[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:23

Een verpleegster heb ik niet eens gezien, gewoon 2 min gesprek met gyn en dan dat ding erin :P Ontspannen is idd het toverwoord, maar na dat meten moest ik echt even 30 sec bijkomen voor ik er weer aan kon denken. Was wel lief want ze wilde er wel even op wachten, en zei dat ik door m'n neus moest inademen en door m'n mond weer uit enzo :j

Die echo gaat echt nergens over, eendenbek eruit, dat ding naar binnen, 20 sec kijken, ding er weer uit, klaar :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:16

Woensdag gaat mijn spiraaltje er weer uit, 2 maanden vloeien is mij te gek. Ben er helemaal klaar mee!!!
En hier geen echo ofzo gehad hoor, en ook geen pijn, alleen toen hij gezet werd even een beetje vervelend gevoel.

Denk dat ik dan nu de nuvaring maar ga proberen, weten jullie of je dan ook meteen veilig bent? Aangezien ik in principe al 8 weken ongesteld ben...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:21

Brr, vind die spiraalverhalen maar eng := Ik moet zo naar de dokter voor een inenting en dat vind ik al horrifying :+

Ik zit ook over de nuvaring te denken omdat ik echt gek word van de hormonen door mijn pil. Enige vervelende is dat je niet zoals met de pil kan doorslikken en een maandje ongesteldheid kan overslaan...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:27

Tuurlijk wel, je kan gewoon een maand door'ringen' hoor!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:29

Wou net zeggen. Doorringen gaat prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:29

Spiraaltje is echt niets voor mij. Ik kan echt niet ontspannen als ik bij de dokter zit. Dat lukt om een of andere reden gewoon niet. Ik kan maar bij 1 iemand ontspannen :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:26

Anna-Jelly schreef:
Woensdag gaat mijn spiraaltje er weer uit, 2 maanden vloeien is mij te gek. Ben er helemaal klaar mee!!!
En hier geen echo ofzo gehad hoor, en ook geen pijn, alleen toen hij gezet werd even een beetje vervelend gevoel.

Denk dat ik dan nu de nuvaring maar ga proberen, weten jullie of je dan ook meteen veilig bent? Aangezien ik in principe al 8 weken ongesteld ben...

Als je geen echo hebt gehad, hoe weet een dokter dan dat 'ie goed zit? Zou een logische verklaring voor dat vloeien geven... al kan dat ook met een goed zittend spiraal tot 6 maanden duren aldus de gyn.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:54

Geen idee, dokter heeft ook nooit gekeken en mijn vriend nog nooit touwtjes kunnen voelen, zelf niet gedaan dus hoor t woensdag wel. Ben ook al 5 kg. aangekomen sinds ik dit ding heb en als ik ergens niet tegen kan (met de pil kwam ik niet aan)... :=

Huisarts zei ook dat het wel 4 maanden kon duren, maar ik vind het echt ontzettend vervelend om constant te vloeien, vind 1x per maand ongi worden genoeg haha.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:22

Wie heeft hier nog meer een staafje? En wat voor ervaringen heb je hiermee?
Want ik heb gelezen dat je evengoed elke maand ongesteld wordt, maar klopt het dan dat je helemaal niet vruchtbaar bent?

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:18

Unwritten schreef:
Spiraaltje is echt niets voor mij. Ik kan echt niet ontspannen als ik bij de dokter zit. Dat lukt om een of andere reden gewoon niet. Ik kan maar bij 1 iemand ontspannen :=

Als je niet kunt ontspannen dan werkt zachtjes op je pols blazen goed.
Tenminste, wel daar beneden.
had een vriendin me als tip meegegeven die laatst een spiraaltje had laten zetten en moet zeggen dat het wel werkte.

