ADD??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 11:47

Heb het gestuurd.

Ja er staan ook wel pluspunten in hoor BitchyWitchy maarja die overheersen niet echt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:53

laulau, niet zo slecht over jezelf denken hoor! Rock heeft gelijk, ik vind zover als je nu bent al hartstikke knap!

Ben wel benieuwd naar je lijstje, als vermoedelijk adhd'er zijnde Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:55

Niks vermoedelijk! 100% zeker! Clown Is het al tijd voor weddenschapjes over de volledige diagnose? Knipoog

Ik ga voor exact hetzelfde als wat ik heb Tong uitsteken ADHD gecomorbiditeerde impulsiviteit Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:01

Ik sluit me bij Rock aan!!!

Hahaha.. Pakhuis??? Mijn zoon's kamer lijkt op ground Zero!!!

Ik herken echt 95% van de dingen..... De andere 5% zijn dingetjes die we hebben kunnen "verhelpen" door de juiste manier van opvoeden.....

Meis, je komt er wel. Het is al geweldig wat je tot nu toe hebt bereikt zonder hulp!!! Super!!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:06

Dankje meiden!

Zit hier als een gek te snikken achter mn pc en heb nog niks voor school gedaan. Maar het voelt wel goed dat ik nou eens gewoon uit kan spreken hoe ik me voel....

Vriendin van mij die ook ADHD had zei ook van ach straks als je er mogelijk medicatie voor hebt zal het je zo goed doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:37

Dat geloof ik ook! Lau! Haha!

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:40

Medicatie kan inderdaad een hoop helpen en daarbij ook acceptatie wat soms wat moeilijker is en meer tijd kost.
Probeer niet te negatief te zijn over jezelf en maak inderdaad ook een lijstje met alles wat wel leuk aan je is en wat je wel goed kan. En soms liggen die dingen heel dicth bij elkaar.
Ik kan bijvoorbeeld niet goed presenteren, ik ben te druk, chaotisch, praat (te) snel, kan de teksten niet onthouden enz enz...
Maar eigenlijk kan ik ook wel goed presenteren want: ik ben ontzettend enthousiast, praat lekker door, het komt allemaal heel natuurlijkk over.. als ik deze dingen nou is naast elkaar zet:

Negatief tegenover positief:
te druk/chaotisch --> ontzettend enthousiast
praat te snel --> praat lekker door (+ enthousiasme)
natuurlijk --> ik heb geen tekst uit mijn hoofd geleerd

Zo zie je het ligt zo dicht bij elkaar ...
Dus de ene docent zegt tegen mij: jeetje wat kan jij goed en leuk presenteren, het boeit mensen iedereen vidn het leuk en worden er enthousiast van
Een volgende docent zegt tegen mij: jij kan niet presenteren: je praat veel te snel, zit geen structuur in je verhalen enz enz...

En zo is het met heel veel dingen, tis net hoe je het zelf en hoe andere het willen zien Lachen
De een vind het leuk dat je altijd hyper bent... iemand anders ergert zich er dood aan.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:52

BitchyWitchy schreef:
Je bent geen mislukkeling Lau!!! Je bent geen doorsnee persoon, wees er blij mee!!! Knipoog Je bent uniek.... Ik ben blij met mijn zoon (ADHD) en zou er niet voor kiezen om de ADHD weg te laten als ik het over mocht doen Haha! Het maakt mijn zoon tot wie hij is, en ik vind het een mooi persoon Haha! Ja

vind ik wel een heel gewaagde utspraak... hoe vind je zoon het? als ik mocht kiezen tussen normaal zijn en add hebben zou ik voor normaal kiezen. al zou ik er een compleet ander mens door worden ik zou er alles voor over hebben om het niet te hebben!!!!

en laulau: gewoon doorzetten, en he is idd een hele prestatie zeker voor een adder om iets af te maken laat staan een hbo opleiding1!!! ik geloof dat het helemaal goed komt... even doorbijten!!!!

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:56

Bij mij zijn ze er dit jaar ook ''achtergekomen'' dat ik ADD heb in combinatie met faalangst, en ik slik nu ritalin.
Wat ik wel merk, is dat ik echt wekkers moet zetten dat ik het in moet nemen, anders vergeet ik het.
Ook wordt ik er rustiger van, ik wilde eerst niet aan medicatie want ik geloofde er gewoon niet in, maar sinds ik het een paar dagen niet had geslikt in de vakantie en weer zwaar chaotisch en ongelukkig werd ben ik wel overtuigd!

