Hyperventilatie wie heeft het en wat doe jij er aan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Hyperventilatie wie heeft het en wat doe jij er aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:52

Heb je het daar niet met je huisarts over gehad?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:43

nee ik was vergeten te zeggen dat ik hyperventilatie had. Ik vond het al zo spannend bij de revalidatie arts en moest al zoveel vertellen en vergat dat dus

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:50

*Meld zich* vorig jaar met warm weer meerdere keren last van gehad op school, dokter zei "de warmte.."

dit jaar alweer gehad op school en ben er al achter dat het gewoon komt door de drukte, als ik eenmaal begin ben ik al niet meer in staat om een rustig plekje op te zoeken (buiten bv.)

Meestal kom ik er ook alleen weer vanaf als mijn moeder gebeld wordt om te komen, die kan mij als een van de weinigen rustig krijgen..

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:53

Ymke schreef:
Hoe bedoel je dat precies?

Kan ik niet echt omschrijven, alsof je van binnen heel druk bent terwijl je eigenlijk rustig op de bank zit.

@kleinelinda: ik zal gewoon ff bellen naar je arts, maar als je soms de bijsluiters leest word je al ziek.
Ik heb toen voor de paniekaanvallen oxazepam gehad, in de bijsluiter staat dat je hartkloppingen kunt krijgen (en daar had ik ze juist voor) en zo nog veel meer.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:55

Als het warm weer is krijg ik het ook altijd wel benauwder, weer de ademhaling denk ik

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:56

ik krijg het voornamelijk als ik met dingen zit, vorige jaar mijn opa, nu mijn moeder die een aneurysma heeft etc.

en dan drukte erbij, gaat niet echt top.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:58

nee het is voor mn andere handicap ik heb namelijk spasme en krijg ik spierverslappers. Maar je kan dus hartkloppingen ofzo krijgen dat iwl i kecht niet

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:01

Ik heb het 1 keer gehad, toen was het net uit met mijn vriend. Lag in bed heel snel te ademen en te huilen, dus was niet zo een leuke combinatie. Tong uitsteken

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 23:03

nee inderdaad

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:06

kleinelinda schreef:
nee het is voor mn andere handicap ik heb namelijk spasme en krijg ik spierverslappers. Maar je kan dus hartkloppingen ofzo krijgen dat iwl i kecht niet

Maar alles wat in de bijsluiter staat over de bijwerkingen wil niet zeggen dat je er ook last van krijgt.
Als je je zorgen maakt daarover dan zou ik ze niet nemen. ligt er natuurlijk wel aan hoe nodig je die medicijnen hebt. Gewoon maandag ff bellen en vragen of het kwaad kan i.v.m hyperventilatie

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 23:08

ja denk dat ik dat ook maar doe anders ga ik toch twijfelen. Ja ik weet het maar staat er in dat 1 op de 100 mensen dit krijgen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:00

Ik vind 1 op 100 eerlijk gezegd niet zo heel veel, maar ik snap je angst wel hoor. Voor alle zekerheid maandag eventjes naar je huisarts bellen? Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:16

ja denk ook dat ik dat ga doen. Vandaag weer die vervelend brok in mn keeelgrrrrrrrrrrrrr. Haha gaat vast zo weer beter. Mn moeder is vandaag jarig dus weer een drukke dag en stres over die pillen. Dus denk dat het daar wel een beetje aan ligt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:23

radje schreef:
Als je geen angst meer heb om een aanval te krijgen, heb je er idd minder last van. ik dacht iedere x straks krijg ik het weer... en dan komt het ook. ik heb ook geen angst meer, omdat ik er al een paar jaar geen last meer van heb, wel sommige symptonen nog, maar omdat je weet wat het is en weet hoe je ermee om moet gaan, zakt het weer.

Hebben jullie trouwens ook wel eens last van een opgejaagd gevoel in je lichaam?

