Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:42

Ik heb even meegelezen , maar kan het nu niet meer laten.

Diegenen die zo grof tegen TS reageren je zou je moeten schamen!!!!
Wat Ts meegemaakt heeft is geen lachertje, echt niet!!! Burn out met alle gevolgen van dien.. nee dan lach je niet meer!!

Ts heeft duidelijk gezegd dat ze erachter staat, ze heeft meermaals aangegeven waarom ze deze keuze gemaakt heeft.
Ze stelt zich hier niet op als een slachtoffer , ze vraagt niet om medelijden.. ze reageert netjes op al jullie aanvallen!
En ze is zelfverzekerd wat haar keuze betreft!

Zoals hierboven al genoemd.. er zijn genoeg families waarvan de kinderen wensten nooit geboren te zijn, omdat de familie overhoop ligt door
Verschillende omstandigheden!!! Je kan het je zo erg niet voorstellen… Egoistisch ben je dan pas!!!!

En Ts kent zichzelf zo goed en weet dat het niet goed uit zou pakken, hoe bijzonder knap dat ze deze keuze maakt om zichzelf en het ongeborene
Te behoeden voor dat wat anderen mee maken!!!
Ts ik wil je zeggen dat ik enorm respect voor je heb! Je staat voor wat je zegt en je laat je niet gek maken, jouw keuze jouw leven!!!

Ieder heeft zijn mening, gevoel bij dit topic! Mag ook tuurlijk dat mag ook we zijn allemaal mensen met verschillende emoties, gedachten enz…maar Ts af te branden alsof ze een moordenaar is en niet wijs is vind ik egoistisch van jullie ( diegenen die zich aangesproken voelen, je komt hier om je eigen beeld van jezelf op te krikken en Ts moet hier de dupe van zijn. Dacht het niet!

“oordeel nooit over iemand tenzij je 10 dagen in zijn schoenen hebt gelopen!!! “

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:43

slimmerik schreef:
Nathalie1981 schreef:
Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.

Van bovenstaande opmerking draait mijn maag gewoon om :r
Verder lees ik verbaasd verder.......heb het nooit mee gemaakt en hoop het nooit mee te maken.........

Toen destijds de regering de beslissing nam om welke lengte van zwangerschap deze afgebroken mocht worden, heeft men een zeer zorgvuldig en gewogen besluit genomen, gebaseerd op wetenschappelijke en ethische argumenten.

Vrouwen hebben honderden jaren gestreden om baas over eigen lichaam te zijn.... Alleen daarom ben ik blij dat TS in staat is en de kans heeft de zwangerschap af te breken.

Het gaat mij meer om het feit dat ze zegt dat het geen kind is. Daar draait bij mij de maag van om.

Verder wens ik TS heel veel sterkte! Ze zal haar redenen er voor hebben (net als al die mensen die er voor kiezen) en die respecteer ik.

Barbabientje

Ik ben het dus helemaal met Owens eens, bedoel de TS heeft t al niet makkelijk, Abortus is en blijft toch een moeilijke beslissing en dan gaat iedereen haar ook nog eens een moordenaar lopen roepen?

Dan kun je dit beter naar de regering mailen want zij hebben ervoor besloten dat je tot de 20e week een abortus mag laten plegen. De mensen die DAARNA een abortus laten plegen zij het hier in nederland zij het ergens anders (spanje ofzo) dat zijn de mensen die goed fout bezig zijn, en nee ik noem ze geen moordenaars, maar ze zijn wel erg fout bezig...

Verder wil ik me ook aansluiten bij Laetitia, die een heel goed punt heeft over die normen en waarden.

En dan als laatste het punt van wie slecht met de pil omgaat moet ook de consequenties dragen.. Hier ben ik het mee eens, maar als het onmogelijk is om die consequenties te dragen sta ik ook volledig achter een abortus.
Dan ga ik nu even naar mezelf kijken; ook ik heb seks met mijn vriend met wie ik een relatie van 5 jaar heb. Prima, maar mocht ik nu onverhoopt zwanger raken, en ik durf voor 95% te beweren dati k mijn pil goed slik dan ga ook ik voor een abortus. Ik heb gewoon de middelen, financieel en lichamelijk, niet om voor een kind te zorgen. Heb net mn gymnasium diploma nog geen vervolg opleiding afgerond en dan zit je daar met een kind. Dit wordt ouder gaat uit huis en dan kun je nog werken? Nee want je hebt totaal geen opleiding of iets anders waarmee je aan de bak kunt...

