driebergen schreef:in feite is een operatie alleen cosmetisch. Het is in ieder geval erg goed dat je er geen last van hebt en je niet raar bekeken voelt. (das eigenlijk het belangrijkste toch?

)
In de praktijk vind ik het echter echt niet alleen cosmetisch. Ik kijk een stuk fijner als me oog niet weg draait.
Heb je zelf ook een lui oog? Ik kom wel vaker orthoptistsen tegen die zelf ook een lui oog hebben en scheel zien.
Breitling schreef:Mijn ogen werken ook niet samen, ik kan ook de 1 draaien en de ander recht laten staan, dus afzonderlijk bewegen maar ik zie niet heel de dag dubbel gelukkig, wel ben ik heel de dag bezig met het recht houden van mijn ogen. Mijn ogen kunnen niet samen kijken. Als ik moe ben en ik ze niet meer zelf kan sturen ga ik wel dubbel zien.
Als je soms dubbel ziet, dan werken je ogen dus eigelijk wel min of meer samen, alleen niet goed. De beelden worden door je hersens dus soms wel over elkaar gezet, maar door het te grote verschil in hoogte/breedte, zie je dan dubbel.
Wel heel erg lastig als je soms dubbel ziet, dat is vervelender dan als je ogen gewoon afzonderlijk kijken.