Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:ja de regeling is wel ten nadele van de apotheek.
iig in die zin merk ik ervan dat er een heleboel extra werk aanzit,dat vind ik zelf een groot nadeel.
en om heel eerlijk te zijn,zie ik op tegen boze patienten
MISTRAL94 schreef:Ten tweede is het natuurlijk diep triest dat een zorgverzekering gaat bepalen welke medicijnen jij voorgeschreven krijgt ipv dat we dit aan de geleerden over laten. Nu is het nog zo dat de huisarts bepaald welke medicijnen jij krijgt een apotheek levert aan de hand van afspraken ed maar je zorgverzekering bepaald dit niet
Snoevie schreef:de verzekering schrijft niet voor dat je andere medicijnen krijgt,alleen andere merken.
dat heeft niks met geleerden te maken,want het medicijn blijfthetzelfde.
karijn schreef:Even een kleine correctie over wie nu de keuze voor medicijnen bepaalt, want er worden nu even twee zaken door elkaar gehaald.
De arts bepaalt nog steeds dat jij een bepaald medicijn krijgt voor een bepaalde aandoening. Hij stelt de diagnose en schrijft daar een passend middel voor. Zoals in jouw geval Laurabram een anti-migraine middel. De apotheek bepaalt welk merk jij krijgt maar je krijgt nog steeds een anti-migraine middel. De apotheek zit dus niet op de stoel van de arts maar op zijn eigen stoel.
Snoevie schreef:het is geen heel ander medicijn wat je krijgt,dat is onzin,zo kraag je nou de praatjes.
Ukkiee schreef:Laurabram, ze kunnen je niet zomaar een heel ander medicijn geven. Het is gewoon dezelfde stof, maar met een andere naam. Ik ga niet zeggen dat je je aanstelt ofzo, maar ik denk dat het niet aan het medicijn lag dat je er ander bijwerkingen van kreeg
Snoevie schreef:waarom sommige artsen niet blij zijn als een merk veranderd word,ze krijgen een bepaalde vergoeding als ze een bepaald merk extra voorschrijven.
Citaat:de artsen in onze regio doen hier niet aan mee,weigeren op die manier de fabrikant te spekken en de verzekering een duurder onnodig middel te laten betalen.
Citaat:uiteraard heb ik het hier niet over de mensen die vanwege medische redenen een bepaald merk moeten hebben!