je leven zo anders, dan heb je elkaar niet altijd even veel meer te vertellen. Zo gaan die dingen, mensen komen en mensen gaan.
_sparta_ schreef:Ik denk dat het erg verschillend is per persoon. Ik ken wel moeders die toen zo gauw de zwangerschapshormonen hun werking gingen doen ze echt van uitgaan mensen die overal over konden praten ineens veranderde in van die duffe mensen die het alleen maar over zwanger en later kind en school konden hebben.
Maar ik ken er gelukkig ook genoeg waar je niet van merkt dat ze veranderd zijn. Natuurlijk hebben ze het wel over hun kinderen, wat normaal is want het maakt een deel uit van hun leven. Maar ze praten net zo vlot over andere dingen.
Maar als ik in mijn kennissenkring moet kijken, denk ik wel dat er meer nergens anders over kunnen praten mama’s de overhand wel hebben.
Only_Hellen schreef:_sparta_ schreef:Ik denk dat het erg verschillend is per persoon. Ik ken wel moeders die toen zo gauw de zwangerschapshormonen hun werking gingen doen ze echt van uitgaan mensen die overal over konden praten ineens veranderde in van die duffe mensen die het alleen maar over zwanger en later kind en school konden hebben.
Maar ik ken er gelukkig ook genoeg waar je niet van merkt dat ze veranderd zijn. Natuurlijk hebben ze het wel over hun kinderen, wat normaal is want het maakt een deel uit van hun leven. Maar ze praten net zo vlot over andere dingen.
Maar als ik in mijn kennissenkring moet kijken, denk ik wel dat er meer nergens anders over kunnen praten mama’s de overhand wel hebben.
Maar ik moet wel heerlijk zeggen dat ik ook heel erg veel over mijn paarden kan praten, ook tegen mensen die geen paard hebben.
Brainless schreef:@Evelienepien
Maar dat heb je met alle veranderingen in je leven.
Als je gaat studeren, werken, huis gaat kopen, samenwonen, kinderen krijgt, verhuist, scheidt, dan gaan er vrienden en er komen weer nieuwe bij, die in die periode van je leven passen.
Er zijn maar weinig vrienden die bij al die fases in je leven passen.
laetitia schreef:Zo heb net het hele "I so love my kids' topic gelezen en ben weer heel blij dat ik geen kinderen heb.
Om 5 uur je bed uit...elke dag...Je bent gewoon slaaf van je kind als ik dat zo lees.
Daarnaast houd ik van mooie dingen en een strak interieur, met kinderen wordt dat denk ik als snel een rotzooi en komt de mooie bank onder de vlekken, het behang wordt als tekenpapier gebruikt en de strak aangelegde tuin lijkt eerder op een speeltuin
mandymonica schreef:Maar ik ben toch wel benieuwd naar die "verloren vriendenkring" van jou, omdát ze "aan de kids" gingen. Is het echt zó erg met hen gesteld inmiddels, dat jouw mening zo radicaal is
MamboBeach schreef:Ik kwam hier in dit topic terecht omdat ik mensen kan begrijpen die gek worden van het gezeur van mensen die lopen te 'pushen'.
Dus...