ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hiltje1973

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:44

Ziek is ziek....

Maar toch vind ik het soms moeilijk om voor mijzelf de grens te trekken. Ik betreur het maar ik ben helaas niet het type met altijd een ijzersterke mentaliteit en plichtsbesef. En helaas ook geen tomeloze energie.....

Geef toe dat ik me wel eens 'preventief' ziek heb gemeld. Zat ik er helemaal doorheen...keihard gewerkt... moe...kwam niets uit mijn handen. Maar ziek in de zin van ziek???

Ik heb kantoorwerk en ben helemaal zelf verantwoordelijk voor mijn eigen werk. Als het af moet, trek ik door... ook 's avonds of in het weekend. Zit ik er echt echt helemaal doorheen, heb ik geen afspraken die er onder lijden en belast ik collega's niet dan wilde ik voorheen incidenteel nog wel eens een daggie in bed of op de bank blijven. Max 1 of 2 keer per jaar. Was ik daarna weer fit en kon ik er weer extra tegenaan.

In nieuwe baan ben ik 90% gaan werken. Werk ik nog steeds minstens 40 uur, maar kan ik wel naar eigen inzicht wegblijven tijdens kantooruren als ik het heb gehad.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:48

ik ga zelfs werken als ik écht ziek ben Nagelbijten / Gniffelen je kunt je maar verantwoordelijk voelen Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:50

superwoman schreef:
xDramaQueen schreef:
ik wel, maar ik ben dan ook erg jong en heb een k*t periode gehad op mijn werk (treiteren door de leiding) , ik sta echt helemaal te stuiteren dat ik in september weer ga studeren, eindelijk paar jaar niet meer werken Haha!

Waar slaat dat nou op? Verward
Als je jezelf oud genoeg vind om te werken en geld te verdienen, ben je oud genoeg om je niet ziek te melden als je niet ziek bent.
En als je het niet naar je zin heb op je werk, dan kun je beter op zoek gaan naar een andere baan. Juist op jongere leeftijd is dat makkelijk. Je bent dan relatief goedkkoop voor en bedrijf (tenzij je je ziek meld)

ja ga jij even op zoek naar een andere baan voor een paar weken (daarna vakantie en dan studie) dan bijt ik wel even door, als je jonger bent doe je dat gewoon sneller, en ik vind mezelf misschien wel niet oudgenoeg om te werken, maareh betaal jij me rekeningen dan??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:55

Ziek melden en het niet zijn, is gelijk aan stelen van de baas.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:07

xDramaQueen schreef:
ja ga jij even op zoek naar een andere baan voor een paar weken (daarna vakantie en dan studie) dan bijt ik wel even door, als je jonger bent doe je dat gewoon sneller, en ik vind mezelf misschien wel niet oudgenoeg om te werken, maareh betaal jij me rekeningen dan??

Als jij jezelf niet oud genoeg vind om te werken, om verantwoordelijkheden te kunnen dragen, dan ben je ook niet oud genoeg om met geld om te gaan Tong uitsteken
En blijkbaar bijt je niet door als je je ziek meld, tewijl je niet ziek bent Koe

Jij lijkt het om te draaien Verward
Ik heb gewerkt om geld uit te kunnen geven.
Jij geeft geld uit en daarom heb je werk nodig.....

jury schreef:

Helemaal mee eens Ja

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:28

Ik voel me al schuldig als ik doodziek op bed lig. Op school nam ik wel eens een dagje "vrij" maar bij mijn bijbaantje of op stage ga ik gewoon werken. Dan ga ik 's avonds wel wat eerder naar bed.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:38

op school ben ik best wel vaak 'ziek' omdat ze daar op prima zonder me kunnen en ik laat toch niemand harder werken door er niet te zijn.. maar op mijn werk zou ik het niet doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:58

Ik had het op school wel af en toe, kwam ook doordat ik door een aantal gebeurtenissen totaal niet meer gemotiveerd was. Dus als ik me eventjes niet zo lekker voelde bleef ik thuis. Had toch ook niets om handen op school, dus kon ook wel thuis blijven Nagelbijten / Gniffelen

Nu ik werk doe ik het absoluut niet, ga zelfs naar het werk terwijl ik me hondsberoerd voel. En als het dán echt niet gaat ga ik lekker naar huis m'n bed in. Vind mensen die om niets thuis blijven maar aanstellers, vreselijk! Bij mij komt het maar weinig voor dat ik me al voor het werk begint afmeld eigenlijk. Voordeel is dat ik hiermee wel veel respect verdien van mijn collega's, oa vanwege het verantwoordelijkheidsgevoel dat je toch wel hebt als je ziek op het werk verschijnt. Een collega (die hier nu niet meer werkt) en ik hadden hetzelfde virus, stem verloren enzo. En ik zat hier beroerd achter mijn bureautje zonder stem terwijl hij thuis ziek zwak misselijk op bed lag zonder stem. Nu was hij heel vaak ziek en heeft hierdoor ook echt op z'n lazer gehad. Want waarom kon ik wel komen en was hij zo vaak ziek? Daarintegen kon hij wél gewoon lekker weg in het weekend dus zo ziek was hij ook niet. Ben blij dat ik wel de mentaliteit heb gewoon op m'n werk te verschijnen als ik me niet zo lekker voel, want vaak is het zo dat als ik even bezig ben dat het ook wel weer gaat Lachen