Ja heb ik ook vaak.En ook periodes dat ik echt zo'n gevoel in mn buik heb a;sof ik heel zenuwachtig ben voor iets. Maar er is dan niets om zenuwachtig voor te zijn. Heel vervelend. Maar ik vind dat hele ademhalingsgedoe echt met stip het vervelendst.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:33

ik heb de medicijnen vandaag toch maar genomen. haha stoer he? haha Ik was opgeluchttoen ikde eerst had doorgeslikt. Maar goed. Het ging de laatste paar dagen weer goed met de hyper dus hopelijk blijft dat ook zo

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:11

Ik heb de dite van de hyperventilatie stichting gelezen, daar staan symptonen die heel kenbaar zijn, waarvan ik nooit heb geweten dat dat met hyperventilatie te maken heeft. bijv. maagzuur en opgeblazen gevoel in de maag, ook een trillend ooglid, dat vond ik zo raar, maar heb ik dus ook wel eens.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:28

okay oh dat is wel fijn dat je dan herkend tenminste vind ik altijd wel. Ik moet altijd boeren als ik het krijg haha

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:10

Ik weet niet of mensen mijn hele goede tip hebben gelezen, maar als je echt chronische hyperventilatie denkt te hebben, moet je echt wat doen met Maatkracht.com. Ik maak er alleen maar reclame voor omdat ik me zelf zo wanhopig heb gevoeld, en bang was dat het alleen maar erger zou worden. Ik ben nog bezig met de therapie, maar mijn klachten zijn zeker al met meer dan 50% afgenomen. Mensen ga je niet rot zitten voelen, er zijn echt oplossingen, en dan zou je willen dat je het veel eerder had gedaan! Succes allemaal!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:53

het is te ver weg jammer genoeg en ik denk dat het wel genoeg is als je het 1 keer zegt

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:32

AnoukSem schreef:
Ik weet niet of mensen mijn hele goede tip hebben gelezen, maar als je echt chronische hyperventilatie denkt te hebben, moet je echt wat doen met Maatkracht.com. Ik maak er alleen maar reclame voor omdat ik me zelf zo wanhopig heb gevoeld, en bang was dat het alleen maar erger zou worden. Ik ben nog bezig met de therapie, maar mijn klachten zijn zeker al met meer dan 50% afgenomen. Mensen ga je niet rot zitten voelen, er zijn echt oplossingen, en dan zou je willen dat je het veel eerder had gedaan! Succes allemaal!

Het lijkt mij inderdaad wel wat die maatkracht therapie maar het zit niet bij mij in de buurt dus dan schiet het ook niet op!

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:15

kleinelinda schreef:
het is te ver weg jammer genoeg en ik denk dat het wel genoeg is als je het 1 keer zegt

Er werd totaal niet op gereageerd, dus vandaar nogmaals een goede tip. Jammer deze reactie, wilde alleen maar helpen.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:52

Het is idd een hele goede therapie, had er nog nooit van gehoord. zelf heb ik cesar therapie gehad, werkt ook heel goed.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:02

Hebben jullie ook als jullie hebben gesport er meer last van? Ik heb dan vaak meer last van mn hart!

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:27

Luigi schreef:
Hebben jullie ook als jullie hebben gesport er meer last van? Ik heb dan vaak meer last van mn hart!

Ligt eraan, na het paardrijden voel ik me juist beter, maar als ik krachttraining moet doen zoals bijvoorbeeld opdrukken, dan wordt het wel erger. Ik denk spierpijn van de spiertjes rondom ribben enzo.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:46

Meld zich ook,

als ik paniek heb (veel stress) heb ik het wel eens, steken in mijn hart, tintelende voeten, handen, benen en armen wegens zuurstof tekort door hyperventilatie.

Intussen heb ik het al jaren (echt vanaf kinds af aan) maar weet dat het uit stress voortvloeit in mijn geval.

Iedereen in mijn fam weet er ook van dus daar wordt altijd goed op gereageerd, zodra ik merk dat het mis gaat bel ik de persoon op die het dichtste bij zit.. zakje om je mond en neus en rustig proberen te worden.