Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:57

Vanaf mijn twaalfde spastische darm gehad en toch altijd geweten dat ik zwanger was...
12 weken is een aardig lange termijn, laat het uitlopen tot 14 weken, maar boven de 15á 16 weken is een abortus (uitzonderingen van gehandicapte kindjes daargelaten) imo not done...
Juist omdat je door de technieken van tegenwoordig kunt zien dat het een mensje is enz,,
Misschien is wat dat betreft de wet wel veroudert

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:35

Biieniie schreef:
Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.

Nee, omdat niet iedereen denkt dat het leven van een kind dat niet gepland of zelfs 100% gewenst was, direct een hel hoeft te worden. Er zijn meer mogelijkheden dan dat leven dan maar te beeinidigen voor het goed en wel begonnen is.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:42

Blue_Eyes schreef:
Biieniie schreef:
Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.

Nee, omdat niet iedereen denkt dat het leven van een kind dat niet gepland of zelfs 100% gewenst was, direct een hel hoeft te worden. Er zijn meer mogelijkheden dan dat leven dan maar te beeinidigen voor het goed en wel begonnen is.

Denk dat dit in een weloverwogen besluit om een abortus te doen toch zeker wordt meegenomen. Iemand doet een abortus niet voor niets. Niemand is zo gevoeloos dat diegene hierbij aan zichzelf denkt.

Dus niet iedereen denk dat het een hel wordt ;)'

Daarbij vind ik het goed dat mensen zich realiseren dat ze een kind geen toekomst kunnen geven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:04

Citaat:
Ik heb best moeite met verhalen over jonge meiden die abortus als anticonceptie zien, want volgens mij is dat of redelijke onzin, of een zéér beperkte groep van onze samenleving. Ik ken ze niet in mijn omgeving in elk geval.

dat bedoel ik. Ik ken ze ook niet. En ik ken geen mensen warvan zulke ingreep in de koude kleren gaat zitten. Dus het ove een groep hebben die het maar als alternatief voor de anticonceptie ziet en dan ongeveer iedereen daar maar van verwijten dat ook te doen, gaat mij erg ver.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:06

Echwel schreef:
Vanaf mijn twaalfde spastische darm gehad en toch altijd geweten dat ik zwanger was...
12 weken is een aardig lange termijn, laat het uitlopen tot 14 weken, maar boven de 15á 16 weken is een abortus (uitzonderingen van gehandicapte kindjes daargelaten) imo not done...
Juist omdat je door de technieken van tegenwoordig kunt zien dat het een mensje is enz,,
Misschien is wat dat betreft de wet wel veroudert

Dat is fijn voor jou dat jij dat voelde. Maar jij bent mij niet en jij bent ook geen andere vrouw.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:14

Equimotion schreef:
En al heb je dat niet, dan nog heb je er in dit land gelukkig recht op.

Ik heb best moeite met verhalen over jonge meiden die abortus als anticonceptie zien, want volgens mij is dat of redelijke onzin, of een zéér beperkte groep van onze samenleving. Ik ken ze niet in mijn omgeving in elk geval.

Volgens mij is kinderwens voor veel mensen niet zo zwart-wit als het soms wordt afgedaan. Ik kan me ook voorstellen dat je bij een vermoeden op zwangerschap er eerst een tijdje mee rondloopt voor je tot je beslissing komt. Als je dan kiest om het kindje te houden is iedereen zeer begripvol, maar kies je na wikken en wegen om toch van je recht op abortus gebruik te maken dan valt iedereen over je heen :? Ik betwijfel dus of het laksheid is dat mensen niet binnen 3 dagen na het uitblijven van de eerste menstruatie (als je dat al merkt) aan de bel trekken.

Ik ken die meiden wel, maar fijn dat jij het als redelijke onzin ziet! Wat zou het nut ervan zijn omdat hier neer te zetten? Omdat jij ze niet in je omgeving kent? Lekker makkelijk om het dan maar als onzin af te doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:14

_sparta_ schreef:
Dus het ove een groep hebben die het maar als alternatief voor de anticonceptie ziet en dan ongeveer iedereen daar maar van verwijten dat ook te doen, gaat mij erg ver.

Hoezo?
Zij wisten toch de consequenties?

