Ernstige depressie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithium

Re: Ernstige depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:56

Ik heb sinds men 9de een soort depressie ontwikkeld.
Maar doordat ik het altijd verborgen hield omdat ik er niet over wou praten kan ik me ondertussen gelukkiger voordoen dan ik werkelijk ben, en ik ben ook begonnen met iets vrij ongezond , ik wou weg uit de echte wereld en zocht men toevlucht in de drugs Frusty maar daar probeer ik nu van af te blijven, gevolg dat ik weer geconfronteerd wordt met de echte harde wereld.. Geen idee of het goed gaat komen, ben nog maar 2 weken echt clean, heb al vaak gedacht om uit het leven te gaan, maar door me vriendin leef ik nog, en danzij men pony ook.

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:18

Lithium schreef:
Ik heb sinds men 9de een soort depressie ontwikkeld.
Maar doordat ik het altijd verborgen hield omdat ik er niet over wou praten kan ik me ondertussen gelukkiger voordoen dan ik werkelijk ben, en ik ben ook begonnen met iets vrij ongezond , ik wou weg uit de echte wereld en zocht men toevlucht in de drugs Frusty maar daar probeer ik nu van af te blijven, gevolg dat ik weer geconfronteerd wordt met de echte harde wereld.. Geen idee of het goed gaat komen, ben nog maar 2 weken echt clean, heb al vaak gedacht om uit het leven te gaan, maar door me vriendin leef ik nog, en danzij men pony ook.

Mag ik even drammen?

Zoek echt hulp!
Ik heb ze in mijn omgeving gehad tijdens mijn herstel, drugs doet nog ergere dingen met je! ben je daar bewust van!

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:23

Ja maar het was voor mij de enige manier om me even te verzetten van de wereld, ik weet goed genoeg dat drugs ook genoeg problemen met zich meebrengt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:29

Van drugsgebruik raak je nog verder van het padje af, krijg je hersenbeschadiging van en ook de gedeelten in je hersenen die emoties regelen raakt beschadigd. Na verkeerd drugsgebruik wordt je nooit meer de oude. Jammer, maar wel een verkeerde keuze. Veel drugsgebruikers raken geestelijk beschadigd/gestoord. Weet wat je doet..

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:52

Heb ik ook, maar met alcohol ben ik al enkele maanden gestopt, en dat gaat nog vrij goed.
Maar met de drugs heb ikhet toch nog moeilijk, zeker nu Verdrietig
Ik hou het nu zo nog amper uit, maar ja, ik zie nog wel hoe het eindigt...

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:46

Lithium schreef:
Heb ik ook, maar met alcohol ben ik al enkele maanden gestopt, en dat gaat nog vrij goed.
Maar met de drugs heb ikhet toch nog moeilijk, zeker nu Verdrietig
Ik hou het nu zo nog amper uit, maar ja, ik zie nog wel hoe het eindigt...

Dat is naar mijn idee echt een flut-instelling: 'ik zie nog wel hoe het eindigt...'
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hij jij er zelf mee bezig bent, ik krijg nu het idee dat je je er zelf niet zo druk om maakt... bedenk eens hoe je toekomst eruit gaat zien als je drugs en drank-verslaafd bent?
Steek het geld wat je 'nu' in de drank en drugs stopt in je pony's of paarden, en kap ermee... als je er vanaf wil moet je echt wel hulp gaan zoeken, geen idee hoe je thuis situatie is, maar neem, als je vader en moeder nog niet op de hoogte zijn, ze mee als je een gesprek hebt met iemand dan krijg je er thuis niet direct een fikse ruzie bij, als je ouders het horen als jij het tegen de psych vertelt dan zijn ze vast aangedaan, maar dan kan de psych meteen in haken erop... ze zullen dan vast nog wel mokken als je daar weg gaat maar dan is de eerste 'woede' in bijzijn van psych al opgevangen...

Als je ouders wel op de hoogte zijn, zou ik vragen aan pa of ma je wil helpen en je niet de kans wil geven om eraan te komen...
Verder kan je vader of moeder je misschien helpen met aanmelden ergens?

