.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Doodsangsten voor de kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:40

Sassieja schreef:
God, laat ik maar niet beginnen dan over wat ze met mij allemaal gedaan hebben. Knipoog

En hoe gaat het nu met alle zere kaakjes hier?

Ik heb nog een gat achterin en een doorverwijsbrief voor de kaakchirurg liggen, nou ik ga echt niet meer naar die slager toe hoor!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:50

Binckydenice schreef:
Sassieja schreef:
God, laat ik maar niet beginnen dan over wat ze met mij allemaal gedaan hebben. Knipoog

En hoe gaat het nu met alle zere kaakjes hier?

Ik heb nog een gat achterin en een doorverwijsbrief voor de kaakchirurg liggen, nou ik ga echt niet meer naar die slager toe hoor!

Kan je niet naar een andere kaakchirurg?

Ik had de eerste 2 keren ook een ontzettende 'slager', heb toen om een andere gevraagd, en dat was echt een leuke vent, die heel voorzichtig deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:26

Vind het wel leuk en aardig dat ik hier giga op m'n falie krijg omdat het bij mij wel goed ging en dat dat dus niet voor iedereen geldt, maar jullie hangen hier alleeb maar spookverhalen op. Wordt degene die naar die kaakchirurg moet alleen maar banger.
Dus bi deze nogmaals, het kan ook hard meevallen hoor, laat je niet zomaar gek maken.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:29

Ik funcioneer weer helemaal hoor! Heb veel gekoeld, dus kon de boel goed beperken.. Eten deed me wel zeer..Maar meer omdat ik een hechting in me wang had prikken.. De bovenste hechten was er met een dag of 8,9 uit.. En de onderste heb ik nog een week langer aanmoeten pieren en toen liet die ook los..
Heb alleen last van me wang..Daar bijt ik nu steeds op +)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:45

Nogmaals:

Karin schreef:
Snoompje schreef:
Met andere woorden (en om een lang verhaal kort te maken): laat je niet gek maken, het is allemaal zo erg nog niet Lachen

Ik denk niet dat het bij iedereen zo simpel is, een kwestie van gek laten maken. Als ik naar mezelf kijk: ik laat me niet beïnvloeden door verhalen van anderen, bij mij zit de paniek in mezelf en die komt helaas opzetten op momenten waarop ik het liever niet heb. Helaas kan ik daar niets aan doen, hoe (uiterlijk) rustig ik ook naar een afspraak bij de tandarts ga.

Bij mij is het achteraf meegevallen, maar ik weet wel zeker dat dat voor een heel groot deel te danken is aan de prettige kaakchirurg bij wie ik in Australië terecht kwam en de methode waarvoor hij koos.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:56

Ik ben ook geen held op het gebied van kaakchirurgie. Jaren geleden is er een verstandskies verwijderd en toen ben ik in shock geraakt , omdat ik allergisch reageerde op de verdoving. Van de kies, het trekken etc, had ik totaal geen last.
Twee weken geleden moest ik een cyste laten verwijderen uit mijn bovenkaak, onder mijn neus , tussen de voortanden. Geen pretje en ik zag er ontzettend tegenop. Maar de behandeling viel heel erg mee, deze keer geen last van de verdoving. Wel een aantal dagen met een blauwe kaak en dikke lip gelopen, maar nu gaat het wel weer. De hechtingen, 6 stuks, zitten er nog, en dat trekt een beetje, maar verder? Ik heb alleen de eerste ddagen drie Ibuprofen 400 gehad en nu kan ik allang zonder pijnstilling. Het zal voor iedereen wel anders zijn, maar ik vond het reuze meevallen.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:03

Ik moet morgen! Er worden, onder narcose, dus 5 kiezen ( 4 verstandskiezen + 1 extra kies) weggesneden. Ik ben echt onzettend zenuwachtig. Al is mijn moeder nog zenuwachtiger Huilen van het lachen

heeft er iemand nog tips?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 07:53

ik heb eigenlijk weinig tips.......probeer goed te ontspannen door bewust adem te halen.
je gaat onder narcose,het ergste maak je dus niet mee.

het zijn wel veel kiezen in een keer zeg!
sterkte,komt goed!

