Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:24

Helemaal met je eens Naadje. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:24

Kweetnietje1 schreef:
Ha, maar de mensen kunnen er net zo hard op tegen zijn als ze willen. Haha! Het gaat mooi door !!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

en toch rook ik lekker door Vork
mij laten ze niet stoppen Haha!

wel een groot bord wat je hebt hoor kweetnietje1
je discrimineert...wist je dat al? en trapt mensen in de rug, dat is ook strafbaar!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:25

Somebitch schreef:
Helemaal met je eens Naadje. Lachen

Ik sluit me hier bij aan Knipoog

Teigetje008

@Kweetnietje1:

je bent erg aan het discrimineren, dat werd en wordt niet getolereerd op Bokt lijkt mij.

Ik douche en sport elke dag fanatiek en heb geen admehalingsproblemen. Mijn conditie is aardig en heb een gemiddelde longinhoud.

Jij wilt dat rokers thuisblijven? Denk dat dan de maatschappij instort.

Maar verder hebben we in Nederland uiteraard een vrijheid van meningsuiting, maar pas op wat je zegt, want ik als roker voel me weer eens flink in een hokje gedrukt. En ik ben niet de enige hier volgens mij.

@Pensionnetje: Rokers zijn tegenwoordig een plaag waar wat aan gedaan moet worden, wij hebben geen recht van spreken meer....Maar we kunnen wel gewoon door blijven roken als protest dus denk dat ik dat maar doe Tong uitsteken

Anoniem

Somebitch schreef:
Ze hadden ook cafe's kunnen maken voor niet rokers. Knipoog Gewoon enkele cafe's waar je mag roken en waar niet.

Maar ik weet wel dat de horeca flnk achteruit zal gaan. Bloos

Dat denk ik niet, wantr de mensen die nu thuis blijven vanwege die rook gaan dan juist wel uit Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:26

Inderdaad Naadje! En anders bouwen we thuis wel een feestje met alcohol & sigaretten.. Dan hoeven we ook niet uit tegaan en hebben we het gezellig zat. Clown

Of we gaan even naar Belgie.. Is hiervandaan 20 min. rijden. Knipoog

Pensionnetje

naadje24 schreef:
katiavl schreef:
Als je daar een discussie rond wilt kan je een nieuw topic openen en wil ik cijfers zoeken, dit is louter goedpraten en daar doe ik niet aan mee.

dan mag jij m opstarten dat topic Haha!
want jij gaat tenslotte met cijfertjes gooien en over sterfgevallen praten..
dus wie start de discussie dan? het hoort erbij...

idd pensionnetje...dit word is en blijft een eindeloze discussie
ik blijf zwart in mensen hun ogen omdat ik rook...en dat terwijl ik me overal al aangepast hebt..
ik loop naar buiten voor een sigaret en rook soms 6 uur niet (en ja dat is soms verbijten vooral met lastige mensen die denken dat ze heel wat zijn en de halve wereld aankunnen)
en op verjaardagen waar niet gerookt mag worden kom ik gewoon netjes en ga heel soms even naar buiten
ja alleen in mijn vaste stamkroegje mag nog gerookt worden dus ja dan doe ik dat Haha!

Pfff en wat doe je met die andere verslaving? Die Bullmastiff ellende?
Daar mag je ook niet overal meer mee aankomen. Neem je wel je poepzakje, paspoort en entingsboekjes mee? Gaat lastig worden voor je, ergens waar je én mag roken én je doggie meemag!

Geweldig land, dat Nederland! Haha!
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 22-01-08 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Shanna schreef:
Somebitch schreef:
Ze hadden ook cafe's kunnen maken voor niet rokers. Knipoog Gewoon enkele cafe's waar je mag roken en waar niet.