Ik vind het wel irritant om steeds die medicijnen in te nemen, en als mensen er naar vragen waarom ik ze slik. Want niemand snapt het als je uitlegt wat ADD is! Er worden dan vaak dingen gezegd als ''typisch de leeftijd'' , ''Iedereen is weleens chaotisch'' .

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:00

@fair, dat is het ergste wat er gezegd kan worden vind je niet... ja ik kan me ook wel eens niet concetnreren, ja ik vergeet ook wel eens dingen!!! AAAAAAA ja iedereen vergeet wel eens wat alleen wij vergeten 9 van de 10keer wat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:03

Erger vind ik persoonlijk de uitspraken in de trant van "Het is gewoon een gebrek aan karakter"

Hamer

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 13:06

Ja en doe nou eens een keer je best ergens voor...

Jaja ik weet het moet aan het leren zijn maar ga nu mijn spullen pakken en dan ga ik er vandoor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:07

Hahaha wegwezen jij!

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:07

Ja inderdaad! Daarom doe ik eigenlijk niet eens meer de moeite om het uit te leggen,
ik zeg nu meestal maar dat het ADHD zonder de hyperactiviteit is,
en dan nog krijg ik van die opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:09

Mijn moeder bleef afgelopen weekend maar zeggen: "Je was wel erg druk vandaag!!" Alsof ze niet wéét dat ik ADHD heb! Rolleyes

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:12

Hebben jullie ook wel eens een periode dat jullie alleen maar gestresst zijn?
Ik heb dat altijd in de winter, maar misschien dit jaar niet meer dankzij medicatie enzo!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:23

BitchyWitchy schreef:
Je bent geen mislukkeling Lau!!! Je bent geen doorsnee persoon, wees er blij mee!!! Knipoog Je bent uniek.... Ik ben blij met mijn zoon (ADHD) en zou er niet voor kiezen om de ADHD weg te laten als ik het over mocht doen Haha! Het maakt mijn zoon tot wie hij is, en ik vind het een mooi persoon Haha! Ja

Dat heb ik dus bij mezelf ook. ADD maakt me tot de persoon die ik nu ben. En ik ben daar ik (meestal) best trots op. Een van de redenen dat ik geen ritalin slik. Wat ik tot mijn 21e heb bereikt zonder ritalin, kan ik ook wel voortzetten zonder ritalin.

En wellicht had ik mét ritalin met gemak mijn vwo gehaald en nu op de uni gezeten. (Heb er wel de brains voor.. okee dat klinkt heel uhm.. opschepperig maar zo bedoel ik het niet..)
Maar ben er ook trots op dat ik (met moeite) tot het 2e jr hbo heb geschopt.

Maar heb het er wel heel moeilijk mee gehad toen het werd geconstateerd. Maar eigenlijk werd bevestigd wat ik zelf al jaren wist.. dat ik niet helemaal hetzelfde ben als de 'meeste' mensen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:27

laulau85 schreef:
Leeftijd maakt niet uit hoor haha!

Mensen zeggen ook altijd dat ik constant praat enzo en dat het een wonder is als iemand mij stil kan krijgen maar ach....

Heel heel heel herkenbaar. Vooral mensen die dichtbij staan (ouders, zusje, vriend) zullen dit zeker beamen. Ik vertel ook altijd alles heel gedetailleerd. Wat soms wel wat irritant kan zijn Bloos

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:13

neetje86 schreef:
BitchyWitchy schreef:

vind ik wel een heel gewaagde utspraak... hoe vind je zoon het? als ik mocht kiezen tussen normaal zijn en add hebben zou ik voor normaal kiezen. al zou ik er een compleet ander mens door worden ik zou er alles voor over hebben om het niet te hebben!!!!

en laulau: gewoon doorzetten, en he is idd een hele prestatie zeker voor een adder om iets af te maken laat staan een hbo opleiding1!!! ik geloof dat het helemaal goed komt... even doorbijten!!!!