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:06

Wij hebben een eigen bedrijf en ik kan je verzekeren het is geen pretje als een werknemer zich 's ochtends ziekmeldt! Zo kan een hele dagplanning omgegooid moeten worden, collega's zijn de dupe en je wil niet weten wat voor een extra administratie en kosten het met zich meebrengt. Nee dank je, onterecht ziekmelden dan lig je er bij ons zo uit! En terecht!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:18

Ja in het begin van het jaar . ik ging naar een andere school (middelbare school)
het was een school waar ik nie theen wou maar vanwege mijn nivau moest ik daar wel heen !
op het begin van het jaar heb ik me heel veel ziek gemel omdat ik geen zin had
maar nu ben ik een tijdje wel gegaan en nu is het steeds leuker ik denk ok wel dat het ander mensen
leren kennen gewoon eng was enzo.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:56

Ik ben eigenlijk al een hele tijd ziek (pfeiffer) maar ga gewoon werken. Ik heb het nu ook al langer dan een half jaar en ik probeer het gewoon. We hebben wel een regeling dat ik meer pauze heb, omdat ik het anders echt niet trek, maar het gaat steeds beter.

Laatst voelde ik me niet zo goed en heb gewoon gewerkt, in mijn pauze ging ik toen knock-out in de personeelsruimte en toen hebben ze me naar huis gestuurd, maar ik zou me noooit ziek melden als ik niet ziek ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:58

Ik vind het werk veel te leuk om mezelf onnodig ziek te melden Haha!
En we zijn ook aardig onderbezet, dus het is ook niet echt collegiaal Knipoog

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:06

Ik kan mijn ziektedagen van de afgelopen 5 jaar nog steeds op 1 hand tellen Haha! en ik zou me dus ook nooit ziek melden als ik me een dag een keer niet helemaal fit voel of dat ik geen zin heb om te werken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:29

superwoman schreef:
xDramaQueen schreef:

Als jij jezelf niet oud genoeg vind om te werken, om verantwoordelijkheden te kunnen dragen, dan ben je ook niet oud genoeg om met geld om te gaan Tong uitsteken
En blijkbaar bijt je niet door als je je ziek meld, tewijl je niet ziek bent Koe

Jij lijkt het om te draaien Verward
Ik heb gewerkt om geld uit te kunnen geven.
Jij geeft geld uit en daarom heb je werk nodig.....

jury schreef:

Helemaal mee eens Ja

ik geef geen geld uit, ik MOET het uitgeven, zoiets noem je rekeningen & kostgeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:51

Het is niet altijd zo zwart wit. Bij ons op het werk zijn er veel zieken. Dat komt door de werksfeer die de directie veroorzaakt. Dan kan je nog zo graag willen en de juiste instelling hebben, als er continu collega's genaaid worden dan ga je er vanzelf een keer aan kapot. De een wat eerder dan de andere. En dan bedoel ik met kapot, dat je niet meer kunt opbrengen om de hele dag in een rollercoaster van negatieve emoties van jezelf en collega's te zitten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:26

xDramaQueen schreef:
[ik geef geen geld uit, ik MOET het uitgeven, zoiets noem je rekeningen & kostgeld.

En hoe zit het dan als je weer naar school gaat?
Dan zei je dat je een paar jaar niet meer werken...
Hoe dan ook, ziek melden, terwijl je niet ziek bent -> heeft niks met leeftijd te maken, maar met je instelling.

faye schreef:
Het is niet altijd zo zwart wit. Bij ons op het werk zijn er veel zieken. Dat komt door de werksfeer die de directie veroorzaakt. Dan kan je nog zo graag willen en de juiste instelling hebben, als er continu collega's genaaid worden dan ga je er vanzelf een keer aan kapot. De een wat eerder dan de andere. En dan bedoel ik met kapot, dat je niet meer kunt opbrengen om de hele dag in een rollercoaster van negatieve emoties van jezelf en collega's te zitten.

