Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:43

Nou Patriesja ik vind het een super prestatie van je! Ook kan ik me niet voorstellen dat als je zoveel bent afgevallen, je het erop aan laat komen om weer terug te vallen in je oude gewoontes..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:51

Neej joh, ben veels te bang om weer dik te worden dus dat gaat écht niet gebeuren!! Maar ik heb me hele eetgewoontes om gegooid. Eet nu heeeel anders als vroeger en wil ook niet anders als dit... ik eet nu super gezond en ben er blij mee Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:57

Hier nog een happy SB-klant Haha!
Tijdens mijn zwangerschap 25 kilo aangekomen, doordat ik bijna niet meer kon sporten ivm hartklachten en bovendien mezelf niet wilde pesten door minder te gaan eten ( ja erg fout, ik weet het ).
Nu in de 8ste week van SB en bijna 8 kilo afgevallen zonder problemen. Daarnaast al in geen weken meer last gehad van prikkelbare darmen, iets waar ik normaal echt onder gebukt ga. Ik vind het makkelijk vol te houden, en nu ik weer wat puf heb om echt te gaan trainen, eet ik gewoon ietsje meer als ik wat flauw wordt. Ik wil nog zeker 7 kilo kwijt, dus misschien in de loop van het jaar nog een paar weekjes doen. Twee jaar ,? zoiets in ieder geval, geleden ook al eens 5 kilo met SB afgevallen en is er netjes afgebleven, tot mijn zwangerschap.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:23

SB maakt je bewust van je eetpatroon en als je er voor open staat, leert ze je een beter en nieuw eetpatroon.
En dit helpt mede om af te vallen of op z'n minst op gewicht te blijven.
Tevens maakt ze je attent op je beweegpatroon en moedigt aan om op wat voor manier dan ook te gaan bewegen.

Heeft zij zelf ooit niet in een interview gezegd, na een vakantie moet zij ook even weer een weekje streng bakkeren om die vakantie kilo's eraf te krijgen.

@ Rosanna1988, ze heeft ook recepten en menu's samengesteld voor personen die juist moeten aankomen.

Ik ben door SB 14 kwijt, ik blijf netjes op gewicht, ik ben absoluut geen spierweefsel kwijt geraakt, wel heel veel centimeters in omvang.

Nog een leuk weetje, door mijn SB eetgewoontes zijn bepaalde bloedwaardes supernetjes, voorheen waren ze ze goed, binnen de marge, maar nu zitten ze helemaal goed. Dat merkte mijn internist op bij bestudering van de labuitslagen. Het viel hem op dat ze nog verder gedaald waren, toen ik vertelde dat ik SB-de.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:13

tienus63 schreef:
@ Rosanna1988, ze heeft ook recepten en menu's samengesteld voor personen die juist moeten aankomen.

Oeww dat hooop ik niet voor haar dat kan nog best eens strafbaar zijn!
Heb je daar meer info over?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:18

Dergelijke menu's zijn te vinden op het besloten gedeelte van haar site.
Even een mailtje naar SB sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:22

llittlellady schreef:
tienus63 schreef:

Oeww dat hooop ik niet voor haar dat kan nog best eens strafbaar zijn!
Heb je daar meer info over?

Strafbaar? Hoezo strafbaar?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:23

Dat vroeg ik mij dus ook af idd??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:25

Ik ben benieuwd naar de personen die vijf jaar post dieet zijn, zijn er nog niet maar dat geeft wel aan dat het een goed effect heeft op niet. En resultaten op lange termijn

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:26

Ojee, weer zo'n anti-SB topic met allerlei 'wetenschappelijke' bewijzen dat het ooooooozooooo slecht is.

Gossie, dan zal ik wel heeeeeeeel ongezond zijn? Na het afvallen van 17 kilo een jaar geleden? Jaja, ik voel me echt vreselijk Rolleyes

Nu voor de zomer wil ik er nog een paar kilo af dus ik ben sinds vandaag weer begonnen met week 1, boek 1.

En ik vóel me toch slecht (maar niet heus) Haha!

