En verder heeft ook echt niemand in de familie bruine ogen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En verder heeft ook echt niemand in de familie bruine ogen. Loose schreef:Mijn tante heeft bruine ogen terwijl mijn opa en oma blauwe ogen hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.
Seraphim schreef:Loose schreef:Mijn tante heeft bruine ogen terwijl mijn opa en oma blauwe ogen hebben. Dus eigenlijk kan dat helemaal niet.
Jawel hoor. Het kan best dat één van de ouders van je opa of oma bruine ogen had. Dan heeft je tante het dus van háár opa/oma geërfd.
Want bruin is dominant en blauw is recersief (of hoe je dat schreef
). Blauwe ogen zijn bb, en de kleine b's is van blauw. Van bruine ogen heb je BB en Bb. Iemand met BB kan geen blauwe ogen doorgeven want grote B is bruin. Iemand met Bb heeft het gen voor blauwe ogen maar ook voor bruine. Omdat bruin dominant is heeft diegene bruine ogen. Blauwe ogen kan dus alleen als je bb hebt en dan kan je geen B van bruine ogen doorgeven. Maar ze is is iig niet van de melkboer.
ook de humor van me vaders kant.
_Barbara_ schreef:Spastische darmen
heb een beetje slag in m'n haar, ouders en broertje krullen. heb groene ogen, pa bruin, ma en broertje blauw.. dus weet niet waar ik weg kom
.
), grote tanden en kleine mond van mn moeder.