Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:Maar goed, ik blijf erbij, ik vecht tegen de moeheid. Ik weet namelijk van mezelf dat als ik stil ga zitten en alleen maar zelfmelei heb, ik nog moeier word. Sta ik op en ga ik wat doen, moet ik er ff doorheen,maar naderhand voel ik me veel energieker
mara1 schreef:diclofenac, ibuprofen etc doen bij mij helemaal niets.
Citaat:Douwe is niet bepaald 1 van de lichtsten in de mond en of ik nu 15 min rijd of 5 min, beide keren lukt het me gewoon niet, ookal probeer ik het op allerlei verschillende manieren, en loop ik een week later nog met ontzettende pijn..
CindyUniek schreef:ik ben eigenlijk van mening dat als je kracht moet gebruiken om een paard te rijden je toch eens beter moet kijken naar het dier.....
was zelf M2 met mijn fjord tussen de paarden en toch liep steeds minder fijn... veel drijven, pijn in mijn schouders van de kracht die ik gebruikte, etc.
sinds een half jaartje rijd ik volgens het systeem van antoine de bodt en nergens meer last van... ja 1 kant op heb ik een soort kramp in mijn zij/heup.... maar niks meer met kracht, paard wordt steeds voorwaartser omdat ze eindelijk goed 'recht' gemaakt wordt.... denk dat daar het probleem bij de meeste paarden liggen....
dus iedereen die met teveel kracht rijd, ik zou zeggen 'probeer eens een les van een gediplomeerde AdB instructie' (pb me gerust)