Maar ik weet wel dat de horeca flnk achteruit zal gaan. Bloos

Dat denk ik niet, wantr de mensen die nu thuis blijven vanwege die rook gaan dan juist wel uit Knipoog

Ik denk dat dat minder mensen zijn dan de mensen die nu in de horeca zitten. Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:27

Ik ben een roker, en ik vindt het wel prima hoor. Ik mis het wel, laatst in een japas restaurant waar de gerechten behoorlijk verspreid zijn en ik dus altijd tussendoor een sigaretje rook, was even heel raar. Maar ik kan er wel tegen. Maar het eerste wat ik deed in de auto was even roken Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:29

Ludora schreef:
Ik ben een roker, en ik vindt het wel prima hoor. Ik mis het wel, laatst in een japas restaurant waar de gerechten behoorlijk verspreid zijn en ik dus altijd tussendoor een sigaretje rook, was even heel raar. Maar ik kan er wel tegen. Maar het eerste wat ik deed in de auto was even roken Tong uitsteken

En zelfs dat doe ik niet eens.. Mijn moeder steekt zodra het kan een peuk op.. Bijvoorbeeld als ze uit het ziekenhuis komt na bezoek ofzo.. Ik vind dat dus ook niks, ik wacht wel tot thuis. De drang naar nicotine is bij mij niet zo groot. Ik doe 3 tot 4 dagen met een pakje Tong uitsteken

Maar, dat is mijn persoonlijke wijze van er mee om gaan, zeg niet dat het van jou slecht is of wat dan ook Lachen
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 22-01-08 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:29

Pensionnetje schreef:
Daar mag je ook niet overal meer mee aankomen. Neem je wel je poepzakje, paspoort en entingsboekjes mee? Gaat lastig worden voor je, ergens waar je én mag roken én je doggie meemag!

bullmastiff ellende
dat is jouw mening.....ik hou niet van herders Vork

en paspoort heb ik idd op zak als ik ga wandelen Ja
en poepzakjes hoeft hier niet..betaal me scheel aan hondenbelasting en hier zijn meer dan genoeg uitlaatvelden....
ik zie het probleem niet dus als ik ga wandelen en een sigaretje erbij opsteek Knipoog

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:31

naadje24 schreef:
Pensionnetje schreef:

bullmastiff ellende
dat is jouw mening.....ik hou niet van herders Vork

en paspoort heb ik idd op zak als ik ga wandelen Ja
en poepzakjes hoeft hier niet..betaal me scheel aan hondenbelasting en hier zijn meer dan genoeg uitlaatvelden....
ik zie het probleem niet dus als ik ga wandelen en een sigaretje erbij opsteek Knipoog

Hoe weet jij dat ik een herder heb? Verward

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:38

Pensionnetje schreef:
Ik word een beetje moe van alle betutteling. De overheid beslist steeds meer wat we wel en niet mogen. Wat is er mis met restaurants met een speciaal rook gedeelte? Mensen kunnen dan zelf kiezen. Als roker word je haast als een crimineel gezien. Tegen het feit dat er mensen naast je zitten met een stinkende zweetlucht, onbehoorlijke tafel manieren met luid smakende geluiden en restjes die willekeurig door de ruimte vliegen en van borrelende lichaams geluiden, wordt niets tegen onder nomen.

Je hond mag tegenwoordig nergens meer poepen, je mag er met een zakje achteraan rennen.
Als de kat in de tuin van de buren zit is dit reden tot een felle discussie. Duiven melkers mogen geen duiven meer houden want de vliegende ziektebronnen zouden wel eens bij Truus in de tuin landen en poepen. Als je paard tijdens een buitenritje wat mest laat slingeren word je aangekeken of je zwaar in overtreding bent.

Voor een dakkapel heb je 15 vergunningen en even zoveel bouwtekeningen nodig, als je een schutting wilt plaatsen mag het hele dorp bezwaar aantekenen. Met de auto gaan we rekeningrijden en ook het openbaarvervoer gaat op de chip. Zo weet de overheid waar je uithangt, of je rookt en waar en wanneer je poept. En ze kunnen je er op aanspreken! Want dat waar onze ( groot) ouders in 40-45 zo hard tegen gevochten hebben is nu ook maar weer terug: de legitimatie plicht.

Geen pubers meer die even vlug door rood fietsen, gesnapt worden en een grappige valse naam verzinnen om onder de bekeuring uit te komen. Geen vriendelijke agent die je een complimentje geeft over je mooie hond, nee hij slingert Fikkie op de bon wegens onzedelijk gedrag: poepen in het openbaar! Dan word je zelf door oom agent aangesproken met: Hééj Juffie! En als je hem dan vriendelijk mededeelt dat het nog altijd Mevrouw is, staat hij wat onnozel naar de grond te staren.

