Hoe uitgebreid douche jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_ty

Re: Hoe uitgebreid douche jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:01

Alleen ff wassen/afspoelen: 3-5 min
Incl. haar wassen/scheren:10 min max.
Meestal douche ik om de dag.

Er langer onderstaan is wel lekker warm, maar dan vind ik het water verspillen Lachen Net als met tandenpoetsen bij de wasbak, dan doe ik de kraan uit. Het is net wat je gewend bent.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:53

Ik douche zo'n 15 minuten gemiddeld, in die tijd kan ik mn haren wassen, haar masker laten inwerken, wassen, scheren, uitspoelen en afdrogen.

Soms heb ik dagen dat ik er wel langer onder sta en straks hebben we een nieuwe (stoom Haha!) douche dus dat zal wel even duren voordat ik daar weer onder weg ben Schijnheilig

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:04

Ik vind douchen altijd zo heerlijk haha. Hoelang ik eronder sta weet ik eigenlijk nieteens. Soms komt schrubben aan de pas, shampoo altijd wel cremespoeling, douche creme heerlijk. Lachen

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:16

Wow, 3 kwartier douchen. Ik ben te lui om zo lang te staan Clown

Ik was me met karnemelk zeep voor de gevoelige huid Koe , duurt 2 minuten, dan haren wassen met shampoo en daarna cremespoeling, 7 minuten. En dan ben ik dus in 10 minuten klaar! Als ik me scheer duurt het 5 minuutjes langer...
Mijn gezicht reinigen doe ik aan de wastafel, nadat ik mijn make up eraf heb gehaald Lachen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:39

Ik douche meestal maar 10 min..
Als ik t koud heb of me niet lekker voel vaak langer.

Ik zoek het niet om zo lang te staan Clown

Ik gebruik shampoo, creme spoeling, douche gel, scheer spullen (niet elke dag), héééél soms haarmasker en na t douche spray ik gliss kur in mijn haar, daarna nummer 3 en 5 van de Catwalk lijn tegen de pluis en klaaaaaarr..

Ben gemiddeld maar 20 minuten kwijt in de badkamer

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:46

Bij mij is het maximum een kwartier als ik mijn haren moet wassen met twee verschillende shampoo's en dan de douchegel en evt scheren.
Als ik gewoon douche dan 10minuutjes.
ik zet ook wel telkens het water uit nadat ik mijn haar heb natgemaakt en ingezeepd, dan terug uit als ik tweede shampoo inbreng + wassen met douchegel.
Anders zagen de oudjes hier thuis over het waterverbruik dusja Clown
Laatst bijgewerkt door plotie op 22-07-08 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:46

Ik spring er onder, was mijzelf en mijn haar, en spring er uit. Douchetijd: 4 minuten.

Soms doe ik een haarmasker of scrub ik mijn gezicht. Bodylotion een paar keer per week, maar dat tel ik niet mee onder douchetijd. Ik vind het niet prettig om zo lang te douchen en daarbij zonde van het water, dan ga ik wel in bad Lachen

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:51

IK douche 2x per dag Geld, geld!, en dan iedere keer een half uur a 3 kwartier, ik sport iedere dag bij de sportschool, en ik loop ook bij de paarden iedere dag, en dan was ik me haar met 3 shampos, douche gel, en scheren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:10

Ik douche om de dag. Als ik douche poets ik mijn tanden ook onder de douche, dan shampoo en scheren. Shampoo uitspoelen, gliss kur erin en masker op. Ondertussen wassen met douchegel, glisskur uitspoelen en dan masker afspoelen. Ben ik toch wel minimaal een half uur mee bezig hoor Nagelbijten / Gniffelen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:18

als ik geen zin heb ben ik binne 10 min uit gedoucht...en dan op ze minst 2 keer me haar wassen dan nog een conditioner erin+nog een antiklit...dan nog douchegelletje nog ff scheren..en dan lekker beetje warmer water en dan gewoon beetje staan te niksen en gewoon te staan Tong uitsteken kan er behoorlijk lang overdoen als ik wil sta er zo rustig een uur onder

