Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stroedel schreef:Super goed van je
als je nouw super honger heb, met je 3 glazen warm water drinken! het is echt goor, maar je mag krimpt er van en je heb geen honger meer!
Suc6 nog
JoCo schreef:tja het kan raar lopen... vrijdag is mijn frietjesdag!
Loop ik gans de dag fruit te eten, om punten te sparen, natuurlijk weer constant scheurende honger
![]()
en maar denken van 'volhouden, straks mag je frietjes'
Stap ik om 21u vol verwachting de frituur binnen, en bestel een grote friet met een koninginnehapje ...
(dat had ik zo uitgerekend)
Kon me haast niet inhouden tot ik thuiskwam ... begin vol overgave te eten ...
Ten eerste: het smaakte niet echt![]()
en ten tweede: ik kreeg niet eens 1/3de op van de friet, noch van de vidée (en dan moest ik nog proppen)
- nog meer![]()
![]()
Ik snap her hélemaal niks van!!! Normaal heb ik hier totaaaaaaaaaal geen moeite mee,
erger nog, dan eet ik er nog een frikandel bovenop!
Lithium schreef:Ik kan overleven op een klein koekje per 3 dagen ofzo
Soms heb ik dan ook mijn eetbuien, maar als ik dan weer een tijdje weiger te eten heb ik na 4 dagen ook geen honger meer.
dit is dus echt het gevaar van WW... Een maaltijd van alleen fruit en daarna friet is zo verschrikkelijk ongezond. Je krijgt niet teveel calorieen binnen, maar daar is alles mee gezegd.Citaat:
rumay schreef:Citaat:
dit is dus echt het gevaar van WW... Een maaltijd van alleen fruit en daarna friet is zo verschrikkelijk ongezond. Je krijgt niet teveel calorieen binnen, maar daar is alles mee gezegd.
Zo zijn er dus ook mensen die een dag nauwelijks eten, want dan kunnen ze 's avonds gebak eten...
En dan kan je zeggen: het is maar 1x. Maar iedere vrijdag frietjes betekend minimaal eens in de week veel te weinig voedingsstoffen... Tsjah, dat is dus het probleem als je punten of calorieen telt...
Het feit dat je deze maaltijd niet meer op kan is ook al een punt wat gevaarlijk kan zijn: je lichaam gaat dus duidelijk al over op een kleinere hoeveelheid voedingsstoffen, waardoor je, als je straks weer normaal gaat eten, ineens verschrikkelijk aan kan komen, omdat je lichaam dus teveel binnen krijgt. *zucht* waarom kunnen mensen niet gewoon af gaan vallen door een gezond dieet te volgen, en moet alles snel gaan...
Sorry hoor maar dit is echt onzin.
Iedereen weet dat iedere week patat ongezond is dus hang nou niet de deskundige uit.
Wat denk je van Sonja Bakker, je eet volgens haar boeken en als je klaar ben ga je weer lekker over op je eigen gewoonte en binnen korte tijd zit alles er weer aan. Oftewel je leert er niks van want je eet gewoon wat voorgekauwt wordt.![]()
Ik zeg niet dat WW zaligmakend is maar het is wel een methode die je leert NORMAAL te gaan eten ,en weet je waarom veel mensen te dik zijn, omdat die of niet meer normaal kunnen eten of de hoeveelheden niet kunnen inschatten en dus veel te veel poffertjes eten.![]()
Als je mijn stukje goed had gelezen zie je dat je gevarieerd moet eten en dus niet alleen fruit!
Ik kan me voorstellen als je bepaalde gewoontes hebt dit niet zomaar afgeleerd is daar gaat tijd overheen.
Enne de hele dag niet eten omdat je gebak wil is ook onzin zie ook weer mijn stukje.
En het is niet de bedoeling dat je strak weer " normaal " gaat eten het gaat er juist om dat je leert hoe je moet eten en wat je moet eten en wat bepaalde voeding met je lichaam doet.
Darom vind ik het ook erg belangrijk als je begint met WW ga naar de bijeenkomsten daar krijg je nl. uitleg over eten.
rumay schreef:Tja wat eet ik op een dag neem effe afgelopen week![]()
Maandag: bakje muesli met optimel yoghurt(6 punt), tussendoor een appel, 2 boterhammen met boter en 1 plak kaas en tomaat( 6 punt), plakje ontbijtkoek(1 punt), en broccoli met 2 kleine aard en stukje kipfilet gebakkken op een bakvel(7 punt)
Dinsdag: 3 finse ronde met boter en honing(8 punt) , stukjes meloen en peer, sphagetti met saus met gehakt( 1 bord, 10 punt), 2 boterhammen met boter en magere ham(5 punt)
Woensdag: 2 boterhammen met boter en hagelslag(6 punt), appel, 3 boterhammen met boter en mager rookvlees(7 punten), sultana(3 punt), witlof met kaas en rundervink(7 punt)
Donderdag: muesli met optimel yoghurt(6 punt), stukje vlaai(5 punt), Salade met tomaat, ui en ei en brie(6Punt), andijvie met aard puree(3 punt) handje naturel chips(4 Punt)
Vrijdag: 3 finse ronde volkoren met boter en magere ham(5 punt), meloen, 3 geroosterde boterhammen met tonijnsalade(8 punt) beker optimel(1 punt) en vanavond eet ik pizza Kleintje dan wel voor 10 punten
Veel dingen weeg ik af en als je dat eenmaal weet is het eenvoudig voor een volgende keer.
Verder drink ik veel thee en water en eet veel fruit( deze week niet zo veel) en eet veel groente
Ik sport 3x in de week bij Curves en mest iedere dag mijn paarden en wandel met ze(rijden gaat helaas niet door ziekte paard) laat de hond uit en ga op de fiets naar mijn werk.
En nee ik ben er nog niet hoor als er iets van chips op tafel staat kan ik mij met moeite beheersen en soms ook niet.