Maar goed, ik heb natuurlijk makkelijk praten, als hier geen hout van klopt of het steekt anders in elkaar of iets dergelijks dan heb ik niks gezegd! Lachen

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:59

Mijn vaderfiguur is een van de redene dat ik er ooit aan begon, hij maakt mijn leve helemaal kapot.
men moederfiguur trekt zich niets van me aan en zou me nog liever dood hebben dan geld aan mij uit te geven, al vindt ze het wel leuk om me continu naar een instelling te sturen (dan is ze van mij vanaf)
Ik ben nu tochal drank-en drugs verslaafd, al kan ik tegewoordig redelijk wel van de drank afblijven, met drugs gaat het dus moeizamer (want ik blow nog steeds, dus de rest zal ook wel weer volgen, mij kennende) heb al vaak geprobeert definitief te stoppen, maar helaas is het me no steeds niet echt gelukt.

Men vader weet er dus wel van af, maar profiteerd er gewoon van, en men Moeder kan het waarschijnlijk toch niets schelen, aangezien ik er continu ruzie mee heb.
Al het geen dat fout loopt steekt ze op mij, al haar frustratie's reageert ze ook af op mij...

Dus als het aan haar licht zou het voor haar een reden zijn om me weer af te slagen.

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:19

Lithium schreef:
Mijn vaderfiguur is een van de redene dat ik er ooit aan begon, hij maakt mijn leve helemaal kapot.
men moederfiguur trekt zich niets van me aan en zou me nog liever dood hebben dan geld aan mij uit te geven, al vindt ze het wel leuk om me continu naar een instelling te sturen (dan is ze van mij vanaf)
Ik ben nu tochal drank-en drugs verslaafd, al kan ik tegewoordig redelijk wel van de drank afblijven, met drugs gaat het dus moeizamer (want ik blow nog steeds, dus de rest zal ook wel weer volgen, mij kennende) heb al vaak geprobeert definitief te stoppen, maar helaas is het me no steeds niet echt gelukt.

Men vader weet er dus wel van af, maar profiteerd er gewoon van, en men Moeder kan het waarschijnlijk toch niets schelen, aangezien ik er continu ruzie mee heb.
Al het geen dat fout loopt steekt ze op mij, al haar frustratie's reageert ze ook af op mij...

Dus als het aan haar licht zou het voor haar een reden zijn om me weer af te slagen.

Dan zou ik de stoute schoenen aantrekken en alle moed van mezelf bij elkaar rapen en zelf naar m'n HA gaan...
En je mond houden tegen je moeder dan! Knipoog
En dat 'tochal' irriteert me, dat komt op mij over alsof je geen moeite wil doen om te vechten en te stoppen... je weet van jezelf dat je fout zit, doe er wat aan...

Niet om je bang te maken hoor... maar mijn buurjongen van 17 gaat hard achteruit nu... waarvan? juist, veel drank en veel drugs... hij rookt en snuift alles wat los en vast zit..en dat vanaf z'n 13e-14e! hoest echt de longen uit z'n lijf en heeft geen stem van het roken... opleiding? ho maar.. hij kan niet leren, omdat z'n hersens gewoon beschadigd zijn... ik krijg daar serieus echt rillingen van... moeders zegt dat haar zoon dit nooit doet natuurlijk... we hebben al een aantal keer die schattige (dealers)vriendjes van 16! uit onze aangrenzende carpoort geschopt...

Dit gaat volgens mij volledig off-topic, mijn pb staat natuurlijk open! Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 09:59

Ik ben inmiddels opgenomen. het gaat heel slecht, ik voel me heel erg slecht en slap en kan niet eten.

Ik ben heel gespannen, heb geen rust in mijn liijf en voel me vreselijk down en wil niet praten. wil niets.

ik ben opgenomen in het RPCW

Zou het leuk vinden om kaartjes te ontvangen...

Het gaat zo slecht...zo slecht...
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 18-01-09 03:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam- en adresgegevens op verzoek verwijderd.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:17

Heel veel sterkte toegewenst en hoe zwart je alles nu ziet, je hebt de beste keuze gemaakt voor jezelf maar ook voor de mensen om je heen , zij worden ook meegenomen in jouw ziek zijn. Laat het voor nu allemaal over je heen komen en laat je eerst maar verzorgen, laat het maar even over aan de deskundigen en laat je gevoel voor verantwoording maar voor wat het is. Je krijgt zeker een kaartje van mij. Ik denk aan je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:39

Kop op, zet hem op. Hebben ze je medisch onderzocht?? Je hebt toch niet iets lichamelijks waardoor je geestelijk zo de put in bent gegaan??

