wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 16:27

er is niemand die hier op bokt komt en haar vriendinnen praten engels dus kunnen geen nederlands lezen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:29

Ik hoop t voor dr, zou zoo sneu zijn:( T staat wel op t internet, de hele wereld kan het lezen.. ik vind t maar sneu..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:31

op dat rode uitroeptekentje drukken... ik pm je verder even;)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:31

Ik snap de reacties wel, ik zou hier ook niet echt blij mee zijn. Maar ik begrijp ook heel goed dat jij wilt weten wat er aan de hand is.
Maar als zij volgens de richtlijnen (lengte en gewicht) goed zit, zou ik mij daar niet meer zorgen om maken.

Maar over haar gedrag wel, als dat zo erg is veranderd dan zou ik daar wel naar laten kijken. Gewoon door een gesprek met de huisarts en misschien kan deze je helpen of je door versturen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:32

temmen kun je doen door op dat rode uitroeptekentje drukken... ik pm je verder even;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 16:35

Lizz schreef:
Ik snap de reacties wel, ik zou hier ook niet echt blij mee zijn. Maar ik begrijp ook heel goed dat jij wilt weten wat er aan de hand is.
Maar als zij volgens de richtlijnen (lengte en gewicht) goed zit, zou ik mij daar niet meer zorgen om maken.

Maar over haar gedrag wel, als dat zo erg is veranderd dan zou ik daar wel naar laten kijken. Gewoon door een gesprek met de huisarts en misschien kan deze je helpen of je door versturen.

nou ik niet en verder heb ik er ook helemaal niks aan!!
ik voel me nu nog beroerder dan dat ik al deed.
mijn les,,,,vraag hier nooit om raad en hulp
bedankt!!!
ik reageer niet meer en vraag om een slotje
ik wens niet dat ik als moeder door het slijk gehaald word dit gaat immer boven mijn pet.
mijn dochter(s) zijn alles voor mij en wil ze niet beledigen in welke zin dan ook.
ik ben bezorg en weet het even niet meer en daar ben ik nu op afgestrafd.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:36

ik had precies hetzelfde een aantal jaren geleden en ik ben er met hulp van dietiste, veel fietsen en me gelukkiger voelen er vanaf gekomen..
Wat ook een van de vele redenen was? Ik at op zich behoorlijk gezond, nou niet alleen maar behoorlijk, maar echt heel gezond.
Bij een vriendin van mij thuis at ik helaas veel meer, ik had het niet eens door. Maar daar aten ze echt ongezond.
Ging ik een tijdje niet meer met haar om? Dan daalde mijn gewicht plotseling flink..
Zou dat kunnen, dat je dochter misschien bij vriendinnetjes veel (ongezond) eet?
En ik werd trouwens ook dik van lucht hoor.. Ik kon echt 2 kilo aankomen in één avond.. Het ging er helaas niet meer af..
En mijn moeder maakte me op manieren ook onzeker (eet toch eens niet zo veel fenna, je groeit meer in de breedte dan in de hoogte etc.)
Ik herken mezelf behoorlijk in het verhaal Knipoog
Het heeft echt jaren en veel pesterijen geduurd dat het over ging.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:37

Temmen doe je door dat rode uitroepteken aan te klikken. Oh, is al gezegt.
Je bent ongerust en je wilt hulp vragen op een anderstalig forum. Je doet het met de beste bedoelingen. Anderszijds kan ik me indenken dat het een beetje indruist tegen de privacy van je kind. Al zie ik ook heel wat (zo niet alle) moeders weet die alle grote en kleine pijntjes tegen andere moeders vertellen die het kind ook kennen. Ik weet niet wat ik zou verkiezen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 16:39

fotos zijn verwijders dat is het enige wat ik nu nog te melden heb.
alle uitslagen kunnen altijd opgevraagd worden door pb.
ik schrijf hier verder niks meer.
bedankt voor de mensen die me advies en steun gaven.
erg bedankt!!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:42

goedzo!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:43

Je hoeft je absoluut niet rot te voelen dat je dit hier vraagt, je wilt alleen het beste voor je kind en bent bezorgd. Ook al komt er niets uit de test, dit wil niet altijd wat zeggen hoor. Ik zou het goed blijven controleren. Vooral veel beweging is goed. Het belangrijkste is natuurlijk dat je kind zich goed voelt en vrolijk is. Misschien kun je er een keer met haar over praten?

