hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:46

MyLittleLove schreef:
Dat heb ik volgensmij ook Lisa!

moet je daar zorgen over maken ?

MyLittleLove

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:46

Geen idee, ik heb ook vaker ineens steken daar. Ik kom volgende week nog bij de dokter, dan zal ik het meteen vragen.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:51

heb wel onderzoeken gehad, echo's , gefietst, enso,
ze konden niks vinden ,

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:23

Ik heb ook vaak ontzettend last van me borstkast aan de linkerkant.. Inmiddels op de hoogtepunten al drie jaar.. En soms doet het zo zeer dat ik er gewoon gek van wordt...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:38

Ik heb morgen afspraak bij kinesist/relaxatietherapeut.
Zit volledig vast in mijn rug en nek en ben weer zwaar in een dip.
Hopelijk kan hij toch een klein beetje verlichting brengen..

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:11

Vervelend... Ik moet ook geregeld na de fysio toe omdat me rug en nek vast zitten..

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:20

Jeetje Deeday, logisch dat je in een dip zit, zeg :(:) Gecondoleerd en sterkte met je zus en haar baby :(:) Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je dan ook nog eens net lekker in je vel zit, maar gezien de omstandigheden zou ik me daar niet té druk over maken. Denk dat het even tijd nodig heeft. En even goed voor jezelf zorgen, ook al lijkt dat nu misschien niet het belangrijkste..

Spannend MyLittleLove. Aan de ene kant is het goed als er niets uit komt, maar aan de andere kant ook wel 'handig' als het wel zo is..

Daar heb ik zelf niet veel ervaring mee, ladylisa. Wellicht iemand anders hier wel? :)

Kom je vaker bij die kinesist/relaxatietherapeut, Kirrr? Kun je wat meer vertellen over wat hij/zij precies doet? :)

Hier ook een groot fysiofan :+ Af en toe is hij m'n beste vriend, hoor :') Behalve bij dry needling, dan kan ik 'm soms wel even achter het behang plakken :P Da's nie fijn nie :n

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:26

Dry needling is idd niet fijn.. Heb daarmee ook al keer per ongeluk me fysio geslagen.. hihi was een reaktie van me.. Maar het helpt wel!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:27

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:30

Daar heb ik ook vaker over gehoord Anoukie... Ik ga als er echt teveel last van krijg na de fysio.. dan maakt die alles los. En is het gelijk stuk minder pijnlijk..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:43

Weet iemand waar je druivensuiker kunt halen?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:45

Geen idee.. Bij een kruidenierswinkel? Ik heb echt geen flauw idee..

Wat voel je dan als je glucosetekort hebt?

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:45

Volgens mij gewoon bij de supermarkt, een rolletje Dextro energy :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:00

Muds --2 jaar geleden ging ik ook naar de kine. Vooral omdat ik zo vast zit in mijn nek en rug en er altijd pijn aan over houdt. Zit nu ook een week aan de ontstekingsremmers en spieropbouwers.
Hij heeft me toen ook super veel ademhalingsoefeningen gegeven. Dat in combi met losse spieren, deed toch al wat wonderen.
Maar nu ben ik eigenlijk 2 jaar niet geweest.
Maar nu gaat het zo slechts, dat de HA toch voorstelde van terug te gaan.
Dus ik hoop dat hij me uit het cirkeltje kan halen.
Begin de laatste dagen ook om niks te huilen, dus ik hoop vooral 'hoop op beterschap' te halen uit de kine.
Ik vertel het jullie als ik terug ben.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:10

Hier nu even bagger. Ontzettende droge mond... Riebels... Bibbers.... Noem maar op bah bah ... Tijd geleden...

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:03

Heey ik heb ook sinds een tijdje last van mijn ademhaling, ik weet niet of het hyperventilatie is.
Bijvoorbeeld als ik ergens naar toe aan het fietsen ben(van huis af) en ik ga over mijn ademhaling nadenken, dat het eigenlijk maar iets raars is(waarom ademen mensen? bijvoorbeeld). En dan ga ik me heel erg op mn ademhaling concentreren, ga ik heel diep inademen(ook omdat ik moe wordt van het fietsen) en soms raak ik dan in paniek en hou dit een hele tijd vol tot ik echt benauwd begin te worden en na een tijdje, of door tegen mezelf te zeggen dat ik dom aan het doen ben, of door me op iets anders te concentreren gaat het over. maar nu ben ik best wel bang dat het nog een keer gebeurt en dat ik het dan niet kan laten stoppen en dat ik flauwval. kan iemand me helpen of advies geven?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:50

Emilytje is je conditie goed? Het beste is om niet proberen te gaan denken van owjee wat als.. zo ga je alleen maar paniek veroorzaken.. je moet proberen na je buik te ademen en als je op de fiets zit.. 2 tel in te ademen door je neus en 4 tel uit te ademen door je mond...

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:39

@Deeday, dankjewel voor je reactie, mijn conditie is goed, ik sport 2 keer per week en ik fiets altijd naar school, ik bedoelde eigenlijk als er een harde wind staat. Het is meer de angst voor de benauwdheid en het flauwvallen denk ik.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:54

Ik ben ondanks de benauwdheid nog niet flauwgevallen.. heb het al zon 3 jaar... Zelfs niet op me hoogtepunten... Dus het is beetje per persoon verschillend wat die krijgt met hyperventileren.. probeer toch je zo rustig als mogelijk te houden..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 21:35

het klinkt wel als hyper. Maar jehoeft echt niet bang te zijn maar ja het is makkelijk zeggen maar haha ik vergeet het ook wel eens als ik er last van heb

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:56

bedankt voor jullie reacties, vandaag ging het goed met fietsen, ik moet me gewoon kalm houden en er niet aan denken. Ik heb nu bedacht dat als ik flauw zou vallen er vast wel mensen zijn die me oprapen XD

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:03

Er zijn altijd mensen die je wel helpen hoor als er wat gebeurt... Gelukkig is deze wereld nog niet zo krom dat wanneer je door je benen zakt mensen je laten liggen.. Ik had er zondagavond nog last van door alle stress en dan word ik niet meer bang maar boos op mezelf en dan is het zo weer weg...

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:12

emilytje schreef:
bedankt voor jullie reacties, vandaag ging het goed met fietsen, ik moet me gewoon kalm houden en er niet aan denken. Ik heb nu bedacht dat als ik flauw zou vallen er vast wel mensen zijn die me oprapen XD

That's the spirit, Emily :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:05

Het is al een poosje stil hier!!! Dat kan een goed teken zijn of niet. Hoe is het met iedereen?

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:21

hier gaat het ook wat beter op 2 grote aanvallen (na te drukke dag) bijna 2 weken geen aanvalletjes meer!