Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:08

eempiej schreef:
lammie2701 schreef:
fijn dat propanolol bij jou wel werkt...ik viel er door flauw en het hielp niet voor mijn migraine...

Dat had ik ook, wat een troep vond ik dat zeg! heb het gelijk de deur uitgedonderd :P

ik ook...ben toen door de huisarts ook doorverwezen naar een neuroloog en toen kreeg ik depakine 500 mg (anti epileptica)...en daar ben ik in 2009 mee gaan afbouwen en uiteindelijk mee gestopt...
het enige wat ik nu nog heb is imigran neusspray 25mg voor als ik toch nog een aanval krijg...en dat terwijl ik op het diepste punt van mijn migraine (en stress) aan 2 x daags depakine 500mg zat om te voorkomen en tijdens aanvallen moest ik toen 2 paracetamols met codeine en 2 ibuprofens slikken en de imigran neusspray gebruiken...nu ben ik dus nagenoeg medicatievrij...eindelijk en gelukkig...

OlimpicDiaz

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:44

He Lammie wat goed zeg, dat je zo hebt af kunnen bouwen. Het klonk echt als heel veel medicatie zeg......

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:47

OlimpicDiaz schreef:
He Lammie wat goed zeg, dat je zo hebt af kunnen bouwen. Het klonk echt als heel veel medicatie zeg......

het was ook heel veel, maar toen ik de oorzaak had aangepakt (stress door werk en collega's en hierdoor dus 3 jaar op zoek geweest na een andere baan en uiteindelijk die gevonden te hebben) was het eigenlijk nog een kwestie van afwachten en afbouwen...
stress is bij mij dus een trigger...

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:50

Oke.....bij mij lijkt het juist te komen als ik stressvrij ben....in de weekenden bijvoorbeeld of de 1e dagen van een vakantie ofzo.

Houdingsoefeningen schijnen ook te helpen, Cesartherapie ofzo, maar die werken 's avonds niet hier in de buurt :(, dus ik heb het nog niet kunnen proberen. Iemand al ervaringen met Cesar of Mensendieck?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:55

ik heb menschendieck gehad voor mijn rug en houding (lichte vorm van scoliose en hypermobiel) maar voor mij hielp dat helemaal niet...fysio daarentegen wel...
ik heb trouwens in die stressperiode 1 keer een sessie bij de fysio alleen maar ziiten janken en praten met hem...en dat heeft mij ook enorm geholpen om knopen door te hakken enz.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:09

Ik heb een tijdje een fysiotherapeut gehad die ook psychologie studeerde, hij zei dat dat ook heel belangrijk is voor bij de fysiotherapie.
Maar fijn dat het je geholpen heeft!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:15

dat heeft die van mij dan niet gestudeerd, maar hij zei inderdaad ook dat dat er soms ook bijhoorde...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:10

Ceasar heeft voor mij niets uitgehaald, chiropractie hielp beter (maar daar ben ik na ruim 3 jaar regelmatige behandelingen mee gestopt), fysio hielp bij mij ook niet echt en nu ben ik bezig met manuele therapie, dus even kijken wat dat uithaalt! Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alleen voor mn migraine daar loop, maar ook voor een lichte scoliose en een te sterke spierspanning.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:15

mijn fysio is ook manueel therapeut en ook ik heb lichte scoliose en ik ben hypermobiel en ik heb een lichte evenwichtsstoornis...dus een leuk project voor mijn fysio...
en nu dan ook een blessure aan mijn schouder...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:18

Spaar ze allemaal ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:19

hahaha ja inderdaad...
ach ja zo hoeft hij zich in ieder geval niet te vervelen...hahaha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:24

pff, erg he... De manuele therapeut had ook al tegen me gezegd, we beginnen wel met je nek en schouder partij en als dat wat stabieler is gaan we stukje bij beetje omlaag, want het is teveel om in 1 te behandelen, haha. Ach, zo verveel ik me ook nooit en kan die arme man tenminste rondkomen ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:31

tjah ik heb er een jaar gelopen...eerst voor mijn rug, toen kreeg ik een autoongeluk met als gevolg een whiplash en toen zijn we bezig geweest met mijn balans en toen waren we klaar (dat was in april 2009) en nu loop ik er sinds 10 december weer...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:49