Famke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:12

Ik heb afgelopen vrijdag aan mijn linkerkant 2 verstandskiezen laten trekken.
Dat mens heeft 25 minuten aan mijn kies lopen trekken Boos! Hij lag plat strak tegen de achterste kies aan en ze kon er dus geen grip op krijgen. Huilen
Ben er erg ziek van geweest, hele dagen op pijnstillers geleefd en 's nachts niet kunnen slapen.
Ik heb nu alleen nog erg last van de hechtingen.
Een tip: Rust goed uit en luister naar je lichaam.
Heb tot nu toe aan de rechterkant maar 1 zitten, maar die wil ik er voorlopig nog niet uit!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:18

esmee_ schreef:
Ik moet morgen! Er worden, onder narcose, dus 5 kiezen ( 4 verstandskiezen + 1 extra kies) weggesneden. Ik ben echt onzettend zenuwachtig. Al is mijn moeder nog zenuwachtiger Huilen van het lachen

Ik was nog banger dan jij toen boden ze ook narcose aan, maar dat durf ik heelmaal niet!

Ben naar de huisarts gegaan en die gaf me een middeltje, alprozalam, en dat heb ik genomen. Dat ging prima. Je wordt niet suf, je raakt niet weg, maar je voelt gewoon geen angst meer Go jij! Go jij!. Met 10 min stond ik weer buiten, het ging zo snel, ondanks dat er eentje uitgeboord/gebroken moest worden. Echt het gaat sneller dan een gaatje vullen Ja

Dan kun je ook gewoon meteen naar huis, met narcose moet je blijven en narcose heeft ook risico's Scheve mond

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:21

Ik probeer helemaal niemand bang te maken....

Mijn ervaringen zijn gewoon niet prettig geweest, ikzelf durf ook niet meer voor de andere kant te gaan... Ik vond het gewoon onmenselijk, het is net een slager....

Ik had er ook nog eens een ontstekking onder zitten waardoor ik net een hamster leek....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 09:32

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:47

Ik zie dit topic nu pas.. Ik heb er ook dik een jaar overgedaan om alleen al een afspraak te maken.
Ik melde dat ik nogal bang was en dat was geen probleem, dus ik een afspraak maken.. 2 maand later, 2 maand in de stress gezeten, bijna niets gegeten.. En elke keer als ik er aan dacht rillingen over mijn hele lichaam..
Kom ik op de afspraak.. Was het alleen een spreekuur om te vertellen wat ze gingen doen _o-
Goed, er zou 1 kies uit, maar ze vonden het wel een slim idee om mijn verstandskies mee te nemen, gezien ik zo bang was, de kies bijna doorkwam, en hij erg vreemde groeide..
Vervolgafspraak gemaakt, en moet zeggen dat ik al wat rustiger was over de behandeling.
9 september was het dan zover.
Ik kreeg een pilletje Dormicum 7,5 mg..
Iedereen die ik om me heen hoorde over Dormicum ging plat..
En je raad het al.. Behalve knallende koppijn werd ik niet rustiger door dat pilletje..
Ik lag te janken als een peuter die bang was voor monsters..
Gelukkig had ik een man met heeeeeeel veel geduld.. en na een dikke 20 minuten had hij zover op me ingepraat dat ik de spuit kreeg (en dat is mijn angst, de spuit)
Het deed best zeer, gezien hij in de ontsteking moest spuiten van de kies waarvoor ik in eerste instantie kwam..
ik wist dat dat zeer zou doen, dus ik vroeg hem eerst de buitenkant te verdoven..

Moet zeggen dat ik de behandeling zelf vond meevallen.. en zolang de verdoving er nog inzat kon ik er wel om lachen, dat ik me zo druk maakte..
Toen de verdoving uit was gewerkt lachte ik wat minder, het deed zeer! Ik heb een zak ijs gepakt, een zak brufen 600 en die heb ik gelijk ingenomen..
Zelfs met die pijnstillers deed het nog best pijn..
Maar gelukkig was dat na zo'n 3/4 dagen over. en nu ben ik 16 dagen verder, de hechtingen lieten na zo'n 8 dagen stukje bij beetje los, en ik heb een week op draadjes lopen kauwen, sinds gisteren zijn de draadjes uit mijn mond, en voelt mijn mond nog wel raar met 2 kiezen minder..
Ik heb het meeste last gehad van mijn kaakspier, het voelde als een soort spierpijn..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:52

Ja, ik had precies ehtzelfde, maar door mijn laatste behandeling durf ik nu niet meer....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:56

ik heb amper pijn gehad, niet eens de kuur pijnstillers afgemaakt die ze hebben voorgeschreven. Terwijl er een kies uitgebroken moest worden omdat ie plat lag.

