Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:33

Idd CIV, erg snel, zitten alweer over de helft :oo

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:37

@ Samantha: Ik ken het negatieve gedachten over jezelf. Ik heb dat momenteel ook heel erg. Het is dan moeilijk om ook de positieve dingen van jezelf te zien. Ik heb echt een heel laag zelfbeeld en wil daar echt aan gaan werken (alleen weet ik niet hoe)

Ik deed mijn werk inderdaad graag :j. Morgen zal wel even zwaar zijn, maar ja het moet maar.

Heb nu trouwens weer die druk op mijn borst door de spanning...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:40

Zit nu puppyfoto's op de hyves van mijn zusje te kijken, dat is een goede afleiding :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:41

:(:) Ik ben wel blij dat ik dan die druk op mn borst niet heb als ik gestressed ben. Ik heb alleen heel de tijd het gevoel, dat er maar iets hoeft te gebeuren, en ik ben aant huilen -O-

Gisteren na een tijd weer met mn neef gepraat waar ik altijd al goed mee kon praten. Dit over msn, dus niet heel veel los gelaten over hoe ik me nu echt voel. Zegt ie gisteren, ik kom morgen naar je toe! Die voelt dat gewoon op de een of andere manier aan :+: De laatste keer dat ik daar ben geweest was dat ook zo, En nu kom ik je halen zei hij toen :D

Maar goed, had liever gehad dat het niet nodig was.

Aaah, puppys :+:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:48

Wel fijn dat hij je zo goed begrijpt zeg!
Daar ben ik blij om. Klinkt in ieder geval ontzettend lief.

Ik kan juist weer niet huilen al zou ik dat soms zo graag even willen. Komt door de medicijnen denk ik die vreselijk afvlakken.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:51

Ja, het komt er nu ook echt niet uit :n
Maar laat me een beeetje zielige film zien, of praat een beetje op me in, en het is raak helaas. Maar goed, zullen de hormonen wel zijn denk ik :Y)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:54

Hoppa, het is gebeurd. Krijg net te horen dat mn neef mn broertje mee neemt hierheen. Moet ik om huilen, weet niet eens waarom 8)7

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:03

Sam, leuk dat je neef en broertje langskomen, zit je nog bij je schoonouders? Zal wel goed doen even wat afleiding. Laat je emoties maar lekker gaan, het mag en je kunt het mooi op je hormonen steken :P Dat zal het ook wel zijn.

Over een laag zelfbeeld, iemand die ik ken heeft dat ook. Zeg altijd: Kijk een naar wat je wel hebt, er zijn zoveel mensen die het minder hebben of er minder uitzien. Terrasje pakken kan ook helpen, lekker mensen kijken alleen is het daar nu geen weer voor. En het belangrijkste is toch dat we gezond zijn, dat is veel belangrijker dan er goed uitzien! Maar ik snap jullie wel hoor.

PW, die druk op de borst ken ik helaas ook maar al te goed, erg vervelend is dat. Denk toch steeds dat het mn hart is, daarnaast heb ik ook nog wat aan mn borst wat pijn doet waardoor ik extra pijn heb daar in bepaalde periodes.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:07

Mijn lage zelfbeeld heeft niet zozeer te maken met mijn uiterlijk, maar vooral over mijn kunnen. Zeker nu ik straks zonder werk zit speelt dat weer extra op. Ik vind mezelf dom en ben een ster in mezelf kleineren. Ik voel me ook altijd minder dan een ander. Ik weet ook wel waar dat weg komt, alleen moet ik er nu aan gaan werken om dat te veranderen. (Mijn vader kleineerde me altijd)
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 26-05-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:10

CIV, het is een preventief gesprek met de arbo-arts. dus om te voorkomen dat ik ziek thuis kom. het enige dat ik wil, is veiligheid op mijn werk. en die ervaar ik niet,ik sta regelmatig alleen met de jongens en het is dus al 1x bijna mis gegaan,bijna in mijn gezicht geschopt.
daar moet je dan maar tegen kunnen als groepsleider,he.

haf is goed terecht gekomen ja.
ik ga inderdaad leasen,ik betaal dus wel gewoon de stalling enzo.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:13

Meld zich...
Geen idee of ik hier ook last van heb, maar heb deze week verplicht vrij van het werk omdat trainingleidster vond dat het niet goed ging met mij...........
Moest elke morgen vroeg op (ben dat niet gewend) en heel veel trainingsinfo gekregen.
Ging al niet lekker met me, maar veel info en slaapgebrek hebben me opgebroken....
Jank de laatste tijd om alles,ben veel moe en vaak koppijn.
Ging er iets niet goed tijdens te training,zat ik meteen alweer met traanogen _-:(
En zit ik vreselijk te balen van mezelf want ik wil niet janken om (eigenlijk) niks.

2 jaar geleden Friesland verlaten (22 jaar gewoont), mijn familie en al mijn vrienden achtergelaten om te gaan samenwonen met mijn vriend.
Sindsdien veel dipjes omdat ik alles en iedereen mis.
Ik zag mijn vrienden eigenlijk de hele week en nu misschien 2 keer per maand. |( (of minder)
Toen ik hier kwam wonen meteen 2 katten in huis genomen, want thuis was ook altijd een kat.
Deze beestjes zijn mijn steun nu... arme dingen worden helemaal platgeknuffelt.
Teruggaan is geen optie want mijn vriend heeft een eigen huis en een goede baan, dus die kan niet mee.

Hier heeft het een tijd geduurt voordat ik werk had, en dus contacten hier kreeg.
Die baan heb ik niet meer en de mensen die zijn hun eigen weggegaan. (hadden hun eigen vrienden natuurlijk)
Nu wel een nieuwe baan gevonden, maar hierin nog geen contacten en lig er en week uit...