Als ik regelmatig iets pak uit een winkel zonder te betalen (niet om te kunnen overleven) en word een gepakt, dan is dat imo ook eigen schuld. Dan was dat ook stom en aso tegenover de eigenaar van de winkel.

Abortus voor sex zonder bescherming is imo ook niet eerlijk tegenover het kind.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:16

_sparta_ schreef:
[
Dat is fijn voor jou dat jij dat voelde. Maar jij bent mij niet en jij bent ook geen andere vrouw.

En jij wel dat je voor anderen kunt spreken, of voor jezelf, gezien je het niet hebt meegemaakt....

Ik ben wel én een vrouw én zwanger geweest én spastische darm...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:17

Twiggy2008 schreef:
Adil18 schreef:
En dit is iets wat IMO ook moeders zouden moeten doen die bewust zwanger worden...Dit wordt namelijk heel erg weinig gedaan...In veel gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen waarin het niet goed gaat en het kind een kwalitatief slecht leven lijdt....

Vraag me af waar je je laatste opmerking op baseert??? Ik ben zelf moeder, ken ook heel veel moeders en je mag van me aannemen dat zij allemaal heel goed hebben nagedacht over hun bewuste keuze om kinderen te krijgen. Ik heb zelfs heel bewust nagedacht, aangezien ik ook nog gezondheidsproblemen had. Gelukkig zijn die helemaal opgelost, mede dankzij het moederschap zelfs, en geniet ik nu des te meer van mijn bijna 5-jarige wondertje. :D

Natuurlijk zijn er ook moeders (ouders) waarin het niet goed gaat. Dat vind ik ook echt verschrikkelijk, hoor.
Er zijn inderdaad ook mensen van wie je je afvraagt waarom ze uberhaupt ooit aan kinderen begonnen zijn. Maar het overgrote deel, denkt gelukkig wel bewust na, want het is zo ongeveer de allergrootste verandering in je leven.
;)

Dit is precies waar Adil het op baseert..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:21

Kimbaie schreef:
Blue_Eyes schreef:
Nee, omdat niet iedereen denkt dat het leven van een kind dat niet gepland of zelfs 100% gewenst was, direct een hel hoeft te worden. Er zijn meer mogelijkheden dan dat leven dan maar te beeindigen voor het goed en wel begonnen is.

Denk dat dit in een weloverwogen besluit om een abortus te doen toch zeker wordt meegenomen. Iemand doet een abortus niet voor niets. Niemand is zo gevoeloos dat diegene hierbij aan zichzelf denkt.

Dus niet iedereen denk dat het een hel wordt ;)'

Daarbij vind ik het goed dat mensen zich realiseren dat ze een kind geen toekomst kunnen geven.

Ehm... I beg to differ ;) Ik heb ik de topics (meer dan alleen die 2 hier) over abortus al zo vaak opmerkingen voorbij zien komen waaruit ik kan opmaken dat er alleen maar aan zichzelf gedacht wordt. En dat er ook geen rekening wordt gehouden met het feit dat je gevoel kan veranderen.
Verder klopt je redenatie niet helemaal naar mijn gevoel, maar goed, het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp - graag uitleg dan. Ik zeg dat niet iedereen denkt dat het een hel hoeft te worden, dat herhaal jij, terwijl je de bedoeling had mijn opmerking te weerleggen?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:22

Blue_Eyes schreef:
Biieniie schreef:

Misschien verkeerd opschreven maar ik doel hierbij niet op de kwaliteit van het leven van de moeder. Maar de kwaliteit van het leven van het kind. Er wordt erg makkelijk adoptie gesuggereerd. Maar je weet nooit of je kind goed is terecht gekomen, uitzonderingen daargelaten. (Heb ik al eerder in dit topic geschreven) daarom is adoptie voor mij geen optie. Te grote angst dat het kindje er altijd mee rond zal blijven lopen.

Blue_Eyes

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:23

Biienii, dat had ik ook al begrepen, dat je kwaliteit van leven van het kind bedoelt ;)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:25

MamboBeach schreef:
Equimotion schreef:

Waar baseer je dat op?

Met al die anti-conceptie zou het niet meer nodig hoeven zijn, of een heel klein deel maar niet meer zo laat in en zo ver in de zwangerschap.