Ziekenhuis Hoorn was ik.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 17:54

.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:51

Ik ben ook doodsbang, heb de verwijsbrief hier al een jaar liggen en ik bél gewoon niet.
Soms denk ik: je bent volwassen, doe niet zo suf en bél. Want mijn verstandskies ligt schuin en tast dus mijn andere kiezen aan, dit is gewoon heel slecht.. maar ik ben écht bang.

Ik weet ook dat als die verstandkies eruit is, ik een beslissing moet gaan maken: wel of geen beugel en kaakoperatie. Mijn gebit klopt niet echt, staat niet lekker op elkaar en ik mis een hoop kiezen (die bestaan gewoon niet). Ik heb daar elke dag pijn aan en daarom moet ik een jaar lang een beugel (leuk op je 24e) en een vrij heftige kaakoperatie.. Ik schijt dus echt peentjes, dan is die verstandskies nog nix.

Maar goed dormicum schijnt dus te helpen, wellicht kan ik me er binnenkort toe zetten een afspraak te maken en dan ga ik zeker die pilletjes halen! Trouwens nog meer mensen hier die een kaakoperatie hebben gehad of moeten ondergaan?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:08

Ik had weinig keus, bij mij was het onstoken en dat deed verschrikkelijk zeer. Eerst dacht ik dat ik het wel door kon komen met asprientjes, tot mijn moeder erachterkwam dat de paracetamol zo snel ging en me een 'schop' naar de telefoon gaf..
Wat ik vergat te vertellen, eerst haalde hij mijn verstandkies eruit, en toen dacht ik was dat alles? Die liet zo los en was er zo uit.
Vervolgens begon hij aan de andere kies, daar werd ik minder vrolijk van. Hij zei: Als je stekende pijn voelt moet je geluid maken, als je gewoon iets voelt bewegen of het zeurt een beetje, dan is er niets aan de hand.
Hij trok zat eerst een beetje te friemelen aan de kies wat ik wel voelde, maar zeer deed het niet.
Tot hij trok en er iets van AU uit mijn mond kwam, maar met mond open, dus dat klonk echt vreemd.
Toen zei hij: Nu ben je te laat hoor, hij is er al uit.
De grapjas Clown
Maargoed, hij liet me nog even zien waarom het zo zeer deed, en er zat een onsteking aan ter grootte van de kies zelf Bloos! Echt groot..
Maar ik kan weer lachen..
Mijn ouders hebben me wel uitgelachen.. Elke keer als iemand vroeg of ik er nog last van had.. En dan zei ik: Alleen als ik lach.. En elke keer moest ik weer lachen Clown En dat deed zeer, mijn ouders hebben een hoop lol gehad om me Sigaar

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:26

.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:36

Hoi allemaal!
Ik ben dus donderdag geopereerd.
Ik was best zenuwachtig, maar alles werd goed uitgelegd.
Zal er ook wel aan liggen dat ik op de kinderafdeling lag, aangezien ik pas 15 ben.
Nog voor de operatie wilden ze nog een keer foto's maken, om te kijken vanaf welke kant ze mijn extra kies zouden gaan benaderen. Daarna moest ik terug naar de kamer, want ik zou de eerste zijn die middag. Dus het verdovingszalfje op mijn hand en al gelijk 3 pijnstillers + 1 pilletje om rustig te worden. Was trouwens heel fijn, ik ben al niet zo'n ster in pilletjes doorslikken, gaat de jongen op mijn kamer(die 's ochtends was geopereerd) overgeven. Fijn, toen verslikte ik me gelijk al.
Ik smste nog snel naar wat vrienden dat het nog 5 minuten zou duren en mijn vader heeft me keihard uitgelachen. Ik kon bijna niet smsen, zo erg trilde ik. Gelukkig werd ik vrij snel rustig en mijn moeder mocht gelukkig mee naar de 'volgende ruimte'. Geen idee hoe ze het noemen. Daar kreeg ik mijn infuus en moest ik overgedragen worden naar een kleiner bedje. Zelfs dat herinner ik me niet meer. Ik weet ook niet of ik daarna al naar de operatie kamer ging, maar ik weet nog wel dat iemand vroeg: 'Heb je het nu zo koud of ben je gewoon zenuwachtig?' Ik heb ook geen idee wat ik heb geantwoord. Hierna kreeg ik mijn 'prikje'. Ik voelde er bijna niks van. Maar toen kwam die vloeistof langs mijn keel. Wat een rotgevoel! Ik moest de hele tijd kuchen en daarna was ik al snel weg. Toen ik wakker werd, moest ik echt vechten om mijn ogen open te houden. Degene die bij me stond, zei dat ze mijn moeder zou gaan halen. Toen mijn moeder binnenkwam wist ik nog heel opgewekt 'Heeeeeee Mama!' te zeggen en had ik weinig pijn. Jammer genoeg kreeg ik al snel veel meer pijn, maar ik mocht gelukkig al om 5 uur naar huis. (Na een beetje yoghurt te hebben gegeten, want ik had echt ontzettende trek Bloos ) Wel een beetje duizelig, maar ik kon weer lopen! En ik was blij weer even buiten te zijn. Toen met de auto terug naar Roosendaal (vanuit Breda!) en eerst naar de apotheek. Niet echt fijn, we moesten een half uur wachten en ik wou echt naar bed. Ik had al een tijdje geen pijnstiller meer gehad en had echt veel pijn. En dat is niet fijn als je in de auto zit te wachten. Ik was goed in staat om de apotheek in te rennen en te zeggen; 'Kijk, ik heb net een operatie gehad en dan staan jullie zo te treuzelen, erg aardig joh!' maar dat heb ik maar niet gedaan Clown
In 3 dagen tijd was mijn gezicht helemaal opgezwollen en een beetje blauw. Ik heb echt veel pijn gehad. Nu wordt het gelukkig weer minder. Maar ik kan nog steeds bijna niks eten.