Anna-Jelly schreef:

Ik heb constant doorbraakbloedingen nu met de pil, dus ik vind het zeker waard om het te proberen.
Met de pil ben ook de laatste tijd ook iedere week wel een paar dagen ongesteld.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:52

_Tara_ schreef:

Oh, echt? Dat wist ik helemaal niet, niemand heeft me dat ooit verteld :oo
Toch maar even overwegen dan :D

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:32

Mientjeuh schreef:
_Tara_ schreef:

Oh, echt? Dat wist ik helemaal niet, niemand heeft me dat ooit verteld :oo
Toch maar even overwegen dan :D

Je kan na 3 weken n nieuwe indoen
maar volgensmij kan je ook zelfs je ring 4 weken inhouden en daarna gewoon wisselen voor n nieuwe.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:32

Heb vorige week t ziekenhuis gebeld voor t spiraaltje en die zeiden dat k gewoon op de 1e dag van mn ongesteldheid kon bellen voor n afspraak.

Dacht vanmorgen, bel toch even mn huisarts. Of dat nog via hun ofzo moet lopen maar die willen m dus gewoon zelf zetten..
Geloof dat ze t wel regelmatig doen maar t ziekenhuis voelt 'veiliger' alsof t daar makkelijker is omdat ze t vaker doen ofzo..

Wel even langs de HA geweest vanmiddag om erover te praten. Zij denkt dat n koperspiraal voor mij t beste is omdat ik met de pil ook zo'n last van de hormonen had. Niet meer over t ziekenhuis gehad..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:45

Dat van die 4 weken die ring inhouden durf ik nooit zo goed... Zou 't eig wel willen doen. Scheelt wel in de kosten en zo blijft je tijd zeg maar even lang. Steeds 4 weken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:50

Dan zou k eerder gewoon een nieuwe meteen in doen na 3 weken, lijkt me iets veiliger :)

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:08

ff een spoed vraagje; ben je tijdens de stopweek gewoon beschermd tegen zwangerschap?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:49

Als je alles goed hebt geslikt ben je gewoon veilig in de stopweek :j

Nou voor mij is het ook spannend hoor na zaterdag... Moet dan tot die dag slikken en dan kijken of dat ik wel of niet ongesteld word... Durf écht geen testje te doen := ... Als je het positief bekijkt heb ik geen enkele symtoom wat ik zou moeten hebben in de eerste tot 10 weken.... Maarja.. Dan nog :+

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:53

oo ik zou ook echt geen test durven doen idd... maar dat je nergens last van hebt is idd een goed teken! zou me eigen anders echt druk gaan maken!

volgens mij heb ik alles goed geslikt, maar had donderdag me laatste pil; heb zondag onveilige sex gehad maar werd maandag gewoon ongesteld. kan ik er dan vanuit gaan dat tgoed is ( om t maar ff zo te zeggen )

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:59

:j Als je gewoon ongesteld bent geworden dan is alles veilig.

Ja nou kan nou net in die 15% zitten. Moet je net zien... Moeten ze mij hebben :=

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:25

hahaha tsjaa meestal zeg je wel van; ach dat overkomt mij niet, maar stel je is voor...

ach t zal allemaal wel in orde zijn want wat je zegt; je hebt nergens last van dus! :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:40

_Tara_ schreef:
Dat van die 4 weken die ring inhouden durf ik nooit zo goed... Zou 't eig wel willen doen. Scheelt wel in de kosten en zo blijft je tijd zeg maar even lang. Steeds 4 weken.

Maar als t veilig is om m 3 weken in te doen en 1 week uit, waarom zou 4 weken in dan niet veilig zijn?
Heb gehoord dat er echt genoeg hormonen inzitten voor 4 weken maar beloof niks ;).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:57

Het is wel een heel groot risico om te nemen.
Ik wissel na 3 weken om en dan 3 ringen achter elkaar en dan een stopweek.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:18

Doet het verwijderen van een spiraaltje nou ook pijn?? (meer dan het zetten? )

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:57

Anna-Jelly schreef:
Doet het verwijderen van een spiraaltje nou ook pijn?? (meer dan het zetten? )

Zal ik het over 5 jaar laten weten?
haha geintje.

Ik heb dat in het ziekenhuis gevraagd, ze hoeven dan alleen aan de touwtjes te trekken en de "armpjes" van het spiraaltje klappen dan in.
Ze hoeven dus niet je baarmoedermond in, dus het zal absoluut minder pijn doen zeiden ze.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:02

de ring 4 weken laten zitten is onverstandig! de werkzaamheid tijdens de 4e week is absoluut niet gegarandeerd! Dus gewoon 3 weken er in en dan of een nieuwe ring of een stopweek!