Zelf ben ik er min of meer van overtuigd dat sinds abortus legaal is er juist meerdere mensen gebruik van maken en er makkelijker in worden. Ik ken de meiden in kwestie.
Zoals het vroeger was was het natuurlijk ook niet juist maar dan werd misschien mening vrouw of meisje nog bang voor het doodbloeden of nooit geen kinderen meer krijgen omdat ze met breinaalden en dergelijke aan de gang gingen...

Het is ook geen groot deel hoor dat laat een abortus laat uitvoeren en ook niet omdat er slecht met anticonceptie wordt omgegaan tegen beter weten in..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:30

Echwel schreef:
_sparta_ schreef:
[

En jij wel dat je voor anderen kunt spreken, of voor jezelf, gezien je het niet hebt meegemaakt....

Ik ben wel én een vrouw én zwanger geweest én spastische darm...

Ik spreek niet voor andere. Ik zeg juist dat ik het niet weet, jij zegt door jou zwangerschap nu alles weter over elk anders lijft te zijn. Terwijl toch wel bekend is dat iedereen op deze aarde anders is. Je ook aan de zwangerschap verhalen hoort van gewenste kindjes dat die allemaal anders zijn verlopen. De een was meteen misselijk, de ander heeft de hele zwangerschap niets gevoeld (en vond dat jammer). En dan is het behoorlijk arrogant als jij wel voor andere kunt bepalen dat ze het ook maar moeten voelen omdat jij dat toevallig zo hebt ervaren.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:30

Blue_eyes, ik heb echt 0.00000 kinderwens. Vind je het erg dat ik het er dan maar niet op aan laat komen of mijn gevoel misschien nog wel zal veranderen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:32

Zeg ik dat dat moet dan? Maar ik denk ook dan dat er andere oplossingen zijn en dat het leven van een kindje dat in jouw buik zou zitten, geen hel hoeft te worden als je het niet laat aborteren.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:34

Equimotion schreef:
Blue_eyes, ik heb echt 0.00000 kinderwens. Vind je het erg dat ik het er dan maar niet op aan laat komen of mijn gevoel misschien nog wel zal veranderen?

Dat is dat irritante wat je altijd maar aan moet horen. Zoals in het bewust kinderloze topic ook staat. Je veranderd wel, je gaat nog rammelende stokken krijgen. :Z
Nee! Ik ken verdorie mezelf toch wel. Ik wil geen krijs ding. Nu niet, nooit niet. Ik ben geen 15 meer dat niet weet wat het wil.
En er zijn geen andere oplossingen. Voor mij is met zulke buik en kwalen rondzeulen een hel, zeker weten. Een hel voor iets wat je niet wilt.
Wil jij 9 maanden door een hel voor iets waar je nee tegen zegt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:37

Krijsding? Tja, je kunt ook overdrijven, hoor. :D
Ik vind het prima dat je geen kinderen wilt, want dat moet iedereen helemaal zelf weten.
Maar als je over 'krijsding' gaat beginnen, vind ik dat best respectloos overkomen.
Een kind is geen krijsding. Een kind is een levend wezen. Net zoals je zelf bent (geweest). ;)

Verder denk ik dat 9 van de 10 zwangere vrouwen wel degelijk op tijd kunnen merken dat ze zwanger zijn. De meeste vrouwen die ik ken, hadden het heel snel door. Eentje heeft het 9 maanden niet gemerkt, die werd in haar vakantie op Mallorca plotseling moeder (werd opgenomen met heftige buikpijn, achteraf dus weeen :D , en kreeg een voldragen dochter). :+
Waar ze overigens heel blij mee is, hoor, en ze is ook nog steeds met de vader van het kind.
En veel vrouwen hebben weinig klachten tijdens de zwangerschap, voelen zich soms nog beter dan ooit tevoren. Ik heb helaas een pittige zwangerschap gehad (9 maanden kots- en kotsmisselijk geweest). Tja...... leuk was anders, maar goed, als ik nu naar mijn meisje kijk....... :+:
Maar goed, ik wilde het ook echt. En ik wilde er maar een en dat is nog steeds zo. Toch zou ik, als ik nu ongepland toch zwanger zou raken, zeer waarschijnlijk geen abortus laten plegen. Denk ik, al weet ik het pas zeker als het me overkomt. Al hoop ik dat ik hier nooit over na hoef te denken. Lijkt me namelijk verschrikkelijk....... ;(
(Naast dat ik nooit meer 9 maanden zo misselijk wil zijn) :+
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 10-03-10 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:43

