Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:xDramaQueen schreef:ik wel, maar ik ben dan ook erg jong en heb een k*t periode gehad op mijn werk (treiteren door de leiding) , ik sta echt helemaal te stuiteren dat ik in september weer ga studeren, eindelijk paar jaar niet meer werken
Waar slaat dat nou op?![]()
Als je jezelf oud genoeg vind om te werken en geld te verdienen, ben je oud genoeg om je niet ziek te melden als je niet ziek bent.
En als je het niet naar je zin heb op je werk, dan kun je beter op zoek gaan naar een andere baan. Juist op jongere leeftijd is dat makkelijk. Je bent dan relatief goedkkoop voor en bedrijf (tenzij je je ziek meld)
xDramaQueen schreef:ja ga jij even op zoek naar een andere baan voor een paar weken (daarna vakantie en dan studie) dan bijt ik wel even door, als je jonger bent doe je dat gewoon sneller, en ik vind mezelf misschien wel niet oudgenoeg om te werken, maareh betaal jij me rekeningen dan??
jury schreef:Ziek melden en het niet zijn, is gelijk aan stelen van de baas.
superwoman schreef:xDramaQueen schreef:ja ga jij even op zoek naar een andere baan voor een paar weken (daarna vakantie en dan studie) dan bijt ik wel even door, als je jonger bent doe je dat gewoon sneller, en ik vind mezelf misschien wel niet oudgenoeg om te werken, maareh betaal jij me rekeningen dan??
Als jij jezelf niet oud genoeg vind om te werken, om verantwoordelijkheden te kunnen dragen, dan ben je ook niet oud genoeg om met geld om te gaan![]()
En blijkbaar bijt je niet door als je je ziek meld, tewijl je niet ziek bent![]()
Jij lijkt het om te draaien![]()
Ik heb gewerkt om geld uit te kunnen geven.
Jij geeft geld uit en daarom heb je werk nodig.....jury schreef:Ziek melden en het niet zijn, is gelijk aan stelen van de baas.
Helemaal mee eens
xDramaQueen schreef:[ik geef geen geld uit, ik MOET het uitgeven, zoiets noem je rekeningen & kostgeld.
faye schreef:Het is niet altijd zo zwart wit. Bij ons op het werk zijn er veel zieken. Dat komt door de werksfeer die de directie veroorzaakt. Dan kan je nog zo graag willen en de juiste instelling hebben, als er continu collega's genaaid worden dan ga je er vanzelf een keer aan kapot. De een wat eerder dan de andere. En dan bedoel ik met kapot, dat je niet meer kunt opbrengen om de hele dag in een rollercoaster van negatieve emoties van jezelf en collega's te zitten.
faye schreef:Het is niet altijd zo zwart wit. Bij ons op het werk zijn er veel zieken. Dat komt door de werksfeer die de directie veroorzaakt. Dan kan je nog zo graag willen en de juiste instelling hebben, als er continu collega's genaaid worden dan ga je er vanzelf een keer aan kapot. De een wat eerder dan de andere. En dan bedoel ik met kapot, dat je niet meer kunt opbrengen om de hele dag in een rollercoaster van negatieve emoties van jezelf en collega's te zitten.
Lepeltje21 schreef:Ik heb me net ziekgemeld. Ik heb vreselijk last van mijn rug en morgen moet ik de hele dag bij Defqon werken, ik kan het niet maken om er dan niet te zijn, want het is morgen echt schandalig druk op het werk. Daarom ben ik nu thuis, anders ga ik dat morgen nooit volhouden. Dus in feite ben ik ook niet echt ziek, ik heb gewoon vreselijk veel pijn...
faye schreef:Ik denk dat je het wel iets te simpel ziet. Als je als directie in staat bent om je medewerkers zo verschrikkelijk te demotiveren, en je wil het niet horen of er niets mee doen, dan moet je niet gek staan te kijken als mensen het niet meer redden. Ik ben met je eens dat een dagje dan niet helpt, maar ik vind het ook simpel om te stellen dat je dan maar een andere baan moet zoeken. ALs je als werkgever je mensen ziek maakt, dan moet je niet gaan piepen dat het zoveel geld kost.
Blue_Eyes schreef:Dat vind ik weer wat anders! Beterschap.