Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biieniie schreef:Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.
Blue_Eyes schreef:Biieniie schreef:Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.
Nee, omdat niet iedereen denkt dat het leven van een kind dat niet gepland of zelfs 100% gewenst was, direct een hel hoeft te worden. Er zijn meer mogelijkheden dan dat leven dan maar te beeinidigen voor het goed en wel begonnen is.
Citaat:Ik heb best moeite met verhalen over jonge meiden die abortus als anticonceptie zien, want volgens mij is dat of redelijke onzin, of een zéér beperkte groep van onze samenleving. Ik ken ze niet in mijn omgeving in elk geval.
Echwel schreef:Vanaf mijn twaalfde spastische darm gehad en toch altijd geweten dat ik zwanger was...
12 weken is een aardig lange termijn, laat het uitlopen tot 14 weken, maar boven de 15á 16 weken is een abortus (uitzonderingen van gehandicapte kindjes daargelaten) imo not done...
Juist omdat je door de technieken van tegenwoordig kunt zien dat het een mensje is enz,,
Misschien is wat dat betreft de wet wel veroudert
Equimotion schreef:En al heb je dat niet, dan nog heb je er in dit land gelukkig recht op.
Ik heb best moeite met verhalen over jonge meiden die abortus als anticonceptie zien, want volgens mij is dat of redelijke onzin, of een zéér beperkte groep van onze samenleving. Ik ken ze niet in mijn omgeving in elk geval.
Volgens mij is kinderwens voor veel mensen niet zo zwart-wit als het soms wordt afgedaan. Ik kan me ook voorstellen dat je bij een vermoeden op zwangerschap er eerst een tijdje mee rondloopt voor je tot je beslissing komt. Als je dan kiest om het kindje te houden is iedereen zeer begripvol, maar kies je na wikken en wegen om toch van je recht op abortus gebruik te maken dan valt iedereen over je heenIk betwijfel dus of het laksheid is dat mensen niet binnen 3 dagen na het uitblijven van de eerste menstruatie (als je dat al merkt) aan de bel trekken.
_sparta_ schreef:Dus het ove een groep hebben die het maar als alternatief voor de anticonceptie ziet en dan ongeveer iedereen daar maar van verwijten dat ook te doen, gaat mij erg ver.
Twiggy2008 schreef:Adil18 schreef:En dit is iets wat IMO ook moeders zouden moeten doen die bewust zwanger worden...Dit wordt namelijk heel erg weinig gedaan...In veel gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen waarin het niet goed gaat en het kind een kwalitatief slecht leven lijdt....
Vraag me af waar je je laatste opmerking op baseert??? Ik ben zelf moeder, ken ook heel veel moeders en je mag van me aannemen dat zij allemaal heel goed hebben nagedacht over hun bewuste keuze om kinderen te krijgen. Ik heb zelfs heel bewust nagedacht, aangezien ik ook nog gezondheidsproblemen had. Gelukkig zijn die helemaal opgelost, mede dankzij het moederschap zelfs, en geniet ik nu des te meer van mijn bijna 5-jarige wondertje.![]()
Natuurlijk zijn er ook moeders (ouders) waarin het niet goed gaat. Dat vind ik ook echt verschrikkelijk, hoor.
Er zijn inderdaad ook mensen van wie je je afvraagt waarom ze uberhaupt ooit aan kinderen begonnen zijn. Maar het overgrote deel, denkt gelukkig wel bewust na, want het is zo ongeveer de allergrootste verandering in je leven.
Kimbaie schreef:Blue_Eyes schreef:Nee, omdat niet iedereen denkt dat het leven van een kind dat niet gepland of zelfs 100% gewenst was, direct een hel hoeft te worden. Er zijn meer mogelijkheden dan dat leven dan maar te beeindigen voor het goed en wel begonnen is.
Denk dat dit in een weloverwogen besluit om een abortus te doen toch zeker wordt meegenomen. Iemand doet een abortus niet voor niets. Niemand is zo gevoeloos dat diegene hierbij aan zichzelf denkt.
Dus niet iedereen denk dat het een hel wordt'
Daarbij vind ik het goed dat mensen zich realiseren dat ze een kind geen toekomst kunnen geven.
Blue_Eyes schreef:Biieniie schreef:Omdat velen het zien als het recht van het kind om te leven, daarbij door velen niet nagedacht over de kwaliteit van het leven.
Nee, omdat niet iedereen denkt dat het leven van een kind dat niet gepland of zelfs 100% gewenst was, direct een hel hoeft te worden. Er zijn meer mogelijkheden dan dat leven dan maar te beeinidigen voor het goed en wel begonnen is.
MamboBeach schreef:Equimotion schreef:
Waar baseer je dat op?
Met al die anti-conceptie zou het niet meer nodig hoeven zijn, of een heel klein deel maar niet meer zo laat in en zo ver in de zwangerschap.
Zelf ben ik er min of meer van overtuigd dat sinds abortus legaal is er juist meerdere mensen gebruik van maken en er makkelijker in worden. Ik ken de meiden in kwestie.
Zoals het vroeger was was het natuurlijk ook niet juist maar dan werd misschien mening vrouw of meisje nog bang voor het doodbloeden of nooit geen kinderen meer krijgen omdat ze met breinaalden en dergelijke aan de gang gingen...
Echwel schreef:_sparta_ schreef:[
Dat is fijn voor jou dat jij dat voelde. Maar jij bent mij niet en jij bent ook geen andere vrouw.
En jij wel dat je voor anderen kunt spreken, of voor jezelf, gezien je het niet hebt meegemaakt....
Ik ben wel én een vrouw én zwanger geweest én spastische darm...
Equimotion schreef:Blue_eyes, ik heb echt 0.00000 kinderwens. Vind je het erg dat ik het er dan maar niet op aan laat komen of mijn gevoel misschien nog wel zal veranderen?
_sparta_ schreef:Equimotion schreef:Blue_eyes, ik heb echt 0.00000 kinderwens. Vind je het erg dat ik het er dan maar niet op aan laat komen of mijn gevoel misschien nog wel zal veranderen?
Dat is dat irritante wat je altijd maar aan moet horen. Zoals in het bewust kinderloze topic ook staat. Je veranderd wel, je gaat nog rammelende stokken krijgen.![]()
Nee! Ik ken verdorie mezelf toch wel. Ik wil geen krijs ding. Nu niet, nooit niet. Ik ben geen 15 meer dat niet weet wat het wil.
En er zijn geen andere oplossingen. Voor mij is met zulke buik en kwalen rondzeulen een hel, zeker weten. Een hel voor iets wat je niet wilt.
Wil jij 9 maanden door een hel voor iets waar je nee tegen zegt?
_sparta_ schreef:Ik had me zelfs nog ingehouden met mijn bericht plaatsenVoor mij is het nog wel wat ergers dan een krijsding, maar kon dat niet plaatsen vond ik zelf wat er in mijn hoofd op kwam.
Blue_Eyes schreef:Je moest eens weten wat hormonen met een mens kunnen doen, daar hoef je geen 15 voor te zijn en ook geen 50Dat maakt geen ruk uit. Zwangerschapshormonen worden niet voor niets 'het knuffelhormoon' genoemd.