Dus TS ik steun je zeker en heel veel sterkte!

brendalevita

Helaas zit onze hele maatschappij zo inelkaar om je kapot te schamen ,gelukkig Ts staat goed genoeg in haar schoenen door deze onzin heen te kijken en zijn er ook nog normale mensen..

Coloured

Nikka schreef:
Coloured schreef:
Dat het een klein mensje is en leeft, zijn feiten. Dat je dit leven stopt met een abortus is ook een feit.
Ik vraag me echt af waarom dat niet gezegd mag worden. Ik denk zelfs dat je alleen de voor jou goede beslissing kunt nemen als je eerlijk de feiten onder ogen ziet en niet afgaat op wat anderen je voorspiegelen.

En waarom moet dit talloze keren gedaan worden, na de eerste honderd keer is dat echt wel duidelijk hoor.

Fijn dat het duidelijk is, hoop oprecht dat TS dit ook goed beseft, zonder dat ik haar een richting in wil duwen overigens, mocht je dit soms denken.

dicenbalt

Nathalie1981 schreef:
Hieronder een foetus met 16 weken, als dit geen kind is weet ik het ook niet meer :?

-heb de foto weggelaten-

Wat is dit laag zeg. Een foto plaatsen en niet eens in een linkje. Wat denk je hier nou mee te bereiken? Bah, dat is pas gevoelloos. Ik lees al een hele tijd mee, maar wilde niet reageren, maar ik vind dit toch wel zo laag. Dat dat meisje lekker ZELF beslissen wat ze wil. Als zij het wil aborteren dan is dat haar goed recht. Inderdaad recht ja, ze doet niets illegaals. Het is haar lijf, haar leven. Als zij dat kind niet wil, wie ben JIJ dan om daar over te oordelen. Doe jij maar wat je zelf goed vind, maar laat anderen in hun waarde. Ikzelf ben juist van mening dat er teveel kinderen zijn; woningruimte is nu al moeilijk te vinden, we manipuleren gewassen om voldoende te kunnen produceren voor zn allen, etc. Maar ik val mensen met een hele vloot kinderen toch ook niet aan!
Laatst bijgewerkt door dicenbalt op 04-03-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:44

@ Bobolien:

TS is niet ondankbaar en doet OOK niet alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zij kan het kind niet de toekomst geven die het verdient, een hele verantwoorde keuze als je het mij vraagt en haar verhaal zo leest. Het kind zou uiteindelijk diegene zijn die ondankbaar zou zijn als hij zou horen dat hij ongewenst was en dat zijn moeder nooit goed voor hem kon en kan zorgen. Mocht dat ooit uitkomen dan denk je toch niet dat dat voor het kind makkelijk te verwerken is of wel?

En om andere vrouwen er bij te gaan halen, ontzettend vervelend voor die vrouwen maar dat is toch een totaal andere situatie?
Moord lijkt me ook niet gepast om over te praten, moord is in Nederland nog altijd wettelijk verboden en als abortus onder moord viel zou dat dus ook verboden moeten zijn lijkt me. Er zijn genoeg onderzoeken naar geweest.

De reacties van sommige mensen gaan me echt te ver hier. Godzijdank wonen wij in een land waar wij vrouwen over ons eigen lichaam mogen beslissen.
Naast de TS zijn er in Nederland nog wel tientallen vrouwen die abortus laten plegen, toevallig opent deze vrouw hier een topic voor steun en hulp en is zij zo dapper om haar verhaal hier te doen. Alles word nogal algemeen getrokken hier, misschien beter om dus verder te discussieren in het andere topic over abortus dat geopend is na aanleiding van deze en dit topic te gebruiken waar het voor bedoeld was.

owens-mama

Cindy, als je het topic had gelezen. had je ook de vraag gezien dat er geen foto's gepost worden. ( wie dat ding ook geplaatst heeft)
Daarbij doet ts niks wat bij de wet niet mag.
En als je zo harteloos kan zijn, reageer niet. en ja ik ben boos om het respectloze van bokt!!! en ja ik heb getemt.
Mods kom een onder je deken vandaan en grijp eens in!!!

zimbabwe

het verbaasd mij ten zeerste dat je zo laat uberhaupt nog een abortus mag laten plegen (medische uitzonderingen daargelaten) ..na 14 weken is het kindje in principe af en dus mi een echt mensje dus daarna nog abortus plegen gaat erg tegen mijn gevoel in. Ik snap heel goed dat je niet aan een kind toe kan zijn, maar het kindje afstaan is ook altijd nog een hele goede optie. Ik zou zelf nooit voor zo'n late abortus gaan, al ben ik beslist niet tegen abortus en vind ik dat geen enkele moeder ongewensd ook moeder zou moeten zijn. Adoptie is altijd een mogelijkheid en in nederelnad is een goed adoptiegezin zo gevonden gezien de wachtlijst..kindje kan meteen geadopteert worden waardoor er van hechtingsproblematiek geen sprake zal zijn..ik snap heel goed dat nog 23 weken zwanger rondlopen heel zwaar is..(yes i know..) en echt niet makkelijk, maar zon abortus is ook geen sinecure en zal je ook altijd bijblijven..dan mara voor het kind zou ik zeggen!

