Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Nathalie1981 schreef:Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.
Van bovenstaande opmerking draait mijn maag gewoon om
Verder lees ik verbaasd verder.......heb het nooit mee gemaakt en hoop het nooit mee te maken.........
Toen destijds de regering de beslissing nam om welke lengte van zwangerschap deze afgebroken mocht worden, heeft men een zeer zorgvuldig en gewogen besluit genomen, gebaseerd op wetenschappelijke en ethische argumenten.
Vrouwen hebben honderden jaren gestreden om baas over eigen lichaam te zijn.... Alleen daarom ben ik blij dat TS in staat is en de kans heeft de zwangerschap af te breken.
Nikka schreef:Coloured schreef:Dat het een klein mensje is en leeft, zijn feiten. Dat je dit leven stopt met een abortus is ook een feit.
Ik vraag me echt af waarom dat niet gezegd mag worden. Ik denk zelfs dat je alleen de voor jou goede beslissing kunt nemen als je eerlijk de feiten onder ogen ziet en niet afgaat op wat anderen je voorspiegelen.
En waarom moet dit talloze keren gedaan worden, na de eerste honderd keer is dat echt wel duidelijk hoor.
Nathalie1981 schreef:Hieronder een foetus met 16 weken, als dit geen kind is weet ik het ook niet meer
CindyUniek schreef:en ik schaam me er niet voor dat ik het moord vind
kijk eens een pagina terug naar de foto's van het kindje op dit moment?
een mooi nieuw leven, gewoon uit liefde verwekt, door haar eigen acties....
en vrijwel iedere vrouw waar ik van gehoord heb, kreeg spijt van haar arbortus
dit zal mijn laatste bericht hier zijn
Coloured schreef:Netje schreef:
Er zijn zoveel 'wetenschappelijke' feiten (zeg je een feit is een waarheid) die elkaar tegenspreken, dat dit vanuit dat standpunt een hele moeilijke discussie zou zijn. Vooral de anti-abortuskliek heeft 'feiten' te over die niet of nauwelijks bewezen zijn.
Dat het een klein mensje is en leeft, zijn feiten. Dat je dit leven stopt met een abortus is ook een feit.
Ik vraag me echt af waarom dat niet gezegd mag worden. Ik denk zelfs dat je alleen de voor jou goede beslissing kunt nemen als je eerlijk de feiten onder ogen ziet en niet afgaat op wat anderen je voorspiegelen.
LifeSucks schreef:Fidele schreef:TS Heb je enig moment gehad waarin je dacht; waarom overkomt mij dit, dit moet zo zijn, dit is mijn lot? Dit kind is voor mij bedoeld? Bedoeld om mij verder te helpen in dit leven?
Nu wil ik niet iedereen over me heen hebben, dit is gewoon iets wat ik mij afvraag..............
Goede vraag hoor!
En dat heb ik tijdens mijn depressie en burnout vaak gedacht als ik een terugval had.
Dat het mijn eigen schuld was, omdat ik geen eigenwaarde had.
Waar ik het allemaal voor deed, wat het doel van het leven eigenlijk was. (Dan kom je dus op levensvragen uit)
Maar door mijn depressie heb ik geleerd dat dit soort dingen accepteren (dus het kind toch krijgen), het zien als je "lot," mij niet sterker maken, maar verder de afgrond in trekken.
Als je alle nare dingen die je meemaakt moet gaan zien als je "lot", dan word je een heel ongelukkig mens denk ik.
En eerlijk gezegd, heb ik er weinig trek in om me een mensenleven lang k.ut te voelen en levensmoe te zijn.
Bovendien ben ik van mening dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor het kiezen van je eigen lot.
Je maakt je eigen leven.
dicenbalt schreef:Nathalie1981 schreef:Hieronder een foetus met 16 weken, als dit geen kind is weet ik het ook niet meer
-heb de foto weggelaten-
Wat is dit laag zeg. Een foto plaatsen en niet eens in een linkje. Wat denk je hier nou mee te bereiken? Bah, dat is pas gevoelloos. Ik lees al een hele tijd mee, maar wilde niet reageren, maar ik vind dit toch wel zo laag. Dat dat meisje lekker ZELF beslissen wat ze wil. Als zij het wil aborteren dan is dat haar goed recht. Inderdaad recht ja, ze doet niets illegaals. Het is haar lijf, haar leven. Als zij dat kind niet wil, wie ben JIJ dan om daar over te oordelen. Doe jij maar wat je zelf goed vind, maar laat anderen in hun waarde. Ikzelf ben juist van mening dat er teveel kinderen zijn; woningruimte is nu al moeilijk te vinden, we manipuleren gewassen om voldoende te kunnen produceren voor zn allen, etc. Maar ik val mensen met een hele vloot kinderen toch ook niet aan!