Oh joh, je miste hem dus gewoon ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:50

hahaha dat zei hij dus ook al...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:22

Haha, zo gaat dat hier dus ook. Momenteel loop ik én bij de fysio, en een orthomanueel (variatie op manueel zeg maar). Bij deze man kwam ik nu voor het eerst, maar ik zei al tegen hem: zo compleet kom je zelden een patient tegen. En dan compleet in de zin van de hoeveelheid afwijkingen _O- EN ja hoor, er stonden nog wel eh, ik geloof 3 wervels min of meer op hun plek :')

Maar inderdaad, ook hier, hypermobiel, zeer extreme spierspanning (gelukkig niet in mijn nek, vooral benen en armen) en allerlei andere fysieke probleempjes.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:26

tjah mijn fysio zei een keer tegen mij: zo scheef en krom en flexibel zie ik ze weinig...hahaha

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:04

joyce2 schreef:
pff, erg he... De manuele therapeut had ook al tegen me gezegd, we beginnen wel met je nek en schouder partij en als dat wat stabieler is gaan we stukje bij beetje omlaag, want het is teveel om in 1 te behandelen, haha. Ach, zo verveel ik me ook nooit en kan die arme man tenminste rondkomen ;)

Mijn fysio zei juist......we beginnen beneden en gaan dan langzaamaan omhoog.....ik ben dus bij mijn enkels begonnen zeg maar.....

En ik merk dat hier ook meerdere hypermobielen rondlopen.....zelf ben ik ook hypermobiel....is er een relatie tussen hypermobiliteit en migraine?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:23

Het zou me niks verbazen als het er mee te maken kan hebben. Hier nog een hypermobiele migraine patiënt.
Niet dat het één direct het gevolg is van het ander, maar de combinatie komt blijkbaar wel vaker voor.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:27

Eh ... wat is hypermobiel? 'Erg beweeglijk' neem ik aan, maar wat beweegt er dan (te) veel?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:28

Er zit eigenlijk kort door de bocht te veel ruimte op je gewrichten. Veel dingen overstrekken dan zegmaar te makkelijk. Dmv oefeningen van de fysio heb ik geleerd om m'n spieren sterkter te maken en daardoor de gewrichten minder te (over)belasten.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:37

hallo!! Ik meld me ook even op dit topic

Ik heb al sinds kinds af aan last van migraine. Vroeger ging dat gepaard met misselijkheid en braken en had ik er maar 1 nacht last van, tegenwoordig heb ik er 3/4 dagen per maand last van als ik ongesteld ben. Ik wil niet aan de prikpil (schijnt te werken) omdat de bijwerkingen zo fors zijn. Maar heb wel ontdekt dat als ik die 3/4 dagen een paar liter per dag drink dat ik er minder last van heb! Ik neem een grote spa blauw fles overal mee naar toe en vul hem een paar keer bij, dan heb ik er de helft last van!!

EDIT: en verder gebruik ik Maxalt smelttabletten als het te erg wordt, daar wordt ik heel erg moe van maar dan kan het binnen een uur over zijn als ik geluk heb!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:53

Bij mij is het met de menstruatie ook erger.....Vooral 1 dag ervoor, dan is het niet te houden, ook niet met de Sumatriptan. Die dag plan ik dan altijd maar als in-bed-lig-dag in. Ik ben benieuwd of de propanolol deze hoofdpijn dan ook kan onderdrukken, zo lang gebruik propanolol nog niet dat ik dat al weet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:35

over hypermobiliteit en migraine...ik zou niet weten of dat samenhangt...
hypermobiel ben ik namelijk al mijn hele leven, maar migraine heb ik nu al ongeveer 7 jaar...(en dan vooral in stresssituaties...)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:40

Bij mij heeft mijn scoliose invloed op de stand van mijn lichaam/nek, dus dat kan ook doorwerken in je hoofd. En de hoge spierspanning kan ook meespelen bij mijn migraine, als mijn nek en schouderspieren hel strak staan, voel ik het gelijk in mn hoofd. Maar ik geloof niet dat het alleen daardoor komt. Want die rugproblemen heb ik eigenlijk al mijn hele leven en de migraine kwam langzaam aan opzetten toen ik een jaartje of 16/17 was. En als ik geen/weinig last van rug/schouders/nek heb, heb ik soms wel migraine.