Samiyah

CindyUniek schreef:
en ik schaam me er niet voor dat ik het moord vind
kijk eens een pagina terug naar de foto's van het kindje op dit moment?
een mooi nieuw leven, gewoon uit liefde verwekt, door haar eigen acties....

en vrijwel iedere vrouw waar ik van gehoord heb, kreeg spijt van haar arbortus

dit zal mijn laatste bericht hier zijn

Serieus.. jij kijkt echt niet verder dan je neus lang is he? Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn!

Ze kan het kindje op dit moment niks bieden! Moet ze het dan koste wat het kost op de aarde laten komen omdat er mensen zijn die het moord vinden? Wat een klinkklare onzin..

FerroSandy

Ik ben zelf ook zwanger maar ik zou zelf nooit een abortus kunnen plegen maar dat is de keus die IK maak.
Ik ben niet tegen arbortus....
Zij maak de keus om het weg te laten halen... het is haar buik... haar leven...
Als zij er niet achter staat dan is dat haar KEUS en niet anders.
Daar mogen wij niet over beslissen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:45

Coloured schreef:
Netje schreef:

Er zijn zoveel 'wetenschappelijke' feiten (zeg je een feit is een waarheid) die elkaar tegenspreken, dat dit vanuit dat standpunt een hele moeilijke discussie zou zijn. Vooral de anti-abortuskliek heeft 'feiten' te over die niet of nauwelijks bewezen zijn.

Dat het een klein mensje is en leeft, zijn feiten. Dat je dit leven stopt met een abortus is ook een feit.
Ik vraag me echt af waarom dat niet gezegd mag worden. Ik denk zelfs dat je alleen de voor jou goede beslissing kunt nemen als je eerlijk de feiten onder ogen ziet en niet afgaat op wat anderen je voorspiegelen.

Daar maak je de eerste denkfout. Het is nl. nog niet levensvatbaar. Het leeft bij de gratie van het lichaam wat het in stand houdt, maar kan NIET zelfstandig leven. Daar is door de wet ook duidelijk een scheiding in aangebracht. FEIT is dat het wetenschappelijk ellelang is onderzocht en dat er toen voor deze grens gekozen is. Om dan te praten over léven, is dus een van de feiten die niet klopt....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:45

Ik ben enorm blij dat de optie tot abortus er is. Anders zouden er een heleboel ongewenste baby's heel wat minder prettig toch ter wereld komen (overleden). Iets met breinaalden enzo.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:46

LifeSucks schreef:
Fidele schreef:
TS Heb je enig moment gehad waarin je dacht; waarom overkomt mij dit, dit moet zo zijn, dit is mijn lot? Dit kind is voor mij bedoeld? Bedoeld om mij verder te helpen in dit leven?

Nu wil ik niet iedereen over me heen hebben, dit is gewoon iets wat ik mij afvraag..............

Goede vraag hoor!
En dat heb ik tijdens mijn depressie en burnout vaak gedacht als ik een terugval had.
Dat het mijn eigen schuld was, omdat ik geen eigenwaarde had.
Waar ik het allemaal voor deed, wat het doel van het leven eigenlijk was. (Dan kom je dus op levensvragen uit)
Maar door mijn depressie heb ik geleerd dat dit soort dingen accepteren (dus het kind toch krijgen), het zien als je "lot," mij niet sterker maken, maar verder de afgrond in trekken.
Als je alle nare dingen die je meemaakt moet gaan zien als je "lot", dan word je een heel ongelukkig mens denk ik.

En eerlijk gezegd, heb ik er weinig trek in om me een mensenleven lang k.ut te voelen en levensmoe te zijn.

Bovendien ben ik van mening dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor het kiezen van je eigen lot.
Je maakt je eigen leven.

Zoals ik al eerder schreef heb ik borderline in combi met manisch depressief zijn, geen fijn iets om te hebben kan ik je verzekeren. Toen ik 28 was, en eindelijk eindelijk een beetje licht aan het eind van de immer zwarte tunnel zag, was ik zwanger.............ongewenst en ongepland, ik ben bij de HA geweest om de abortus te bespreken. Toch heb ik het niet gedaan, omdat ik zeker wist dat ik dat ook nog wel aan zou kunnen na al die zwartgallige ellende, ik voelde het alsof het zo moest zijn, alsof het mij verder zou helpen...................

