Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emytje schreef:Joonsel schreef:Ik douche bijna elke dag. Kan geen kwaad, als je maar niet iedere keer zeep gebruikt. Daar droogt je huid namelijk van uit (vetlaagje gaat er dan vanaf).
Je huid droogt ook uit van water alleen hoor.Ik ben geen fan van iedere dag douchen, ondanks dat mn haar snel vet wordt (wat ik overigens alleen maar erger maak door vaker te douchen), veel zweet en ik het ook gebruik om mij energetisch schoon te maken. Gewoon omdat het niet goed is voor mn huid. Van nature heb ik een vette huid, maar ik krijg alsnog een droge huid met pijnlijke plekken als ik me een lange tijd dagelijks douche. Effe voor de duidelijkheid; ik was mn oksels en liezen wel iedere dag hoor en ook deodorant gebruik ik dagelijks.
(voor het geval jullie vinden dat ik stink) Daarnaast hoorde ik van een klasgenoot die uit Colombia komt, dat zij het echt niet hoeft te proberen om dagelijks te douchen; eens per week is bij haar meer dan genoeg. Bij haar droogt haar haar anders teveel uit.
Blue_Eyes schreef:Wat ik me nou afvraag - al die mensen hier die 1 of zelfs 2 keer per dag douchen - maken jullie je geen zorgen over het milieu?
Rhodos schreef:Tuurlijk is douchen gezond! Er is nog niemand ziek van geworden.
Menino schreef:1x per week vind ik toch echt ronduit smerig...
Dat je niet iedere dag doucht, ok..
Maar 3x per week oid lijkt me geen overbodige luxe
Blue_Eyes schreef:Wat ik me nou afvraag - al die mensen hier die 1 of zelfs 2 keer per dag douchen - maken jullie je geen zorgen over het milieu?
Cootjuh schreef:Ook je haren helemaal droog voor je naar buiten gaat?
Edit: Je huid doet er 2 uur over om te herstellen van een douchebeurtMaar dat staat allemaal in mijn post op de vorige pagina
Allejandro schreef:Blue_Eyes schreef:Wat ik me nou afvraag - al die mensen hier die 1 of zelfs 2 keer per dag douchen - maken jullie je geen zorgen over het milieu?
Moeten we dan stinkend rondlopen? Je doet je kleren toch ook na 1 dag in de was of doe je die ook 2x aan zodat je het milieu bespaard?
Ga niet stinkend rondlopen hoor..
Allejandro schreef:Blue_Eyes schreef:Wat ik me nou afvraag - al die mensen hier die 1 of zelfs 2 keer per dag douchen - maken jullie je geen zorgen over het milieu?
Moeten we dan stinkend rondlopen? Je doet je kleren toch ook na 1 dag in de was of doe je die ook 2x aan zodat je het milieu bespaard?
Ga niet stinkend rondlopen hoor..
Sheran schreef:Er is zoveel slecht! Als je alles niet mocht doen wat slecht was konden we helemaal niets en mochten we op een kluitje (ohnee, dat is ook slecht) zitten niksdoen en wachten tot we doodgaan. Eten is besmet, haren kammen is slecht voor je haar, zeep gebruiken is slecht voor je huid, schoonmaken is chemisch en verspreidt bacterien, papier gebruiken is slecht voor het milieu, in een huis wonen is een ramp voor de natuurlijke habitat van een of ander organisme...
Okee, een beetje overdreven, maar ik zou dus absoluut het douchen niet laten omdat het misschien de huid wat uitdroogt of weet ik veel wat. Ik merk er overigens niets van.
Ik spaarf wel het milieu, dus ik douche niet lang (ik ben altijd binnen 3 minuten klaar). En dat dan 1x per dag. Dan was ik ook meteen mijn haren, want van alleen water wordt mijn haar erg slap en vet.
Joonsel schreef:Sheran schreef:Er is zoveel slecht! Als je alles niet mocht doen wat slecht was konden we helemaal niets en mochten we op een kluitje (ohnee, dat is ook slecht) zitten niksdoen en wachten tot we doodgaan. Eten is besmet, haren kammen is slecht voor je haar, zeep gebruiken is slecht voor je huid, schoonmaken is chemisch en verspreidt bacterien, papier gebruiken is slecht voor het milieu, in een huis wonen is een ramp voor de natuurlijke habitat van een of ander organisme...
Okee, een beetje overdreven, maar ik zou dus absoluut het douchen niet laten omdat het misschien de huid wat uitdroogt of weet ik veel wat. Ik merk er overigens niets van.
Ik spaarf wel het milieu, dus ik douche niet lang (ik ben altijd binnen 3 minuten klaar). En dat dan 1x per dag. Dan was ik ook meteen mijn haren, want van alleen water wordt mijn haar erg slap en vet.
Alles wat TEVEEL is, is slecht. Betekent niet dat je het niet mag doen, alleen met mate.
En het ligt imo wel aan het huidtype. Misschien heb jij een erg vette huid, waardoor jij minder snel last heb van een droge huid
Sheran schreef:Nee, ik heb een erg droge huid juist... ik moet altijd cremes smeren op mijn gezicht, anders trekt het de hele dag. Maar vreemd genoeg heb ik daar op mijn lichaam niet zo'n last van.