's ochtends: een klein schaaltje yoghurt
tussen de middag: 2 boterhammen in hele kleine stukjes (dan kan ik ze in een keer doorslikken!)
's avonds: bami of macaroni. (dat is ook makkelijk door te slikken)

Tussendoor eet ik soms nog een schaaltje yoghurt of wat appelmoes. Dat is zo lekker koud!

Ik kreeg trouwens 4,0 gram paracetamol per dag. en 1,8 gram Brufen.
De paracetamol slik ik al niet meer, die is echt niet meer nodig. De Brufen moet ik nog innemen van mijn moeder, maar ik heb er echt een ontzettende hekel aan. Als ik het ruik, word ik al misselijk. Bah!

Gelukkig is de zwelling al minder, alleen is mijn gezicht nu geel!! (mijn wangen, kaken en onder mijn ogen)
Hoop dat het allemaal snel weer goed gaat, want ik wil naar school!

Groetjes Esmee.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:38

Arabesk schreef:
esmee_ schreef:

Ik was nog banger dan jij toen boden ze ook narcose aan, maar dat durf ik heelmaal niet!

Ben naar de huisarts gegaan en die gaf me een middeltje, alprozalam, en dat heb ik genomen. Dat ging prima. Je wordt niet suf, je raakt niet weg, maar je voelt gewoon geen angst meer Go jij! Go jij!. Met 10 min stond ik weer buiten, het ging zo snel, ondanks dat er eentje uitgeboord/gebroken moest worden. Echt het gaat sneller dan een gaatje vullen Ja

Dan kun je ook gewoon meteen naar huis, met narcose moet je blijven en narcose heeft ook risico's Scheve mond

Ik moest wel onder narcose. Ik moest 5 kiezen weg laten snijden.
Ik kon er trouwens wél voor kiezen om meerdere keren onder het mes te gaan en dan niet onder narcose. Maar dat spraak me ook niet zo aan Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:00

nee dat kan ik me voorstellen.
al word er wel veel te makkelijk over narcose gedacht.
zo van: nou wat doen ze nou moeilijk,dat doen we toch gewoon even

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:48

.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:55

Hee nog meer mensen met kaakchirurg-ervaringen Haha!
Ik ben 3,5 jaar geleden onder het mes geweest, had een dubbeltand als voortand boven, en nog een extra dubbeltand die tussen andere tanden door begon te komen, ze hebben toen gelijk even mijn verstandskiezen weggehaald Nagelbijten / Gniffelen
Het ging allemaal prima, alleen de narcose ging compleet mis, mijn lichaam was al verlamd terwijl ik nog wakker was, gelukkig heb ik met mijn laatste pufje adem kunnen zeggen dat ik geen lucht meer kreeg, ik werd aan de beademing gelegd en toen viel ik weg Knipoog
Ik heb toen een paar maanden zonder voortand rondgelopen, heb nu een brug en het bevalt prima, ik heb niet het idee dat je kunt zien dat het een neptand is (voor foto's zie profiel), en als ik over een half jaar 16 word mag ik een implantaat Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:12

onze tandarts heeft bij mijn vriend de verstandskiezen getrokken.. of gaat het om verstandskiezen die er nog in zitten? die nog niet naar boven gekomen zijn zeg maar