Je hebt natuurlijk je lot voor een deel in eigen hand, en je kunt je eigen keuzes bepalen maar niet allemaal..............anders had jij er niet voor gekozen zwanger te worden, ik ook niet, niet op dat moment iig, en ik had er zeker niet voor gekozen deze nare ziektes te hebben

Maar mijn kinderen bieden mij iedere dag glans en zonneschijn in mijn leven, door hen zie ik hoop, door hun ogen zie ik hoe het leven kan zijn. Ik ben er zeker niet levensmoe van geworden en sterker nog................ik weet niet of ik hier nog zou zijn zonder hen.............

Dit is niet bedoeld om je te bekeren, maar om je te vragen heel even te denken aan dat mensje wat in je groeit.............de keuze die jij voor jezelf maakte om zo te handelen als het ooit zover zou komen is niet onherroepbaar!! En je zegt dat je voor de volle 100% achter je keuze staat, en je voelt dit ook zo voor de vlole % procent oprecht in je hart, dan moet het ook zo zijn................dan is het goed................
Laatst bijgewerkt door Fidele op 04-03-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:47

dicenbalt schreef:
Nathalie1981 schreef:
Hieronder een foetus met 16 weken, als dit geen kind is weet ik het ook niet meer :?

-heb de foto weggelaten-

Wat is dit laag zeg. Een foto plaatsen en niet eens in een linkje. Wat denk je hier nou mee te bereiken? Bah, dat is pas gevoelloos. Ik lees al een hele tijd mee, maar wilde niet reageren, maar ik vind dit toch wel zo laag. Dat dat meisje lekker ZELF beslissen wat ze wil. Als zij het wil aborteren dan is dat haar goed recht. Inderdaad recht ja, ze doet niets illegaals. Het is haar lijf, haar leven. Als zij dat kind niet wil, wie ben JIJ dan om daar over te oordelen. Doe jij maar wat je zelf goed vind, maar laat anderen in hun waarde. Ikzelf ben juist van mening dat er teveel kinderen zijn; woningruimte is nu al moeilijk te vinden, we manipuleren gewassen om voldoende te kunnen produceren voor zn allen, etc. Maar ik val mensen met een hele vloot kinderen toch ook niet aan!

Hoezo laag? Je ziet mij nergens plaatsen dat ik haar veroordeel. Mij gaat het om de opmerking dat het geen kind is en ook nooit zal worden!

harvestroos

Heb dit topic met stijgende verbazing zitten lezen,
wat zijn mensen toch vreselijk hard voor elkaar,kan het nu echt niet wat genuanceerder?
Ik ben op een gegeven moment maar over gestapt op het lezen van alleen ts haar berichten,dat is al verdrietig genoeg,wat een ellende heeft ze al in haar korte leven moeten doormaken.

Toen ik las dat de uitslag was dat je al 16,5 week zwanger bent liepen plots de tranen over mijn wangen,dat is het nieuws wat ik zo graag had willen horen,bij mijn echo bleek die "baby"een enorme vleesboom te zijn die tegelijk met mijn baarmoeder eruit gehaald werd.
Ik kan mijn lief geen kinderen geven,krijg nooit een positief streepje op een zwangerschapstest te zien,dat is niet eerlijk maar gewoon rotte pech!
En daar kan jij,ts,helemaal niets aan doen! jij zit in je eigen,voor jou unieke situatie,en neemt een enorme beslissing die ik,als ik in jou situatie zat misschien ook wel zou nemen,wie zal het zeggen?

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen,en hopen dat het de juiste keuze blijkt voor jullie (dat weet je helaas pas achteraf,als de hormonen uit je lijf zijn) en de wens uit spreken dat jij en je vriend jullie leven op de rit krijgen,stabiel worden en mischien ooit samen een wel gewenst kind op de wereld zetten.

Denk er niet te licht over (maar ik geloof dat je dat niet doet) en neem de tijd om hiervan bij te komen,het gaat hoe dan ook een impact op je leven hebben,en ik duim dat het een positieve wending geeft,dat je hiermee een nare tijd afsluit,en alleen nog maar vooruit gaat kijken,laat het niet voor niets zijn gebeurt aub.
Kortom TS heel veel sterkte met deze vreselijk moeilijke beslissing :(:)
Laatst bijgewerkt door harvestroos op 04-03-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Inderdaad moet je de consequenties dragen van slecht voorbehoedsmiddelen gebruik.....