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:30

omdat ze gewichtsconsulente is mag ze maar heel erg weinig wat betreft adviseren van voeding.. maar ik weet dus niet in hoeverre ze dat echt doet en tot hoever zij dat precies mag. (vandaar ook het 'het zou nog best is..' Knipoog)
Maar bij haar boeken worden ook wel vraagtekens gezet aangezien het niet alleen gebruikt wordt door mensen met overgewicht maar ook door mensen met obesitas wat dus dan al weer eigenlijk onder 'ziekte' valt en dat mag alleen een dietist.
Maar met aankomdieten moet je ook erg opletten omdat je meestal niet 'zomaar' te licht bent (op uitzonderingen nagelaten). Maar was eigenlijk wel benieuwd hoe dat dieet er dan uit zag Knipoog maar dan ga ik inderdaad is mailen.

... en nogmaals: de mensen (zoals ik) die hier antwoord geven op waarom is sonja bakker zo slecht, het betekend niet dat wij ANTI SONJA BAKKER zijn, het enige wat wij doen is antwoord geven vanuit, ja helaas moet ik dat zo noemen, wetenschappelijk onderzoek. Ik bdoel je kan er lang of kort over spreken maar het lichaam werkt zoals het werkt en heeft nodig wat hij nodig heeft en das bij dit dieet toch echt te weinig. En het zal zeker veel mensen helpen en gelukkig maken want je valt er wel door af en daar ben ik ook blij om Lachen
Laatst bijgewerkt door llittlellady op 26-05-08 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:30

Sommigen nemen het wel erg hoog op he...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:33

als ik voedingsdeskundige zou zijn zo ik denk wel balen dat sonja zo succesvol is

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:36

nouja tis niet direct balen want er zijn zat mensen die er enorm mee geholpen zijn hun leefpatroon aan te passen. En das wat een voedingsdeskundige/dietist ook wil bereiken. En als je echt 'succes' wil maken moet je geen voedingsdeskundige dietist worden dan moet je een ander beroep zoeken en niet de gezondheidszorg in gaan Knipoog
Tis wel zonde dat het alleen niet altijd even gezond is en mensen er toch schade aan kunnen ondervinden.
Maar hé voeding is zo veel meer dan alleen afvallen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:39

Tja... Ik heb ook obesitas... Maar da's gewoon omdat je dan boven een bepaalde BMI zit... Zegt nog niet altijd alles... Je moet niet meteen denken aan Amerikaanse taferelen...

Aan de andere kant, hebben natuurlijk álle afvalgoeroes boeken gehad... Montignac, Een Leven Lang Fit... En volgens mij zijn dat niet allemaal diëtisten...

SB is een hype, en het werkt goed... Tja...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:40

ik heb nog nooit een voedingsdeskundige gehoord over de kwaliteit van het drinkwater, waar het meel vandaan komt waar we brood van bakken en hoe het zit met de pcb's in vette kaas en melk, dat zijn zaken waar je zelf achterheen moet net als goede voeding en een goed eetpatroon, je moet zelf die stap zetten of de knop om net hoe je het ziet

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:44

hja dat met die bmi klopt maar daarom is er sprake van 'gevaarlijk overgewicht' maar het gaat er dan eigenlijk vooral om dat het dan gevaarlijk zou kunnen zijn (let wel zou kunnen!!) als je te snel of te langzaam afvalt Lachen
En idd tis een hype en werkt en helpt veel mensen:)

En dat van dat drinkwater, meel, rood, pcb's dat leren we toch echt hoor! en die voedingsdeskundige zijn daar zeker druk mee bezig maar dat is nou eenmaal een andere 'tak' van de voedingswereld dan die van het afvallen Knipoog
Maar daar hoor je toch ook best wel wat over, staan regelmatig artikelen in de krant over dat soort zaken
Maarja is weer een hele andere discussie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:49

Maanling schreef:
Ojee, weer zo'n anti-SB topic met allerlei 'wetenschappelijke' bewijzen dat het ooooooozooooo slecht is.

Gossie, dan zal ik wel heeeeeeeel ongezond zijn? Na het afvallen van 17 kilo een jaar geleden? Jaja, ik voel me echt vreselijk Rolleyes

Nu voor de zomer wil ik er nog een paar kilo af dus ik ben sinds vandaag weer begonnen met week 1, boek 1.

En ik vóel me toch slecht (maar niet heus) Haha!