Pinuts, ze wonen in Schotland, haar vrienden praten Engels, waar heb jij het in vredesnaam over? Zelf het een en ander meegemaakt en dat uit je nu op TS? Erg sneu dat je TS zo wat probeert aan te praten, terwijl die alleen het beste voor heeft met haar kind. Dat vind ik nou walgelijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:45

Wat fijn dat er niets uit de uitslagen kwam! Schiet je natuurlijk aan de ene kant weinig mee op, maar aan de andere kant fijn dat het niet iets is.

Daarbij vind ik sommige reacties wel heel erg overdreven. Is toch logisch dat ouders bezorgt zijn voor hun kinderen, en soms hulp nodig hebben. Denk dat het juist goed is dat TS verder zoekt en hulp vraagt. Dokters weten ook niet alles en zien sommige dingen over het hoofd, als je dan verder zoekt naar een mogelijke oorzaak en misschien daarop antwoord krijgt kun je daar verder naar vragen bij de dokter en laten onderzoeken. Tuurlijk kunnen er ook kanttekeningen aanzitten om alles te vertellen maar is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Sommige zijn een open boek en iedereen weet overal vanaf. Terwijl anderen het juist liever achter gesloten deuren houdt.

Hopelijk groeit je dochter eroverheen en komt alles vanzelf weer goed!
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 10-02-08 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:46

Neehoor, Internet is alleen over de hele wereld. En ik verbaasde me er zo over dat bijna niemand haar er op kon wijzen dat ze de privacy van dr kind wel ff blootlegde. Ik snap ook heus wel dat ze bezorgd is. Iedereen mag en kan hier reageren, en ik vind dat je daar voorzichtig mee om moet gaan, vooral als het je eigen dochter is. Het had ook op een andere manier gekunt, kijk ik vind t al heel wat dat de fotos weg zijn:)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:11

Je zegt anders ook flink gemene dingen over je dochter, dat ze bikkelhard is, als een vreemde in huis enz.
Mijn broer was op die leeftijd ongeveer even dik en hij is nu toch echt vrij slank.
Brood, pasta en aardappels zijn best wel erge dikmakers. Een deel van het brood zou je kunnen vervangen door sultana en ontbijtkoek. Iedere avond pasta of aardappels zou ik ook niet doen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:35

Ik vraag me eigenlijk af of haar dochter ook echt aan sport doet? Naast gym (neem aan van school) en fietsen/skaten, want ja je hebt fietsen en fietsen. Fietsen van lange afstanden op bepaald tempo en zomaar rondje fietsen dan zitten/spelen/kletsen. Want echt sprake van beweging heb je dan niet. En gym op school, doen ze dan veel? Want hebben ze twee maal een uurtje gym in de week en daarvan gaan 20 min zitten in omkleden voor en na de les. Dan zijn er 40 minuten over, waarvan de les opgebouwd en afgebouwd moet worden 10 min. minder dan is er een half uur les en daarin moet ook de les uitgelegd worden.

Ik heb altijd volleybal gespeeld en dan ben je echt goed bezig met je conditie. Ik had dan een of twee keer in de week training en op zaterdag vaak nog wedstrijd. Dit had ik echt nodig anders werd ik ook dikker. Ookal ik at niet abnormaal. Ik at 's morgens een boterham, tussen de middag 2 boterhammen en een appel en 's middag kreeg ik vaak 1 koekje en dan avond eten (vlees en groente, aardappels lustte ik niet of het was pasta/rijst) Wij kregen nooit een toetje, alleen op donderdag en soms yoghurt. Naar school kreeg ik ook nooit iets mee, alleen wat te drinken of een stuk fruit. Chips kregen wij alleen in het weekend en soms bij oma als we daar op bezoek waren.