Dat doet TS ook. De abortus zal haar zeker niet in de koude kleren gaan zitten.... ze zal er de rest van haar leven mee moeten dealen.

Maar heb respect voor haar keuze.... die is echt niet zo egoïstisch als sommigen hier neerzetten. Daar is ook moed voor nodig !

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:48

vanitymay schreef:
het verbaasd mij ten zeerste dat je zo laat uberhaupt nog een abortus mag laten plegen (medische uitzonderingen daargelaten) ..na 14 weken is het kindje in principe af en dus mi een echt mensje dus daarna nog abortus plegen gaat erg tegen mijn gevoel in. Ik snap heel goed dat je niet aan een kind toe kan zijn, maar het kindje afstaan is ook altijd nog een hele goede optie. Ik zou zelf nooit voor zo'n late abortus gaan, al ben ik beslist niet tegen abortus en vind ik dat geen enkele moeder ongewensd ook moeder zou moeten zijn. Adoptie is altijd een mogelijkheid en in nederelnad is een goed adoptiegezin zo gevonden gezien de wachtlijst..kindje kan meteen geadopteert worden waardoor er van hechtingsproblematiek geen sprake zal zijn..ik snap heel goed dat nog 23 weken zwanger rondlopen heel zwaar is..(yes i know..) en echt niet makkelijk, maar zon abortus is ook geen sinecure en zal je ook altijd bijblijven..dan mara voor het kind zou ik zeggen!

abortus mag tot en met de 20e week..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:50

slimmerik schreef:
Inderdaad moet je de consequenties dragen van slecht voorbehoedsmiddelen gebruik.....

Dat doet TS ook. De abortus zal haar zeker niet in de koude kleren gaan zitten.... ze zal er de rest van haar leven mee moeten dealen.

Maar heb respect voor haar keuze.... die is echt niet zo egoïstisch als sommigen hier neerzetten. Daar is ook moed voor nodig !

Inderdaad! Daar ben ik het helemaal mee eens! Eindelijk iemand die inziet dat er hartstikke veel moed voor nodig is om deze beslissing te maken :j

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:52

Veerle90 schreef:
vanitymay schreef:

dat het überhaupt zo lang is toegestaan wist ik trouwens helemaal niet, is eigenlijk echt niet normaal meer!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:53

Daar maak je de eerste denkfout. Het is nl. nog niet levensvatbaar. Het leeft bij de gratie van het lichaam wat het in stand houdt, maar kan NIET zelfstandig leven. Daar is door de wet ook duidelijk een scheiding in aangebracht. FEIT is dat het wetenschappelijk ellelang is onderzocht en dat er toen voor deze grens gekozen is. Om dan te praten over léven, is dus een van de feiten die niet klopt....

Het leeft.
Heb je er wel eens over nagedacht dat jij ook leeft dankzij de gratie van diverse dingen? Jij leeft toevallig bij de gratie dat je zelf zuurstof in kunt ademen. En dat je eten in je mond kunt stoppen.
Feit is en blijft dat het leeft.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 04-03-10 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:54

owens-mama schreef:
RESPECT EN WAARDERING VOOR EEN MEDEMENS ONGEACHT RAS KLEUR OF GELOOF< KEUZE IN EEN LEVEN ZIJN HIER OP BOKT ABSOLUUT NIET VAN TOEPASSING. BOKT GA JE SCHAMEN

Nou nou, sinds wanneer valt iedereen automatisch onder "bokt" ? Ik zie toch veel mensen voorbij komen die de keuze wel snappen. Overdrijven is ook een vak hoor :)

CindyUniek, je bent wel heel respectloos bezig zeg :\
Ik neem dat er al getemd is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-03-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

ulysse1 schreef:
dat het überhaupt zo lang is toegestaan wist ik trouwens helemaal niet, is eigenlijk echt niet normaal meer!

Abortus is mogelijk tot de baby levensvatbaar is. Die grens ligt in Nederland nu dacht ik op 24 weken, al zijn er al enkele baby's in de wereld met 22 weken ter wereld gekomen die het overleefd hebben.

No_No

slimmerik schreef:

Hier ben ik het zeker mee eens!

Als iemand zo vrezelijk boos bent om de keuze van TS, kan je beter maar een ander topic gaan lezen. Zij kiest hier voor, het is legaal en wel overwogen. (al had ik het prersoonlijk niet gedaan).

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:55

ulysse1 schreef:
Veerle90 schreef:

ik heb ook altijd geleerd op school tot de 13e week, maar net voor de zekerheid even op gezocht en vond echt tot en met de 20e week, zal de link even opzoeken ;)