Toen ik nog niet onder behandeling was voor mijn nieren, liep ik plannen te maken om mijn paard onder te brengen, kon zo onder de trein stappen. Nadat ik de juiste medicijnen kreeg, knapte ik in een paar dagen op..

Blijf bij ons, kaartjes gaan komen.

Dikke kus :*
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 29-02-12 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:50

heel veel sterkte hé Ach gut
ik ga zometeen direct een kaartje halen en hij gaat meteen op de post Lachen

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:35

Hee, wat fijn dat je even iets laat horen, ik denk aan je hoor en ga je zeker een kaartje sturen.

Laat je eerst maar eens lekker vertroetelen, dan komt de rest vanzelf wel weer.

Is de begeleiding wel aardig en lief voor je ??

Hopelijk vinden ze snel voor jou de juiste medicijnen en therapie zodat je snel weer beter wordt...

En hopelijk vinden ze de oorzaak van je depressie zodat jullie daaraan kunnen gaan werken.

Heel veel liefs en heel veel sterkte, xx
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 29-02-12 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:17

MoonChloe schreef:
Nou dat gebeurt niet echt hoor Knipoog In klinieken zijn de meesten flink afstandelijk en beroepsmatig bezig Knipoog

Daarom vraag ik ook: 'Is de begeleiding wel aardig en lief voor je ??'

Maar hopen dat de werkdruk bij de begeleiding niet zo hoog is en dat er een paar begeleiders bij zitten die een beetje menselijk zijn gebleven, doet een mens soms toch goed Knipoog

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:41

Ook hier vandaan: enorm veel sterkte! Je hebt de goede beslissing genomen en je zult merken dat het echt goed werkt! nogmaals enorm veel sterkte!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:04

Er zijn er bij!
Ik heb een hele lieve leerling verpleegster gehad die je even vasthield en oproepkracht verpleegster die me ook af en toe even vasthield. Maar inderdaad... ze zijn schaars die even een arm om je heen leggen als je het zo nodig hebt..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:06

Ppfff... ik kan me er iets bij voorstellen Moonchloe! Ik sta misschien eerder aan de andere kant van de lijn, ik ben bezig met een opleiding nog (en nu aan het solliciteren op een afdeling psychiatrie in een ziekenhuis) maar ik vind ook dat er soms nog maar weinig menselijkheid in de zorg is. Net alsof het eng of gevaarlijk is geworden om mensen aan te raken ofzo.

TS, ik weet niet of je nog mee kan lezen, maar ik wens je alle sterkte toe die je nodig hebt om jezelf straks weer op te kunnen pakken...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:37

Gisteravond voelde ik me goed, er zijn hier wel veel vage patienten hoor...echt rare mensen...

Maar goed, ik voelde me gisteravond dus goed. Moest voor het slapen nieuwe medicijnen innemen en ik werd me toch vreselijk wakker. Helemaal van de wereld en apatisch en duf en moe.

Het gaat nu wel weer maar ik heb zo een afspraak met de arts want die neem ik niet meer.

Verder is er niet veel begeleiding, en zijn er niet veel activiteiten. Iedereen zit maar een beetje voor zich uit te staren.

Ik heb een fiets gekocht zodat ik met lekker weer in de omgeving kan gaan fietsen, want je wordt hier wel een beetje gestoord van het niets doen.

Het positieve is is dat ik me niet meer zo superkelote en depressief voel, ik ben niet meer zo wanhopig. Ik ben nog niet blij en vrolijk maar dat hele sombere is weg!

Ik heb de arts gevraagd of ik weer aan de Seroxat mocht omdat ik daar altijd goed opgeleefd heb en dat mocht. Dus nu ben ik al sinds zaterdag overgestapt op de seroxat.

Nu zijn mijn ouders verder aan het kijken voor een interne therapie. Wie heeft er goede referenties?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:25

Blij te horen dat het nu iets beter met je gaat!