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:29

Ik ben meestal in een kwartier klaar, haren wassen met shampoo en cremespoeling, body & scheren.
Ik douche ook vrij koud, 25 graden Clown..
En ben er ook altijd snel weer onderweg, ik douche wel elke dag maar om onnodig te blijven staan vind ik (meestal) niet nuttig genoeg Clown..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:32

Stroedel schreef:
IK douche 2x per dag Geld, geld!, en dan iedere keer een half uur a 3 kwartier, ik sport iedere dag bij de sportschool, en ik loop ook bij de paarden iedere dag, en dan was ik me haar met 3 shampos, douche gel, en scheren.

2x per dag je haar met 3 shampoos wassen en 2x per dag scheren!? Jij bent niet alleen een vermogen aan water kwijt maar ook aan shampoo, scheermesjes en ander spul wat je gebruikt. Clown

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:36

Ik douche standaart 1x in de twee dagen, soms met tijdgebrek 1x in de 3 dagen en als ik me vies voel (dus met heet stoffige weer of nadat ik door het zand heb lopen rollen Knipoog ) 1x per dag. Als het heel warm weer is wil ik ook wel eens even onder de koude douche springen, maar dat is en korte douche van een paar minuten.

Mijn standaart douchebeurt is denk ik 5 a 10 minuten. Dit is dan 1x shampoo, 1x douchegel en 1x intima (de geslachtsdelen Bloos )
Met scheren kan het een paar minuten langen duren. Douchen mijn vriend samen duurt het meestal 15 min tot... Knipoog
En natuurlijk als ik heerlijk aan het hangen ben onder de douche kan het nog veeeel langer duren, maar dat komt zelden voor.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:12

Ongeveer 5 min. Als ik m'n benen moet scheren ed rond de 10 min. Vind het een beetje zinloos om 45 min water over me heen te plenzen als het met 5 min ook allemaal schoon is.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:08

ik douche ook elke dag.
de ene keer ben ik met 10 minuutjes klaar, maar dan is t alleen ff afspoelen en verder niks.
meestal doe ik er 20 minuten tot n half uur over, daarbij in zit dan: haar wassen met gewone shampoo, creme spoeling, gezicht wassen met soort zachte scrub, scheren (exl benen)
en op de zaterdag doe ik er het langst over, dan sta ik ongeveer 45 minuten onder de douche: haar wassen met gewone shampoo, masker erin die moet al zo'n 10 minuten inwerken, ondertussen was ik dan mn gezicht en begin ik alvast met scheren, op zaterdag ook altijd mn benen scheren

dit is inclusief afdrogen en dagdromen, valt opzicht wel mee toch?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:50

Ik douche denk ik 15 min. Dan doe ik haar wassen, cremespoeling, gezicht wassen, douche gel, scheren. Daarna ook altijd nog insmeren enz, maskertje af en toe. Haar masker gebruik ik een paar keer p/week onder de douche, ipv cremespoeling.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:39

Ik douche bijna elke dag, maar was om de 1 a 3 dagen mn haar.

Als ik mn haar niet was, ben ik met 5 min de badkamer weer uit, en gaat het ritueel boven verder; 15-20min voor aankleden/opmaken/haar doen.

Ongeveer om de dag was ik mn haar en dan scheer ik me ook gelijk, heb 1 schampoo en 1 cremespoeling, that's it. Terwijl de cremespoeling inwerkt scrub in mn gezicht, en terwijl de cremespoeling inwerkt scheer ik me, scheelt een hoop tijd! Denk dat ik dan max 10 min eronder sta.

Voor gezichts- en haarmaskers, scrubjes, etc ga ik gewoon lekker languit in bad liggen hoor, met de radio erbij Haha! . Meestal 1x in de week, maar ook dan zit ik niet langer dan 30 min in de badkamer.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:16

Ik douche wel elke dag 1x (soms 2). Maar weten jullie dat het zo mega slecht is voor je huid om je elke dag met zeep te wassen? Je huid droogt ontzettend uit. Mijn haar was ik om de 2-3 dagen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:11

Stroedel schreef:

wow 3 shampoos? is dat niet een beetje overdreven?
Ik heb toch echt genoeg aan 1 shampoo, ook al ben ik in de sportschool of bij de paarden geweest..
Ik heb medelij met jouw moeders rekening straks.. Vork

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:33

Ik douche ook ieder dag, en was mijn haar 2-3 keer per week. Als ik mijn haren niet was, ben ik met 5 minuten klaar. Als ik mijn haar wél was ben ik toch al gauw zo'n 15 minuten bezig met in laten trekken van conditioner, uitspoelen etc.