Maar daar krijg je wel lichamelijke en geestelijke klachten door.
Ziekmelden omdat je even geen zin heb, omdat je een zwaar weekend heb gemaakt/gehad vind ik wel heel anders.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:38

faye schreef:

Ook al is sfeer niet goed, dan vind ik het nog geen reden om je ziek te melden.
Je pakt toch ook het salaris aan van die zelfde directie. Dan ga je maar met tegenzin naar je werk en solliciteer naar ander werk.
Mocht je werkelijk van de sfeer ziek worden, meldt dit dan ook concreet bij je ziekmelding en dit is dus niet opgelost in een (baal/tegenzin) dagje, want dan ben je niet echt ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:46

Ik denk dat je het wel iets te simpel ziet. Als je als directie in staat bent om je medewerkers zo verschrikkelijk te demotiveren, en je wil het niet horen of er niets mee doen, dan moet je niet gek staan te kijken als mensen het niet meer redden. Ik ben met je eens dat een dagje dan niet helpt, maar ik vind het ook simpel om te stellen dat je dan maar een andere baan moet zoeken. ALs je als werkgever je mensen ziek maakt, dan moet je niet gaan piepen dat het zoveel geld kost.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:57

Ik heb me net ziekgemeld. Ik heb vreselijk last van mijn rug en morgen moet ik de hele dag bij Defqon werken, ik kan het niet maken om er dan niet te zijn, want het is morgen echt schandalig druk op het werk. Daarom ben ik nu thuis, anders ga ik dat morgen nooit volhouden. Dus in feite ben ik ook niet echt ziek, ik heb gewoon vreselijk veel pijn...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:03

Ghehe, op school wel eens gedaan. Dan had ik geen zin meer dus gezegd dat ik niet lekker was. Foei.. Bloos!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:09

Lepeltje21 schreef:
Ik heb me net ziekgemeld. Ik heb vreselijk last van mijn rug en morgen moet ik de hele dag bij Defqon werken, ik kan het niet maken om er dan niet te zijn, want het is morgen echt schandalig druk op het werk. Daarom ben ik nu thuis, anders ga ik dat morgen nooit volhouden. Dus in feite ben ik ook niet echt ziek, ik heb gewoon vreselijk veel pijn...

Dat vind ik weer wat anders! Beterschap.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:52

Ik meld me nooit ziek als ik het niet echt ben. Kan er ook slecht tegen als anderen dat wel doen. Laatst op mijn werk ook, ik wou graag met een meisje ruilen (ik begon 9.30, zij 12.00) omdat ik van 11.00-12.00 wedstrijddanstraining had en ik dat eigenlijk niet kon missen.
Het meisje kon/wou níet ruilen omdat ze de avond ervoor een feest had (ik ook, maar ik hou er gewoon rekening mee dat ik dan uiterlijk 2 uur thuis ben en in bed lig). 3 keer raden wie zich de volgende dag ziek meldde...het meisje. Heb toen ook maar gezegd tegen de leidinggevende dat ze heel toevallig de avond er voor een feest had. Kan slecht tegen zulke mensen, en het was al de 3e keer in 3 maanden dat ze zich ziek meldde. Jammer dan.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:16

Met school denk ik er wat makkelijker mee dan werk.

Maar als ik niet naar school ga heb ik alleen mezelf ermee..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:02

faye schreef:
Ik denk dat je het wel iets te simpel ziet. Als je als directie in staat bent om je medewerkers zo verschrikkelijk te demotiveren, en je wil het niet horen of er niets mee doen, dan moet je niet gek staan te kijken als mensen het niet meer redden. Ik ben met je eens dat een dagje dan niet helpt, maar ik vind het ook simpel om te stellen dat je dan maar een andere baan moet zoeken. ALs je als werkgever je mensen ziek maakt, dan moet je niet gaan piepen dat het zoveel geld kost.

Aan de ene kant klopt dit. In de bedrijfsgezondheidszorg wordt er altijd gezegd: het bedrijf krijgt het verzuim wat hij verdient. Aan de andere kant ben je altijd nog verantwoordelijk voor jezelf. Als je bij een bedrijf zit waarbij er zulke problemen zijn en deze problemen worden niet opgelost, kan je je afvragen of je dan bij zo'n bedrijf moet blijven. Problemen kan je verdelen in:

1. problemen waar je niks aan kan doen
2. problemen waar je met een klein beetje hulp wat aan kan doen
3. problemen waar je zelf wat aan kan doen

Zo gauw problemen in de 1e categorie vallen, moet je je afvragen kan je er mee leven of niet. Als je er niet mee kan leven, moet je weg gaan. Het heeft ook weinig zin om met de meute mee te gaan zitten huilen. Vaak zie je dat er een soort klaagcultuur ontstaat wat de werksfeer al helemaal niet te goede komt. Dan kan je beter een betere stek zoeken.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:46

Blue_Eyes schreef:
Dat vind ik weer wat anders! Beterschap.

Dank je.