Ik hoop dat die stijgende lijn zo door blijft gaan en de dalen minder diep worden.

Meid sterkte!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 11:37

Ik ben dus op de crisisopvang opgenomen en er zitten echt hele rare en zieke mensen tussen...

Een vrouw die schizofreen is en continu op haar benen wiebelt en steeds aan me vraagt of ik met haar wil fietsen.
Een man die steeds een zonnebril opheeft en aldoor loopt te smakken en te hoesten en die stinkt.
Een man die door het lint is gegaan en elke dag de zelfde kleren aan heeft.

Gelukkig zijn er ook 2 normale meisjes, dat helpt.

Wie heeft er ervaring met Altrecht Zeist? Opname of dagbehandeling.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:28

leatitia ik heb gister een kaartje voor je op de post gedaan Lachen
dus morgen heb je hem als het goed is Knipoog

sterkte nog he Ja

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:36

Ik heb er geen ervaring mee, wel heb ik een vrouw begeleid die regelmatig psychoses kreeg. Als ze op zo'n moment werd opgenomen ging ik regelmatig bij haar op bezoek en geloof me maar dat ik het best eens benauwd kreeg het was nl een gesloten afdeling, hoorde ik in een kamer naast me ineens iemand in een bestekbak rommelen terwijl de deur naar de gang dicht zat. Ook heb ik vanwege mijn functie meerdere psych. ziekenhuizen bezocht, wel voor dezelfde persoon en echt bij ieder ziekenhuis kom je hetzelfde tegen. Je kan ook niet verwachten dat de mensen daar allemaal up to date zijn en dat is echt overal zo. Bij ons in de omgeving ben ik er mee opgegroeid, nog geen 2 km. van ons huis vandaan was zo'n ziekenhuis, dus ik heb genoeg gezien, het maakt echt niet uit of je door de hond of de kat gebeten wordt. Over het algemeen is het één en al triestigheid.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:42

Ja.. op de crisis opname kom je vanalles tegen. Mensen die totaal psychotisch zijn of manisch.. of of of.. Bij het begin vond ik het heel eng, zat je daar op een gesloten afdeling waar je niet af kon met mensen die niet eens weten waar ze zijn of wie ze zijn. Maar het wende.. En hoe triest het ook was, ik heb er toch ook een gezellige tijd gehad. Hoe raar het ook mag klinken.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:22

Rebel_Jits schreef:
Hier nog een lotgenootje.
In de derde klas ben zwaar gepest, het liep thuis niet lekker, puberteit.. Daardoor werd ik ernstig depressief, waarbij ik zelfs zelfmoordplannen had. Nooit uitgevoerd, maar ik had al bedacht hoe en wat, afscheidsbrieven waren ook al klaar. Enige wat me nog op de been hield, waren m'n dieren. Zonder hen had ik het echt niet gered.
In de zomervakantie ben ik er weer bovenop gekomen, omdat ik naar een nieuwe klas ging en thuis ging het ook iets beter (had gepraat met m'n moeder).
Sindsdien ben ik nog heel gevoelig voor kritiek. Plagerijtjes denk ik meteen het ergste van, ik heb heel veel bevestiging nodig dat ik nog gewild ben in de groep. Ik ga snel twijfelen of ik wel het juiste doe. Mijn humeur kan zo snel omdraaien als een blad aan een boom. Echt vervelend.

Ik ben een tijdje naar de psychiater geweest ervoor, maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt, omdat het toen weer goed ging. Alleen voel ik me tegenwoordig wel vaker down dan up, om het maar even zo te zeggen.
Mijn remedie is luidkeels liedjes meezingen en met de dieren omgaan. Wandelen met de hond, spelen en kroelen met de katten, dat maakt mij gelukkig. Misschien dat dat helpt bij anderen. Lachen

Mmm, komt me heel bekend voor dit verhaal.

Verder, heel veel sterkte, zowiezo Iedereen in dit topic. Blijf vechten om erboven op te komen, want de aanhouder wint Lachen
Ik wilde ook een kaartje sturen, maar zie dat je nu ergens anders bent, dus nu weet ik niet of ik überhaubt een kaartje kan sturen en zo ja, waarnaartoe? xD

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:37

hoe gaat het nu met je?