Shadow0 schreef:BrankaZ schreef:Als je mondig genoeg bent om hier duidelijk te melden dat je iets scheelt en denkt dat het ernstig is en niet een halve week kan wachten, meldt dat dan ook (netjes, vriendelijk en vooral duidelijk) bij een assistente.
In principe ben ik het daar helemaal mee eens. Maar in de praktijk werkt het bijvoorbeeld bij mij helaas niet zo, omdat ik dus bijzonder veel moeite heb om nog erg samenhangend en duidelijk te zijn als ik veel pijn heb en te weinig slaap heb gehad. Netjes lukt wel, maar bv op een vriendelijke manier assertief zijn zit dan ook niet in het pakket, terwijl dat stukken beter gaat als ik me goed voel.
Ik zie daar zo gauw geen oplossing voor.
Tja, als ik denk dat ik vastloop in een uitleg of punten vergeet heb als oplossing dat ik de punten eerst even opschrijf. Ben ik bang dat ik bot en onsamenhangend ga praten dan begin ik met dat te melden. Ofwel iets van "neem het mij niet kwalijk als ik wat bot en onsamenhangend ben maar ik heb erg slecht geslapen door..."
En sorry dat ik het zeg, maar je geeft dus eigenlijk aan dat jezelf het 'probleem' bent (niet duidelijk kunnen zijn doordat je niet lekker in je vel zit) en dat moet dus door de assistente worden doorzien door de telefoon? Ofwel zij moet het allemaal goed (of eigenlijk beter doen) terwijl jijzelf de oorzaak bent dat zij niet de benodigde informatie krijgt om jouw klachten op ernst in te schatten.