Tegenwoordig heb ik dus mijn identiteits bewijs, honden, katten en paardenpaspoort op zak, evenals m'n rijbewijs, m'n ruiterbewijs, alle inentingsboekjes van mijzelf en alle dieren, mn OV chipcard, mn auto-papieren en mn donorcodicil op zak. Ik sleep me een breuk, dus zal ik ook mn ziekenfonds papieren maar bij me steken voor het geval dat ik spontaan onder al dat gewicht bezwijk!

Ja ik rook! Van woede, over al deze betutteling..... Haha!

ROFL

Dank je wel, je hebt m´n hele dag goed gemaakt met je zeer treffende bericht Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:39

Somebitch schreef:
Shanna schreef:

Ik denk dat dat minder mensen zijn dan de mensen die nu in de horeca zitten. Lachen

Er zullen er ook een hele hoop zij die gewoon even buiten gaan staan roken, dus echt niet iedereen van nu zou vervangen worden door mensen die nu thuis blijven hoor Knipoog

Ik werk zelf ook in de horeca en bij ons mag ook nog gerookt worden binnen, maar toch zijn er nu al mensen en dan vooral jongere mensen ook die nu al buiten gaan staan wachten als ze een sigaretje gaan roken! dat vind ik zeer netje's en beleeft van ze en zo heeft niemand last van hun rook behalfe zij zelf Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:40

Pensionnetje schreef:

dat weet ik niet...maar net als jij verkondig ik een mening die dan nergens op slaat Knipoog
mijn bullmastiff is namelijk niet zo schadelijk als een sigaret en wel net zo schadelijk als een herder Vork

maar goed dit gaat offtopic....mijn bull staat hier iig buiten en als iemand daar een discussie over wil kan dat via pb!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:41

Shanna schreef:
Somebitch schreef:

Er zullen er ook een hele hoop zij die gewoon even buiten gaan staan roken, dus echt niet iedereen van nu zou vervangen worden door mensen die nu thuis blijven hoor Knipoog

Ik werk zelf ook in de horeca en bij ons mag ook nog gerookt worden binnen, maar toch zijn er nu al mensen en dan vooral jongere mensen ook die nu al buiten gaan staan wachten als ze een sigaretje gaan roken! dat vind ik zeer netje's en beleeft van ze en zo heeft niemand last van hun rook behalfe zij zelf Knipoog

Nou ik denk dat de meeste rokers hier in de omgeving naar Belgie trekken.. Aangezien dat vanaf hier zo'n 20 min rijden is. Lachen

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:42

Sterre schreef:
Pensionnetje schreef:
Ik word een beetje moe van alle betutteling. De overheid beslist steeds meer wat we wel en niet mogen. Wat is er mis met restaurants met een speciaal rook gedeelte? Mensen kunnen dan zelf kiezen. Als roker word je haast als een crimineel gezien. Tegen het feit dat er mensen naast je zitten met een stinkende zweetlucht, onbehoorlijke tafel manieren met luid smakende geluiden en restjes die willekeurig door de ruimte vliegen en van borrelende lichaams geluiden, wordt niets tegen onder nomen.

Je hond mag tegenwoordig nergens meer poepen, je mag er met een zakje achteraan rennen.
Als de kat in de tuin van de buren zit is dit reden tot een felle discussie. Duiven melkers mogen geen duiven meer houden want de vliegende ziektebronnen zouden wel eens bij Truus in de tuin landen en poepen. Als je paard tijdens een buitenritje wat mest laat slingeren word je aangekeken of je zwaar in overtreding bent.

Voor een dakkapel heb je 15 vergunningen en even zoveel bouwtekeningen nodig, als je een schutting wilt plaatsen mag het hele dorp bezwaar aantekenen. Met de auto gaan we rekeningrijden en ook het openbaarvervoer gaat op de chip. Zo weet de overheid waar je uithangt, of je rookt en waar en wanneer je poept. En ze kunnen je er op aanspreken! Want dat waar onze ( groot) ouders in 40-45 zo hard tegen gevochten hebben is nu ook maar weer terug: de legitimatie plicht.