_sparta_ schreef:
Equimotion schreef:

Dat is dat irritante wat je altijd maar aan moet horen. Zoals in het bewust kinderloze topic ook staat. Je veranderd wel, je gaat nog rammelende stokken krijgen. :Z
Nee! Ik ken verdorie mezelf toch wel. Ik wil geen krijs ding. Nu niet, nooit niet. Ik ben geen 15 meer dat niet weet wat het wil.
En er zijn geen andere oplossingen. Voor mij is met zulke buik en kwalen rondzeulen een hel, zeker weten. Een hel voor iets wat je niet wilt.
Wil jij 9 maanden door een hel voor iets waar je nee tegen zegt?

Je moest eens weten wat hormonen met een mens kunnen doen, daar hoef je geen 15 voor te zijn en ook geen 50 ;) Dat maakt geen ruk uit. Zwangerschapshormonen worden niet voor niets 'het knuffelhormoon' genoemd.

Verder: als ik 9 maanden door een hel moet gaan voor iets wat ik niet zou willen, maar de andere optie zou zijn het te doden, dan zou ik liever door die hel gaan, want dat doden zou voor mij de echte hel zijn... Noot, voor ik weer iedereen op mijn dak krijg: dat is mijn persoonlijke gevoel erbij, als antwoord op een directe vraag dus!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:48

En die moeders dan met depressies? Waar zijn hun hormonen?
Stel je voor ik laat het komen want ach die hormonen die doen het wel voor mij, heb ik dat niet, mis ik die hormonen, net zoals mijn moedergevoelens.
Joepie wat fijn voor dat kindje. Wat zal het zich gewenst voelen.

Dan "vermoord" ik het liever. Daar weet het niets van, zoals ik ook heel mijn tijd bij mijn moeder in de buik niet meer herriner (en jaren daana).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:49

Mijn dochter van bijna 4 zal zich later ook niets meer herinneren van wat er nu gebeurt, maar wil dat zaggen dat ze er nu niets van merkt wat er met haar gebeurt? Dat mag je dan straks komen uitleggen als ze weer wakker jankt met oorpijn ;)

En nu ga ik ook wat doen aan de honger die ze wel degelijk waarneemt :+ :wave:

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:51

Ze houdt er geen trauma aan over. Dus dat ongeboren kind wat niet eens levensvatbaar is ook niet. Het kind krijgt misschien wel trauma's als het verder moet met een dergelijk trut als mij die kinderen echt niet leuk vind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:53

_sparta_ schreef:
Ik had me zelfs nog ingehouden met mijn bericht plaatsen >;) Voor mij is het nog wel wat ergers dan een krijsding, maar kon dat niet plaatsen vond ik zelf wat er in mijn hoofd op kwam.

Ach heb ze ooit 'apparaten' genoemd, ben dr helemaal beroemd mee geworden zijn nog steeds bokkers die dit woord ervoor gebruiken dus zo schokkend zal het woord 'krijsding' ook wel niet meer zijn.
(Lag zelfs onder mn bureau van het lachen toen ik het las)

Blue_Eyes schreef:
Je moest eens weten wat hormonen met een mens kunnen doen, daar hoef je geen 15 voor te zijn en ook geen 50 ;) Dat maakt geen ruk uit. Zwangerschapshormonen worden niet voor niets 'het knuffelhormoon' genoemd.

Ojee.... poging nummero zoveel in dit topic, waarom voel je toch zo de drang om ons te overtuigen??
Waarom kan je je dr niet gewoon rustig bij neerleggen dat andere mensen dr niets van moeten weten?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:56

Jongens, het maakt mij echt geen f..k uit dat je/jullie geen kids willen ;) . Doe het alsjeblieft niet, als je niet wilt, begin er zeker niet aan!!! Maar zorg gewoon dat je niet zwanger wordt, that's all. Dat doe ik ook namelijk, want ik wil er ook niet meer. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:00

En daar gaat het om, wat Twiggy zegt!
Denk je nu echt dat het iemand zal boeien of iemand anders wel of geen kinderen wil.