Het was niet mijn bedoeling om er een anti-topic van te maken, maar Llitllellady heeft wel duidelijk die missie Knipoog Ik was puur benieuwd naar ervaringen en theorieen erover Ja

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:54

owh owh nu heb ik het weer gedaan Tong uitsteken ik ben heus niet perse anti sonja bakker, nouja een klein beetje misschien Clown Schijnheilig
Haha nee maargoed het ging toch om een topic waarin gevraagd werd waarom het slecht was en das geloof ik uitgelegd en dan lijtk het mteen alsof je anti bent... maar dat is nog steeds niet mijn bedoeling.
Maar NU ga ik me er echt afwezig van houden denk ik, ik heb er wel weer genoeg over gezegd Tong uitsteken Vork

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:55

Ik ben in oktober met haar eerste boek begonnen. Inderdaad leek het dat je heel weinig mocht eten. Maar toen ik eenmaal begon moest ik veel vaker eten dan ik normaal deed en ik heb in die 9 weken 1x trek gehad. Wel kreeg ik honger als ik om 5 uur naar huis reed maar dat lijkt me wel normaal. En een appel doet dat wonderen. Ik ben sinds januari 12 kilo lichter. En heb het langzaam weer opgebouwd. Eerst door brood ipv crackers te nemen en een patatje op zijn tijd gaat er ook in. Toch blijf ik op gewicht. Het enige wat veranderd is sinds een paar maanden terug is dat ik weinig cola meer drink en altijd ontbijt. Daarbij probeer ik dat wel af te wisselen, dus crackers, rijstwafels, ontbijtkoek of yoghurt.

Moest wel lachen dat iemand zei dat je niet moet gaan dieeten als je wilt afvallen maar je voedingspatroon moet veranderen. Volgens mij is dat dus het zelfde. Dieeten wil alleen maar zeggen dat je een voorgeschreven hoeveelheid/produkten neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:56

llittlellady schreef:
owh owh nu heb ik het weer gedaan Tong uitsteken ik ben heus niet perse anti sonja bakker, nouja een klein beetje misschien Clown Schijnheilig
Haha nee maargoed het ging toch om een topic waarin gevraagd werd waarom het slecht was en das geloof ik uitgelegd en dan lijtk het mteen alsof je anti bent... maar dat is nog steeds niet mijn bedoeling.
Maar NU ga ik me er echt afwezig van houden denk ik, ik heb er wel weer genoeg over gezegd Tong uitsteken Vork

Dat heb je idd heel duidelijk uitgelegd, maar vervolgens kraak je alle positieve verhalen af en dat vind ik een beetje jammer Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:58

hihi sorry mijn excuses dan daarvoor Clown ik probeerde zo veel mogelijk neutraal te blijven, maar sommige mensen zijn daar tegenover dan ook wel weer echt ONTZETTEND pro!! Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:17

Maar hoe moet je dan 'gematigd' pro zijn?

Als je tussen de 5 en 10 kg afvalt ben je gematigd pro, en als je >10kg afvalt ben je ontzettend pro?

Ik kan me wel voorstellen dat als je eraan begint, en je boekt resultaat: natuurlijk ben je dan ontzettend pro. Want het werkt toch en daar gaat het dan om?

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:43

llittlellady schreef:

Hmm, ik zal jouw posts wel verkeerd geïnterpreteerd hebben dan, want op mij komt het over alsof jij waanzinnig anti SB bent. Ik begrijp het wel hoor, dat diëtisten zo tegen zijn, het gaat hier tenslotte om broodroof en daar zit niemand op te wachten. Maar je zou kunnen overwegen om een boek over verantwoord afvallen te schrijven. Kan zomaar eens een bestseller worden. En daarin kun je dan meteen aangeven wat er aan SB niet deugt en waarom jouw boek beter is.

Het valt me bovendien op dat je erg makkelijk voorbij gaat aan de reacties van bokkers als Patriesja, Cyntje en alle anderen die zoveel succes met het SB voedingspatroon hebben. Maar nogmaals, ook dat is natuurlijk mijn interpretatie. Waarschijnlijk bedoel je het helemaal niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:49

Pava schreef:
Hmm, ik zal jouw posts wel verkeerd geïnterpreteerd hebben dan, want op mij komt het over alsof jij waanzinnig anti SB bent. Ik begrijp het wel hoor, dat diëtisten zo tegen zijn, het gaat hier tenslotte om broodroof en daar zit niemand op te wachten.

Vergeet niet de mensen die de moed niet hebben om dr aan te beginnen, die zijn nog veel erger.....
Gewoon je verschuilen achter het waardeloze SB dieet en je ondertussen helemaal volproppen...
En nu nog toegeven dat je eigenlijk een groot probleem hebt.