Overigens bedenk ik me nu ineens weer dat haar dochter volgens de richtlijnen gewoon in formaat is ook met gewicht.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:23

Redrumfox schreef:
Het feit dat je het er niet mee eens bent dat ze de puberteit in komt vind ik echt afschuwelijk; het is doodnormaal en 99% van de jongeren maakt hetzelfde door.

Voorbeeld: Ik was voor een dikke 2jaar terug súper mager, ik was toen nét 13.. je kon me ribben lettérlijk tellen en alles stak uit, heupbotten enz enz. Nu ben ik lekker gevult éindelijk bijgekomen, doór de puperteit, uiteindelijk ben ik nu alweer 2kilo kwijt.. Maar mensen van mijn school zelfs een goeie vriend van mij, die zegt: Lins hoe je eerst was, was gewoon eng, nu ben je toch mooi? Wees tevreden met jezelf Knipoog .

Ts: Je dochter is gewoon in de Puperteit en groeit daardoor wat.. Als je een jaar verder bent en haar veel water leert drinken genoeg bewegen (veel fietsen oid) helpt het al een hoop. Mijn moeder was juist blij dat ik was aangekomen Knipoog

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:48

Jeetje wat een harteloze mensen lopen er toch op deze wereld rond.

Heeft er dan niet een van die harteloze mensen op wie ik doel een beetje gevoel en besef dat Moniek dit niet doet om haar dochter dwars te zitten maar omdat ze bezorgd is??
Het is toch ook niet voor niets dat de huisarts haar door heeft gestuurd voor bloedonerzoek etc? Vast niet als hij vond dat ze in de puberteit zit en zich aanstelt. En verder kwamen er toch ook psychische aspecten bijkijken? Mijn god zeg dat jullie het in je hoofd halen om zoiets te zeggen tegen een moeder die echt het beste voor heeft met haar kind....

Agh en dat privacy gepraat.. Op internet is niks privacy.. Natuurlijk had ze die foto's en het verhaal ook niet kunnen praten maar het enige wat zij zocht was advies/antwoord op haar vragen. Dus ervaringen delen juist omdat ze bezorgd is [b]en[b] het beste voor heeft met haar dochter!

Stel ze had nou wel iets wat uit die testen naar voren kwam en daar kun je niet voor behandeld worden? Was ze dan ook zo'n slechte moeder die je nooooooit zou vergeven wat ze jou 'geflikt' heeft? Mijn god stelletje sensatiezoekers. Doe dat ff lekker ergens anders..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:52

Naja sorry hoor, ik heb het topic gevolgd, maar nog niet gereageerd, maar nu begin ik toch een beetje pissig te worden.
Waar lezen jullie in GODSNAAM dat ze haar kind niet respecteert? Sorry, maar ik heb het nergens gezien. Ze is gewoon mega bezorgd, vind je het gek? Als je kind in een maand tijd ineens een rok niet meer aankan, dan zit er in ieder geval ergens iets niet goed.
Wat een walgelijke streek om iemand dan een slechte moeder te noemen. Dat vind ik echt zeer laag!

