Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:50

ik hoef gelukkig geen les meer te geven, ik ben applicatiebeheerder op een ROC, maar nog wel contact met deelnemers (leerlingen). Al die computerlokalen hebben airco, lekker voor de temperatuurbeheersing, maar de pest voor mijn gensnotter.

Ik hoest me ook suf, hoest ook slijm op en stik geregeld de moord. Een manager adviseerde me vandaag nog snel een longarts te bezoeken of het zou slecht met me aflopen.....

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:52

ohh lekker.....
ik heb ook op dit moment een verstopte neus (nee ik ben hem nog niet gaan zoeken Clown )
oh dat is wel lekker dat iedereen airco heeft (bij de computers)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:55

naam : lemanthia
leeftijd: 16
hoelang heb je er al last van: zijn er net achter.
wat gebruik je er tegen: Xyzal
wat doe je er tegen: verder nog niets, heb het in lichte mate

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:10

Gister weer bij de huisarts geweest, en wéér een andere neusspray. bij de vorige spuugde ik alles eruit wanneer het in mijn keel terecht kwam.. en aangezien ik heel veel moeite moet doen om pilletjes te slikken zijn pilletjes ook niet de oplossing..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:26

Monica: de Allerfre-achtige tabletjes hoef je in principe niet heel door te slikken. Ik kauw ze meestal kapot, en dat is helemaal niet vies.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:43

Ik meld me ook...

naam :Karin
leeftijd:23
hoelang heb je er al last van: vanaf mn tiende ongeveer
wat gebruik je er tegen: Telfast 180, Flixonase, Tilavist oogdruppels. De laatste 2 werken de laatste twee jaar zo slecht dat ik het regelmatig vervang door gewoon fysiologisch zout. En Salbutamol tegen de benauwdheid
wat doe je er tegen: Proberen veel binnen te blijven, huis zo schoon mogelijk, veel zonnebril enz. Paardrijden laat ik er vaak niet om, maar nu moet ik helaas wel... Ook vermijd ik fruit en noten, eet eigenlijk alleen nog maar banaan.

Ik heb net de huisarts gebeld, omdat ik al een week lang slecht slaap en zelfs binnen nog gek word van de hooikoorts. Vanmiddag belt de huisarts terug, dus ik moet nog even afwachten wat ze er nu weer van vindt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:10

Ik meld me ook aan.

naam : Mandy
leeftijd: 20
hoelang heb je er al last van: Vanaf dat ik 9 was.
wat gebruik je er tegen: Aerius, natriumcromoglicaat en Livocab.
wat doe je er tegen: Zonnebril op buiten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:15

natje93 schreef:
ik had eens een vraag.... als je bijv. op school iemand vraag goh waar heb je last van en je zecht gewoon ja ik heb last van hooikoorts en ze geloven je niet.... komt dat bij julie ook wel eens voor..... of ze zeggen dat je jezelf aansteld Clown

Bij mij geloven ze het wel, maar mensen denken vooral van; ''Oh een beetje verkouden.''
Maar het is niet alleen dat, ik kan er echt dagen heel erg ziek van zijn, zeker in combinatie met dit warme weer en migraine.
In april, mei, juni lig ik echt wel eens dagen achter elkaar op bed.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:18

Ik kan nu absoluut niet liggen, hoewel ik wel heel moe ben, maar dan wordt het nog erger...
Ik ben vroeger serieus wel eens de klas uitgezet omdat ik zoveel nieste dat ik de les verstoorde. Ik kreeg ook regelmatig opmerkingen over aanstellen, of dat ik moest proberen minder hard te niezen. En als mensen denken dat ik verkouden ben willen ze me graag mijden;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:20

Nja als ik migraine erbij heb zal ik wel moeten liggen, dan kan ik niet eens meer staan dan val ik vanzelf wel op de grond. Clown

Slapen is wel heel rot. 's Nachts steeds benauwd wakker worden, niet in slaap kunnen komen etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:21

Ik heb een hoop leerlingen in de klas die er ook last van hebben.
Schept een soort van band he, je samen hondsberoerd voelen Haha! Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:24

Het gaat hier gelukkig zo heel hard regenen volgens de buienradar Lachen Ik hoop dat het helpt, want dat verschilt wel eens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:10

buitje viel helaas tegen hier Nagelbijten / Gniffelen

Gister had ik dapper een stuk gefietst, was niet zo slim want ik werd enorm allergisch. Heb nu nog last van jeukende dracula ogen Clown
Mijn vriend vindt het eng als ik hem nu aankijk.

