Ik zou vanmorgen naar de boerderij gaan. Onderweg kwam ik in de file, gebeurt er een heel heftig ongeluk. Ik stond op de rechterbaan, voor mij stond een rood autootje en half links voor mij stond een zwarte auto. Opeens hoor ik een hele harde klap, er vloog van alles in het rond en de zwarte auto schiet vlak voor mij langs tegen de rode auto. De rode auto schoot door tegen over de vluchtstrook tegen de vangrail. De zwarte auto stond achterste voren tegenover mij. Er was een grijze auto met volle vaart achterop de zwarte auto geklapt.
Ik heb gauw de auto aan de kant gezet en ben uitgestapt, ondertussen 112 gebeld. Eerst heb ik bij de rode auto gekeken. Met de twee vrouwen in die auto ging het redelijk goed. De een had een bult op het hoofd en ze waren uiteraard erg geschrokken. De man in de zwarte auto was er slechter aan toe. Hij was even buiten bewustzijn geweest en wist niet waar hij was en wat er gebeurd was. Ik heb zijn hoofd / nek vastgehouden tot de politie er was. Die namen het toen van me over. Gelukkig waren ze er snel.
Een andere man, ook uit de zwarte auto liep in paniek rond. Ik heb ook nog even bij hem gestaan en hem gerustgesteld tot de tweede ambulance er was. Hij wilde mijn telefoon gebruiken omdat zijn eigen telefoon niet meer uit de carkit kon. De eerste ambulance ontfermde zich vooral over de man in de zwarte auto. Die was er het slechtst aan toe. Ze hebben niet eens gewacht op de brandweer om hem uit de auto te knippen, ik hoorde de ambulancebroeder zeggen dat daar geen tijd voor was. Ik hoop dat het goed gaat met die man.
Daarna heb ik nog een getuigenverklaring in moeten vullen samen met een politie-agent. Hij zei dat het goed was wat ik gedaan had.
Toen ik uiteindelijk wegreed stond de bestuurder van de grijze auto nog een beetje verloren aan de kant. Ik denk dat hij de file compleet over het hoofd heeft gezien...
Al met al een heftig ochtendje. Ik zie het steeds weer voor me en ben behoorlijk geschrokken...