Geen pubers meer die even vlug door rood fietsen, gesnapt worden en een grappige valse naam verzinnen om onder de bekeuring uit te komen. Geen vriendelijke agent die je een complimentje geeft over je mooie hond, nee hij slingert Fikkie op de bon wegens onzedelijk gedrag: poepen in het openbaar! Dan word je zelf door oom agent aangesproken met: Hééj Juffie! En als je hem dan vriendelijk mededeelt dat het nog altijd Mevrouw is, staat hij wat onnozel naar de grond te staren.

Tegenwoordig heb ik dus mijn identiteits bewijs, honden, katten en paardenpaspoort op zak, evenals m'n rijbewijs, m'n ruiterbewijs, alle inentingsboekjes van mijzelf en alle dieren, mn OV chipcard, mn auto-papieren en mn donorcodicil op zak. Ik sleep me een breuk, dus zal ik ook mn ziekenfonds papieren maar bij me steken voor het geval dat ik spontaan onder al dat gewicht bezwijk!

Ja ik rook! Van woede, over al deze betutteling..... Haha!

ROFL

Dank je wel, je hebt m´n hele dag goed gemaakt met je zeer treffende bericht Haha! !

Jep, die van mij ook!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:43

naadje24 schreef:
Pensionnetje schreef:

dat weet ik niet...maar net als jij verkondig ik een mening die dan nergens op slaat Knipoog
mijn bullmastiff is namelijk niet zo schadelijk als een sigaret en wel net zo schadelijk als een herder Vork

maar goed dit gaat offtopic....mijn bull staat hier iig buiten en als iemand daar een discussie over wil kan dat via pb!

Wat jij nu doet is alle herders over 1 kam scheren, en wij hebben 2 herders en zijn toch echt geen van bijde schadelijk, hooguit dat ze noggal vreemd geluid producren maar dat is niet schadelijk..
Dit vind ik discriminatie dus!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:46

Shanna schreef:
Wat jij nu doet is alle herders over 1 kam scheren, en wij hebben 2 herders en zijn toch echt geen van bijde schadelijk, hooguit dat ze noggal vreemd geluid producren maar dat is niet schadelijk..

Eerlijk gezegd is de mijne af en toe best schadelijk. De dampen die hij af en toe laat ontsnappen zijn op zn zachts gezegd toch een bron voor zure regen....

Ik wacht nog op een verbod voor herders, pittbulls mogen ook al niet meer tenslotte Sigaar

Ach wat leven we toch een een heerlijk vrij land!
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 22-01-08 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:47

ROFL ROFL

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:48

Shanna schreef:

misschien zou je even moeten lezen Verward
ik zeg toch :NET ZO SCHADELIJK ALS MIJN BULL?
tjonge Rolleyes
maar je mag me erover pben hoor als het je dwars zit Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:49

En waarom wil jij dan beweren dat elke herder net zo schadelijk is als een sigaret? Je moest eens weten hoeveel verschillende soorten herders er zijn, en daarbij zijn herders hele brave honden en luisteren beter dan terrieërs of retrievers in het algemeen en elk levend wezen laat gassen ontsnapppen die nu niete cht bepaaald gezond ruiken nee, maar iom dan maar elk levend wezen te gaan verbieden?!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:52

Jongens even ontopic!!

Ik zit met een probleem. Deze discussie is van een gemengd publiek. Rokers én niet-rokers.
Mag ik dit icoontje nu wel of niet gebruiken??

Sigaar

Ik ben even de weg kwijt...

Needje

Rolleyes Je kan je idd ook over alles druk maken.
Er wordt nl nergens gezegd DAT ze schadelijk zijn. Knipoog Clown

Needje

Pensionnetje schreef:
Jongens even ontopic!!

Ik zit met een probleem. Deze discussie is van een gemengd publiek. Rokers én niet-rokers.
Mag ik dit icoontje nu wel of niet gebruiken??

Sigaar

Ik ben even de weg kwijt...

Mag m wel gebruiken, maar dan wel OF in het rokershok, OF buiten. Knipoog