Als ik die jeuk blijf houden wacht ik de allergoloog afspraak niet af en ga zelf maar even naar de huisarts. Het duurt toch vaak 3 maand voordat je uberhaupt terecht kan in het ziekenhuis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:13

naam : tamara
leeftijd:19
hoelang heb je er al last van:hele leven
wat gebruik je er tegen:aerius
wat doe je er tegen:vaak me kamer schoonmaken zodat de pluisjes en stofjes hier een beetje weg zijn, ventilator aan tegen de benauwheid, geen make up want ik krab t er nu zo af...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:29

Hebben jullie ook wel eens last van extreme hoofdpijn als je te lang bent blootgesteld aan de allergenen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:17

Shadow0 schreef:
Monica: de Allerfre-achtige tabletjes hoef je in principe niet heel door te slikken. Ik kauw ze meestal kapot, en dat is helemaal niet vies.

Wat zijn dat precies voor pilletjes? En waar zijn ze verkrijgbaar? Ik zal met mijn huisarts overleggen want ik mag heel veel medicijne niet zo hebben en soms moeten ze worden aangepast.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:20

Het zijn tabletjes met loratadine, en ik koop ze meestal bij het Kruidvat, maar in principe heeft elke drogist ze. (Allerfre is het 'dure' merk, maar Etos en Kruidvat hebben ook eigen merk, dat is goedkoper.)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:45

Monica, ik doe ook altijd zo raar slikken, maar heb daarna keelpijn en droge keel enzo, heel irritant ben je bijna van het ene af krijg je weer ergens anders last van.

momenteel ben ik net een lekkende kraan, de tissues zijn niet aan te slepen. Ik gebruik voor mijn neus tegen het verstopt zitten gewoon neusspray van de apotheek, want van al die allergie sprays ga ik juist niesen, dus dan kan ik weer overnieuw beginnen.
Het heeft hier stevig geregend, maar tot nu toe helpt het niks.
Heeft iemand ervaring met die tabletten die je kan nemen, vanaf september ofzo, tis ongeveer hetzelfde als die prikken, alleen dan in pilvorm.
Ik zit erover te denken om daarmee te beginnen, maar ken niemand die het ook gedaan heeft.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:53

naam :Samantha
leeftijd:23
woonplaats:Kerkrade, ook al kan ik tegenwoordig liever Maastricht zeggen, aangezien ik daar meer ben Tong uitsteken
hoelang heb je er al last van:Sinds mijn 5e of zo?
wat gebruik je er tegen:Niks, heb al jaren meds gehad, maar iedere keer werd het erger. Zelfs de dokter vond me raar Tong uitsteken
wat doe je er tegen:Ik probeer zoveel mogelijk binnen te blijven op winderige dagen ( ook zoals nu dus ) En veel bokken, zodat ik er niet bij stil sta Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:22

Ik heb er dit jaar meer last van als tevoren jammergenoeg.
Heb nieuwe medicijnen erbij: neusspray en oogdruppels van Livocab, maar heb nog steeds dikke rode ogen en een lopende neus waar ik serieus de hele tijd een zakdoek onder moet houden. Ook benauwd enzo.
Met die druppels is het wel iets minder maarja.... heb gisteren bijvoorbeeld 4 pakjes tissues en 20 zakdoeken opgemaakt. Oeps.... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:24

Ik gebruik ook al zoveel zakdoeken Nagelbijten / Gniffelen
Heb vandaag alleen last gehad van een verstopte neus. Maar daar gebruik ik gewone neusspray voor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:26

Ik zo' vreselijke last van mijn oog, het is helemaal dik en het doet pijn!!!!! Zo rot...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:49

Ik hoop dat mijn hooikoorts over drie weken ofzo, weer wat minder is geworden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:49

Nou vandaag was ook weer een feest...

Net terug van les, en na de tijd was ik gewoon aan het huilen, zo erg liep het mijn ogen uit. Helemaal dik en rood. Mijn neus jeukte als een gek en was aan 1 stuk door snotter de snotter...

Heeft er iemand hier ervaring met een allergietest bij de dokter? Bloos

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:36

ja ik... je bedoeld bloedprikken??

ik ben net wakker geworden... ohh vreselijk... ogen moest ik helpen open maken. ik moest gelijk een paar keer achter elkaar niesen en gelijk naar de wc gerend voor een stukje wc-papier.... (zakdoekjes had ik gister avond allemaal opgemaakt (het waren 2 pakjes))
voel me nu ook zo beroerd ... bleeeh
gelukkig zit ik vandaag niet op school (mag lekker naar zwolle voor het nationaal kamp hattem daar is mijn broertje nu op dit moment en ik vond het ook zo'n gaaf kam (ik ben er ook op kamp geweest in groep 7&8))

gister had ik bloemschikken en normaal kan ik er wel tegen maar gister vond mijn leraar het grappig denk ik om een takje te gebruiken waar ik dus absoluut niet tegen kon. Ik kreeg een 5.5 voor mijn biedermeider bruidsboeket op draad Clown . Ik moest per se dat takje gebruiken.... ik heb het 1x aangeraakt en mijn ringvinger werd helemaal dik... maar ja...)