Mijn zoon had een probleem met zichzelf totdat hij 8 jaar was, toen wisten we wat er aan de hand was. Hij wist dat ie niet gek was, en dat gaf al een goed gevoel. Medicijnen hielpen hem niet, dus na ritalin en dixarit zijn we daar mee gestopt. Mijn zoon heeft als enige van 40 man de psychologische test voor militaire dienst doorstaan!!!! Hij kan nu het leger niet in omdat ie een ongeluk gehad heeft en er nu een plaat in zijn pols zit. Maar hij kreeg wel een prachtige brief mee van de landmacht waarin stond dat ze het heel erg jammer vonden omdat hij uitermate geschikt was, en de juiste mentaliteit had. Je wilt niet weten hoe trots hij was. De ADHD-er had het toch maar even geflikt en "de normale jongen" een poepie laten ruiken. Hij heeft veel vrienden die juist vaak op hem steunen.

Kortom, diagnose gesteld, kind opgelucht, ouders ook Clown

Ik denk niet dat hij anders zou willen zijn. Hij zegt vaak dat ie zo'n fijn leven heeft, en straalt dat ook uit.... Dus ik denk dat ik die uitspraak best mag doen zo Ja

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:33

Ben ik weer!
Heb mn gesprek gehaald maar moest weer tot twee keer toe op de rem gegooid worden omdat ik ratelde...
Ben zo blij dat ik het gehaald heb. Heb nu nog maar een belangrijk ding en dan heb ik mn opleiding!!! Haha!

Ben wel helemaal gebroken. Zowel geestelijk als lichamelijk. Heb echt het gevoel dat ik zo drie dagen zou kunnen slapen...

Heb trouwens ook alweer lekker frustratie gehad... DIE ay#&#%@& bussen ook altijd! Eerst kwam er geen pas om kwart voor 5 in plaats van kwart over 4 en die was dus helemaal vol. Gelukkig kwam de volgende wel snel daarna. Maarja dan moet je weer overstappen na 10 min en weer 10 minuten gaan wachten pfff. Ik haat het openbare vervoer...
Als zon ding een paar minuten te laat is ga ik zitten, sta op loop heen en weer en ga weer zitten en dat tot 10 keer toe.. pfff

Ennuh flair over die stress... NU DUS!!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:31

Gefeliciteerd Laulau!!! Gesprek gehaald!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Zie je wel, je kunt het!!!

Dat je nu gesloopt bent is logisch. Teveel stress en indrukken en gedoe op één dag Knipoog Dat kan dus straks met medicijnen heel anders worden Haha!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:49

laulau super goed!!!! gefeliciteerd!!! nou zal de rest ook wel lukken toch?

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:59

vandaag 3de dag zonder ritalin... en het wordt er niet beter op...
vergeet alles krijg een boel commentaar van iedereen, ben druk, ben moe, zie ieder detail wat vreselijk vermoeiend is, overzie niks meer. me hoofd is 1 war boel en lijkt wel of ik niet kan na denken... had vandaag artse ronde (werk in de zorg) dus ik met de arts mee, nou ik heb wel 10 keer meoten vragen wat zei u nou kon me aandacht gewoon niet bij het gesprek houden... telefoon gesprekken zijn helemaal erg dat kan ik gewoon echt niet op het moment... wat ik nu heb is dat mijn al niet al te beste zelf beeld steeds slechter en slechter wordt, ik voel me heel de dag zo stom alsof ik echt niks kan. en ik kan ook niks want er komt niks uit me handen... ben echt kei druk op me werk geweest maar als je nou vraagt wat ik heb gedaan... nou eigelijk niet veel! teminste niks afgemaakt waar ik aan begonnen was!!! erg frustrerend!!!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 07:55

Pff neetje zwaar vermoeiend en frustrerend inderdaad voor je... Hopen dat je snel weer je medicijnen binnen hebt.

Bitchywitchy ja was gister echt helemaal gebroken. En toen ging ik 's avonds naar de manege om les te geven en dat deed zon goed. Dan heb ik mn handen zo vol aan de groep dat ik veel minder kan piekeren en doen. De les ging ook super kan me daar echt heerlijk in afleiden...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:02

Hahaha...... weer een mooie toevoeging aan je lijst met pluspunten Knipoog