Ik sta trouwens wel te kijken van hoe lang sommigen hier douchen zeg!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:56

Ik douche 2 keer per dag 10 minuten tot een kwartier ongeveer. Dat is dan douchegel, snel even scheren, haar wassen + cremespoeling. Na het douchen altijd nog even wat bodylotion maar dat is zo gebeurd.

In het weekend sta ik minstens 40 minuten Bloos. uitgebreid scheren, haar wassen, cremespoeling, scrubben, douchegel en gewoon heerlijk staan te staan onder de hete stralen Tong uitsteken

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:03

Ligt helemaal aan mijn bui hoe lang ik douche. Soms is het 10 min soms is het een half uur of langer..

Wat gebruik ik allemaal? niet zo super veel, shampo en cremespoeling, 2 keer per week een masker, wassen doe ik bijna nooit, ben vrij allergisch voor zeep.
Na het douche gaat de mouse in mijn haar, dag of nachtcreme op me gezicht, bodylotion voor mijn lichaam.
Verder doe ik af en toe scrubben..
Wat ik wel altijd doe, zijn mijn tanden poetsen onder de douche...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:20

Gisteravond was ik in een kwartier klaar *LOL*
Dus ruim een kwartier minder, maar dat komt omdat ik me radio niet aanhad.
Vond ik iets te enthousiast om 12 uur s'avonds Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:40

Ik douche altijd zo'n 10-15 minuten. Ik ga me ontzettend vervelen als ik niet iets te doen heb onder de douche. In die 10 minuten was ik dus m'n lichaam, scheer ik me, poets ik m'n tanden en maak m'n gezicht schoon. Daar heb je écht niet meer dan 10 minuten voor nodig. Als ik m'n haar moet wassen komt er nog shampoo+conditioner bij, dan duurt het meestal 5 minuutjes langer, maar ik was m'n haar maar 2x per week ongeveer.
Dus wat DOEN jullie lang-douchers zo lang in de douche?! Je hoeft je douchegel toch niet te laten intrekken ofzo? Tong uitsteken Dagdromen e.d. kan je toch ook perfect doen als je gewoon ergens zit? Als ik jullie ouders was zou ik gewoon de heet-waterkraan flink aandraaien, net zolang tot jullie onder de douche vandaan kwamen Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:29

Ongelofelijk dat jullie ouders dat allemaal toelaten. Toen ik nog thuis woonde werd de hete water kraan beneden al opengedraaid als ik er al 10 minuten onder stond.(wel met waarschuwing vooraf).
Echt waar als ik nu langer dan 5 min onder sta verveel ik me dood. Ik douch wel elke dag, vaak 4x gewoon lauwe douche zonder zeep etc.. Word je ook heus wel schoon van. 3x per week met zeep en evt even mijn haar wassen als het iets te vet is. Dat duurt ook maar max 5 minuten.. Als ik er langer in sta verveel ik me dood.
Af en toe wel iets langer als ik alles moet bijscheren, maar vaak ga ik dan in bad.. Gewoon lekker liggen voor 1 uur, scheren en dan een boekie lezen.. (dat is de enige schande wat ik doe met water maargoed).

Ook na mijn vakantie heb ik gemerkt dat douchen eigenlijk echt onzin is, 1 maand op vakantie geweest en met geluk 2 of 3x per week douchen (heb zelfs 1 week lang niet kunnen douchen *was wel beetje balen, had allemaal zand en zout in mijn haar, het stond recht overeind*) En toen voelde mijn huid juist veel beter aan, nu heb ik weer last van droge huid.. Minder douchen dus!