Tijdje terug een Advertentie op bokt geplaatst dat ik opzoek was naar een verzorgpaard om toch wat afleiding te hebben.
(Als ik thuis zit dan voel ik me helemaal klote, moet gewoon wat te doen hebben)
Hierdoor gelukkg een aantal mensen leren kennen *D
Waarvan 1tje waar ik redelijk veel mee optre en heeeeeel blij mee ben _/-\o_
Sort me nu op stal zodat ik wat afleiding heb, en ben thuis aan het omprutsen.

Maar ik blijf alles zo vreselijk missen |(
Nederland is klein, maar op zulke momenten toch te groot........

Edit: Zit ook met de ziekte van Crohn en hier mijn draai nog niet in gevonden.
1 keer in de 2 weken medicijnen spuiten, waar ik erg tegen aan hik.
Door deze ziekte ook veel moe...en heb genoeg van die **** ziekte :\

(Bedankt voor het lezen en sorry voor het warrige verhaal)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:23

Renate ik lees straks je verhaal op mijn gemak, moet nu weg.
Welkom in ieder geval!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:36

Welkom Renate :)

Ik herken het wat je zegt, dat je NL dan in eens zo ontzettend groot vind. Ik heb een jaar in Eindhoven gewoont en ben uit eindelijk weg gegaan bij die jongen omdat ik mn vrienden te zeer miste. Het was daar heel fijn wonen, maar kon niet aarden :n

Goed dat je zelf al contacten zoekt via bokt. Ik heb toen in die omgeving een meeting georganiseerd, en daar ook wel een paar contacten aan over gehouden. Erg fijn was dat.

PW, als nog heel veel succes, en het komt goed meis!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:39

welkom renate

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:40

Welkom Renate, vervelend dat je je familie en vrienden moet missen maar gelukkig heb je weer paardjes gevonden waar je je bij thuis voelt. Fijn dat je leidinggevende je even de halt toe roept, zal je misschien wel goed doen een weekje rust? Is dat wel een baan die bij je past? Zo te lezen levert het je toch spanningen/stress op, wat ik me goed voor kan stellen als je trainingen moet geven.

Je moet voor jezelf nagaan waar dat ongelukkige gevoel vandaan komt, van het gemis? Dan zou je werk je erbij moeten helpen je beter te voelen en niet nog slechter. En dan proberen een oplossing te zoeken als dat kan? Wat heb je verder met je leidinggevende afgesproken? Moet je nog naar de huisarts en heb je verder al hulp of medicatie? Hoop dat je hier de steun vind die je zoekt en die ik hier ook vind, we zijn er voor je mn pb-box staat ook altijd open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:24

Welkom Renate, ik herken je verhaal heel erg. Ik woon sinds in een jaar in Nieuw Bergen, terwijl mijn familie en vrienden allemaal omgeving Venlo en Roermond wonen. Ik mis ze nog steeds, en de meeste ben ik al kwijt geraakt.

PW: Succes bij de haptonoom, hopelijk kan hij iets voor je doen.

DC: hopelijk kan de arboarts iets voor je betekenen, zo op je tenen lopen is niks!

Het lage zelfbeeld komt mij ook bekend voor, ik heb het ook. Mijn zelfbeeld daalt nu ook weer omdat ik eigenlijk min of meer weet dat mijn contract niet verlengt wordt. Maar ook mijn uiterlijk heeft er mee te maken, ik ben erg aangekomen de laatste tijd! Daarnaast kleineerde mijn ex en mijn ex-schoonfamilie mij ook. Ik moet hier dus ook echt aan gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:25

Oh ja, ben bij de arboarts geweest. Was een prettig gesprek, ik mag niet werken, liefst zelfs geen contact hebben met mijn werk. Dat moet mijn vriend nu regelen..
Over 6 weken heb ik weer een consult, telefonisch.. Tenzij mijn baas weer anders wilt. Maar goed, als ze me iedere week willen laten komen steekt de arbo daar een stokje voor! Dat is wel een fijne gedachte.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:31

Super om te horen Angela :j Fijn dat je een stok achter de deur hebt tov je werk.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:31

Dat is dus goed geregeld Angela.

Ik zit hier helemaal alleen in het noorden. Familie woont in N Brabant en dat is voor mij en hen te ver rijden zo even op en neer. Nu mijn relatie ook over is zit ik eigenlijk in een dip en kan geen kant op. Voel me nu echt geïsoleerd maar wil niet nog verder in een neerwaartse spiraal terechtkomen.

Ga mar even de hondjes uitlaten. Heb tot 13.00 op bed liggen lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:34

Dat is helemaal balen Flicka.. Is er geen mogelijkheid om terug te verhuizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:35

trouwens ik vroeg me wat af.
in je cv zet je je werkervaringen.
zet je daar ook bij,wat je er hebt gedaan?
dus wat je werk inhoudelijk was?taken enzo?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:38

halloo
goe zeg angela !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:38

Op een goed CV zet je je beroep, de werkgever, de voornaamste taken die je daar hebt gedaan, van wanneer tot wanneer je daar hebt gewerkt en de reden van vertrek en een eventuele referentie. De taken zijn erg belangrijk, want iedereen verstaat weer wat anders onder een bepaald beroep. Mocht heel iets anders willen gaan doen, kan dit in je voordeel werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:39

reden van vertrek?die heb ik er eigenlijk nog nooit bijgezet,er is ook nog nooit naar gevraagd(bij mij dan he).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:42

Mijn ervaring is dat ze wel graag willen weten...