@ Moniek: sterkte met je dochter, ik hoop dat ze er toch nog achter gaan komen wat het is.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:55

Wat onzettend respectloos tegen over deze goede en vooral bezorgde moeder. Er zijn genoeg moeders die het kind gewoon zn gang zouden laten gaan en er niets aan doen. ipv dat we haar steunen wordt ze zook afgekraakt Scheve mond

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:57

Ik vind een leeftijd van 13 en 16 anders als de leeftijd 7 tot 9 waar het probleem zich bij voordoet...of ben ik de enige? Van ow heb ik ook gehad dus blablabla daar heeft de ts toch weinig aan?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:29

lindsey schreef:
Moniek schreef:
ze is gemeen zet mensen bewust tegen elkaar op en heel hard om te zeggen maar ze heeft geen enkele emotie's,ik bedoel ze is bikkel hard.
Als ze iets geflikt heeft kan je haar nergens mee straffen ze geeft er niks om.

Vind ik nog wel wat om dit van je eigen dochter te zeggen.
Er is blijkbaar wel meer aan de hand dan dat ze wat dikker is dan normaal.
Als ik dit zo hoor kan een bezoek aan de psycholoog / gezinstherapie ook geen kwaad.

Heb ik al eerder in dit topic gepost en sta ik nog steeds achter.
Ben er van overtuigd dat Moniek het beste wil voor haar dochter maar over je eigen kind hoor je niet zo te praten Bikkelhard, geen enkele emotie, gemeen

Dus tegen al die mensen die vinden dat moniek onterecht wordt aangevallen hoe zou jij het vinden als je moeder in die termen over je zou praten.

Overigens vind ik het heel goed dat ze hulp probeert te zoeken maar ze realiseert zich gewoon onvoldoende wat het voor haar dochter kan betekenen als ze zo over haar praat en erger nog blijkbaar zo over haar denkt.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:10

lindsey schreef:
Overigens vind ik het heel goed dat ze hulp probeert te zoeken maar ze realiseert zich gewoon onvoldoende wat het voor haar dochter kan betekenen als ze zo over haar praat en erger nog blijkbaar zo over haar denkt.

En JIJ realiseerd je onvoldoende wat voor invloed het heeft als je zoiets zegt tegen een moeder die zich zorgen maakt om haar zeer jonge dochter en echt het beste met haar voor heeft!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:10

Ze woont in het buitenland, hoe groot is de kans dat een van de vriendinnetjes van haar dochter of bekende dit zullen lezen?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:24

Dochter zelf kan wel nederlands en al zou niemand in haar omgeving of dochter zelf het lezen.

Ik vind het gewoon heel erg dat een moeder zo over haar dochter praat en het kan gewoon niet anders dan dat dochterlief ook wel aanvoelt hoe haar moeder over haar denkt.

Voor dochter lijkt mij het minder erg om (veel) te zwaar te zijn dan dat je moeder zo over je praat en je voor de rest van je leven opzadelt met een minderwaardigheidscomplex.

Ik hoop voor zowel moeder en dochter dat ze er achterkomen waar ze last van heeft.

Maar verder ga ik er niets meer over zeggen want ik heb voor een ander topic een ow gehad door iets te zeggen wat misschien niet zo aardig is maar in mijn ogen wel waar. En ik ben niet van plan om daar nu naar te solliciteren. Haha!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 00:00

Citaat:
Heb ik al eerder in dit topic gepost en sta ik nog steeds achter.
Ben er van overtuigd dat Moniek het beste wil voor haar dochter maar over je eigen kind hoor je niet zo te praten [b]Bikkelhard, geen enkele emotie, gemeen

En wat als dat kind echt zo is veranderd dat ze echt zo is geworden?
Dan vind ik dat je dat zelfs als moeder best mag zeggen.
Het kind kan immers erg gemeen zijn? Kijk maar eens bij jezelf in de buurt, zeg je het zelf ook niet soms over buurkinderen?
Moet dat anders zijn dan dat je dat zegt over je dochter?

Ik vind dat moniek overkomt als zijnde een erg bezorgde moeder die niet weet wat er met haar dochter aan de hand is en erg begaan is met haar kindje.
Dan kan er wel wat vriendelijker op gereageerd worden.
Ik hoop dus ook dat ze snel vinden wat er aan de hand kan zijn, zodat het misschien ook snel verholpen wordt.