vanitymay schreef:het verbaasd mij ten zeerste dat je zo laat uberhaupt nog een abortus mag laten plegen (medische uitzonderingen daargelaten) ..na 14 weken is het kindje in principe af en dus mi een echt mensje dus daarna nog abortus plegen gaat erg tegen mijn gevoel in. Ik snap heel goed dat je niet aan een kind toe kan zijn, maar het kindje afstaan is ook altijd nog een hele goede optie. Ik zou zelf nooit voor zo'n late abortus gaan, al ben ik beslist niet tegen abortus en vind ik dat geen enkele moeder ongewensd ook moeder zou moeten zijn. Adoptie is altijd een mogelijkheid en in nederelnad is een goed adoptiegezin zo gevonden gezien de wachtlijst..kindje kan meteen geadopteert worden waardoor er van hechtingsproblematiek geen sprake zal zijn..ik snap heel goed dat nog 23 weken zwanger rondlopen heel zwaar is..(yes i know..) en echt niet makkelijk, maar zon abortus is ook geen sinecure en zal je ook altijd bijblijven..dan mara voor het kind zou ik zeggen!
slimmerik schreef:Inderdaad moet je de consequenties dragen van slecht voorbehoedsmiddelen gebruik.....
Dat doet TS ook. De abortus zal haar zeker niet in de koude kleren gaan zitten.... ze zal er de rest van haar leven mee moeten dealen.
Maar heb respect voor haar keuze.... die is echt niet zo egoïstisch als sommigen hier neerzetten. Daar is ook moed voor nodig !
Veerle90 schreef:vanitymay schreef:het verbaasd mij ten zeerste dat je zo laat uberhaupt nog een abortus mag laten plegen (medische uitzonderingen daargelaten) ..na 14 weken is het kindje in principe af en dus mi een echt mensje dus daarna nog abortus plegen gaat erg tegen mijn gevoel in. Ik snap heel goed dat je niet aan een kind toe kan zijn, maar het kindje afstaan is ook altijd nog een hele goede optie. Ik zou zelf nooit voor zo'n late abortus gaan, al ben ik beslist niet tegen abortus en vind ik dat geen enkele moeder ongewensd ook moeder zou moeten zijn. Adoptie is altijd een mogelijkheid en in nederelnad is een goed adoptiegezin zo gevonden gezien de wachtlijst..kindje kan meteen geadopteert worden waardoor er van hechtingsproblematiek geen sprake zal zijn..ik snap heel goed dat nog 23 weken zwanger rondlopen heel zwaar is..(yes i know..) en echt niet makkelijk, maar zon abortus is ook geen sinecure en zal je ook altijd bijblijven..dan mara voor het kind zou ik zeggen!
abortus mag tot en met de 20e week..
owens-mama schreef:RESPECT EN WAARDERING VOOR EEN MEDEMENS ONGEACHT RAS KLEUR OF GELOOF< KEUZE IN EEN LEVEN ZIJN HIER OP BOKT ABSOLUUT NIET VAN TOEPASSING. BOKT GA JE SCHAMEN
ulysse1 schreef:dat het überhaupt zo lang is toegestaan wist ik trouwens helemaal niet, is eigenlijk echt niet normaal meer!
slimmerik schreef:Inderdaad moet je de consequenties dragen van slecht voorbehoedsmiddelen gebruik.....
Dat doet TS ook. De abortus zal haar zeker niet in de koude kleren gaan zitten.... ze zal er de rest van haar leven mee moeten dealen.
Maar heb respect voor haar keuze.... die is echt niet zo egoïstisch als sommigen hier neerzetten. Daar is ook moed voor nodig !
ulysse1 schreef:Veerle90 schreef:
abortus mag tot en met de 20e week..
dat het überhaupt zo lang is toegestaan wist ik trouwens helemaal niet, is eigenlijk echt niet normaal meer!